Gå til innhold

Jeg vil gifte meg med en venninne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

29 minutter siden, stf skrev:

Når det ikke er kjærlighet, inngår man ikke ekteskap. Da syns jeg man tråkker på hele konseptet og selve meningen med ekteskap.

Syns det høres helt sprøtt ut.

Konseptet har vært ødlagt i flere ti-år uansett. Kommer forhåpentligvis ikke til å bestå så mye lenger.

Så lenge hun er enig er det bare å kjøre på. Bare dørg for at det ikke forholdet deres går dunken.

Anonymkode: 465ce...1e0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Overrasket
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Men sett litt bort ifra slike ting, forstår dere hvordan jeg tenker om resten?

Anonymkode: cb7a6...885

Absolutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det frieriet hadde jeg opplevd veldig ubehagelig! Det hadde blitt et klart nei fra min side, av flere grunner. For det første så hadde jeg følt meg, jeg vet ikke helt om jeg klarer å finne det rette ordet, invadert på en måte, eller forsøkt kontrollert, eller noe. Et sted midt mellom de to, tror jeg. Det er en så uvanlig grunn for et ekteskap at jeg hadde følt at det lå noe bak ønsket, og lurt på om venninnen var hemmelig homofil og faktisk ønsket å gifte seg med meg av den grunn, eller om jeg kjente henne veldig dårlig, og at hun faktisk var ute etter å utnytte meg (gjensidig forsørgerplikt...)

Jeg tenker jo også at et slikt platonisk ekteskap ville vært svært negativt for mitt fremtidige kjærlighetsliv, selv om man eventuelt avtalte at sex med andre var helt greit. Jeg ønsker meg nemlig ikke mannfolk som er villige til å inngå en affære med en gift kvinne, jeg vil gjerne ha et redelig mannfolk som er innstilt på å bygge noe varig. Det ville ikke akkurat vært det jeg signaliserte at jeg ønsket meg, hvis jeg samtidig var gift med venninnen min...

Anonymkode: 6e231...603

Takk for tankene dine. Jeg forstår at du hadde tenkt det du skriver i første avsnitt dersom det hadde kommet som en skikkelig overraskelse.

Til det siste avsnittet. Hvis det mannfolket du møtte hadde blitt forklart at ditt ekteskap ikke var tradisjonelt og at en del av ekteskapsløftene innebærer nettopp det å kunne ha affærer med menn og han fortsatt ville være med deg, da synes jeg han hadde fremstått som åpen og tolerant heller enn uredelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Konseptet har vært ødlagt i flere ti-år uansett. Kommer forhåpentligvis ikke til å bestå så mye lenger.

Så lenge hun er enig er det bare å kjøre på. Bare dørg for at det ikke forholdet deres går dunken.

Anonymkode: 465ce...1e0

Tanken min er at vennskapsforholdet vårt skulle bestått og vært som det hittil har vært, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis noen lurer på hva vitsen hadde vært, dersom vi allikevel skulle fortsette å være venner og det ikke er noe romantisk eller seksuelt her, så har jeg ikke noe godt svar på det akkurat nå. Dette er noe jeg kom til å tenke på og som jeg ser på noe som hadde vært veldig fint inntil jeg er overbevist om noe annet. Et slags forsterket bånd og en bekreftelse på at det er oss to til døden skiller oss ad? Men også en symbolsk handling så klart. Ja, dette blir vel det beste svaret jeg kom på nå.

Dette kjøper jeg ikke, ingen gjør noe uten grunn.

Anonymkode: 8a8d7...1f0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange andre måter å markere vennskapet på, som ikke er like lett å angre på ;

• Velge et felles etternavn
  • Ta hverandres fornavn som sitt mellomnavn
  • Tatovering
  • Vennskapsring med navn
  • Feire "vennileum" hvert år (datoen dere møttes for første gang)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, AnonymBruker said:

Skriv gjerne hvorfor dere synes dette er rart/feil/sprøtt etc. 

Fordi du ikke oppgir noen reell grunn.

Anonymkode: 8a8d7...1f0

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva når en av dere får en kjæreste som vil gifte seg, så er man allerede gift? I Norge har man ikke lov til å være gift med flere personer. Og syns du det er greit å måtte ha ansvar for hennes gjeld og lån om hun får gjeld og lån, at hvis du kjøper en leilighet så må du gi hun deler av salgssummen når du selger igjen osv? 

Anonymkode: 32091...3ac

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
20 minutter siden, Ella1 said:

Er mange andre måter å markere vennskapet på, som ikke er like lett å angre på ;

• Velge et felles etternavn

Det er smart, som Vennestad, f.eks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva når en av dere får en kjæreste som vil gifte seg, så er man allerede gift? I Norge har man ikke lov til å være gift med flere personer. Og syns du det er greit å måtte ha ansvar for hennes gjeld og lån om hun får gjeld og lån, at hvis du kjøper en leilighet så må du gi hun deler av salgssummen når du selger igjen osv? 

Anonymkode: 32091...3ac

Jeg skrev det lenger opp i tråden her. Det siste du skriver var noe jeg ikke hadde tenkt på. Og siden dette bare er i teorien og i en tråd på KG (selv om tankene og følelsene mine er ekte) så la oss glemme den biten og diskutere videre dette med å ville gifte seg med en venninne etc. 

Siden jeg kunne giftet meg med henne så har jeg naturligvis tenkt på at jeg aldri kan gifte meg med noen andre, heller ikke en mann. Og dersom vi faktisk skulle giftet oss, venninnen min og jeg, da hadde hun så klart visst om dette og tatt det valget selv. Ekteskapet skulle selvfølgelig vært frivillig fra begges side og slike ting måtte vi snakket om på forhånd. 

Hvis vi ikke bare diskuterer meg og det jeg mener og tenker, hvordan ser dere på dette når det kun gjelder tankene og følelsene involvert. At en person vil gifte seg med en annen, inngå et platonisk ekteskap. Glem også forsørgeransvar og den slags, tenk bare på det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt dette kun for å få ring på fingeren og endre status som gift på facebook? 

Jeg hadde sagt nei om en venninne foreslo noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Axl Rose

Jeg og mine nærmeste venner elsker hverandre (som venner) til evig tid og har sterke bånd sammen. Jeg gifter meg ikke med de for det:fnise: Man gifter seg ikke med venner. Jeg er blodvenn med en kompis av meg. Skar oss og delte blod for evig vennskap. Kanskje sykt, men enda sykere å gifte seg med venner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, yeans skrev:

Alt dette kun for å få ring på fingeren og endre status som gift på facebook? 

Jeg hadde sagt nei om en venninne foreslo noe slikt.

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei.

Så hva ville du fått ut av det? Bortsett fra å være bundet til et annet menneske i et proforma ekteskap? Det er faktisk ikke tillatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Akkurat nå, yeans skrev:

Så hva ville du fått ut av det? Bortsett fra å være bundet til et annet menneske i et proforma ekteskap? Det er faktisk ikke tillatt.

Jeg hadde vært gift med min nærmeste venn og siden ekteskap er noe fint og spesielt mellom to mennesker så hadde det vært noe fint og spesielt mellom meg og min venninne. Hvordan hadde det blitt proformaekteskap da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde vært gift med min nærmeste venn og siden ekteskap er noe fint og spesielt mellom to mennesker så hadde det vært noe fint og spesielt mellom meg og min venninne. Hvordan hadde det blitt proformaekteskap da?

Fordi dere ikke har sex og ekteskapet ikke er bygget på kjærligheten ( sånn kjærlighetet man har når man dypt elsker noen.  ) 

Anonymkode: 519d4...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

Tanken er at du er så glad i venninden din at du vil knytte henne til deg,-beholde den flotte tosomheten og ta venninneforholdet til et høyere nivå fordi dere går godt sammen og trives i hverandres selskap. Mange finner et veldig tett og nært forhold med ei venninne. Hadde du flyttet sammen med henne uten å være gift så ville du vært redd for at en mann skulle komme busende inn i deres liv å stjele henne fra deg, så du vil forsikre degmot dette. Jeg skjønner det, men så lenge begge er heterofile så vil det aldri bli nok med en elsker i ny og ne for å dekke kjærlighetsbehovet. Vi mennesker har behov for kjærlighet og tilhørighet med en kjæreste som man vil bygge en fremtid med. Det er uunngåelig. Hun vil finne en mann uansett om du gifter deg med henne eller ikke. Med mindre da at dere begge er såpass skadeskutt at dere har bestemt dere for å aldri mer ha et forhold til en mann. Men selv de som finner ut dettefinner noen til slutt allikevel. Desverre for deg så vil nok venninden din tro du ikke er ved dine fulle fem om du hadde spurt om noe slikt. 

Det du kan gjøre er å spørre om å bo sammen. Da kan dere ha det hyggelig mens det varer, knytte nærmere bånd og spare penger ved å leie ut den andres leilighet. Altså, både praktisk og økonomisk gunstig. Men du må innse at det ikke vil vare evig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
58 minutter siden, AnonymBruker said:

la oss glemme den biten og diskutere videre dette

slike ting måtte vi snakket om på forhånd. 

Glem også forsørgeransvar og den slags, tenk bare på det andre.

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis noen lurer på hva vitsen hadde vært, så har jeg ikke noe godt svar på det akkurat nå. 

1 hour ago, AnonymBruker said:

Nå glemte jeg som sagt det AB skrev over her Men sett litt bort ifra slike ting, forstår dere hvordan jeg tenker om resten?

Jeg forstår vel egentlig hva som gjenstår av diskusjonen, siden alle de saklige poengene som kommer opp er ting vi skal glemme, ikke diskutere eller som "dere måtte ha pratet sammen om". Dette er egentlig en overraskende innholdsløs tråd gitt utgangspunktet.

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...