Gå til innhold

Gi faen i egne tanker, og starte et nytt liv.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste 12 årene hatt et lite nettverk.
Dette er fordi at jeg opplevde mange år med mobbing, og fikk en følelse av at jeg ikke var verdt noe. Har nå klart å stable meg på bena, og lever et tilnærmet normalt liv.

Jeg har fortsatt tanker om at folk synes jeg er rar, stygg, mindreverdig. For det ble jo "bevist" pga at jeg ble mobbet av så mange.
Det er svært vanskelig å bygge opp selvtilliten igjen, men jeg har gått i behandling og lært meg "overlevelsesstrategier" for å takle hverdagen.

Så, hvordan klare å komme seg bort fra fortidens mareritt? Hvordan klare å få god nok selvtillit til å ta kontakt med mennesker og få seg venner? Hvordan gi faen i hva jeg ble utsatt for i mange år?

Setter pris på svar. :hjerte:

Anonymkode: dfa30...35f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppsøk et bra og hyggelig miljø gjennom fysisk aktivitet som for eksempel kampsport. Prøv å finne en sosial arena utenfor hjemmet hvor du blir mindre viktig, hvor du bare blir et fragment av en (positiv) enhet. 

Anonymkode: c4760...d62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness

Har du gått til psykolog? Det kan hjelpe.

Du må bare innse at det aldri var noe galt med deg. Det er mobberne som har problemer. Ofte har de høy selvstillit, men lavt selvbilde og bærer på mye sinne. Da er det lettere å heller la sin egen usikkerhet gå utover et annet menneske slik at de på sin syke måte kan føle seg bedre med seg selv.

Tenk på mobberne som de svake og malplasserte i samfunnet.

Du er den sterke som overlevde ondskap og du er et flott og godt menneske som har mye å tilby :) 

Ikke se på deg selv som et offer som er svakere stilt. Du er en fighter og en survivor!

Anbefaler deg å starte med f.eks kampsport. Det er en utrolig fin sport der du kan bygge opp selvsikkerheten på et helt ny måte samt at det er godt miljø i kampsport. Der vil du også lett finne et fellesskap og skape nye relasjoner og venner :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...