Gå til innhold

Har vi et integreringsproblem i Norge?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi klager sånn på muslimer som går på sosialen med hijabben godt trukket ned i pannen og isolerer seg i egne ghettoer og ikke vil ha noe med samfunnet å gjøre.

Jeg har en venninne som er (født) muslim, og hun har valgt å ta utdanning, jobbe, drikker alkohol, har norsk kjæreste, osv. 

Problemet hennes er at hun jobber i et provisjonsbasert yrke(frisør), og det er nesten ingen som velger henne, hun får bare drop ins, og da er det gamle kåner som ikke skal ha noe ekstra eller kjøper noe. Hun ønsker seg et a4 liv med mann, barn, hus hytte som alle andre, men slik det ser ut nå er ikke dette oppnåelig for henne når hun bare tjener minimumlønn på 250k i året.

Skjønner egentlig de som lever på sosialen og isolerer seg, da slipper de å forholde seg til instagram, ferier, oppussing osv.

Hvis det er slik vi behandler invandrere, og de ikke får noe godt liv kanskje utenom offentlige stilinger hva er vitsen med at de kommer hit? Gå på sosialen?

Anonymkode: 2b41e...11a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det siste du sa, folk flytter hit på grunn av sosialen. Er jo en grunn til 30 000 kom over grensen.

Anonymkode: 44803...4f1

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi klager sånn på muslimer som går på sosialen med hijabben godt trukket ned i pannen og isolerer seg i egne ghettoer og ikke vil ha noe med samfunnet å gjøre.

Jeg har en venninne som er (født) muslim, og hun har valgt å ta utdanning, jobbe, drikker alkohol, har norsk kjæreste, osv. 

Problemet hennes er at hun jobber i et provisjonsbasert yrke(frisør), og det er nesten ingen som velger henne, hun får bare drop ins, og da er det gamle kåner som ikke skal ha noe ekstra eller kjøper noe. Hun ønsker seg et a4 liv med mann, barn, hus hytte som alle andre, men slik det ser ut nå er ikke dette oppnåelig for henne når hun bare tjener minimumlønn på 250k i året.

Skjønner egentlig de som lever på sosialen og isolerer seg, da slipper de å forholde seg til instagram, ferier, oppussing osv.

Hvis det er slik vi behandler invandrere, og de ikke får noe godt liv kanskje utenom offentlige stilinger hva er vitsen med at de kommer hit? Gå på sosialen?

Høres helt merkelig ut. Hun kan ikke ha mann, ikke ha barn, fordi hun får for mange drop ins? Snakker hun flytende norsk? Hva er det som er problemet egentlig? Det er da tusenvis av innvandrere med veldig gode stillinger i Norge. 

Anonymkode: 49aee...a31

• Liker 4
Skrevet

Nei, vi har et innvandringsproblem.

Anonymkode: 57165...851

• Liker 4
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, vi har et innvandringsproblem.

Anonymkode: 57165...851

Hvis du sikter til ukontrollert og ikke-bærekraftig masseinnvandring, så er det steg 1. Integreringsproblemer er steg 2 og dette problemer er tilknyttet steg 1. Ja, Norge har begge deler - både en ukontrollert og ikke-bærekraftig masseinnvandring og integreringsproblemer. 

TS, jeg skjønte ikke helt poenget ditt. Mener du at kundene diskriminerer henne fordi hun er muslim? For jeg kan fortelle deg at damer flest (litt generalisering her, men jeg tror det gjelder ganske mange), liker å forholde seg til færrest mulig frisører. Jeg går alltid til samme frisør og bryr meg ikke om kjønn, hudfarge og hvor godt norsk han eller hun snakker så lenge jeg får akkurat hårklippet jeg vil. Jeg har eksperimentert med nye frisører før og angret hver gang for uansett hvor mye jeg forklarer hvordan jeg vil at håret mitt skal klippes, klarer de å ødelegge og klippe helt feil. Jeg vet ikke hvor lenge venninna di har jobbet i yrket, men med frisører er det slik at er kunden fornøyd, er det større sjanse for å komme tilbake til samme frisør. Etter en del ganger trenger man ikke en gang forklare hva man vil, men frisører kjenner kunden og klipper/farger/styler riktig. De aller fleste kunder begynner vel som drop-in ;) 

• Liker 2
Skrevet

Det er flere eksempler på innvandrere som klarer seg greit i Norge. For eksempel vietnamesere og personer fra India. Men personer fra typisk muslimske land ser ut til å ha større problemer.

Anonymkode: 0c12e...d9c

• Liker 1
  • 4 uker senere...
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er helldigvis ikke like ille som i Sverige. 

Men det kan fort bli sånn i Norge også...

Anonymkode: 19c3e...7f9

Husk at Svt tar ned artikler som ikke er politisk korrekt, omtrent som på KG. Etter Godtland voldtekten så tok Svt og Handelgodtland ned samtlige artikler, over 2000 facebook poster på godtland politiet konto og F! videoer.    

AnonymBruker
Skrevet

250000 året er da ikke dårlig. Uføre har lavere og må klare seg. Hun få jobbe andre steder da om det ikke er nok.

Anonymkode: 3f53f...c02

AnonymBruker
Skrevet
On 6.12.2017 at 8:16 PM, AnonymBruker said:

Problemet hennes er at hun jobber i et provisjonsbasert yrke(frisør)

Da bør hun kanskje bytte yrke? Helsebransjen, kanskje?

Anonymkode: 598f5...772

AnonymBruker
Skrevet

Vi kan ikke hjelpe andre før vi hjelper oss selv. Det er innvandrere som har tatt jobbene foran meg. De får ofte jobber pga folk synes synd på dem. Har dog aldri hørt om noen muslimsk kvinne som er sammen med en helnorsk mann, da de pleier å miste sin ære og familie om de gjør noe sånn.

Anonymkode: 46f12...24c

AnonymBruker
Skrevet

Kun med muslimer. Av en eller annen "mystisk" grunn går det MYE bedre med andre type innvandrere.

Anonymkode: 3ec8d...7a1

AnonymBruker
Skrevet

Flere av innvandrerne jeg kjenner vil gjerne bare ha en vanlig jobb, utdanning, et greit sted å bo og en kjæreste, ikke så annerledes enn for de som er født her altså. De må gjennom norskkurs og nav i starten, så navere er de pålagt til å være de første årene. Men, de får "praksis-jobb" ikke ordentlige stillinger, selv om norsken er god, de blir plassert i kommunale leligheter hvor mange får norske rusmisbrukere som naboer, de snilleste av de snille er redde for å si at de kommer fra f.eks Syria el. Afghanistan fordi mange har fordommer. (Jeg vet av en som tuller med at han får lyst til å si at han er italiener, da hadde det blitt lettere.) De lager store middager for mange venner fordi de er så vant til store familier, men norske folk er skeptiske til å komme på besøk. Mange er ikke mer religiøse enn oss som har blitt døpt og konfirmert fordi det er tradisjon. De utrykker at de liker alle, uansett land, religion og legning. Men, likevel får de høre fra folk som ikke kjenner dem at de er trangsynte muslimer. De snakke om slike ting til oss som vil høre og sier -"hæ? Jeg vil jo bare være helt vanlig, jeg var heldig som slapp unna, og om jeg hadde kunnet få en sjangs til jobb og utdannelse så kunne jeg både gjort noe godt for dette landet og hatt mulighet til å hjelpe min familie som sliter med å leve normalt der hjemme, er det så feil?" Det gjør vondt inni meg hvor trangsynte mange nordmenn er, for folk er ikke hverken så late eller slemme som dere skal ha det til.

Anonymkode: 43252...4c5

AnonymBruker
Skrevet
På 6.12.2017 den 20.16, AnonymBruker skrev:

Hun har valgt sitt eget liv. Det er ingen hemmelighet at det er vanskeligere å jobbe provisjonsbasert. Jeg har gjort det selv, til elendig lønn, og det er som etnisk nordmann. Din inntekt avhenger av etterspurt kompetanse og der får man som man reder.

At hun ikke er mann har heller ingenting med det å gjøre. Det er mange menn som synes ikke-vestlige kvinner er attraktive, så lenge de ER attraktive. Menn velger heller ikke ut ifra sosio-økonomiske faktorer på samme måte som kvinner gjør, så lavere inntekt er ingen hindring om man er en søt jente. 

Det er heller ikke alle som har hytte, og jeg vil si man er bortskjemt om man har det på sin "A4"-liste.

Anonymkode: 5a6f5...efc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...