Gå til innhold

Tørr hodebunn- tips til god shampoo?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Har prøvd mange typer shampoo. Bruker nå Selukos 1 gang i uken og Head and Shoulders ellers. Funker for meg. Har prøvd dette i 2-3 år nå, bra på sommeren , veldig plaget på vinteren. Med disse shampooene holder jeg d i sjakk og er ikke særlig plaget av d.

Jeg har også prøvd hauger med dyre og fancy produkter, men problemet blir bare verre av alt, untatt Head & Shoulders. Den holder det i sjakk og er attpåtil bHead & Shoulders med untakk av den ene som er merket med at den er mild... :sjenert: )

• 8 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært lenge siden siste innlegg. Men tråden ble ikke stengt, så antar at vedkommende forventer flere svar?

Jeg bruker Vivese senso duo sjampo, greit i bruk og definitivt motvirker problemet av tør hodebunn. Den fjerner ikke all oljen fra håret/ hodebunnen som kroppen produserer så huden er naturlig fuktet. Også den ernærer. Er grei selv om du vil bruke sjampo hver dag. Det er jpo kjempe ofte, men man kan det. Fungerer for meg ihvertfall.

Skrevet

Har kløe och torr hodebunn och har testat många forskjellige shampoo. Nästan alla har hjälpt mot besvären men tyvärr så är det en katastrof för övriga håret. Det blir helt platt och vanskelig att styla. Finns det inget schampoo som är BRA för hela hodet? 

Anonymkode: ae4a6...bd3

Skrevet
Den 30. januar 2005 at 12.43, Gjest Jente23 skrev:

Har veldig tørr hodebunn nå om vinteren.

Er nesten vondt å børste/ vaske håret og det kommer hvite prikker som nesten ligner på flass. Ekkelt...

Har dere noen gode tips til shampo/balsam som er skånsom mot hodebunnen?

BioSelect. Basert på naturlige idigrienser. Skånsom for min del ihvertfall.

Anonymkode: 2a9f3...b58

Skrevet (endret)

Det kan hjelpe å massere hodebunnen med en god olje en gang i uken. Arganolje, castor olje eller kokosolje er eksempler på oljer man kan bruke. Oljen bør være så ren som mulig. Dette kan man se på innholdslista, den bør være kort. En lang liste tyder på at det er masse annet som er blandet og det vil vi ikke ha. Men det å bruke olje på hodebunndn og hele håret tilfører fukt og får håret til å vokse fortere. Da tar man en god del olje i håret og venter minst 1 time. Kan også sove med det, så dusjer man og vasker av oljen godt med shampoo.

En annen tips når det gjelder hva man bør se på når man er ute etter en "pure" olje er:

- Oljeflasken bør være mørk og av glass. Dette bevarer oljekomponentene slik at man bevarer kvaliteten på oljen.

-  Bør ha minst tre sertifiserings merke på flasken. 

En shampoo jeg vil anbefale er Faith coconut shampoo. Faith shampoo er laget med organiske ingredienser, uten parabener og SLS, og er egnet for veganere.

Endret av anonymm_1408

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...