Gå til innhold

Mammapermisjon


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er for tiden hjemme med min 5 mnd. gamle sønn og KJEDER meg. Dette burde jo ha vært en fin tid og vi burde kost oss masse. Men jeg bare gleder meg til han blir større så vi kan gjøre litt mer (dra og bade, dra på lekeplasser). Sitter stort sett inne og ser på TV mens gutten sover og ellers er det å prøve å "underholde" ham så han ikke sutrer. Har ingen kontakt med andre med småbarn, kanskje det hadde hjelpa. Føler at jeg må ut av denne sirkelen, hvordan??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Solskinn

Hva med å gå på tur når han sover i steden for å sitte inne?

Finn ut om det er noen familiebarnehager i närheten der du kan treffe andre som også er hjemme med små barn.

Jeg regner med at du ikke har noen venninner som også har små barn som du kan omgås med, siden du skriver dette, men hva med svangerskapsgruppa. Det kan jo hende det er flere som har det som deg!

Start med å putt guttungen i vogna og gå deg en tur, i alle fall!!

Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Uff så synd at du kjeder deg hjemme med ungen din!

Selv er jeg for tiden hjemme med min 9 mnd gamle datter,og trives stort.

Nå vet jeg jo ikke hvor du bor,men fins det fine steder å trille turer?Butikker,kafeer,eller parker,skogsterreng det er fint å spasere i?

Bare det å komme ut av huset litt er forfriskende,både for deg og barnet. Kanskje du treffer andre i samme situasjon,med jevngamle barn,så får du muligens noen å snakke med om din sønn og din situasjon.Andre småbarnsforeldre kjenner seg alltid igjen i alle mulige ting som har med barna deres å gjøre.Vi har en tendens til å bli svært navlebeskuende i denne tiden.

Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er ikke så greit å trille på tur når han hater å ligge i vogna!

Rekker å gå knapt 100 meter før han er igang med å hylskrike. Og da gir han seg ikke før jeg tar ham opp. Kjedelig, jeg vil jo gjerne gå på tur. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det akkurat som deg.

Satt og ventet på at han skulle våkne, litt såpeopera, en tur og så soving resten av dagen for begge...

Men nå som hverdagen begynner for fullt kommer jeg helt sikkert til å savne de rolige dagene hjemme med barnet :cry:

Selv om jeg titt og ofte klaget over hvor kjedelig til tider det var.

Hver episode av Glamour to ganger...

Hva med åpen barnehage? Det er vel det i de fleste nærområder vil jeg tro, så møter du flere med små barn. Det spiller ingen rolle om barnet ikke er stort nok til å leke med andre barn ennå. Observere andre er jo likeså gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lasse...

Prøv å bære ham med en bæremeis/babybjørn : en sånn sele du har på magen. Det pleier de like...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skaff deg en babybjørn, og bær ham på magen. Etter hvert vil han kunne sitte i vogna, og da er det lettere.

Ta kontakt med helsestasjonen og be de sette i gang med barselgrupper. Det er sikkert flere som er interessert i å være med. Så kommer du i kontakt med andre i samme situasjon.

Jeg trente på Sats (med baby liggende på matte ved siden av.). dEt var egne timer for dette.

I Oslo er det også babykino og åpen barnehage.

Bare du kommer deg ut med andre som har barn på samme alder, så er det lettere for deg. JEG slappet ihverfall bedre av når barnet lå og kikket på andre barn og voksne. Da kunne jeg slarve litt med de andre, og man har masse felles når man har barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...