AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #1 Del Skrevet 14. desember 2017 Er noen ganger besøk hos et vennepar av meg og sambo, og har inntrykk av at alt er greit. For min del er det det.. Men når jeg og denne mannen er alene, så begynner han å stotre/stamme litt. Selv om han virket normal ut når vi alle snakket samlet. Han virker også helt fin ut i større sosiale sammenkomster, og greier å holde en normal samtale med alle. Det er bare det at når vi nå møtes tilfeldig og sosialt, så skjer dette plutselig. Han blir plutselig som forvandlet, og virker utrygg ut:/ Får veldig vondt av han, og tenker nå at han synes jeg er skummel på et vis. Men jeg ønsker han aldeles ingenting vondt! Har ikke turt å ta dette opp med min venninne, av frykt for at hun skal se på dette som et angrep. Hun er litt opptatt av fasade, og kan lett bli fornærmet.. Ut over dette så har ikke jeg så mye med dem å gjøre. Men hver gang vi nå treffes, er det noe i denne mannen som får han usikker. Hva kan jeg gjøre og eventuelt ikke gjøre? Anonymkode: 3aede...217 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #2 Del Skrevet 14. desember 2017 Høres ut som angst. Det beste du kan gjøre er å late som ingenting. Anonymkode: 31f90...5db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillesky Skrevet 14. desember 2017 #3 Del Skrevet 14. desember 2017 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Er noen ganger besøk hos et vennepar av meg og sambo, og har inntrykk av at alt er greit. For min del er det det.. Men når jeg og denne mannen er alene, så begynner han å stotre/stamme litt. Selv om han virket normal ut når vi alle snakket samlet. Han virker også helt fin ut i større sosiale sammenkomster, og greier å holde en normal samtale med alle. Det er bare det at når vi nå møtes tilfeldig og sosialt, så skjer dette plutselig. Han blir plutselig som forvandlet, og virker utrygg ut:/ Får veldig vondt av han, og tenker nå at han synes jeg er skummel på et vis. Men jeg ønsker han aldeles ingenting vondt! Har ikke turt å ta dette opp med min venninne, av frykt for at hun skal se på dette som et angrep. Hun er litt opptatt av fasade, og kan lett bli fornærmet.. Ut over dette så har ikke jeg så mye med dem å gjøre. Men hver gang vi nå treffes, er det noe i denne mannen som får han usikker. Hva kan jeg gjøre og eventuelt ikke gjøre? Anonymkode: 3aede...217 Ikke gjør noe tenker jeg Det er nok angst, har det på samme måte som han Det var noen som spurte meg om hvorfor før, og det hjalp ikke å sette fokus på det akkurat Ikke nevn det, bare før en normal samtale som før, men merker du han blir på denne måten, så kan du gjøre det kort og si, men jeg må nesten gå nå, har det litt travelt egentlig. Vi sees/snakkes! Det var hyggelig å se deg igjen! (hvis du treffer på han ute en plass) Enkelt og greit Hvis dere er sammen, avtalt å treffes, og du merker han blir sånn under samtale med deg, så kan du gjøre samtalen litt kort, prate med noen andre og prate med han igjen etterpå Endret 14. desember 2017 av Minlillesky Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #4 Del Skrevet 14. desember 2017 Helt vanlig at folk at folk som stammer kan stamme veldig mye mer i en situasjon de ikke er så trygge. Mannen til en venninne stammer mye mindre (nesten ingenting) når konen er der. Ellers stammer han en del, men jeg merker at han stammer mindre med meg enn rundt andre igjen... Anonymkode: bbc66...ab3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #5 Del Skrevet 15. desember 2017 21 timer siden, Minlillesky skrev: Ikke gjør noe tenker jeg Det er nok angst, har det på samme måte som han Det var noen som spurte meg om hvorfor før, og det hjalp ikke å sette fokus på det akkurat Ikke nevn det, bare før en normal samtale som før, men merker du han blir på denne måten, så kan du gjøre det kort og si, men jeg må nesten gå nå, har det litt travelt egentlig. Vi sees/snakkes! Det var hyggelig å se deg igjen! (hvis du treffer på han ute en plass) Enkelt og greit Hvis dere er sammen, avtalt å treffes, og du merker han blir sånn under samtale med deg, så kan du gjøre samtalen litt kort, prate med noen andre og prate med han igjen etterpå Uff så forferdelig.. Da er han kanskje ikke så trygg på meg som jeg trodde:( Vet litt om hans bakgrunn, ut ifra hva han selv har fortalt meg. Men i denne fortiden var det personer som var slemme med han. Får inderlig håpe at han ikke ser på meg slik, for jeg er ikke slem. Skal prøve ut rådet om å begrense praten litt. Har jo alltid latt som ingenting når han blir som han blir. Men kan ikke noe for at jeg bekymrer meg over reaksjonene han får. Så er jeg videre redd for å gi han mer problemer med psyken, om han tror jeg trekker meg unna/"skyr" han. Vet ikke helt hvordan mennesker med angst helst vil ha det, men er villig til å lære. Alle er jo like mye verdt i mine øyne! TS Anonymkode: 3aede...217 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GoldenLioness Skrevet 15. desember 2017 #6 Del Skrevet 15. desember 2017 På 14.12.2017 den 3.16, AnonymBruker skrev: Er noen ganger besøk hos et vennepar av meg og sambo, og har inntrykk av at alt er greit. For min del er det det.. Men når jeg og denne mannen er alene, så begynner han å stotre/stamme litt. Selv om han virket normal ut når vi alle snakket samlet. Han virker også helt fin ut i større sosiale sammenkomster, og greier å holde en normal samtale med alle. Det er bare det at når vi nå møtes tilfeldig og sosialt, så skjer dette plutselig. Han blir plutselig som forvandlet, og virker utrygg ut:/ Får veldig vondt av han, og tenker nå at han synes jeg er skummel på et vis. Men jeg ønsker han aldeles ingenting vondt! Har ikke turt å ta dette opp med min venninne, av frykt for at hun skal se på dette som et angrep. Hun er litt opptatt av fasade, og kan lett bli fornærmet.. Ut over dette så har ikke jeg så mye med dem å gjøre. Men hver gang vi nå treffes, er det noe i denne mannen som får han usikker. Hva kan jeg gjøre og eventuelt ikke gjøre? Anonymkode: 3aede...217 Stammer han? Noen kan føle seg litt utrygg generelt når en bare er to. Har hatt kunder på telefonen som stammer voldsomt. Jeg er hyggelig og prater som om de ikke stammer og de fleste stammer knapt mot slutten av samtalen. Så bare lat som ingenting og vær hyggelig og prat som om det var hvilken som helst person så løsner det nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #7 Del Skrevet 15. desember 2017 Høres vel mer ut som stamming enn angst. Stamming blir verre når personen blir feks stresset men det er ikke angst av den grunn. Anonymkode: bc6d5...ae0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå