AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #21 Del Skrevet 10. desember 2017 Du kan ikke vite om du kan stole på mennesker, og I HVERTFALL IKKE her inne! Her inne er de galeste, sprøeste nutcasene du møter i ditt liv. Jeg pleier å se an over flere år, etter ett år vet jeg det meste, etter ti år regner jeg folk som gode venner. Anonymkode: c8bf7...948 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #22 Del Skrevet 10. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er veldig forskjellig egentlig. Noen blir man kjent med grunnet felles interesse, jobb osv og andre blir man kjent med på nett (feks her på kg). Sistnevnte handler det ofte om at man skriver i de samme trådene, har mye av de samme opplevelsene og utveksler erfaringer via melding. Jeg er ganske åpen, og har ikke delt noe for privat her på kg. Eller med andre jeg har blitt kjent med ellers. Men opplever det likevel som sårt, og som et tillitsbrudd om det skjer, uavhengig av hvor det skjer. Jeg har opplevd det to ganger på kort tid nå, en her og en på jobb. Det er derfor jeg er litt lei meg og lurer på hva jeg gjør galt. Skal jeg bli mer privat fremover? Anonymkode: c56b5...7a1 Men hva er det som gjør at du føler du ikke kan stole på de da? Deler de videre ting om deg? Eller forsvinner de fordi du åpner opp om alt mulig? Anonymkode: c8bf7...948 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #23 Del Skrevet 10. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men om personen deler private ting selv da? Anonymkode: c56b5...7a1 Sånne folk bør man holde seg unna. Særlig her inne, men ellers også. Anonymkode: c8bf7...948 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #24 Del Skrevet 10. desember 2017 Legg merke til hva de sier om andre. Om de har mye uvenner og hele tiden klager over "de andre", kan du regne med du havner i den gruppa en gang du også. Anonymkode: cb541...a5e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #25 Del Skrevet 10. desember 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hva er det som gjør at du føler du ikke kan stole på de da? Deler de videre ting om deg? Eller forsvinner de fordi du åpner opp om alt mulig? Anonymkode: c8bf7...948 De deler ting videre og bruker det mot meg. Jeg åpner ikke opp om mye. Anonymkode: c56b5...7a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kubrak Skrevet 10. desember 2017 #26 Del Skrevet 10. desember 2017 det var neon som sa en gang at det som en vet, vet ingen, og det som to vet, vet alle. Noen kan bare ikke holde på hemmeligheter, uansett om det er snakk om venner eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #27 Del Skrevet 10. desember 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er veldig forskjellig egentlig. Noen blir man kjent med grunnet felles interesse, jobb osv og andre blir man kjent med på nett (feks her på kg). Sistnevnte handler det ofte om at man skriver i de samme trådene, har mye av de samme opplevelsene og utveksler erfaringer via melding. Jeg er ganske åpen, og har ikke delt noe for privat her på kg. Eller med andre jeg har blitt kjent med ellers. Men opplever det likevel som sårt, og som et tillitsbrudd om det skjer, uavhengig av hvor det skjer. Jeg har opplevd det to ganger på kort tid nå, en her og en på jobb. Det er derfor jeg er litt lei meg og lurer på hva jeg gjør galt. Skal jeg bli mer privat fremover? Anonymkode: c56b5...7a1 Å danne vennskap på internett er alltid risikabelt, da har man altfor lite informasjon om vedkommende. Anonymkode: cb541...a5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kubrak Skrevet 10. desember 2017 #28 Del Skrevet 10. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker said: De deler ting videre og bruker det mot meg. Jeg åpner ikke opp om mye. de bruker det mot det som i utpressing? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #29 Del Skrevet 10. desember 2017 Akkurat nå, kubrak skrev: de bruker det mot det som i utpressing? Nei, det høres litt voldsomt ut. Men det jeg har fortalt ble brukt mot meg av noen helt andre. Som eksempel på noe. Da skjønte jeg det. For jeg hadde bare fortalt til en. Anonymkode: c56b5...7a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #30 Del Skrevet 10. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, det høres litt voldsomt ut. Men det jeg har fortalt ble brukt mot meg av noen helt andre. Som eksempel på noe. Da skjønte jeg det. For jeg hadde bare fortalt til en. Anonymkode: c56b5...7a1 Hvor da, her på forumet? Anonymkode: cb541...a5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #31 Del Skrevet 10. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor da, her på forumet? Anonymkode: cb541...a5e Ja. Anonymkode: c56b5...7a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #32 Del Skrevet 10. desember 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det høres litt voldsomt ut. Men det jeg har fortalt ble brukt mot meg av noen helt andre. Som eksempel på noe. Da skjønte jeg det. For jeg hadde bare fortalt til en. Anonymkode: c56b5...7a1 Var det et konkret eksempel? For jeg opplever ofte at folk drar frem en tråd jeg deltok i i 1984, tolker det i verste mening, og bruker det mot meg dersom de kan. Det er jo nettopp derfor man nesten ikke kan skrive med brukernavn her inne, for de amøbene som ikke har noe liv, driver heftig "forskning" på alle og enhver. Anonymkode: c8bf7...948 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #33 Del Skrevet 10. desember 2017 Jeg tør ikke å danne vennskap over internet. Du har ikke kontroll på hvem som sitter bak skjermen og får vite ting om deg. Det er et risikospill dersom du sliter fra før. På privaten har jeg nå kun noen jeg vil kalle bekjente. En nabo er vel den som 'kjenner' meg best nå, men h*n tar ingen initiativ når det gjelder meg så jeg er forberedt på at h*n ikke blir en bekjent engang etterhvert. Jeg har forsøkt å få nye bekjentskaper men jeg sliter med stressangst etter at jeg oppdaget hvordan en for meg virkelig nær og god venn egentlig betraktet meg og hans ufine sider kom fram med personhets av meg. Jeg bryr meg ikke om han mer, men jeg klarer ikke å tro på at noen virkelig vil være venn med meg etter dette og jeg er blitt hypersensitiv for måten enkelte er på både ansikt til ansikt og på sosiale medier. Jeg kan lett fortelle personer enkelte ting om meg, ikke fordi jeg ser på dem som psykolog, men for å teste hvordan de forholder seg til meg før jeg finner ut om kontakten gir meg det vennskapet jeg søker. Oppdager jeg at det kun vil bli overfladisk kontakt ser jeg ingen grunn til å fortsette. Men jeg har planer om å delta på noe jeg har interesse for og hvor ingen fra min fortid kjenner meg. Det håper jeg vil gi meg en ny start på mange måter. Mest for å bli kvitt angsten. Ikke gi opp ts. Ok? Anonymkode: fb408...8bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #34 Del Skrevet 10. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Var det et konkret eksempel? For jeg opplever ofte at folk drar frem en tråd jeg deltok i i 1984, tolker det i verste mening, og bruker det mot meg dersom de kan. Det er jo nettopp derfor man nesten ikke kan skrive med brukernavn her inne, for de amøbene som ikke har noe liv, driver heftig "forskning" på alle og enhver. Anonymkode: c8bf7...948 Ja, veldig konkret og spesifikt. Noe ingen andre vet. På jobb har jeg blitt dolket i ryggen, for noe jeg ikke har gjort. Begge disse tingene har skjedd de siste dagene. Så har det litt tungt akkurat nå. Anonymkode: c56b5...7a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #35 Del Skrevet 10. desember 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det høres litt voldsomt ut. Men det jeg har fortalt ble brukt mot meg av noen helt andre. Som eksempel på noe. Da skjønte jeg det. For jeg hadde bare fortalt til en. Anonymkode: c56b5...7a1 Jeg spør også fordi jeg er en person som folk betror seg til over gjennomsnittet mye, og selv om jeg ikke sier et pip videre, vet jeg at jeg vil typisk få skylden dersom noen andre sier noe som kan tolkes i den retning. Det er ikke kult å være på den siden heller. Anonymkode: c8bf7...948 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #36 Del Skrevet 10. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tør ikke å danne vennskap over internet. Du har ikke kontroll på hvem som sitter bak skjermen og får vite ting om deg. Det er et risikospill dersom du sliter fra før. På privaten har jeg nå kun noen jeg vil kalle bekjente. En nabo er vel den som 'kjenner' meg best nå, men h*n tar ingen initiativ når det gjelder meg så jeg er forberedt på at h*n ikke blir en bekjent engang etterhvert. Jeg har forsøkt å få nye bekjentskaper men jeg sliter med stressangst etter at jeg oppdaget hvordan en for meg virkelig nær og god venn egentlig betraktet meg og hans ufine sider kom fram med personhets av meg. Jeg bryr meg ikke om han mer, men jeg klarer ikke å tro på at noen virkelig vil være venn med meg etter dette og jeg er blitt hypersensitiv for måten enkelte er på både ansikt til ansikt og på sosiale medier. Jeg kan lett fortelle personer enkelte ting om meg, ikke fordi jeg ser på dem som psykolog, men for å teste hvordan de forholder seg til meg før jeg finner ut om kontakten gir meg det vennskapet jeg søker. Oppdager jeg at det kun vil bli overfladisk kontakt ser jeg ingen grunn til å fortsette. Men jeg har planer om å delta på noe jeg har interesse for og hvor ingen fra min fortid kjenner meg. Det håper jeg vil gi meg en ny start på mange måter. Mest for å bli kvitt angsten. Ikke gi opp ts. Ok? Anonymkode: fb408...8bf Ja, jeg ser det nå. Jeg har hatt suksess med å bli kjent via nett før. Og er ganske selektiv egentlig. Men denne så jeg ikke komme. Stoler ikke på noen igjen. Anonymkode: c56b5...7a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #37 Del Skrevet 10. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, veldig konkret og spesifikt. Noe ingen andre vet. På jobb har jeg blitt dolket i ryggen, for noe jeg ikke har gjort. Begge disse tingene har skjedd de siste dagene. Så har det litt tungt akkurat nå. Anonymkode: c56b5...7a1 Ok. Ja, jeg tror det finnes enkelte gjenger av småfolk her inne. Det er jo bare å se hvordan enkelte AB får fire likerklikk innen ett minutt, på helt lamme kommentarer. Anonymkode: c8bf7...948 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #38 Del Skrevet 10. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg spør også fordi jeg er en person som folk betror seg til over gjennomsnittet mye, og selv om jeg ikke sier et pip videre, vet jeg at jeg vil typisk få skylden dersom noen andre sier noe som kan tolkes i den retning. Det er ikke kult å være på den siden heller. Anonymkode: c8bf7...948 Samme her. Det er hva som har skjedd meg på jobb. Jeg er en østers, forteller aldri noe videre. Men blir utsatt for manipulasjon og spill muligens. Anonymkode: c56b5...7a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #39 Del Skrevet 10. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, veldig konkret og spesifikt. Noe ingen andre vet. På jobb har jeg blitt dolket i ryggen, for noe jeg ikke har gjort. Begge disse tingene har skjedd de siste dagene. Så har det litt tungt akkurat nå. Anonymkode: c56b5...7a1 Du fortalte en bruker på kg noe privat på pm og en annen bruker brukte dette imot deg i en tråd? Forstår jeg deg rett nå? Det bør du rapportere til moderator. Anonymkode: fb408...8bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #40 Del Skrevet 10. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du fortalte en bruker på kg noe privat på pm og en annen bruker brukte dette imot deg i en tråd? Forstår jeg deg rett nå? Det bør du rapportere til moderator. Anonymkode: fb408...8bf Nesten rett. Jeg vil ikke gi noen detaljer utover det. Anonymkode: c56b5...7a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå