AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #21 Skrevet 26. april 2018 18 minutter siden, webo skrev: Nei, var aldri snakk om det. Dette er noen år tilbake. Etter behandlinger hos psykiater og opphold på Modum Bad er jeg nå blitt anbefalt å søke voldsoffererstatning. Derfor er jeg litt spent på hvordan utfallet vil bli. Ser ikke på dette som noe enkelt, og penger vil uansett ikke reparere skadene og livet mitt🤕 Men straffelovens 227 handler om trusler om vold... Han ble altså ikke dømt for familievold, men for trusler om vold? Anonymkode: 3de93...514
webo Skrevet 26. april 2018 #22 Skrevet 26. april 2018 Det var nok flere paragrafer. Han ble også dømt for vold, voldtekter, frihetsberøvelse. Jeg var nok mest opptatt av å komme meg vekk, og det klarte jeg, heldigvis.
duplexx Skrevet 26. april 2018 #23 Skrevet 26. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde gjerningsmann blitt dømt? Det er vel slik at det i dommen skal stå hvor mye erstatning du får? Anonymkode: 24434...297 Ikke dømt nei, dessverre. Har støtt på han flere ganger.
webo Skrevet 26. april 2018 #24 Skrevet 26. april 2018 Hvis det var meg du spurte om gjerningsmannen ble dømt, så er svaret ja.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #25 Skrevet 26. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er feil. Du får inntill 250 000,- Jeg har opplevd det samme som deg, ca 20-25 år siden, min far er nå død og jeg fikk derfor voldsoffererstatning. Søkte for et par år siden, via advokat, det tok under en måned før pengene stod på konto. Veldig overraskende! Både at jeg fikk og at det gikk så fort. Anonymkode: 92e60...54f Jeg har hatt kontakt med en advokat som ga meg denne informasjonen. Det er 30 år siden det skjedde. Jo lenger det er siden, jo mindre får mann. Men kan jeg spørre om hva slags bevis du hadde, for det du ble utsatt for? For i min sak så finnes det ingen bevis. Så jeg vet jo at muligheten for avslag og er stor. Anonymkode: 41094...6c0
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #26 Skrevet 27. april 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt kontakt med en advokat som ga meg denne informasjonen. Det er 30 år siden det skjedde. Jo lenger det er siden, jo mindre får mann. Men kan jeg spørre om hva slags bevis du hadde, for det du ble utsatt for? For i min sak så finnes det ingen bevis. Så jeg vet jo at muligheten for avslag og er stor. Anonymkode: 41094...6c0 Det fantes ingen bevis. Kun rapporter fra fastlegen min og psykologen jeg har gått til for terapi i 13 år, på søknadstidspunktet. Anonymkode: 92e60...54f
Papirfly Skrevet 27. april 2018 #27 Skrevet 27. april 2018 (endret) Tråden er ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker. Papirfly, mod. Endret 27. april 2018 av Papirfly
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå