AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #21 Del Skrevet 14. desember 2017 Dere har jo hverandre. Jeg blir egentlig litt provosert av slike tråder som indikerer at man er helt alene på slike dager når man jo ikke er det. Det finnes faktisk de som er helt alene på festdager og som ville ha blitt glade for å ha en kjæreste de kunne feire med. Anonymkode: eaa05...3d6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 14. desember 2017 #22 Del Skrevet 14. desember 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere har jo hverandre. Jeg blir egentlig litt provosert av slike tråder som indikerer at man er helt alene på slike dager når man jo ikke er det. Det finnes faktisk de som er helt alene på festdager og som ville ha blitt glade for å ha en kjæreste de kunne feire med. Anonymkode: eaa05...3d6 Å, kom igjen! Og de som "klager" over at de er alene kan alltids provosere de som i tillegg er SYK OG alene. Og de som er syk og alene kan provosere de som er syk og alene OG fattig og ikke har råd til å kose seg. Osv. Det er alltid noen som har det verre eller som har mindre å glede seg over. Jeg ville også gledet meg over å feire nyttår med en kjæreste og jeg savner det. Men andre mennesker har andre savn, og det er virkelig ikke noe å bli provosert over! TS, jeg skjønner at dette er vondt. Selv synes jeg nyttårsaften og 17.mai er de mest ensomme dagene. De er typiske vennedager. Og det som er spesielt med nyttårsaften tror jeg som gjør det til en ekstra ensom dag, selv om man f.eks har kjæreste er at det er en dag der man feirer året som er gått og feirer året som skal komme, og man tar på en måte mål over hva man har fått til. Hvis man da generelt kjenner på et savn etter venner, men i hverdagen klarer å skyve det bort og ha fokus på masse annet gøy og aktivt, så er det typisk at det kommer ekstra sterkt på nyttårsaften. Og i tillegg vet man at "alle andre" koser seg med å skåle i champagne når klokken er 12. Man blir minnet på at livet ikke er sånn man skulle håpet og man føler seg utilstrekkelig og ikke god nok fordi man "ikke har klart" å få venner som vil være sammen med en på slike festdager. Men noe jeg tror det er viktig å huske på at det er virkelig ikke ALLE ANDRE som koser seg med masse venner. Jeg tror det er den dagen i året flest mennesker kjenner seg ensom (kanskje det finnes artikler på det), om ikke flest så i alle fall veldig mange. Hvis du prøver å planlegge noe veldig koselig og spesielt med kjæresten din, og tenker at det er noe som er så fint at du til og med nesten heller ville valgt det dere ender med å gjøre i stedet for en fest! Å velge ensomhet eller tosomheten kjennes bedre enn at den er påtvunget. Å prøve å fortelle seg selv at du kunne valgt det fordi det er fint kan kanskje gjøre det bedre? Ellers ville jeg vært ærlig med moren din. Si at du ikke har noen planer, at du føler deg ensom, og at hver gang hun spør får det deg til å føle deg utilstrekkelig. Kanskje dere får en god prat. Uansett er du IKKE alene i å kjenne på vonde følelser rundt å ikke ha noen venner å feire dagen med. Tror det handler litt om å være fornøyd med livet sitt generelt og være trygg på sin dugelighet og på sin verdi og at man er god nok. Da har det liksom ikke så mye å si om man er alene på de store dagene. Mens når man er misfornøyd med hvordan livet ser ut blir det vondt. Kanskje det er noe å jobbe med for 2018. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eltele Skrevet 14. desember 2017 #23 Del Skrevet 14. desember 2017 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva med å invitere noen selv? Man kan ikke belage seg på at alle andre skal fikse sånne tin hele tiden. Å det kan da bli koselig med bare deg og kjæresten å, det blir hva man gjør det til. Bare fordi dere er unge så MÅ dere ikke feste hele natta med venner. Anonymkode: bf6aa...319 Ok? Vet ikke Ts. Ikke greit å være deg nei. At det går ann. Livet er ikke lett. Enig med anonym. Man MÅ ikke feste hele tiden fordi man er ung. Du kan invitere folk selv som flere har skrevet og ikke forvente noe kanskje? Det krever ganske mye mtp å diske opp til nyttårsfest så det er ikke bare bare. Ikke alle som MÅ feste heller vet du. Jada, det er nyttårsaften 2017-2018 men det er mange måter å feire på. Ting er ikke så enkelt for deg men den som venter på noe godt. Endret 14. desember 2017 av Eltele Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 14. desember 2017 #24 Del Skrevet 14. desember 2017 (endret) Jeg tror jeg velger å være alene hjemme selv, skal jobbe tidlig 1 nyttårsdag. Er bedt til venner på mat men tror jeg står over, må jo dra før 12 uansett. Skal feste 29 og 30 så det er ikke så farlig. Skal lage mat eller kjøpe noe god takeaway, spise godis og se om jeg finner en film på altiboksen. Gleder meg. Endret 14. desember 2017 av Peonjenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicathv Skrevet 14. desember 2017 #25 Del Skrevet 14. desember 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Til dere som sier vi kan invitere folk hjem til oss, så går det dessverre ikke da jeg bor hjemme for øyeblikket for å spare til leilighet, mens han bor i en liten leilighet der det ikke er god nok plass. Anonymkode: eb480...63b Hvor liten er denne leiligheten? I min forrige leilighet på 38 kvadrat hadde jeg 13-14 gjester ett par ganger. Var trangt, men det gikk jo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 14. desember 2017 #26 Del Skrevet 14. desember 2017 Jeg har vært helt alene mange år, har vært forferdelig trist. Men i år håper jeg på at jeg skal feire med ei god venninne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #27 Del Skrevet 14. desember 2017 Dere er to, dere kan lage god mat og kose dere uten å tenke på andre. At man ønsker fest er en ting, men når blir det ikke sånn og da er det greit å gjøre det beste ut av det. For øvrig er det slitsom med folk som klager på at de ikke har blitt invitert, men ikke vil invitere selv. har selv bodd på hybel på 20 kvm, og klarte fint å ha 15 mennesker på fest der. For øvrig har jeg tilbragt mange nyttårsaftene alene (og da mener jeg uten kjæreste) da alle i min vennegjeng reiser hver til sitt annet hver år, og det er da ingen problem. Lager god mat, leser bok, ser film, og går ut ved midnatt for å ta meg et par stjerneskudd og se fyrverkeriet. Anonymkode: f5b66...263 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #28 Del Skrevet 14. desember 2017 Jeg har aldri feiret nyttårsaften med venner, jeg. For meg har det alltid vært en familiedag. Jeg (nå med samboer) feirer hos foreldrene mine hvert år. Jeg har blitt invitert på fester et par-tre år, men nå har folk skjønt at jeg ikke vil på fest, jeg vil sitte stille og rolig og ete pinnekjøtt med foreldrene mine. Anonymkode: 5b2cc...8a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #29 Del Skrevet 14. desember 2017 Hva med å gjøre noe stort ut av det? Det går nyttårscruise, regner med de fleste danske/Tyskland båtene kjører da. Og da er det jo fest på båten. Eller reise til en storby og feire der. Anonymkode: 4ae9a...c45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå