Gjest Terence Skrevet 11. desember 2017 #41 Del Skrevet 11. desember 2017 (endret) Den mest ilojale her var henne, men det ligger også i hennes natur. Det som egentlig skjedde her er at du uvitende etablerte alfa-dominanse over typen hennes, og med det trigget du hennes indre hypergamist. Det har egentlig ikke noe å gjøre med at du var en "gentleman", men snarere det at du tok kontroll på en situasjon hvor typen hennes (og de andre i gjengen) var passive og keitete. Du etablere deg som lederen i deres lille flokk. Og er det noe som får jenter våte i musa, så er det menn som dominerer andre menn, samme hvilken måte det skjer på egentlig Så gratulerer, hun er nå mer tent på deg enn hva hun er på kjæresten sin. Det har de krangla om i ettertid, og derfor er han sur på deg nå. Sannsynligvis ble det ikke noe på ham den kvelden, og da innså han hva som hadde skjedd. Kan du lastes for det? Både ja og nei. Du burde vært mer lojal overfor kompisen din, ettersom du er mann, og lojalitet er noe som bør kunne forventes av deg. Men samtidig tror jeg ikke du egentlig skjønte hva du gjorde. Du prøvde bare å være grei mot henne, og inkludere henne. Hun kan heller ikke klandres, ettersom hypergami ligger i kvinners natur. De kan ikke noe mer for det enn hva vi kan for at vi tenner på pupper og rumpe. Så til syvende og sist er det egentlig mest kompisen din sin egen feil at han ikke tok kontroll på en situasjon han bragte henne inn i, og som han derfor burde tatt kontroll på. Han klarte ikke engang få kontroll på dama si da hun åpenlyst begynte å flørte med deg. Der og da skulle han ha jekket deg ned noen hakk, eller i det minste satt dama si på plass. Men det virker ikke som at han engang prøvde på noen av delene. I stedet lot han seg bare overkjøre av dere begge, noe som må ha vært utrolig turn-off for henne. Men nå vet du i hvert fall til neste gang at du ikke bør etablere dominans over kompisen din på den måten om han ikke klarer å stå opp for seg selv. Du prøvde seff bare å være hyggelig mot henne, men nå som du vet kan du ikke unnskylde deg med det neste gang. Hvis du vil gjøre det godt igjen, kan du la ham dominere deg litt tilbake, så han får tatt tilbake noe av sin posisjon i hennes øyne i hvert fall. Du kan for eksempel unnskylde deg til henne, og gjøre det klart at du gjør det fordi kompisen din har satt deg på plass og krevd det. Endret 11. desember 2017 av Terence Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #42 Del Skrevet 11. desember 2017 Han kjæresten høres jo ut som litt av en fyr, da. Dama er tydeligvis en person som responderer bra på oppmersomhet som ligger oppimot flørting, da er det jo ikke akkurat et godt sjakktrekk å være mer passiv en kameraten. Han burde allerede kjenne til hva dama responderer på, og følge opp med slik oppmerskomhet som hun liker. Men han blir tydeligvis heller sint på kameraten som er flinkere enn ham, heller enn selv å forbedre seg. Anonymkode: 7f524...44c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lykkebamsen Skrevet 11. desember 2017 #43 Del Skrevet 11. desember 2017 Minner meg om en episode som Tegnehanne skrev/tegnet om en gang, hvor hun skulle få hjelp fra Hallgeir fra "Luksusfellen". Da de møttes for første gangen, så ble det litt kleint mellom dem fordi begge "kjente" jo hverandre, men der den ene strakk ut hånda for å hilse, der ville den andre klemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 11. desember 2017 #44 Del Skrevet 11. desember 2017 2 timer siden, Terence skrev: Du kan for eksempel unnskylde deg til henne, og gjøre det klart at du gjør det fordi kompisen din har satt deg på plass og krevd det. Noe som får ham til å fremstå som enda mer beta. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #45 Del Skrevet 11. desember 2017 2 hours ago, Terence said: Den mest ilojale her var henne, men det ligger også i hennes natur. Det som egentlig skjedde her er at du uvitende etablerte alfa-dominanse over typen hennes, og med det trigget du hennes indre hypergamist. Det har egentlig ikke noe å gjøre med at du var en "gentleman", men snarere det at du tok kontroll på en situasjon hvor typen hennes (og de andre i gjengen) var passive og keitete. Du etablere deg som lederen i deres lille flokk. Og er det noe som får jenter våte i musa, så er det menn som dominerer andre menn, samme hvilken måte det skjer på egentlig Så gratulerer, hun er nå mer tent på deg enn hva hun er på kjæresten sin. Det har de krangla om i ettertid, og derfor er han sur på deg nå. Sannsynligvis ble det ikke noe på ham den kvelden, og da innså han hva som hadde skjedd. Kan du lastes for det? Både ja og nei. Du burde vært mer lojal overfor kompisen din, ettersom du er mann, og lojalitet er noe som bør kunne forventes av deg. Men samtidig tror jeg ikke du egentlig skjønte hva du gjorde. Du prøvde bare å være grei mot henne, og inkludere henne. Hun kan heller ikke klandres, ettersom hypergami ligger i kvinners natur. De kan ikke noe mer for det enn hva vi kan for at vi tenner på pupper og rumpe. Her var det mye vrøvl! Anonymkode: b09ac...727 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Terence Skrevet 11. desember 2017 #46 Del Skrevet 11. desember 2017 20 minutter siden, jabx skrev: Noe som får ham til å fremstå som enda mer beta. Sant nok. Jeg vet ikke om dette egentlig kan reddes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Terence Skrevet 11. desember 2017 #47 Del Skrevet 11. desember 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her var det mye vrøvl! Anonymkode: b09ac...727 "First they laugh at you..." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Allis Skrevet 11. desember 2017 #48 Del Skrevet 11. desember 2017 6 timer siden, kisskissbangbang skrev: Jeg hadde satt pris på at en av venninnene mine inkluderte kjæresten min på den måten. Men jeg stoler jo på alle og hadde ikke trudd at noen av de hadde prøvd å legge seg etter ham. Her høres det ut som om det er noe underliggende sjalusi som ble forløst, synes jeg. Altså, om jeg hadde gjort det TS beskriver hadde jeg ikke nødvendigvis lagt meg etter kjæresten din - men jeg hadde definitivt visst at det egentlig var flørting. Det er sånn folk oppfører seg når de flørter. Jeg skjønner godt at kompisen her er sur, det er jo forskjell på å flørte med noen som generelt er opptatt og så åpenbart med kun en enkelt person som er i et typisk monogamt forhold når kjæresten sitter rett ved siden av. Og han moret seg på kameratens bekostning og viste ved to anledninger at han skulle fremstå mer høflig enn kameraten. Flørting er det jo selvsagt. Uten at jeg synes det er så voldsomt, da. Men det fremstår som fyren ble litt betatt av denne dama. Jeg har opplevd sånn selv på fest, og synes egentlig bare det er litt smårart da det ikke er sånn «fy faen du er liggbar» men mer «åh, jeg skulle ønske du var singel og vi kunne ha det romantisk sammen». Og det er ekstra kleint, for man kan ikke avslå noe som helst da vedkommende jo egentlig baer er høflig og grei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #49 Del Skrevet 11. desember 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Okey. Møtte dama til en av mine beste kompiser for første gang i helgen. Dagen etter var han mildt sagt gretten, og det kom frem at han sterkt mislikte kjemien mellom meg og henne og mente at jeg hadde tråkket over en grense. Noen ting jeg husker fra kvelden: - Klemte henne da vi hilste mens de andre i gjengen håndhilste. Det var egentlig en litt pinlig tabbe fra meg som skjedde på autopilot. - Dro ut stolen for henne ved middagen som en spøk fordi hun brukte så lang tid på å sette seg. Hun smilte til meg på det jeg oppfattet som en flørtende måte, og etter det var jeg ganske forsiktig med henne. - Fikk det samme blikket etter at jeg serverte henne poteter etter at typen hennes noe lite classy hadde sendt dem forbi henne til meg. - Stilte henne MANGE spørsmål og prøvde å bli litt kjent, fordi de andre knapt nok enset henne (småsjenert gjeng). - En felles hobby kom opp hvor hun spøkte om at hun var litt oppgitt over at typen ikke holdt på med det, og jeg litt flåsete sa at jeg kunne steppe inn for han når som helst. Hobbyen krever noe intimitet, og dette var den eneste gangen jeg følte selv at jeg hadde tråkket for langt. Snakket ikke mer med henne etter dette. - Klemte henne igjen da de dro, hun sa ingenting spess til de andre, men kyss på kinnet og "hyggelig å treffe deg" til meg. Over grensen? Anonymkode: 4588f...e1f Ja, over grensen. Anonymkode: b4467...c43 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Allis Skrevet 11. desember 2017 #50 Del Skrevet 11. desember 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Man skal ikke varte opp kompisenes kjærester.. Anonymkode: eba6a...94a Det synes jeg godt man kan gjøre, men da må man være sånn som person og åpenbart gi samme service til flere kvinner på samme sted uten at man legger noe mer i det. TS virket å være litt sånn stotrende betatt egentlig bare. Og det er ikke det samme som å være en litt flørtete type eller klassisk gentleman som er serviceinnstilt mot alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 11. desember 2017 #51 Del Skrevet 11. desember 2017 9 minutter siden, Allis skrev: Altså, om jeg hadde gjort det TS beskriver hadde jeg ikke nødvendigvis lagt meg etter kjæresten din - men jeg hadde definitivt visst at det egentlig var flørting. Det er sånn folk oppfører seg når de flørter. Jeg skjønner godt at kompisen her er sur, det er jo forskjell på å flørte med noen som generelt er opptatt og så åpenbart med kun en enkelt person som er i et typisk monogamt forhold når kjæresten sitter rett ved siden av. Og han moret seg på kameratens bekostning og viste ved to anledninger at han skulle fremstå mer høflig enn kameraten. Flørting er det jo selvsagt. Uten at jeg synes det er så voldsomt, da. Men det fremstår som fyren ble litt betatt av denne dama. Jeg har opplevd sånn selv på fest, og synes egentlig bare det er litt smårart da det ikke er sånn «fy faen du er liggbar» men mer «åh, jeg skulle ønske du var singel og vi kunne ha det romantisk sammen». Og det er ekstra kleint, for man kan ikke avslå noe som helst da vedkommende jo egentlig baer er høflig og grei. Jeg er enig i at det på en måte er flørting, men flørting kan ha flere motiver enn "jeg vil knulle deg" eller "jeg vil date deg". Så dersom ei venninne hadde flørta sånn med kjæresten min hadde jeg syntes det var hyggelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GoldenLioness Skrevet 11. desember 2017 #52 Del Skrevet 11. desember 2017 (endret) 7 timer siden, puzi88 skrev: Kyss på skinnet? Hadde banka dritten ut av deg og skjelt ut dama mi hadde det vært meg. Helt uakseptabel holdning. Du er en råtten kompis. Håper virkelig dette kun var fylla Herre. Usikker much? Både klem og kyss på kinnet er vanlig i noen omkretser uten at det betyr en dritt. Jeg gir klemmer til alle kompisene til mannen min og alle damer, både venner og bekjente, klemmer mannen min. Har ikke slått meg som noe å lage styr over. Å tulle og inkludere en som er ny inn i gjengen er bare hyggelig og du vet jo selv at intensjonen din var å være hyggelig, ikke legge an på henne. At kompisen din blir sjalu er barnslig og tegner på usikkerhet fra hans side. Si det til han at han har en flott dame som er lett å prate med og han burde være stolt av henne og ta godt vare på henne. Har hun en singel venninne Endret 11. desember 2017 av GoldenLioness Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #53 Del Skrevet 11. desember 2017 56 minutter siden, jabx skrev: Noe som får ham til å fremstå som enda mer beta. Og der gjorde jammen du det samme med @Terence Anonymkode: 53e15...259 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arktis Skrevet 11. desember 2017 #54 Del Skrevet 11. desember 2017 Du flørtet som faen og nå er hun mer tent på deg. Kompisen din er gretten, men han kan forsåvidt takke seg selv for å være mest mulig dott ved siden av. Dere kommer over det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 11. desember 2017 #55 Del Skrevet 11. desember 2017 Tråden er ryddet for personangrep og svar til dette. Mynona, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrodeF Skrevet 11. desember 2017 #56 Del Skrevet 11. desember 2017 Det virker som du prøvde å sjekke henne opp. Menn skal kun snakke om helt overfladiske ting med dama til kompisen. Du skal ikke interessere deg for henne eller hennes hobbyer og iallfall ikke forslå å utøve disse med henne. Dette er noe menn gjør overfor damer de vil noe mer med. Og poteter klarer hun vel å ta selv? Ja, dette er seriøst ment. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #57 Del Skrevet 11. desember 2017 8 timer siden, bortebra skrev: Jeg vet ikke, jeg. Noen guttegjenger kan ha en litt sånn yppende tone ovenfor hverandre, og da vet du jo med deg selv om du gikk litt inn for å vise deg frem eller ikke. Personlig blir jeg bare glad når typen bånder med venninner av meg. Men folk er veldig forskjellige på dette. Venninna mi er mye mer var for rivalisering (ikke fra meg da, vi har ikke samme smak). Jeg husker eksen min blei dritforbanna fordi jeg bånda med en kamerat av han. Ikke så mye fordi jeg bånda, men fordi jeg bånda med feil kamerat. Han ville at jeg skulle ha den tonen med en annen, som han personlig likte bedre. Jeg har også hatt et par situasjoner med kjærester av kamerater som har mislikt meg sterkt fordi de mente jeg flørta - uten at jeg i det hele tatt kjente meg igjen i den beskrivelsen, jeg kunne ikke vært mindre interessert i dem på den måten, men jeg mistenker at de mislikte mer at kameratene mine snakka om meg mellom slagene enn hvordan jeg var rundt dem. Det kan jo ha skjedd her også? Kjæresten hans har sagt noe positivt om deg i etterkant og kameraten din blir usikker? *bonde Anonymkode: 016cd...69e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bortebra Skrevet 11. desember 2017 #58 Del Skrevet 11. desember 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: *bonde Anonymkode: 016cd...69e I og med at ingen av delene står i den norske ordboka, tok jeg meg den frihet å bruke den norske uttalen i skrivemåten, litt à la lunsj og sjampanje (lunch og champagne i gammel rettskrivning). Og bonde betyr jo uansett gardbruker 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #59 Del Skrevet 11. desember 2017 37 minutter siden, bortebra skrev: I og med at ingen av delene står i den norske ordboka, tok jeg meg den frihet å bruke den norske uttalen i skrivemåten, litt à la lunsj og sjampanje (lunch og champagne i gammel rettskrivning). Og bonde betyr jo uansett gardbruker My name is Bånd. James Bånd. Anonymkode: 016cd...69e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bortebra Skrevet 11. desember 2017 #60 Del Skrevet 11. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: My name is Bånd. James Bånd. Anonymkode: 016cd...69e Det er jo egennavn, det oversetter vi aldri. Smith skrives Smith på norsk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå