Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tror dette funker best om man naturlig omgås hverandre på en eller annen måte. Felles venner eller går på samme skole f.eks. Som en over her skriver at avstand skaper jo nysgjerrighet, men når man aldri er i nærheten av personen på noen måte så blir man heller ikke minnet på personen og dermed ikke så veldig nysgjerrig. Men nå bare gjetter jeg. Men så er det det da om de kontakter deg igjen, er det fordi de savner deg eller bare er nysgjerrige? Noen ønsker bare å stilne nysgjerrigheten og man bør være litt obs på det om man blir kontaktet igjen, så man ikke får opp håpet unødvendig.

Prøvde en gang å ha ingen kontakt med første kjæresten min, selv om det verket etter å snakke med han. Leste meg opp og ned på hvordan jeg kunne få han tilbake. Fant ut at han hadde funnet en ny han var interessert i allerede før det ble slutt mellom oss, og da gikk det brått over. Glad for at jeg ikke kontaktet han og glad for at han ikke kontaktet meg. Dette er også en veldig god side ved no contact - man får mulighet til å roe sine egne tanker og følt på følelsene sine og kanskje også komme seg videre. Man bør virkelig ikke torturere seg selv med å sitte og vente på at den andre skal komme tilbake. 

Ellers har jeg opplevd at gutter jeg har "datet", altså ikke vært i et forhold med, har kontaktet meg etter en stund, selv om det har vært tyst fra min side. Både de jeg avsluttet med og de som avsluttet med meg. Kanskje det er mer vanlig når man ikke hadde noe seriøst sammen? Det er jo vanskeligere å bryte med en man har et seriøst forhold med, man bruker kanskje lenger tid på å tenke og gjøre seg ferdig før man går.. Men igjen, nå gjetter jeg bare. Noen ga inntrykk for at det fortsatt var interesse der, andre tror jeg bare var nysgjerrige eller kjedet seg.

Anonymkode: c1c89...084

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er veldig vanskelig å ikke bare sendte et lite "Hei, hvordan går det", savner han virkelig og det blir bare verre og verre føler jeg.

Han tok selv kontakt for et par uker siden om noe random, og klarte ikke la være å svare så da måtte jeg begynne på nytt.

Vet han følger med meg på sosiale medier og.

Anonymkode: 121f8...dba

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men det er ingen som dumper en de føler ekte kjærlighet for "for at de skal stå på egne ben".................................

Anonymkode: 8e65c...cfc

Det er hele poenget. Man klarer ikke å føle ekte kjærlighet, derfor dumper man. Men når man merker at den andre takler det, da føler man kjærlighet.

Anonymkode: 86295...e40

Skrevet

Jeg tror det kommer helt an på relasjonen, og menneskene.

Jeg bruker "no contact" for å komme meg videre - ikke for å trigge vedkommende til å ta kontakt. Det vil jeg regne med at de ikke gjør.

Men nå er jeg som person veldig tilbakeholden, også i datingfasen. Jeg viser veldig lite hengivenhet rett og slett fordi jeg er redd for å gjøre det, være klengete, sårbar, for mye. Det har også vært mitt problem i relasjoner til menn. Så om jeg kutter dem ut forventer jeg i hvert fall ikke at de skal ta kontakt. Stort sett lurer de nok på hvor interessert jeg er, og forsvinner jeg, fjerner jeg all tvil.

Det har riktignok skjedd at jeg merker de "følger med" på meg, på sosiale medier o.l. Som en privat person er jeg nok en folk blir nysgjerrig på.

Og det er selvsagt et pluss for egen stolthet at jeg aldri i mitt liv har mast på, eller lagt meg etter en mann. Men det er ingen strategi for å 'vinne' noen.

Anonymkode: d5bdf...a2d

Skrevet

Jeg har tatt kontakt med og lagt meg etter en mann, fordi jeg elsker han.

Heldigvis gikk det begge veier. Folk må tørre mer i kjærligheten,ikke være så redd.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er hele poenget. Man klarer ikke å føle ekte kjærlighet, derfor dumper man. Men når man merker at den andre takler det, da føler man kjærlighet.

Det tror jeg på, og ha en selvstendig motpart er jo det som er sunt.

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tror jeg på, og ha en selvstendig motpart er jo det som er sunt.

Nettopp! :) 

Men tråden her viser at mange ikke har peiling på hva selvstendighet er, eller hvorfor det er så viktig. De svarer i hytt og pine, og er i seg selv bevis på at de ikke klarer seg selv.

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heldigvis gikk det begge veier. Folk må tørre mer i kjærligheten,ikke være så redd.

Det du skriver her er f.eks. et godt bevis på at du ikke aner hva tråden handler om. Men svare må du visst likevel...?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det du skriver her er f.eks. et godt bevis på at du ikke aner hva tråden handler om. Men svare må du visst likevel...?

gå og legg deg, du trenger søvn

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp! :) 

Men tråden her viser at mange ikke har peiling på hva selvstendighet er, eller hvorfor det er så viktig. De svarer i hytt og pine, og er i seg selv bevis på at de ikke klarer seg selv.:link::link:

:link::link:

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

gå og legg deg, du trenger søvn

Slike svar er ÅRSAK til at vi liker dere best når dere ikke er tilstede.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:link::link:

Herregud. Selv ikke en tråd på internett klarer dere å la være i fred uten å pelle og pirke og ødelegge.

Hold dere unna! Det er der dere gjør mest nytte.

Skrevet

Det kan søke på YouTube og du får bedre svar på det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...