AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #1 Skrevet 9. desember 2017 Jeg er deprimert og har vært det i lang tid. Går til behandling, men ønsker egentlig å prøve ut antidepressiva igjen. Jeg har tidligere prøvd Cipralex og Remeron. De ga meg bare bivirkninger som sløv og en enorm apetitt. Så jeg er skeptisk. Noen som har gått på andre typer som fungerte og ikke hadde økt apetitt/legge på seg som bivirkning? Det er absolutt ikke et alternativ å få det som bivirkning altså, er allerede overvektig. Anonymkode: b5392...f40
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #2 Skrevet 9. desember 2017 Det er veldig individuelt hva som virker og ikke virker, du må nesten bare prøve deg fram i samarbeid med legen som skriver det ut. Anonymkode: bc186...794 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #3 Skrevet 9. desember 2017 Jeg har gått på cipralex i 4 uker nå, og har motsatt virkning enn deg tror jeg, da jeg har mindre appetitt enn tidligere og gått ned en klessrørrelse. Og er ikke sløv. Den første uken slet jeg med å være trøtt hele tiden, men det har også endret seg etter at kroppen ble vant med medisinen. Anonymkode: dbd6c...8ad
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #4 Skrevet 9. desember 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er deprimert og har vært det i lang tid. Går til behandling, men ønsker egentlig å prøve ut antidepressiva igjen. Jeg har tidligere prøvd Cipralex og Remeron. De ga meg bare bivirkninger som sløv og en enorm apetitt. Så jeg er skeptisk. Noen som har gått på andre typer som fungerte og ikke hadde økt apetitt/legge på seg som bivirkning? Det er absolutt ikke et alternativ å få det som bivirkning altså, er allerede overvektig. Anonymkode: b5392...f40 Wellbutrin virker ganske oppkvikkende og den legger du sjelden på deg av vet jeg. Kanskje det er noe du kan diskutere med legen din. Ellers er det veldig individuelt hva en legger på seg av når det gjelder antidepressiva. Selv går jeg å brintellix, som jeg heller ikke har lagt på meg av, og som er et god nytt ad, og som en ikke mister sexlysten av, til opplysning. Men du må snakke med legen din. Anonymkode: 77df2...d46 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #5 Skrevet 9. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Wellbutrin virker ganske oppkvikkende og den legger du sjelden på deg av vet jeg. Kanskje det er noe du kan diskutere med legen din. Ellers er det veldig individuelt hva en legger på seg av når det gjelder antidepressiva. Selv går jeg å brintellix, som jeg heller ikke har lagt på meg av, og som er et god nytt ad, og som en ikke mister sexlysten av, til opplysning. Men du må snakke med legen din. Anonymkode: 77df2...d46 Remeron er en versting når det gjelder appetitt. Likeså tolvon. Anonymkode: 77df2...d46
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #7 Skrevet 10. desember 2017 Jeg sleit med å få i meg ett måltid om dagen på Cipralex... Måtte over på næringsdrikker fordi jeg hadde så lite matlyst. Anonymkode: d59c1...075
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #8 Skrevet 10. desember 2017 Gikk på cipralex og la på meg enormt. Har hatt behov for behandling, men vil ikke ha piller. Jeg tvinger meg ut og går,istedenfor ei pille. Jeg har lest bivirkninger/faren ved det som er foreslått, så jeg tør ikke. Dessuten tror jeg piller legger lokk på symptomer. Så ja, det er tungt. Jeg har i dag tatt to piller. To turer. Har begynt å ta med meg kamera på turene. Det gir meg piff og se de når jeg kommer hjem Anonymkode: 5e3db...1b5 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #9 Skrevet 10. desember 2017 Takk dere. Jeg synes også bivirkningene er utrolig kjipe på det meste av antidepressiva. Men nå er livet så jævlig at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Går som sagt allerede i behandling. Det med å ta bilder var et godt råd for å ha noe annet å tenke på, takk. Er glad i å fotografere. Anonymkode: b5392...f40
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #10 Skrevet 11. desember 2017 Desverre så er det negative bivirkninger på slike medisiner, jeg gikk på cipralex men følte jeg levde på utsiden av kroppen, og sluttet brått, gjorde ikke ting bedre. Men håper du finner noe som funker for deg, selvom kanskje ikke jeg ga deg det svaret du ville ha! Anonymkode: 12f68...562
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #11 Skrevet 11. desember 2017 Soritax? Med lav dose funker de også fint på migrene, ganske sikker det var navnet. Anonymkode: 7a941...083
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #12 Skrevet 11. desember 2017 Efexor. Begynte i slutten av august og har endelig fått virkning nå. Ligger på 225. Følte jeg aldri ville bli bedre men kjenner endelig på tiltakslyst og glede igjen 😊 Anonymkode: 84606...605
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #13 Skrevet 11. desember 2017 Jeg er nysgjerrig på om dere med depresjon trener? Det sies jo å ha like bra effekt som piller, men uten bivirkninger og finere kropp som ren bonus. Men så tenker jeg at depresjonen gjør dørstokkmila høyere, så det er kanskje ikke så lett. Men det burde jo være noe man prøve før piller, evnt i kombinasjon. Anonymkode: 3f034...6b3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #14 Skrevet 11. desember 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er nysgjerrig på om dere med depresjon trener? Det sies jo å ha like bra effekt som piller, men uten bivirkninger og finere kropp som ren bonus. Men så tenker jeg at depresjonen gjør dørstokkmila høyere, så det er kanskje ikke så lett. Men det burde jo være noe man prøve før piller, evnt i kombinasjon. Anonymkode: 3f034...6b3 Nå går ikke jeg på piller, men jeg trener 1-3 ganger i uken. Kjenner liten til ingen virkning. Anonymkode: e945d...c99
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #15 Skrevet 12. desember 2017 På 11.12.2017 den 10.23, AnonymBruker skrev: Jeg er nysgjerrig på om dere med depresjon trener? Det sies jo å ha like bra effekt som piller, men uten bivirkninger og finere kropp som ren bonus. Men så tenker jeg at depresjonen gjør dørstokkmila høyere, så det er kanskje ikke så lett. Men det burde jo være noe man prøve før piller, evnt i kombinasjon. Anonymkode: 3f034...6b3 Jeg elsker trening og merker at dette hjelper. Men jeg har det i perioder skikkelig dritt likevel. Og med to barn, bikkjer og en ufør mann med veldig uforutsigbar funksjonsevne er det ikke alltid jeg rekker mer enn 1 treningsøkt i uka, selv om jeg helst ville trent hver eneste dag da det er min lidenskap. Likevel er jeg avhengig av Cipralex for å fungere i hverdagen. Uten er jeg en ustabil, tikkende bombe. Lar meg stresse av den minste ting og ender opp full av angst og depresjon. Anonymkode: 20284...99f
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #16 Skrevet 12. desember 2017 Bruker zoloft eller synonym preparatet som jeg ikke husker navnet på, funker på meg... Anonymkode: 7e348...d25
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #17 Skrevet 12. desember 2017 Fluoxetin har jeg brukt. Slet med bivirkninger som kvalme, munntørrhet og rastløshet de første 2-3 ukene og så gikk det seg til. Fikk ikke noe veldig bedring av humør/stemning men ble mer stabil. Hadde ikke like mange og dype ned turer, heller ikke opptrer. Mer stabilt og flatt Anonymkode: a0ff9...b9c
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #18 Skrevet 12. desember 2017 Fontex skal ha manglende apetitt/matlyst som en vanlig bivirkning. Anonymkode: a4721...dac
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #19 Skrevet 12. desember 2017 Har du sjekka vitaminstatusen din? Spesielt D vitamin mangel kan gi depresjon,legen gav meg antidepressiva , brukte det i 1 år og 10 kg opp,Ba om utskrift selv og så jeg hadde mangel,kjøpte god doser nettet, og har det fin nå. Anonymkode: d1d13...623
Tiuren01 Skrevet 12. desember 2017 #20 Skrevet 12. desember 2017 På 11.12.2017 den 10.23, AnonymBruker skrev: Jeg er nysgjerrig på om dere med depresjon trener? Det sies jo å ha like bra effekt som piller, men uten bivirkninger og finere kropp som ren bonus. Men så tenker jeg at depresjonen gjør dørstokkmila høyere, så det er kanskje ikke så lett. Men det burde jo være noe man prøve før piller, evnt i kombinasjon. Anonymkode: 3f034...6b3 Jeg trener ja. Det har jeg gjort både ved mild, moderat og alvorlig depresjon. Det hjelper definitivt ikke ved alvorlig depresjon. Etter hver treningsøkt faller jeg rett ned i kjelleren igjen, men på grunn av den gode følelsen akkurat når jeg trener, så fortsetter jeg. ___ Wellbutrin og Fontex er ganske greie i forhold til å ikke få økt appetitt. Har gått på fire veldig ulike anitdepressiv, men nå er det altså Fontex jeg har. 40 mg. I tillegg til annen medisin.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå