Mynona Skrevet 17. desember 2017 #41 Del Skrevet 17. desember 2017 På 10.12.2017 den 20.28, Trolltunge skrev: Enkelt fortalt eggedosis og krem rørt sammen, litt gelatin, og lag på lag med revet sjokolade. Lett å lage, bare litt gris med å rive sjokoladen. Finnes oppskrift på nett. Bare å Google Dronning Mauds pudding. Det tror jeg kanskje ikke er noe for meg. Er ikke så glad i eggedosis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #42 Del Skrevet 17. desember 2017 Spiser aldri dessert julaften. Er altfor mett etter tung julemat. Anonymkode: 0f20c...009 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 17. desember 2017 #43 Del Skrevet 17. desember 2017 Multekrem med krumkaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 17. desember 2017 #44 Del Skrevet 17. desember 2017 Kjøp GOD vaniljeis, med ekte vanilje og fløte, og lag fruktsalat med masse spennde frukt. Kiwi, pajonsfrukt, litchi, persimon/sharonfrukt, mango, papaya, epler, ananas, delte druer, banan, pærer. Husk å ta med granateple! Det er sååå godt til is og gir masse saft! Hakkede Valnøtter er også et must! (Tips vent ned å ha opp i bananen til slutt slik at den ikke blir brun, evnt sprut på litt sitron. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 17. desember 2017 #45 Del Skrevet 17. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Strull? Hva er det? En knert? Anonymkode: 56ed1...ba2 Strull er en tynn sprø julekake som stekes i krumkakejern. Jeg synes den er mye bedre enn krumkaker, mye mer delikat. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 17. desember 2017 #46 Del Skrevet 17. desember 2017 1 time siden, Mynona skrev: Det tror jeg kanskje ikke er noe for meg. Er ikke så glad i eggedosis. Smaker ikke eggedosis. Da hadde jeg stått over også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #47 Del Skrevet 17. desember 2017 1 time siden, Arkana skrev: Strull er en tynn sprø julekake som stekes i krumkakejern. Jeg synes den er mye bedre enn krumkaker, mye mer delikat. Takk for svar. Da lærte jeg noe nytt idag og. Jeg trodde det var karsk eller en sterk drink baser på akevitt jeg. Anonymkode: 56ed1...ba2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 17. desember 2017 #48 Del Skrevet 17. desember 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Da lærte jeg noe nytt idag og. Jeg trodde det var karsk eller en sterk drink baser på akevitt jeg. Anonymkode: 56ed1...ba2 Det kunne det godt ha vært, det høres jo litt sånn ut. Endret 17. desember 2017 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #49 Del Skrevet 17. desember 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Spiser aldri dessert julaften. Er altfor mett etter tung julemat. Anonymkode: 0f20c...009 Men dere har vel kaker, sjokolade eller et eller annet ut på kvelden? Mange annet det også som en slags dessert. Anonymkode: 5fd47...472 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #50 Del Skrevet 18. desember 2017 http://www.veganmisjonen.com/2017/11/oppskrift-russedessert-semulegryn.html#more Anonymkode: 1b8f8...70b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 18. desember 2017 #51 Del Skrevet 18. desember 2017 Jeg er vokst opp med riskrem, moltekrem eller karamellpudding, men har aldri vært så begeistret for det. Foretrekker helst noe lettere, men har prøvd litt forskjellig. Når vi har hatt julaften hos oss, har vi hatt noe med mer frukt. Sist gang vi var hjemme hadde vi krumkaker med noe konjakkkrem etter oppskrift fra Arne Brimi, med appelsin- og nøttesalat til. I år vil jeg ha panna cotta med frisk frukt og/eller bringebærcoulis til. Mannen ønsker creme catalana med appelsiner til. Så får vi se hva det blir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #52 Del Skrevet 18. desember 2017 På 17.12.2017 den 11.52, Mynona skrev: Det tror jeg kanskje ikke er noe for meg. Er ikke så glad i eggedosis. Resultatet har egentlig fint lite med eggedosis å gjøre. Eggedosis, pisket krem og gelatin blir til fromasj. Anonymkode: 3507d...096 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #53 Del Skrevet 18. desember 2017 Vi brukte alltid riskrem, karamellpudding og småkaker/lefser til dessert på julaften inntil 6-7 år siden. Jeg liker ikke karamellpudding, noen av barna liker ikke riskrem, og ingen rørte småkakene. Vi har hatt lettere desserter som pavlova, desserter i porsjonsglass (noe fromasjaktig og ikke for tungt) eller hjemmelaget iskrem. Anonymkode: 09837...752 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #54 Del Skrevet 18. desember 2017 I Storbritannia har de noe som heter trifle. Det er et av høydepunktene når jeg besøker svigerfamilien rundt juletider. Det er nesten som en bløtkake, men lagt lag i lag i en skål (litt som tilslørte bondepiker), og med gele og bær/frukt, bl.a. Bilde her. Finnes en drøss med oppskrifter og forskjellige varianter på nettet om du ønsker å se nærmere på det. Ellers digger jeg bananfromasj - egentlig alt av fromasjer - så det kan jo kanskje være noe for de som vil ha noe annet enn riskrem? Man kan også velge å bare ha julekaker også, hvis det er noe man heller foretrekker. Eller kanskje noe enda enklere, som en god iskrem eller sorbet? Fruktsalat, som flere har nevnt? Anonymkode: 0e37c...f1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 18. desember 2017 #55 Del Skrevet 18. desember 2017 Blærh, hater multer... Har også en stor familie som skal ha multer til ALT, hvis det ikke inneholder multer så kan det ikke kalles dessert mener noen av dem. Fysj Jeg lager Dronning Maud pudding uten alkohol. Det er det beste jeg vet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
font Skrevet 18. desember 2017 #56 Del Skrevet 18. desember 2017 Jeg er oppvokst med riskrem, men er ikke så glad i det. Så de siste årene, når jeg og samboer har invitert til oss, har det blitt hjemmelaget karamellpudding Vi serverer småkaker og vaniljeis til de som ikke liker pudding. Alle skal få Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sool Skrevet 20. desember 2017 #57 Del Skrevet 20. desember 2017 På 10.12.2017 den 11.45, -jk- skrev: Riskrem og bringebærsaus laget på bær fra egen hage Men de fleste lager riskremen med alt for mye krem i forhold til grøt etter min smak, og da blir den lett kvalmende. Jeg bruker 750g grøt per 1/3L fløte, samt 3 ss sukker og 1 ts vaniljesukker. Og det nytter ikke å jukse på grøten, det må være langtidskoke-varianten (Geisha). Den står som regel på komfyren rundt 1,5 time her fra jeg starter. Lages dagen i forveien da den må være helt, helt avkjølt (kjøleskapskald). Det er helt ok å bruke lettmelk (eller ekstra lett) i grøten. Bringebærsausen lages ved å kjøre 1 liter bringebær i en blender og presse den gjennom en sil så frøene fjernes- Tilsetter deretter 1 liter vann og koker den opp sammen med passe mye sukker (smak til, det trengs flere hundre gram med sukker). Til slutt jevnes den med potetmel for å få passe konsistens (en toppet spiseskje eller så). De fleste som sier de ikke er noe glad i riskrem pleier å endre mening etter å ha smakt denne komboen Jeg skal lage riskremen i år og skal faktisk prøve dette : ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #58 Del Skrevet 20. desember 2017 Vi har dessverre alltid multekrem. Jeg ville mye heller hatt riskrem eller karamellpudding. Multekrem er bare kvalmende og surt på en og samme tid. Anonymkode: 82379...59f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #59 Del Skrevet 21. desember 2017 Jeg er vant til og elsker multekrem. I år skal vi til mine svigerforeldre som ikke spiser multer. De har ingen fast tradisjon for desserten, så det varierer hva vi får. I år skal vi spise creme brulee med pærer. Høres godt ut, så jeg gleder meg Anonymkode: 0d7de...ad4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #60 Del Skrevet 21. desember 2017 Vi har kjempestor fruktsalat som beskrevet over, med masse forskjellige farger og smaker. Lager den i stor kjele og bruker tre liter appelsinjuice som væske, restene spiser vi første juledag. På julaften har vi gjerne en god vaniljeis til. Jeg liket både riskrem og multekrem og pudding, men orker ikke tung dessert etter ribbe. Anonymkode: 54569...bf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå