Gå til innhold

Hvordan korrigere kollega som spør om noe vi nettopp har sagt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Jegskulleønskeat
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Haha...må være lov å spøke. Sier jo ofte hvem jeg HATER og hvem som er uintelligent..greit, jeg er verneombud men folk må tåle å bli korrigert foran andre! 

Anonymkode: 538f8...455

Nei, man må ikke tåle å bli kritisert foran andre. Man må kunne være voksen nok til å ta det opp på en ordentlig måte, ALENE med personen, slik at man minsker ubehaget for den det gjelder. Det handler om empati. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha...må være lov å spøke. Sier jo ofte hvem jeg HATER og hvem som er uintelligent..greit, jeg er verneombud men folk må tåle å bli korrigert foran andre! 

Da regner jeg med du tåler alle tilbakemeldingene selv om de ikke kommer i plenum på den måten du mener og at du tar de til deg siden de kommer fra så mange :D og siden det for deg er greit for deg osv å si hvem man hater så er det vel greit at jeg sier at selv hater jeg selvgode mennesker uten selvinnsikt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha...må være lov å spøke. Sier jo ofte hvem jeg HATER og hvem som er uintelligent..greit, jeg er verneombud men folk må tåle å bli korrigert foran andre

Du har rett og slett ikke peiling på hvordan man behandler mennesker på en skikkelig måte. Oppfør deg skikkelig, verneombud eller ikke. (Tror kanskje verneombudsvervet er modent for å gå videre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kleint tema...Gikk på en smell for noen år siden med dette - spurte en bekjent på en arbeidsplass jeg besøker iblant (ikke kollega), og etter at han svarte meg gjentok jeg spørsmålet på nytt som en jævla idiot. Skjønner ikke hvor hjernen min var....Og han svarte meg "men jeg sa det jo akkurat?", og det kom fra en kar som var 25 år eldre og hakket mer erfaren enn meg...Han så på meg med et blikk som sa "hva f...er galt med deg?". Den dag i dag har jeg problemer med å se han i øynene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.12.2017 den 21.26, Coolaid skrev:

Du har rett og slett ikke peiling på hvordan man behandler mennesker på en skikkelig måte. Oppfør deg skikkelig, verneombud eller ikke. (Tror kanskje verneombudsvervet er modent for å gå videre)

Vi har ikkje ordentlig verneombud funksjon bare på papiret fordi organisasjonen må ha eit...

Er kjekt med psykologibakgrunn😙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...