AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #1 Skrevet 9. desember 2017 Jeg dusjer alltid på jobb når skiftet er ferdig. Om morgenen, ettermiddag eller kveld. Fordi jeg er svett å skitten. Når jeg har fri varierer det, men da dusjer ikke hver dag, da ikke det er bra for huden. Når på døgnet dusjer du? Dusjer du hver dag? Dine dusjvaner altså😊 Anonymkode: deb17...20d
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #2 Skrevet 9. desember 2017 Jeg dusjer alltid hjemme. Ikke hver dag, men ved behov. En klut, varmt vann og såpe gjør nytten det også. Jeg er ikke enig i at det er skadelig å ha temperert/lunkent vann på huden i fire-fem minutter hver dag hvis en trenger det, men sterk såpe kan tørke ut hvis det blir brukt mye av det, flere ganger om dagen. Altfor varmt vann er heller ikke bra. Det finnes mild såpe som også rengjør bra, så en kort dusj hver dag burde ikke være et problem. Anonymkode: f7b81...38b 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #3 Skrevet 9. desember 2017 Ja, er nok sterk såpe som også er skadelig. Jeg dusjer ofte fem min å vasker meg ofte kun med vann. Ts Anonymkode: deb17...20d 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #4 Skrevet 9. desember 2017 Hygienetråd på KG. Anonymkode: 7858e...b69 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #5 Skrevet 9. desember 2017 Jeg dusjer hver dag før jobb, i ca 5minutter. Bruker bare såpe under armene og i skrittet (Asan). Har sensitiv hud, men tåler dette veldig fint. Vasker håret annenhver dag, dusjer da i 15 minutter. Skal jeg ha sex på kvelden dusjer jeg også etter jobb, selv om jeg ikke har en skitten jobb. Hvis jeg er hjemme dusjer jeg bare hvis jeg skal ut blant folk, f.eks. i butikken, eller hvis jeg får besøk. Er jeg hjemme en hel dag uten å treffe noen hverken vasker jeg meg eller dusjer. Anonymkode: 662d2...b90
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #6 Skrevet 9. desember 2017 Dusjer hver kveld før jeg legger meg, liker ikke å dusje om morgenen. Anonymkode: e146a...c79 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #7 Skrevet 9. desember 2017 Dusjer både morgen og kveld. Om morgenen for å freshe meg opp, våkne og "få på meg trynet". Om kvelden for å vaske av meg dagen. Anonymkode: 3f1c0...d4c 1
Mr. Kilmister Skrevet 9. desember 2017 #8 Skrevet 9. desember 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dusjer både morgen og kveld. Om morgenen for å freshe meg opp, våkne og "få på meg trynet". Om kvelden for å vaske av meg dagen. Anonymkode: 3f1c0...d4c Snakk om å overdrive... så dagene dine er møkkete med andre ord. Du svetter kanskje overdrevent mye. 4
Gjest Catalina Culès Skrevet 9. desember 2017 #9 Skrevet 9. desember 2017 Dusjer som regel om morgenen, noen ganger på kvelden, dusjer annenhver dag.
Minlillesky Skrevet 9. desember 2017 #10 Skrevet 9. desember 2017 Dusjer om morgenen før jobb. De dagene jeg har fri dusjer ikke ikke hver dag. Dusjer etter trening de dagene jeg har trent.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #11 Skrevet 9. desember 2017 1 time siden, Mr. Kilmister skrev: Snakk om å overdrive... så dagene dine er møkkete med andre ord. Du svetter kanskje overdrevent mye. hva vet du om det? Om vedkommende jobber i: barnehage/småskole;, anlegg, elektro, rørlegging, helse/omsorg eller generelt 100% av yrker som ikke gjelder å sitte pal på en kontorstol så må det jo dusjes etter jobb (og ikke sjeldent på jobb). Om en så har lyst til å trene, ha sex eller generelt leve litt på siden så har en to valg: klutvask eller dusj. Hva du velger er opp til deg. Men det er mindre møkkete å ha en aktiv hverdag enn å ha en møkkete ordveksling. Anonymkode: 648c2...ca8 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #12 Skrevet 9. desember 2017 2 timer siden, Mr. Kilmister skrev: Snakk om å overdrive... så dagene dine er møkkete med andre ord. Du svetter kanskje overdrevent mye. Nei jeg svetter faktisk ganske lite Men jeg har en aktiv jobb der jeg er på beina fra jeg kommer til jeg går. Så går jeg gjerne en skitur/topptur etc sammen med mannen og bikkja iløpet av ettermiddagen. Så vil jeg gjerne legge meg fresh og ren. Siden vi har et aktivt sexliv har vi som regel sex 5-6 kvelder i uka. Da vil jeg gjerne ha meg en dusj om morgenen før jobb. Kunne sikkert tappet vann i vasken og vasket meg med en klut, men det går raskere å skylle av seg i dusjen. Dusj for meg er ikke ensbetydende med at jeg blir stående der i 20 minutter. Det holder lenge med et minutt eller 2 Anonymkode: 3f1c0...d4c
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #13 Skrevet 9. desember 2017 Dusjer hver kveld, kunne godt tenkt meg å gjort det om morgenen og siden jeg virkelig elsker å dusje, men prøver å begrense meg litt.🤗 Når jeg var samboer så dusjet jeg morgen og kveld av forståelege grunner.😉 Anonymkode: 6221a...671
cleangal Skrevet 9. desember 2017 #14 Skrevet 9. desember 2017 Dusjer etter jobb og tur med voffsen (har en jobb med mye løping/trapper/fysisk aktivitet). Når jeg har fri dusjer jeg etter dagens langtur med voffsen, eller om morgenen hvis det ikke er min tur til å gå tur.
Djungelvrål Skrevet 9. desember 2017 #15 Skrevet 9. desember 2017 Når jeg har dagvakt dusjer jeg som regel før jeg legger meg, når jeg har kveldsvakt dusjer jeg ofte rett før jobb. Har jeg fri hender det at det blir klutvask, alt er som hva jeg skal den dagen. Vasker håret 2-3 g i uka. Såper ikke inn hele kroppen hver gang jeg dusjer, ofte bare nedentil, føtter og under armer. Dusjer i 5-10 min.
Gjest Uhumskheter Skrevet 9. desember 2017 #16 Skrevet 9. desember 2017 Dusjer stort sett hver kveld, ikke fordi jeg er skitten, men fordi det er digg. Enkelt og greit.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #17 Skrevet 9. desember 2017 Vasker meg hver dag, dusjer ca. hver 3. dag. Anonymkode: 3243d...b79 1
Mr. Kilmister Skrevet 9. desember 2017 #18 Skrevet 9. desember 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: hva vet du om det? Om vedkommende jobber i: barnehage/småskole;, anlegg, elektro, rørlegging, helse/omsorg eller generelt 100% av yrker som ikke gjelder å sitte pal på en kontorstol så må det jo dusjes etter jobb (og ikke sjeldent på jobb). Om en så har lyst til å trene, ha sex eller generelt leve litt på siden så har en to valg: klutvask eller dusj. Hva du velger er opp til deg. Men det er mindre møkkete å ha en aktiv hverdag enn å ha en møkkete ordveksling. Anonymkode: 648c2...ca8 Word!
HalldirV2 Skrevet 9. desember 2017 #19 Skrevet 9. desember 2017 Dusj og stell har slett ikke bare med hygiene å gjøre, for mange blir det nærmest ritualisert. F.eks kan en dusj markere en ny dag, en symbolsk handling som legger til rette for en ny og ren start...osv. Man vasker av seg det gamle og hilser det nye. En dusj kan også være oppkvikkende eller søvndyssende, alt etter som. Det er mange grunner til å dusje, det er poenget mitt, og det trenger slett ikke ha noe med overdreven hygiene å gjøre. 2
Lava Anne Skrevet 9. desember 2017 #20 Skrevet 9. desember 2017 Jeg dusjer og sminker meg før jeg setter meg til rette her på KG
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå