Gå til innhold

Du som har instagram konto, hvordan bruker du den?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vakler mellom det å ha åpen og lukket profil. Derfor lurer jeg på hbordan dere ser på instagramkontoen deres og hvilke regler dere følger på alle områder i forbindelse med den. 

Har dere lukket eller åpent for kommentarer?

Spesielt om du har endel følgere og åpen profil, hva gjør du med slike kontoer som åpenbart er spam av ulikt slag? Hvordan holder du de borte fra din konto eller bryr du deg ikke om at de er der?

Ellers er jeg interessert i å høre hvilke andre tanker og råd dere har rundt lukkede og åpne profiler. Hva deler dere, hvem får følge dere, osv.

Og hva med #taggingen ? Brukes den eller droppes den? 

Jeg trenger litt råd og tips så alt tas imot med takk! ☺

Anonymkode: 1664f...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har åpen profil og bruker den kun til fargelegginger og til upersonlige fotografier som f.eks. landskap o.l. Jeg bruker tagger som er relevante til motivet. F.eks. stedsnavn til fotografiene, og til fargeleggingene så tagger jeg kunstner til tegningene og boknavn som jeg har fargelagt. Har jeg fulgt en challenge/utfordring, så er der også tagger som brukes. Dette er fordi man da kan trykke på taggene og få opp relevante tegninger. Hvis det ikke er poeng i å få opp relevante bilder, så bruker jeg ikke tagger. Spambrukere blokkerer jeg, men har ikke hatt noen spamkommentarer enda. Er ikke noen kjendis på instagram akkurat. Har gjerne 100 følgere :D

Anonymkode: a8fac...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lukket profil. Legger ikke til folk jeg ikke kjenner eller er nær venn med, så har under 80 følgere. Legger ikke ut selfier, men bilder av opplevelser og hendelser sammen med familie og venner. Bruker ikke emneknagger, men tagger ofte folkene på bildene jeg legger ut. Har hatt profilen i 2 år og har 5 bilder ute.

Anonymkode: fd645...e4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor valgte dere åpen/lukket profil?

De få gangene jeg har åpen profil får jeg spam med en gang. Æsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukket profil. Legger for tiden stort sett kun ut bilder av steder/landskap, eller tilfeldige morsomheter. Legger ikke ut selfier. Aksepterer kun personer jeg kjenner som følgere.

Med åpen profil får jeg forespørsler fra lettkledde "damer" eller andre Instagramhorer, m.a.o. spam.

Endret av fullførsetningen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har åpen profil, åpent for kommentarer, bryr meg ikke om spamkontoer følger. Legger ikke ut bilder av personer, hverken meg selv (men har gjenkjennelig profilbilde og deler av eget navn som brukernavn, så det er ganske uanonymt) eller andre, men mye annet halvpersonlig fjas - bøker, te, håndarbeid, natur, opplevelser, egentlig alt som faller meg inn. Slenger som regel på et utvalg tagger som føles relevant, det er jo sånn andre finner dem. Har få følgere og lave ambisjoner - det handler mer om at jeg synes det er gøy enn store mål og forventninger om at andre skal bry seg så veldig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lukket profil selv, men hvis du vil ha åpen - kan du ikke bare blokkere folk som åpenbart er spam, så forsvinner de som følgere på listen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpen profil, brukes kun til bilder av natur etc... Ingen mennesker, inget privat. Bruker # relevant for bildene. 

Anonymkode: 20254...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har åpen profil. Legger ikke ut særlig private bilder (da kan man jo isåfall dele de med kun de man har som favoritter, eller nære venner, eller hva det heter). Dersom jeg får noen som tydeligvis er veldig spam så blokkerer jeg dem bare. Jeg bruker emneknagger som passer til bildet, men vil helst ikke overlesse bildet, da det ser gjerne litt desperat ut etter mange likes, føler jeg.

Anonymkode: e6fae...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har åpen profil. Legger som regel bare ut naturbilder, og vil gjerne dele de. Bruker ulike emneknagger. Jeg får en del spamfølgere, men jeg gjør ikke noe med det. Problemet løser seg som regel av seg selv ved at de slutter å følge meg når ikke jeg gidder å følge tilbake ;) Innimellom så får jeg jo masse likes fra disse spamgreiene, men er ikke sånn at det irriterer meg grenseløst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er veldig deilig med å ha lukket profil, innså jeg etter at jeg lukket den, er at jeg har full kontroll på hvem som snoker på meg :fnise: Jeg lukket min rett og slett fordi jeg er lærerstudent og ikke ønsket at elever skulle kunne følge meg. Det er viktig for meg å skille mellom jobb og privatliv, rett og slett. 

Jeg deler koselige ting fra min hverdag og ting jeg synes er fine. Det kan innebære bilder av julepynten, diverse mat, bøker, blomster og fine solnedganger. Emneknaggene bruker jeg sjelden, og da kanskje én eller to til hvert bilde, fordi folk som ikke følger meg uansett ikke kan lete meg opp via dem.

Når det gjelder spamkontoer kan du ganske enkelt blokkere dem, enten du har åpen eller lukket profil.

Anonymkode: fb244...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har åpen, men anonym profil og få følgere. Legger kun ut bilder av dyrene mine og natur, ingen av meg selv eller andre mennesker. Har *bankibordet* aldri fått noe spam. Bruker få emneknagger relatert til bildene, men ikke hundre stk pr bilde som enkelte gjør. Følger noen venninner, heste/katterelaterte kontoer, noen nettbutikker og noen sminkemerker. Ingen kjendiser utenom et par av mine favorittband. Jeg er lite aktiv på sosiale medier og bruker aldri Facebook, men syns det er fint å kunne legge ut bilder av dyrene mine og naturbilder anonymt på Instagram. Nå kan man være anonym på Facebook og, er ikke det, men jeg liker Instagram bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukket profil med dagligdagse ting og dyrene mine. Har følgere som kun følger meg for disse dyrene. Plukker ut de som får følge meg, godtar ikke folk jeg ikke kjenner. Dropper tagging for det fører bare til flere ukjente følgere. 

Anonymkode: 6a7cf...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg ikke liker med åpen profil er at mange stjeler bilder og bruker de som det er deres egne.

Opplever dere med åpne profiler det samme? Nå har jeg lukka min insta men det er litt kjedelig og da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har åpen profil. Legger ut bilder fra reiser, Geocaching, dyra mine og noen ganger meg selv. Har ikke opplevd noe negativt med det hittil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Min er åpen, har ikke mange følgere og følger ikke voldsomt mange selv heller. Bildene jeg poster er vel ganske uinteressante for helt ukjente uansett. Poster ujevnt og sjelden, smågreier fra livet mitt og barna (med godkjennelse fra dem), men ikke selfier. Tagger alltid, noen faste og noen jeg synes passer. Også åpen for kommentarer, sjelden noen har no å melde uansett. Jeg kommenterer også svært sjelden på andres innlegg. Få problemer med spam og sånt, blokkerer kontoer jeg ikke vil se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpen profil. Drøyt 900 følgere. Bruker den utelukkende til dyrene mine, og bruker da emneknagger som er naturlige, ikke femti stykker. Aldri opplevd spam. Følger kun kontoer jeg faktisk liker, og følger ikke automatisk tilbake de som følger meg. Har ingen info om hva jeg heter eller hvor jeg bor annet enn Norge. 

Anonymkode: 7e591...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...