AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #21 Skrevet 4. mai 2018 Ikke meningen å rippe opp i en gammel tråd, men siden jeg har skrevet i denne tråden tidligere, på post nummer #18. Jeg fikk påvisst lette celleforandringer november i fjord av privat gynekolog, i brevet stod det at jeg ikke trengte ny celleprøve før etter 1 år og at at ellers var helt normalt. Jeg hadde en dårlig magefølelse og oppsøkte en annen gynekolog ved et offentlig sykehus. Sykehus gynekologen er dyktig, og har altså funnet cyster på begge eggstokker, en muskelknute som ligger på/bak livmoren (det er en 4 cm intramuralt myom), dette er mulige grunner til at jeg har så sterke menstruasjonssmerter og ikke blir gravid. Det ble tatt en vevsprøve inni livmorhulen med en pipelle, og venter nå på svar. Noen som har vært i lignende situasjon? er nervøs for biopsi prøven, jeg hadde jo bare lette celleforandringer så hvorfor tar de da biopsi? Til informasjon er jeg til utredning nå og venter på ivf. Anonymkode: 5d2a9...f75
Thetidia Skrevet 5. mai 2018 Forfatter #22 Skrevet 5. mai 2018 På 4.5.2018 den 13.56, AnonymBruker skrev: Ikke meningen å rippe opp i en gammel tråd, men siden jeg har skrevet i denne tråden tidligere, på post nummer #18. Jeg fikk påvisst lette celleforandringer november i fjord av privat gynekolog, i brevet stod det at jeg ikke trengte ny celleprøve før etter 1 år og at at ellers var helt normalt. Jeg hadde en dårlig magefølelse og oppsøkte en annen gynekolog ved et offentlig sykehus. Sykehus gynekologen er dyktig, og har altså funnet cyster på begge eggstokker, en muskelknute som ligger på/bak livmoren (det er en 4 cm intramuralt myom), dette er mulige grunner til at jeg har så sterke menstruasjonssmerter og ikke blir gravid. Det ble tatt en vevsprøve inni livmorhulen med en pipelle, og venter nå på svar. Noen som har vært i lignende situasjon? er nervøs for biopsi prøven, jeg hadde jo bare lette celleforandringer så hvorfor tar de da biopsi? Til informasjon er jeg til utredning nå og venter på ivf. Anonymkode: 5d2a9...f75 Hei, Uff, så rart at den private gynekologen ikke oppdaget dette! Men bra du fulgte magefølelsen og gikk til en ny og fant ut av dette da. Jeg kjenner ikke noe til denne tilstanden selv, annet enn at jeg også måtte ta biopsi da jeg fikk påvist lette celleforandringer. Biopsien viste det samme og da måtte jeg inn å konisere. Dette gjorde jeg i Februar, og det gikk helt fint. Fikk prøvesvar 2 uker etter om at de hadde fått fjernet alt, så nå må jeg bare følge opp med en celleprøve 6 mnd etter inngrepet. Jeg reagerte også på at jeg måtte ta biopsi pga. lette forandringer da jeg leste meg frem til at det ikke er normal prosedyre fordi lette forandringer som oftest går tilbake av seg selv og må bare følges opp med årlige celleprøver. Da jeg spurte gynekologen på sykehuset om dette sa hun at jeg hadde CIN2, og at de kalte den også "Lette celleforandringer". Syns det var litt merkelig men det var den beskjeden jeg fikk. Har dessverre ingen erfaring med det andre du lurer på, men jeg ønsker deg hvert fall lykke til! :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå