AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #1 Del Skrevet 7. desember 2017 (Jeg er selv dame og vi er begge heterofile og -seksuelle.) Er det noen her inne som har gjort dette før? Jeg har hørt om folk som gifter seg av f.eks økonomiske årsaker, uten at de faktisk er i et kjærlighetsforhold og uten at det er noe annet enn diverse praktiske grunner involvert. Men jeg har ikke hørt like mye om de som gifter seg med en venn uten at det ligger noe mer bak. Venninnen min bor et stykke unna meg, så vi sees ikke daglig, ikke alltid ukentlig heller, men vi har kontakt hver eneste dag og hun er min aller nærmeste venn. Jeg kunne sett for meg et ekteskap med henne, der vi selv kunne valgt hva et slikt ekteskap skulle innebære. Hvis noen lurer på hva vitsen hadde vært, dersom vi allikevel skulle fortsette å være venner og det ikke er noe romantisk eller seksuelt her, så har jeg ikke noe godt svar på det akkurat nå. Dette er noe jeg kom til å tenke på og som jeg ser på noe som hadde vært veldig fint inntil jeg er overbevist om noe annet. Et slags forsterket bånd og en bekreftelse på at det er oss to til døden skiller oss ad? Men også en symbolsk handling så klart. Ja, dette blir vel det beste svaret jeg kom på nå. Vi hadde ikke trengt å bo sammen eller forandre på noe særlig. Sex kunne vi hatt med andre siden det ikke skulle vært en del av ekteskapet. Hva forhold til andre menn utover en elsker angår... Det burde gå greit så lenge det ikke hadde ødelagt ekteskapet eller vennskapet og så lenge vi forble like nære som før. Det fikk være opp til oss selv, men også noe vi burde pratet sammen om for å finne ut av i fellesskap. Hva tenker du om dette? Hva hadde du tenkt dersom venninnen din en dag fridde til deg? Ikke ned på kne med blomster, sjampis og ring, men nærmest i en bisetning sa at hvis hun kunne så ville hun vært gift med deg - og faktisk ment det. Anonymkode: cb7a6...885 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BerntHulken Skrevet 7. desember 2017 #2 Del Skrevet 7. desember 2017 Når det ikke er kjærlighet, inngår man ikke ekteskap. Da syns jeg man tråkker på hele konseptet og selve meningen med ekteskap. Syns det høres helt sprøtt ut. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 7. desember 2017 #3 Del Skrevet 7. desember 2017 Bare. Nei? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #4 Del Skrevet 7. desember 2017 Hva er poenget egentlig ? Anonymkode: 4bf6a...a9b 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #5 Del Skrevet 7. desember 2017 10 minutter siden, stf skrev: Når det ikke er kjærlighet, inngår man ikke ekteskap. Da syns jeg man tråkker på hele konseptet og selve meningen med ekteskap. Syns det høres helt sprøtt ut. Hva hvis det er kjærlighet, bare ikke den som er mellom mann og kvinne? Anonymkode: cb7a6...885 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #6 Del Skrevet 7. desember 2017 Skriv gjerne hvorfor dere synes dette er rart/feil/sprøtt etc. Anonymkode: cb7a6...885 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 7. desember 2017 #7 Del Skrevet 7. desember 2017 Dagens. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #8 Del Skrevet 7. desember 2017 Hvorfor?? Dersom dere hadde giftet dere, så betyr det at dere da har forsørgeransvar overfor hverandre, dere blir lignet under ett, dere arver hverandre etc. Anonymkode: 375ac...769 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #9 Del Skrevet 7. desember 2017 Jeg synes du høres skikkelig eiesyk og krevende ut. Hva sier venninnen din? Anonymkode: 9bd39...445 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Overrasket Skrevet 7. desember 2017 #10 Del Skrevet 7. desember 2017 Dette synes jeg dere bør gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 7. desember 2017 #11 Del Skrevet 7. desember 2017 Hvis venninnen min fridde til meg på det grunnlaget , så hadde jeg blitt redd. Jeg hadde nok anbefalt en psykolog. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #12 Del Skrevet 7. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor?? Dersom dere hadde giftet dere, så betyr det at dere da har forsørgeransvar overfor hverandre, dere blir lignet under ett, dere arver hverandre etc. Anonymkode: 375ac...769 Jeg glemte visst ting som dette, så da fikk jeg jo noe å tenke på. Anonymkode: cb7a6...885 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #13 Del Skrevet 7. desember 2017 1 minutt siden, NotNaomi skrev: Hvis venninnen min fridde til meg på det grunnlaget , så hadde jeg blitt redd. Jeg hadde nok anbefalt en psykolog. Hvorfor hadde du blitt redd, og hadde det hatt noe å si om det hadde kommet svært brått og overraskende på eller ikke? Anonymkode: cb7a6...885 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #14 Del Skrevet 7. desember 2017 21 minutter siden, stf skrev: Når det ikke er kjærlighet, inngår man ikke ekteskap. Da syns jeg man tråkker på hele konseptet og selve meningen med ekteskap. Syns det høres helt sprøtt ut. Det var jo helt vanlig før å gifte seg for å knytte to familier sammen eller av fornuft - den gangen hadde ikke kjærlighet noe med saken å gjøre, det er egentlig nymotens. Fornuftsekteskap høres da... fornuftig ut? Hvorfor ikke, så lenge begge to syns det er greit å være økonomisk bundet til hverandre. Ekteskap er egentlig en økonomisk allianse. Anonymkode: 11737...d70 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 7. desember 2017 #15 Del Skrevet 7. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor hadde du blitt redd, og hadde det hatt noe å si om det hadde kommet svært brått og overraskende på eller ikke? Anonymkode: cb7a6...885 Jeg hadde blitt redd fordi jeg tror jo at jeg kjenner henne. Og da ville jeg trodd at det hadde rabla fullstendig for henne. Derfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #16 Del Skrevet 7. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes du høres skikkelig eiesyk og krevende ut. Hva sier venninnen din? Anonymkode: 9bd39...445 Jeg lurer på hva som fikk meg til å høres eiersyk og krevende ut? Det ønsker jeg ikke å være. For ordens skyld så hadde vi jo i så fall vært to om alt sammen, det hadde naturligvis ikke vært ønskelig å på ordentlig gifte seg med noen mot deres ønske. Ikke det å leve i et ekteskap på kun mine premisser heller. Selvfølgelig vil jeg heller forbli ugift venn med henne enn å inngå et ekteskap med henne der hun ikke trivdes fordi hun egentlig ikke ville gifte seg med meg og fordi jeg var eiersyk og krevende. Anonymkode: cb7a6...885 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #17 Del Skrevet 7. desember 2017 1 minutt siden, NotNaomi skrev: Jeg hadde blitt redd fordi jeg tror jo at jeg kjenner henne. Og da ville jeg trodd at det hadde rabla fullstendig for henne. Derfor. Det forstår jeg. Anonymkode: cb7a6...885 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #18 Del Skrevet 7. desember 2017 Hva i helvete ? Anonymkode: f9480...963 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #19 Del Skrevet 7. desember 2017 Selv om noen av dere synes det er veldig rart, forstår dere tankegangen min? Nå glemte jeg som sagt det AB skrev over her: "Dersom dere hadde giftet dere, så betyr det at dere da har forsørgeransvar overfor hverandre, dere blir lignet under ett, dere arver hverandre etc. " Men sett litt bort ifra slike ting, forstår dere hvordan jeg tenker om resten? Anonymkode: cb7a6...885 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #20 Del Skrevet 7. desember 2017 Det frieriet hadde jeg opplevd veldig ubehagelig! Det hadde blitt et klart nei fra min side, av flere grunner. For det første så hadde jeg følt meg, jeg vet ikke helt om jeg klarer å finne det rette ordet, invadert på en måte, eller forsøkt kontrollert, eller noe. Et sted midt mellom de to, tror jeg. Det er en så uvanlig grunn for et ekteskap at jeg hadde følt at det lå noe bak ønsket, og lurt på om venninnen var hemmelig homofil og faktisk ønsket å gifte seg med meg av den grunn, eller om jeg kjente henne veldig dårlig, og at hun faktisk var ute etter å utnytte meg (gjensidig forsørgerplikt...) Jeg tenker jo også at et slikt platonisk ekteskap ville vært svært negativt for mitt fremtidige kjærlighetsliv, selv om man eventuelt avtalte at sex med andre var helt greit. Jeg ønsker meg nemlig ikke mannfolk som er villige til å inngå en affære med en gift kvinne, jeg vil gjerne ha et redelig mannfolk som er innstilt på å bygge noe varig. Det ville ikke akkurat vært det jeg signaliserte at jeg ønsket meg, hvis jeg samtidig var gift med venninnen min... Anonymkode: 6e231...603 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå