Gå til innhold

Julebord uten kjæresten

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Søsteren min og samboeren har invitert til julebord. Jeg er bedt, men ikke kjæresten min. Så på arrangementet at flere stk ikke kunne komme, så tror ikke det går på plass. Vi er 22 år og har vært sammen en god stund, er seriøse og snakker om å flytte sammen om ikke så altfor lang tid. Er det litt rart at han ikke er invitert med? Kan jeg selv spørre om jeg kan ta med han? 

Anonymkode: f473d...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Søsteren min og samboeren har invitert til julebord. Jeg er bedt, men ikke kjæresten min. Så på arrangementet at flere stk ikke kunne komme, så tror ikke det går på plass. Vi er 22 år og har vært sammen en god stund, er seriøse og snakker om å flytte sammen om ikke så altfor lang tid. Er det litt rart at han ikke er invitert med? Kan jeg selv spørre om jeg kan ta med han? 

Jeg har et såppas godt forhold til mine søsken at det hadde vært heøt naturlig å spørre. Så jeg hadde bare spurt uten noe mer dilldall. 

Anonymkode: be357...3b7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

I såfall er det dårlig gjort mot dere begge. 

Anonymkode: 1d03f...768

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje de sendte deg invitasjon og tenkte at det var så selvfølgelig at kjæresten din skulle være med at de glemte å nevne det. Ring søsteren din og spør! Det kan jo hende at kjæresten din er en skikkelig drittsekk, og at de ikke ønsker han der. Eller at de kun inviterer de som er samboere eller gift. Mest sannsynlig er det en misforståelse og han er hjertelig velkommen.

Anonymkode: 259a2...7a6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Baktusen skrev:

Er dem venner på facebook for eksempel?

Er de andre invitert med følge?

Så Facebook defininerer et vennskap altså? 

Anonymkode: 4645d...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er så veldig rart. Det spørs hvor lenge dere har vært sammen, og om han vanligvis er med i familieselskaper o.l. Det kan godt hende din søster ikke vet hvor seriøst forholdet deres er. Sånt er ikke godt for andre å vite, så lenge man ikke er blitt samboere. 

Så jeg ville enten dratt alene uten sure miner, eller spurt om det var greit om han ble med. 

Anonymkode: a062d...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å spørre, men noen ganger har jo de inviterende en invitasjon bak om å kun invitere familie, nære, etc, og da er det også lov for dem å si nei. Det hender jeg inviterer venner til fest uten følge, og da forventer jeg at de synes det er ok at jeg sier nei når de spør om å få ta med seg kjæreste.

Anonymkode: c80e4...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at det er litt forskjell i forskjellige familier.

Når jeg inviterer f eks min søster med familie så legger jeg bare hun til som deltaker og legger verken barna eller ektefellen med. Dog anser jeg de som invitert og hadde blitt overrasket om de ikke følte seg inkludert, men skjønner at andre kan tolke annerledes.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er lov å spørre, men noen ganger har jo de inviterende en invitasjon bak om å kun invitere familie, nære, etc, og da er det også lov for dem å si nei. Det hender jeg inviterer venner til fest uten følge, og da forventer jeg at de synes det er ok at jeg sier nei når de spør om å få ta med seg kjæreste.

Anonymkode: c80e4...5e2

En svoger er jo gangske nære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs på hvor lenge dere har vært sammen. Har dere vært sammen i over et år, er det vel natulig at han blir med, eller hvis dere har hengt sammen mye alle ilag. 

Er da ikke værre enn å spørre henne. 

Anonymkode: f48e1...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Illuminatum skrev:

Skjønner at det er litt forskjell i forskjellige familier.

Når jeg inviterer f eks min søster med familie så legger jeg bare hun til som deltaker og legger verken barna eller ektefellen med. Dog anser jeg de som invitert og hadde blitt overrasket om de ikke følte seg inkludert, men skjønner at andre kan tolke annerledes.

Det er vesentlig forskjell på ektefelle og barn, og en kjæreste man ikke engang bor sammen med... De fleste vil ta det som en selvfølge at man mener "m fam" når man inviterer sin gifte søster. Men når man ikke bor sammen, er det langt fra en selvfølge, og jeg ville antatt bare jeg var invitert om bare mitt navn sto på invitasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vesentlig forskjell på ektefelle og barn, og en kjæreste man ikke engang bor sammen med... De fleste vil ta det som en selvfølge at man mener "m fam" når man inviterer sin gifte søster. Men når man ikke bor sammen, er det langt fra en selvfølge, og jeg ville antatt bare jeg var invitert om bare mitt navn sto på invitasjonen. 

Samme her. Jeg tar ikke nyforhold "seriøst" før man har vært samboere en god stund (rundt et år, da tenker jeg at det er langvarig og ekte)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

:laugh: Morsomt at du tolket det i den retningen. Jeg tolket det bare slik at arrangementet virker til å være på Facebook og det jo er vanskelig å invitere noen man ikke er venner med. 

Anonymkode: 648eb...3b7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt ikke.  Jeg gikk bare ut fra at det var på Facebook det var opprettet arrangement og ts kunne se hvem som skulle delta og hvem som var invitert. Dermed var det en naturlig forklaring på at kjæresten ikke var invitert.

Lignende var jeg ikke venn med min svigerinne og dermed ikke på Facebook arrangement for julebord i fjor eller året før. Men jeg var selvsagt inkludert, og deltok. Hyggelig var det også. Tallerken var det også..

På lik linje er vi en stor vennegjeng som ofte har ting felles. Det er alltid lov å ha med kjæresten. Det vet jeg. Men er ikke alle som er Facebook venner eller så glemmes man dessverre. Det betyr ikke at man ikke er velkommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns også det høres litt merkelig ut. Men hvis det er søsteren din som inviterer, er det jo bare å spørre henne rett ut. Hun har sikkert et bedre enn svar enn vi har.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Jeg tar ikke nyforhold "seriøst" før man har vært samboere en god stund (rundt et år, da tenker jeg at det er langvarig og ekte)

Du ville ikke invitert din søsters kjæreste før de hadde bodd sammen et år??

Wow. Jeg må ha en superinkluderende familie, for her er alle velkomne så fort de har lyst til å være med.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Illuminatum skrev:

En svoger er jo gangske nære.

Ja vel. Døgnet har 24 timer. Det finnes ingen svoger i dette tilfellet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...