AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #1 Skrevet 11. desember 2017 Går inn i en depresjon igjen. Viljestyrken er liten, alkoholmengden stor og tanker om selvmord dukker opp hele tiden. Jeg sa dette til en venninne i fylla. Har avveid det hele fordi jeg vil ikke at andre skal vite eller være til bry for noen. Bor i utlandet og vet ikke hvor jeg kan skaffe hjelp. Jeg må bare prøve alt jeg kan å skjule det som kommer fordi jeg kan ikke ødelegge for noen andre. Hva kan jeg selv gjøre? Jeg vil ikke plage noen. Alt er ødelagt nå som hun fant utav det. Det er lettere hvis jeg bare forsvinner. Anonymkode: de6a3...2f7
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #2 Skrevet 11. desember 2017 Ingen tips? 😔 Anonymkode: de6a3...2f7
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #3 Skrevet 11. desember 2017 Tenker at siden du allerede vet du er tilbake inn i en depresjon så er du allerede på god vei til å bli bedre at ( om du så måtte ønske det ). Selv om du bori utlandet finnes det alltid hjelp å få. Å forsvinne eller dø hjelper ikke. Tenk på alle de menneskene du forlater. Det vil plage dem for resten av livet deres. Anonymkode: 35060...a49
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #4 Skrevet 11. desember 2017 Klem til deg💖 Føler meg litt deprimert for tiden jeg også. Men etter en tung periode kommer alltid en lettere, husk det. Ta blodprøve, kanskje du har lite jern eller D-vitamin? Er det noe du vil endre på i din livssituasjon? Noe som føles vanskelig? Det er så mye lettere å gi råd til andre enn seg selv, men noen ganger må man gi tid til seg selv, gjør det som gir deg energi og et smil om munnen. Du er viktig og du fortjener å ha det fint med deg selv. Jeg håper du får det bedre. 💖 Ikke prøv å hold ut en uutholdelig situasjon for lenge, det gjør ofte at man angrer i ettertid, det har jeg gjort... Anonymkode: 436aa...4ba
helledussen Skrevet 11. desember 2017 #5 Skrevet 11. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Går inn i en depresjon igjen. Viljestyrken er liten, alkoholmengden stor og tanker om selvmord dukker opp hele tiden. Jeg sa dette til en venninne i fylla. Har avveid det hele fordi jeg vil ikke at andre skal vite eller være til bry for noen. Bor i utlandet og vet ikke hvor jeg kan skaffe hjelp. Jeg må bare prøve alt jeg kan å skjule det som kommer fordi jeg kan ikke ødelegge for noen andre. Hva kan jeg selv gjøre? Jeg vil ikke plage noen. Alt er ødelagt nå som hun fant utav det. Det er lettere hvis jeg bare forsvinner. Anonymkode: de6a3...2f7 Dette er depresjonen som snakker. Typisk at de tankene dukker opp. Har du noen du kan betro deg til og be om hjelp til å finne ut hvor du kan finne hjelp? Du kan plage langt flere hvis du tar livet av deg. Mange ville satt pris på å kunne forsøke og hjelpe deg enn at du valgte å avslutte livet. Jeg har slitt med depresjon mange ganger i livet mitt og har hatt det så vondt at jeg ville bare dø. Men jeg har fått hjelp av familie og profesjonelle men jeg måtte være ærlig. Kunne ikke skjule noe.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #6 Skrevet 11. desember 2017 Sist jeg var deprimert så trodde ikke familien på meg. Selv om jeg var sykemeldt. Jeg sov for lite sa de. De mente at deprimerte bare sover og sover. Jeg klarer ikke det fordi jeg klarer ikke å skru av tankene. Klarer kun å sove med tv, musikk og radio på. Gikk ukesvis med minimum søvn. Så det er ikke vits å si noe Anonymkode: de6a3...2f7
Papirfly Skrevet 11. desember 2017 #7 Skrevet 11. desember 2017 Kjære trådstarter, Vi ønsker ikke å vurdere og tolke ordbruk når det kommer til vanskelige livssituasjoner hvor vi opplever at man befinner seg i en sårbar tilstand, og det er umulig for oss å vite hva den enkelte legger i ordene som brukes. Vi kan ikke vite om det er en generell følelse av å ville dø - i den forstand at man er nedbrutt og sliten, og ønsker å slippe - eller om det involverer en tanke om selvmord hvor man ønsker å utføre en handling som fører til døden for den som utfører det. Vi ønsker på ingen måte å tabubelegge de følelsene du har, men vi må stenge denne tråden med bakgrunn i det ovennevnte, samt at vi ikke har mulighet til å overvåke tråden din og vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Du kan lese mer om hvorfor vi har denne regelen her. Hvis du sliter med slike tanker vil vi oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf 116117 eller ringe nødnummer 113. Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i. Mental Helse: 116 123 Røde Kors: 800 33 321 Kirkens SOS: 22 40 00 40 Med vennlig hilsen, Papirfly, mod.
Fremhevede innlegg