AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #1 Del Skrevet 12. desember 2017 Vi har en kollega som typisk spør «når er neste temamøte?» etter at vi nettopp har sagt det. Virker som om han ikke hører etter! Hvordan kan jeg korrigere kollegaen i plenum om hans atferd? Anonymkode: 538f8...455 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FluffyJuggernaut Skrevet 12. desember 2017 #2 Del Skrevet 12. desember 2017 Hvorfor må du gjøre det i plenum? Kan du ikke trekke han til siden å ta det opp med han? Om du må ta det offentlig så hadde jeg sagt "som vi sa, neste temamøte er...". 48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #3 Del Skrevet 12. desember 2017 Hvorfor gjøre det i plenum? Utdriting er nedrig. Ville nok forvisset meg om at han ikke hadde konsentrasjonsproblemer eller ADHD for eksempel? Anonymkode: 74d65...88b 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #4 Del Skrevet 12. desember 2017 Er vel ikke utdriting om en sier «Jens, nå har jeg nettopp sagt at møtet er onsdag og alle skal delta, også spør du om det rett etterpå om møtet er onsdag...kan du følge bedre med» Anonymkode: 538f8...455 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 12. desember 2017 #5 Del Skrevet 12. desember 2017 "Hvis du hadde hørt etter, så hadde du fått med deg at møtet er på onsdag" 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #6 Del Skrevet 12. desember 2017 «som vi akkurat snakket om er neste temamøte.... « Anonymkode: 60d7a...315 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #7 Del Skrevet 12. desember 2017 Akkurat nå, altflyter skrev: "Hvis du hadde hørt etter, så hadde du fått med deg at møtet er på onsdag" Ja, det må være greit å si 🙂👍🏻 Anonymkode: 538f8...455 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #8 Del Skrevet 12. desember 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er vel ikke utdriting om en sier «Jens, nå har jeg nettopp sagt at møtet er onsdag og alle skal delta, også spør du om det rett etterpå om møtet er onsdag...kan du følge bedre med» Anonymkode: 538f8...455 Utdritingen ligger ikke i det du sier, men at du sier det med andre til stede. Du kan si akkurat det samme under fire øyne og oppnå at han oppfatter budskapet uten den veldig ubehagelige følelsen av å bli "korrigert" i påhør av andre. Anonymkode: 940d5...f75 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 12. desember 2017 #9 Del Skrevet 12. desember 2017 Hvorfor offentlig "korrigering" av en kollega. Kan man ikke bare gjenta det denne ikke har fått med seg og være litt imøtekommende? 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 12. desember 2017 #10 Del Skrevet 12. desember 2017 Jeg kjenner også at jeg stiller meg spørrende til behovet for å korrigere noen i plenum? 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 12. desember 2017 #11 Del Skrevet 12. desember 2017 Hvorfor ta dette i plenum? Hva om problemet kommer av andre årsaker, slik som f.eks. at de som gir informasjonen i første omgang er dørgende kjedelig å høre på...? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #12 Del Skrevet 12. desember 2017 WOW! Du har virkelig store problemer, som ønsker å henge ut et annet menneske på denne måten. Maktsyk og uempatisk! Anonymkode: b5af6...d9f 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #13 Del Skrevet 12. desember 2017 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har en kollega som typisk spør «når er neste temamøte?» etter at vi nettopp har sagt det. Virker som om han ikke hører etter! Hvordan kan jeg korrigere kollegaen i plenum om hans atferd? Anonymkode: 538f8...455 Hvorfor bruke energi på å fortelle han at dere nettopp har fortalt det. Ta heller å forklar igjen da. Anonymkode: d07a9...2d2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #14 Del Skrevet 12. desember 2017 Nå er det vel ikke så stort problem i utgangspunktet å gjenta tidspunktet for neste møte? Uansett så ville jeg ha tatt det på tomannshånd, og ikke i plenum. Det er unødvendig. Anonymkode: 6c54e...1c2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #15 Del Skrevet 12. desember 2017 Jeg har studert psykologi og tenker at det har best effekt å korrigere i plenum... Anonymkode: 538f8...455 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #16 Del Skrevet 12. desember 2017 Hvis en korrigerer i plenum så har personen som får den oppgitte tilbakemeldingen ingen mulighet til å ta igjen eller sette på plass den som ga korrigeringen. En må jo oppføre seg på jobb. Anonymkode: 538f8...455 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #17 Del Skrevet 12. desember 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har studert psykologi og tenker at det har best effekt å korrigere i plenum... Anonymkode: 538f8...455 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis en korrigerer i plenum så har personen som får den oppgitte tilbakemeldingen ingen mulighet til å ta igjen eller sette på plass den som ga korrigeringen. En må jo oppføre seg på jobb. Anonymkode: 538f8...455 Kanskje du burde studere dun egen psykologi? Det der er syk og uempatisk oppførsel! Vi er alle veldig klar over at han ikke har sjanse til å ta igjen. Det er feigt av deg å ikke la han få sjansen til det, og kun et menneske med ønske om makt og kontroll bruker slike metoder. Anonymkode: b5af6...d9f 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 12. desember 2017 #18 Del Skrevet 12. desember 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har studert psykologi og tenker at det har best effekt å korrigere i plenum... Anonymkode: 538f8...455 Grensen mellom psykologi og psykopati er i mange tilfeller hårfin.. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #19 Del Skrevet 12. desember 2017 3 minutter siden, Oppgitt78 skrev: Grensen mellom psykologi og psykopati er i mange tilfeller hårfin.. Så sant som det er sagt! Anonymkode: b5af6...d9f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 12. desember 2017 #20 Del Skrevet 12. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har studert psykologi og tenker at det har best effekt å korrigere i plenum... Anonymkode: 538f8...455 Da har du IKKE fulgt med på forelesning eller tatt inn pensum så vidt jeg kan skjønne. Jeg har også studert psykologi, på universitetet i Bergen for min del, og da med fokus på arbeid og motivasjon spesielt og dette er ikke i noe pensum måten å gjøre det på. Man kan derimot ta en positiv tilnærming når vedkommende spør og gjenta tidspunktet uten å gjøre noe "vesen" av dette for så å ta det opp på tomannshånd ved å spørre om det er noe du som leder, kollega osv kan bidra med for å hjelpe siden du har lagt merke til at dette er et gjentagende tema. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå