Gå til innhold

Kan hun være psykopat?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest chisandra
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo. Det er det jeg har. Jeg sier ikke at jeg tror hun er det. Jeg får ikke de vibbene. Men hun hadde bare enkelte trekk likevel. Men mulig overanalysering :)

Anonymkode: a934a...b2f

Kjenner meg ikke helt overbevist om at du faktisk har møtt en ekte, ordentlig psykopat når du trekker frem betegnelsen fordi noen er positive til livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det høres mer ut som hun er av 'glasset er halvfullt' typen. Alt skal ses positivt på, når én dør lukkes så åpnes en ny og det finnes mange fisker i havet. Man skal ikke dvele ved det vonde og negative tanker skal undertrykkes. Jeg finner sånne folk slitsomme og lite aksepterende for å bruke tid på å gjennomleve det vonde og komme styrket ut på andre siden.

Anonymkode: 0babb...ea9

Enig!

Anonymkode: 41ec0...0b7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja huff! Tenk at hun ikke ilte til og strøk deg i håret da du hylte og gråt. Hun må jammen være psykopat, for du høres jo helt normal ut!

Anonymkode: 5c0e3...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

La oss være ærlige dette svaret ville man aldri ha sett om spørsmålet var. "Kan han være psykopat ?"

Anonymkode: 47142...2c1

Joda, og det hadde du også sett om du ikke har et så ødelagt syn på de forskjellige kjønnene og fører kjønnskamp alle steder du kan. 

Anonymkode: d7b53...e8a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes dette er et misbrukt ord fortiden. Men jeg kjenner en kvinne. Hun har mann og barn. Ikke en kvinne du snur deg etter på gaten, men hun tar så lett kontakt med folk. Hun gir energi. Hun er herlig i omgås. 

Har aldri hørt noe stygt eller fått advarsel. 

Men jeg begynte å gråte en gang. Og da hadde hun ikke denne sympatiske væremåten. Ikke at jeg forlanger at folk skal stryke meg gjennom håret, men det var bare som om hun ikke skjønte at noen kan ha det vondt. Hun er veldig sånn "jammen er det ikke noe å gjøre med det så er det jo egentlig bare en lettelse. Da kan du finne på noe annet!:) nye muligheter!! :))" 

Hun har også mange historier som nesten er for gode til å være sanne. 

Hun er god til å snakke for seg. 

Hun har aldri gjort noe stygt mot noen som jeg vet ihvertfall. Men det jeg reagerer på er det at hun ser så lyst på alt. Hun har sagt rett ut at hun ikke skjønner at det og det kan være et problem. Hun er sånn skikkelig positiv person som virker oppløftende. Jeg synes bare det er litt for godt til å være sant at folk kan danse gjennom livet. Mulig hun.bare er heldig med hjerne.. 

Så fordi hun snakket mot deg en gang så antar du hun kan være psykopat? Sikker på at du ikke blander sammen litt her kun for egen misunnelse over dama?

Anonymkode: 3afde...03e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes dette er et misbrukt ord fortiden. Men jeg kjenner en kvinne. Hun har mann og barn. Ikke en kvinne du snur deg etter på gaten, men hun tar så lett kontakt med folk. Hun gir energi. Hun er herlig i omgås. 

Men jeg begynte å gråte en gang. Og da hadde hun ikke denne sympatiske væremåten. Ikke at jeg forlanger at folk skal stryke meg gjennom håret, men det var bare som om hun ikke skjønte at noen kan ha det vondt. Hun er veldig sånn "jammen er det ikke noe å gjøre med det så er det jo egentlig bare en lettelse. Da kan du finne på noe annet!:) nye muligheter!! :))" 

Hun har aldri gjort noe stygt mot noen som jeg vet ihvertfall. Men det jeg reagerer på er det at hun ser så lyst på alt. Hun har sagt rett ut at hun ikke skjønner at det og det kan være et problem. Hun er sånn skikkelig positiv person som virker oppløftende. Jeg synes bare det er litt for godt til å være sant at folk kan danse gjennom livet. Mulig hun.bare er heldig med hjerne.. 

åherregud...påan igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, galaxy skrev:

åherregud...påan igjen

Jeg tør vedde på at hun er slik ei spiss og hard ei og hvis noe rtilstøter henne så må alle høre på hva hun har på hjertet.Et menneske som tar mye plass?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tør vedde på at hun er slik ei spiss og hard ei og hvis noe rtilstøter henne så må alle høre på hva hun har på hjertet.Et menneske som tar mye plass?

Spiss og hard er ikke det samme. Spiss: tar mye plass, kan være krass og snakke før de tenker. 

Hard: mer skarp og ikke særlig naiv. Liker å ha kontroll. Ikke lett å smiske med 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner to ekstroverte mennesker lik dem du beskriver. Den ene skummer av ondskap den andre er godheten selv bare litt impulsiv og ubetenksom i sine replikker.

En psykopat og en engel.

Intuisjonen skal man lytte til.

Psykopater avskyr folk som er i kontakt med egne følelser. 

Trekk deg litt unna og nærm deg igjen.Gjerne flere ganger.

Hva kjenner du? Lytt til den følelsen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så et program om psykopater for ikke så lenge siden. Husker ikke hva programmet het, men det tok utgangspunkt i England, hvor begrepet psykopat tydeligvis er i bruk blant fagfolk. De har en sjekkliste som gir poeng på en skala fra 1-20. Skårer du i øvre sjikt er du uforenelig med samfunnet og soner sannsynligvis lange straffer. Disse menneskene klarer ikke å skjule seg bak en maske av normalitet.

Jeg har alltid tenkt at det er et snev av psykopati i alle mennesker, men i følge disse forskerne er det usannsynlig. Allerede når du skårer 3 poeng er oppførselen så avvikende at mennesker tett på skjønner at noe er galt. Det kan være stadige konflikter på jobb, småkriminalitet eller mishandling av familiemedlemmer. Den klassiske konemishandleren, som vi vanligvis forbinder med begrepet. 

Jeg har en kvinnelig bekjent/venn som sannsynligvis ville skåret i nedre skift. Hun får lett venner og mister de like raskt. Hun er stadig i konflikt med noen, jobb/familie/venner, og det er alltid den andre sin feil. Vi (vennegjengen) har lenge vært bekymret for samboeren hennes, vi frykter faktisk for livet hans. Men vi aner ikke hvordan vi skal gripe det an. DET er en kvinnelig psykopat. Hun du beskriver passer godt til beskrivelsene som brukerne før meg har kommet med.

Anonymkode: 43c34...afc

Dette programmet var sensasjonspreget og inneholdt påstander som det ikke er allmenn aksept for i fagmiljøet og ble derfor imøtegått i media av norske eksperter.

Anonymkode: 76ebb...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det høres mer ut som hun er av 'glasset er halvfullt' typen. Alt skal ses positivt på, når én dør lukkes så åpnes en ny og det finnes mange fisker i havet. Man skal ikke dvele ved det vonde og negative tanker skal undertrykkes. Jeg finner sånne folk slitsomme og lite aksepterende for å bruke tid på å gjennomleve det vonde og komme styrket ut på andre siden.

Anonymkode: 0babb...ea9

Men det har da ingenting med psykopati å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, galaxy skrev:

åherregud...påan igjen

Facebook..

Anonymkode: c22aa...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Gullik skrev:

Men det har da ingenting med psykopati å gjøre.

Jo når en person surfer seg galant gjennom livet pga at de konsekvent ser gjennom fingrene med,er uforstående til andres lidelse og utfordringer,bare ser rart og uforstående på deg men når det hender seg selv noe skal alle høre på vedkommende og hvis ikke,å stakkars dem da. Slike mennesker som setter blikket i deg og tærer deg opp. Best å holde seg unna slike.

Jo det er psykopati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun vært kartlagt for ME?

(Nei, jeg er ikke seriøs, jeg er bare så oppgitt av diagnosefikseringen her inne...)

Anonymkode: 87973...bac

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
10 minutter siden, Vicky__ skrev:

Jo når en person surfer seg galant gjennom livet pga at de konsekvent ser gjennom fingrene med,er uforstående til andres lidelse og utfordringer,bare ser rart og uforstående på deg men når det hender seg selv noe skal alle høre på vedkommende og hvis ikke,å stakkars dem da. Slike mennesker som setter blikket i deg og tærer deg opp. Best å holde seg unna slike.

Jo det er psykopati.

Hva med motsatte mennesker av de trådstarter skisserer da? Folk som stadig sutrer og skal legg ut i det vide og det brede til alle de kjenner om problemene sine hele tiden, hva skal vi kalle dem da? Empatiske (mot seg selv)?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Gullik skrev:

Hva med motsatte mennesker av de trådstarter skisserer da? Folk som stadig sutr

Endret av Vicky__
g
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness
På 5.12.2017 den 23.42, AnonymBruker skrev:

Hun er psykopat fordi hun er en optimist?

:a034:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.12.2017 den 11.42, Vicky__ skrev:

Jo det er psykopati.

Nei, det er sjalusi.

Anonymkode: 5c0e3...7e2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...