AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #41 Skrevet 6. desember 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eksklusivitet etter første kyss? De har datet i 5 uker og hatt sex flere ganger. Anonymkode: 85e1f...142 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det handler og om respekt for hverandre, hverandres følelser og tid man bruker på den andre! Holder du på i 5uker med en, og man har sex, så skylder man personen såpass at man i den tiden slutter å lete etter noe bedre der ute. Anonymkode: e2e0c...922 Yes. Jeg distanserte meg litt fra situasjonen som diskuteres her og tenkte mer generelt på prinsesseholdningen - dette er hva jeg vil, sånn vil jeg ha det - som kan skremme bort oss som trenger litt tid. Beklager misforståelsen 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å date flere samtidig er jo oppskriften på å ikke utvikle følelser i det hele tatt. Det tar tid for de aller fleste å utvikle følelser (utover betatthet og tiltrekning), og det er en prosess hvor man ikke bare skal bli kjent med hverandre, men også bruke tid på å bli kjent med sine egne følelser. Jeg er selv en kvinne som bruker lang tid, både fordi jeg ikke blir forelsket lett og fordi jeg har en tendens til å analysere både situasjoner og andre mennesker og bruke tid på å rett og slett sortere følelsene mine. Om jeg skulle datet flere samtidig hadde alt bare blitt et salig rot, og ting hadde ikke fått utviklet seg på en naturlig måte med noen. En mann som lar seg skremme av å bli satt krav til er ikke verdt å bruke tiden sin på uansett, så det er jo faktisk en grei måte å luke ut uaktuelle menn på. Ingen risiko involvert, for det regnes jo ikke som et tap om han da backer ut. Jeg sier tidlig i fra om at jeg ikke ønsker å bruke tid på å date noen som dater andre, fordi min tid og mine følelser er mer verdifulle enn det. Uansett er det å date flere samtidig noe som oser av desperasjon, og det er lite attraktivt i seg selv. Hvorfor ha det så travelt, hvorfor ikke bruke tid på å bli kjent med ett menneske på den måten om gangen? Man finner jo tidsnok ut om det er noe å bygge på, så kan man heller gå til neste om det ikke skulle fungere, om man stresser sånn. Anonymkode: 37acc...a2b Så fort noen begynner å snakke om oppskrift så blir jeg litt undrende...hvor kommer den oppskriften fra? Hvorfor skal jeg tro på det? Er det bare din mening? I dette tilfellet kan jeg bare si at for meg så har det funket å date flere. Det var nok ikke det at jeg datet flere i seg selv som fungerte, men det at jeg levde livet mitt som normalt og bare lot ting skje. Det er heller ingen oppskrift, det er bare sånn det skjedde for meg. At en mann som lar seg skremme av krav ikke er verdt å bruke tiden sin på...igjen: Hvem sier det? Hvorfor skal jeg tro på det? Er det bare din mening? Høres mye mer realistisk ut at det finnes flust av potensielt fantastiske kjærester der ute, som kan la seg skremme av krav fra en dame han knapt nok kjenner. Det som ser ut som desperasjon for deg, kan være en laid back holdning til livet for andre, for eksempel meg. Hvor det med å ha det travelt og stresse kommer fra som tilsvar til mitt innlegg, det skjønner ikke jeg. Anonymkode: 8f938...7d7 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #42 Skrevet 6. desember 2017 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Yes. Jeg distanserte meg litt fra situasjonen som diskuteres her og tenkte mer generelt på prinsesseholdningen - dette er hva jeg vil, sånn vil jeg ha det - som kan skremme bort oss som trenger litt tid. Beklager misforståelsen Så fort noen begynner å snakke om oppskrift så blir jeg litt undrende...hvor kommer den oppskriften fra? Hvorfor skal jeg tro på det? Er det bare din mening? I dette tilfellet kan jeg bare si at for meg så har det funket å date flere. Det var nok ikke det at jeg datet flere i seg selv som fungerte, men det at jeg levde livet mitt som normalt og bare lot ting skje. Det er heller ingen oppskrift, det er bare sånn det skjedde for meg. At en mann som lar seg skremme av krav ikke er verdt å bruke tiden sin på...igjen: Hvem sier det? Hvorfor skal jeg tro på det? Er det bare din mening? Høres mye mer realistisk ut at det finnes flust av potensielt fantastiske kjærester der ute, som kan la seg skremme av krav fra en dame han knapt nok kjenner. Det som ser ut som desperasjon for deg, kan være en laid back holdning til livet for andre, for eksempel meg. Hvor det med å ha det travelt og stresse kommer fra som tilsvar til mitt innlegg, det skjønner ikke jeg. Anonymkode: 8f938...7d7 Jeg dater ikke bare for å date. Jeg dater fordi jeg liker den personen jeg dater, og ønsker å se om det kan utvikle seg til noe mer. Det å date flere samtidig er en uting og for meg, en dealbreaker. Det synes jeg er desperat. "Jeg VIL ha kjæreste/knullepartner- uansett hvem det er"! Anonymkode: 0018c...ded 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #43 Skrevet 6. desember 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg dater ikke bare for å date. Jeg dater fordi jeg liker den personen jeg dater, og ønsker å se om det kan utvikle seg til noe mer. Det å date flere samtidig er en uting og for meg, en dealbreaker. Det synes jeg er desperat. "Jeg VIL ha kjæreste/knullepartner- uansett hvem det er"! Anonymkode: 0018c...ded Helt fair at det er en uting for deg og du representerer jo majoritets-synet her. Det er jeg "smertelig" klar over. Jeg skjønner bare ikke hva det har med desperasjon å gjøre, men kan la den ligge. Anonymkode: 8f938...7d7 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #44 Skrevet 6. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Yes. Jeg distanserte meg litt fra situasjonen som diskuteres her og tenkte mer generelt på prinsesseholdningen - dette er hva jeg vil, sånn vil jeg ha det - som kan skremme bort oss som trenger litt tid. Beklager misforståelsen Så fort noen begynner å snakke om oppskrift så blir jeg litt undrende...hvor kommer den oppskriften fra? Hvorfor skal jeg tro på det? Er det bare din mening? I dette tilfellet kan jeg bare si at for meg så har det funket å date flere. Det var nok ikke det at jeg datet flere i seg selv som fungerte, men det at jeg levde livet mitt som normalt og bare lot ting skje. Det er heller ingen oppskrift, det er bare sånn det skjedde for meg. At en mann som lar seg skremme av krav ikke er verdt å bruke tiden sin på...igjen: Hvem sier det? Hvorfor skal jeg tro på det? Er det bare din mening? Høres mye mer realistisk ut at det finnes flust av potensielt fantastiske kjærester der ute, som kan la seg skremme av krav fra en dame han knapt nok kjenner. Det som ser ut som desperasjon for deg, kan være en laid back holdning til livet for andre, for eksempel meg. Hvor det med å ha det travelt og stresse kommer fra som tilsvar til mitt innlegg, det skjønner ikke jeg. Anonymkode: 8f938...7d7 Jeg mente ikke prinsesse som i å være urimelig og high maintenance, men som i å tørre å si fra hvordan man vil ha det, kommunisere hvor man setter grensa. Og ja, nettopp, da må man være klar for å miste. Men det er tusen ganger bedre å være villig til å la noen gå enn å henge på som en logrende bikkje og trosse alt av egne behov, integritet og følelser. Målestokken for alle bør være: får han/hun meg til å føle meg bra? Og hvis svaret er noe annet enn ja: move on. Like a princess. Anonymkode: 289cc...d47 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #45 Skrevet 6. desember 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mente ikke prinsesse som i å være urimelig og high maintenance, men som i å tørre å si fra hvordan man vil ha det, kommunisere hvor man setter grensa. Og ja, nettopp, da må man være klar for å miste. Men det er tusen ganger bedre å være villig til å la noen gå enn å henge på som en logrende bikkje og trosse alt av egne behov, integritet og følelser. Målestokken for alle bør være: får han/hun meg til å føle meg bra? Og hvis svaret er noe annet enn ja: move on. Like a princess. Anonymkode: 289cc...d47 Enig i alt, bortsett fra det siste. Et liv levd etter reglen om å unngå alt og alle som ikke får en til å føle seg bra tror jeg er ganske innholdsløst (som en prinsesses?). Forelskelse er jo en typisk situasjon der man blir dratt litt i alle retninger emosjonelt og har det bra og forferdelig om hverandre. Hvis jeg virkelig får vondt av tanken på at dama jeg liker dater andre menn, så dumper jeg henne da ikke, men innser at hun her vil jeg virkelig ha, tar meg sammen og sørger for at hun blir min. Anonymkode: 8f938...7d7 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #46 Skrevet 6. desember 2017 Jeg forventer ikke at de dumper alle andre relasjoner med en gang, men fortsetter de å se etter nye damer etter at vi har vært på to-tre dater så ser jeg ikke poenget, da har de tydeligvis ikke sett et potensial i oss. Samtidig er jo jeg "den nye daten" for de andre han allerede dater, så da burde han jo etter min logikk dumpe dem fordi han tydeligvis ikke fant dem bra nok. Om det er langvarige FF el. som han gjerne vil fortsette å ha om jeg plutselig dumper ham kan jeg forstå det, har et par slike selv, men slike FF forhold kan jo gjerne pauses. Jeg tenker at treffer man den rette mannen/dama så har man ikke lyst til å treffe andre, og har man det var det kanskje ikke det helt store. Anonymkode: 62500...4f3 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #47 Skrevet 6. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Enig i alt, bortsett fra det siste. Et liv levd etter reglen om å unngå alt og alle som ikke får en til å føle seg bra tror jeg er ganske innholdsløst (som en prinsesses?). Forelskelse er jo en typisk situasjon der man blir dratt litt i alle retninger emosjonelt og har det bra og forferdelig om hverandre. Hvis jeg virkelig får vondt av tanken på at dama jeg liker dater andre menn, så dumper jeg henne da ikke, men innser at hun her vil jeg virkelig ha, tar meg sammen og sørger for at hun blir min. Anonymkode: 8f938...7d7 Men det er jo fint hvis det funker i praksis, at man faktisk lykkes i å kapre personen. Men dette forumet er fylt opp av damer som har nettopp den innstillingen, "kanskje hvis jeg bare er tålmodig så vil han ha meg snart", "kanskje han bare trenger tid", "kanskje han har forpliktelsesangst" osv, og så bruker de masse tid og emosjonell energi på menn som ikke har genuine hensikter eller er interessert nok. Mitt inntrykk er at det er en mer vanlig fallgruve enn å være for grensesettende. Det er nettopp derfor man foreslår noe annet, nemlig å tørre å stå for de grensene og magefølelsen man har. Mange kvinner er vokst opp med forestillingen om at menn ikke bør pushes, boys will be boys etc, og blir i overkant redd for ikke å være "chill nok" eller være for "slitsom". Men det er å gå på akkord med seg selv. Det er lov å sette et minimum av krav til den man er intim med, den man åpner seg opp for. Datingverden er full av både seriøse og mindre seriøse folk, og om det er et seriøst og monogamt forhold man er på jakt etter, så er det ikke så dumt å signalisere det tydelig. Det er ingen som forventer at fyren skal være dønn forelska etter 5 uker. Helt greit å bruke tid på å bli kjent og få følelser. Men det er likevel lov å be om eksklusivitet så lenge man har en nær kontakt, spesielt når man inviterer hverandre inn den private sfæren og deler en intimitet. Ingen mennesker kan forvente å få i både pose og sekk i alle livets anledninger. Anonymkode: 72448...218 7
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #48 Skrevet 6. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det er jo fint hvis det funker i praksis, at man faktisk lykkes i å kapre personen. Men dette forumet er fylt opp av damer som har nettopp den innstillingen, "kanskje hvis jeg bare er tålmodig så vil han ha meg snart", "kanskje han bare trenger tid", "kanskje han har forpliktelsesangst" osv, og så bruker de masse tid og emosjonell energi på menn som ikke har genuine hensikter eller er interessert nok. Mitt inntrykk er at det er en mer vanlig fallgruve enn å være for grensesettende. Det er nettopp derfor man foreslår noe annet, nemlig å tørre å stå for de grensene og magefølelsen man har. Mange kvinner er vokst opp med forestillingen om at menn ikke bør pushes, boys will be boys etc, og blir i overkant redd for ikke å være "chill nok" eller være for "slitsom". Men det er å gå på akkord med seg selv. Det er lov å sette et minimum av krav til den man er intim med, den man åpner seg opp for. Datingverden er full av både seriøse og mindre seriøse folk, og om det er et seriøst og monogamt forhold man er på jakt etter, så er det ikke så dumt å signalisere det tydelig. Det er ingen som forventer at fyren skal være dønn forelska etter 5 uker. Helt greit å bruke tid på å bli kjent og få følelser. Men det er likevel lov å be om eksklusivitet så lenge man har en nær kontakt, spesielt når man inviterer hverandre inn den private sfæren og deler en intimitet. Ingen mennesker kan forvente å få i både pose og sekk i alle livets anledninger. Anonymkode: 72448...218 Absolutt. Enig. Har ingenting i mot at jenter setter tydeligere grenser og krav. Og bare for å være klar på det: Om en jente stiller krav om eksklusivitet til meg respekterer jeg det, enten ved å være eksklusiv med henne eller ved å dumpe henne - alt ettersom hvor interessert jeg er i henne/en annen. Og det er nettopp det siste alternativet - at jeg dumper - jeg vil gjøre obs på her, det er risikoen man tar. Og da er poenget mitt at hvis man synes det er like greit å ta den risikoen, så er man kanskje ikke så interessert uansett? Med andre ord: Hadde jeg stått i det om dama jeg hadde datet i fem uker og hadde sex med datet andre? Hvis jeg var hodestups forelsket og trodde at hun var perfekt for meg, så ja, Anonymkode: 8f938...7d7 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #49 Skrevet 6. desember 2017 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Absolutt. Enig. Har ingenting i mot at jenter setter tydeligere grenser og krav. Og bare for å være klar på det: Om en jente stiller krav om eksklusivitet til meg respekterer jeg det, enten ved å være eksklusiv med henne eller ved å dumpe henne - alt ettersom hvor interessert jeg er i henne/en annen. Og det er nettopp det siste alternativet - at jeg dumper - jeg vil gjøre obs på her, det er risikoen man tar. Og da er poenget mitt at hvis man synes det er like greit å ta den risikoen, så er man kanskje ikke så interessert uansett? Med andre ord: Hadde jeg stått i det om dama jeg hadde datet i fem uker og hadde sex med datet andre? Hvis jeg var hodestups forelsket og trodde at hun var perfekt for meg, så ja, Anonymkode: 8f938...7d7 Selvsagt kan man i utgangspunktet være veldig interessert i noen, selv om man erkjenner at her har man åpenbart ikke samme syn på hvor man står, og det er neppe noen match likevel. Det er jo heller ikke snakk om at du "dumper" dama som ønsker eksklusivitet, hun dumper jo i så fall deg like mye, idet hun ikke vil fortsette datingen med en fyr som multi-dater. Men folk er forskjellige på dette, noen tar det ikke så tungt om man ikke er den eneste, noen blir bare enda ivrigere gjennom litt konkurranse, og da er det bare å kjøre på. Mitt poeng er bare at man bør være tro mot seg selv. Om man snarere er en person som trenger trygghet før man deler av sitt innerste, og av sin seksualitet, og det å være en av mange fører til ubehag og negativ tankeenergi, så er det verdt å holde på sin grense. Ja, noen potensielle beilere mister man, men å finne en riktig partner er ikke enkelt uansett, og jeg tror ikke dét å ha noen prinsipper er det som gjør at du ender opp alene. Anonymkode: 72448...218 6
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #50 Skrevet 6. desember 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Enig i alt, bortsett fra det siste. Et liv levd etter reglen om å unngå alt og alle som ikke får en til å føle seg bra tror jeg er ganske innholdsløst (som en prinsesses?). Forelskelse er jo en typisk situasjon der man blir dratt litt i alle retninger emosjonelt og har det bra og forferdelig om hverandre. Hvis jeg virkelig får vondt av tanken på at dama jeg liker dater andre menn, så dumper jeg henne da ikke, men innser at hun her vil jeg virkelig ha, tar meg sammen og sørger for at hun blir min. Anonymkode: 8f938...7d7 Ja, altså enig. «Får han/hun meg til å føle meg bra» bør jo ikke være ensbetydende med «båret på gullstol og jeg får alt som jeg vil, alltid». Men regnestykket må gå opp, og det må gå i pluss. Og det aller aller viktigste, at man føler seg trygg på at man blir hørt og respektert når man tør å si fra om noe som er vanskelig. Igjen, ikke som i at man skal få det som man vil, men tør man ikke engang si hva man føler i frykt for isfront går ikke det regnestykket i pluss. Anonymkode: 289cc...d47 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #51 Skrevet 6. desember 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Absolutt. Enig. Har ingenting i mot at jenter setter tydeligere grenser og krav. Og bare for å være klar på det: Om en jente stiller krav om eksklusivitet til meg respekterer jeg det, enten ved å være eksklusiv med henne eller ved å dumpe henne - alt ettersom hvor interessert jeg er i henne/en annen. Og det er nettopp det siste alternativet - at jeg dumper - jeg vil gjøre obs på her, det er risikoen man tar. Og da er poenget mitt at hvis man synes det er like greit å ta den risikoen, så er man kanskje ikke så interessert uansett? Med andre ord: Hadde jeg stått i det om dama jeg hadde datet i fem uker og hadde sex med datet andre? Hvis jeg var hodestups forelsket og trodde at hun var perfekt for meg, så ja, Anonymkode: 8f938...7d7 Det er dette jeg ikke forstår. Hvorfor snakker du om risiko? Om jeg hadde datet deg, sagt hva jeg forventer om du vil date meg, du hadde dratt på grunn av det, så er det jo ikke jeg som hadde tapt? Ingen hadde tapt, det betyr bare at vi ikke hadde hatt kompatible verdier og ønsker, og da vet jeg at du ikke hadde vært riktig for meg uansett. Ergo ikke et tap for verken deg eller meg. Og beklager, det ville ikke vært «du som dumpet», det ville jo per definisjon vært en gjensidig avslutning. For min del har jeg heller alt å vinne enn noe å tape på å være tydelig på hva jeg vil. Det er litt rart å mene at noen skal gå på akkord med sine egne standarder fordi man liksom kan miste noen på grunn av det. Man kan ikke miste noe man ikke vil ha. Du virker å ha litt storhetstanker om egen fortreffelighet. Anonymkode: 37acc...a2b 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #52 Skrevet 6. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er dette jeg ikke forstår. Hvorfor snakker du om risiko? Om jeg hadde datet deg, sagt hva jeg forventer om du vil date meg, du hadde dratt på grunn av det, så er det jo ikke jeg som hadde tapt? Ingen hadde tapt, det betyr bare at vi ikke hadde hatt kompatible verdier og ønsker, og da vet jeg at du ikke hadde vært riktig for meg uansett. Ergo ikke et tap for verken deg eller meg. Og beklager, det ville ikke vært «du som dumpet», det ville jo per definisjon vært en gjensidig avslutning. For min del har jeg heller alt å vinne enn noe å tape på å være tydelig på hva jeg vil. Det er litt rart å mene at noen skal gå på akkord med sine egne standarder fordi man liksom kan miste noen på grunn av det. Man kan ikke miste noe man ikke vil ha. Du virker å ha litt storhetstanker om egen fortreffelighet. Anonymkode: 37acc...a2b Joda. Skjønner hva du mener. Men så rasjonell er i hvert fall ikke jeg når jeg har sterke følelser for noen. Jeg har også mine prinsipper som de færreste får tråkke på, men om drømmedama får meg til å gå på akkord med de, vel, da er det det som skjer. Og da ville jeg følt at det var hun som dumpa meg, om jeg hadde stilt krav som hun ikke ville innfri. Egen fortreffelighet ja, så feil kan man bli oppfatta Det slo kanskje litt feil ut å bruke meg selv som eksempel på akkurat dette poenget. Anonymkode: 8f938...7d7 1
Vemund Skrevet 6. desember 2017 #53 Skrevet 6. desember 2017 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er dette jeg ikke forstår. Hvorfor snakker du om risiko? Om jeg hadde datet deg, sagt hva jeg forventer om du vil date meg, du hadde dratt på grunn av det, så er det jo ikke jeg som hadde tapt? Ingen hadde tapt, det betyr bare at vi ikke hadde hatt kompatible verdier og ønsker, og da vet jeg at du ikke hadde vært riktig for meg uansett. Ergo ikke et tap for verken deg eller meg. Og beklager, det ville ikke vært «du som dumpet», det ville jo per definisjon vært en gjensidig avslutning. Anonymkode: 37acc...a2b Hvis jeg spør henne om vi skal være eksklusive etter 1 måneds tid med startfase og hun hadde sagt nei så hadde jeg ikke oppfattet det som at "vi ble enige" hvis det ble slutt på grunn av det, heller at hun ikke ville ha meg på den måten hvis ting avsluttes av den grunn. Hadde med andre ord blit avvist eller dumpa i den settingen. Hadde heller ikke følt at vi begge var likeglade for utfallet da jeg hadde hatt et ønske om noe seriøst med henne (har hendt at det likevel var til det beste men det er ikke alltid jeg tenker det). Opplevde det for noen måneder siden og det var ikke noe moro: jeg var dødsinteressert og hun gjengjeldte det ikke. Tok tid før jeg faktisk kom meg helt over det Endret 6. desember 2017 av Vemund 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #54 Skrevet 6. desember 2017 TS her. Tusen takk for alle innspill. Jeg må innrømme at jeg forsøkte å ta dette opp med han det gjelder, men når han satt der rett foran meg, klarte jeg ikke si rett ut at jeg syntes det er dødskjipt at han fortsetter å lete etter andre å date. Endte med at jeg var ganske mutt hele kvelden og dro hjem når det var leggetid istedenfor å overnatte. Nå har det seg sånn at han har invitert meg for å møte en del av vennegjengen hans, men samtidig vet jeg at han aktivt prøver å opprettholde kontakten med minst én annen dame (Oslo er egentlig en liten by har jeg funnet ut!), som han fortsatt ikke har møtt, men snakker med på en sjekkeapp. Så nå sitter jeg her og føler meg veldig forvirret. Jeg vet jeg må ta en avgjørelse nå, men jeg syntes det er vanskelig når han faktisk er intr. i å introdusere meg for sine venner, da jeg alltid har erfart at en fyr virkelig liker meg om han gjør det. Samtidig så vet jeg at han prøver å få med en annen dame på «en øl».. 😓 Anonymkode: 25103...4aa
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #55 Skrevet 6. desember 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Tusen takk for alle innspill. Jeg må innrømme at jeg forsøkte å ta dette opp med han det gjelder, men når han satt der rett foran meg, klarte jeg ikke si rett ut at jeg syntes det er dødskjipt at han fortsetter å lete etter andre å date. Endte med at jeg var ganske mutt hele kvelden og dro hjem når det var leggetid istedenfor å overnatte. Nå har det seg sånn at han har invitert meg for å møte en del av vennegjengen hans, men samtidig vet jeg at han aktivt prøver å opprettholde kontakten med minst én annen dame (Oslo er egentlig en liten by har jeg funnet ut!), som han fortsatt ikke har møtt, men snakker med på en sjekkeapp. Så nå sitter jeg her og føler meg veldig forvirret. Jeg vet jeg må ta en avgjørelse nå, men jeg syntes det er vanskelig når han faktisk er intr. i å introdusere meg for sine venner, da jeg alltid har erfart at en fyr virkelig liker meg om han gjør det. Samtidig så vet jeg at han prøver å få med en annen dame på «en øl».. 😓 Anonymkode: 25103...4aa Det er jo bare helt sykt det han driver med. Kutt ham ut tvert før du mister selvrespekten helt. Anonymkode: 37acc...a2b 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #56 Skrevet 6. desember 2017 Hadde kuttet han ut tvert. Ingen spørsmål om det, ingen rom for forhandling. Anonymkode: c1976...5b8 5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #57 Skrevet 7. desember 2017 Hadde backet så sinnsykt fort ut av den relasjonen. Så han skal liksom involvere deg enda mer i livet sitt, sørge for at du i hvert fall blir knytta til han, samtidig som han skal date rundt med andre damer? Haha, good one. Han må tro du er helt idiot. Du kan finne bedre fyr enn dette her Anonymkode: d4a5d...58a 4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #58 Skrevet 7. desember 2017 Så lenge dere ikke er eksklusive, så er dere nettopp ikke eksklusive. Det er ditt ansvar at du ikke tar dette opp ordrett med han. Kommunikasjon i form av ord vs. tolkninger er et stikkord. At du lever i en moral om at man dater bare den man dater, betyr ikke at han lever i samme moral. Du bør også se litt på andre tråder her hvor det er gutten som opplever at jenta dater flere; da er svarene faktisk de samme som jeg gir. Merkelig hvorfor svarene blir så annerledes rundt om på KG når man bare bytter om på hvem det gjelder. Anonymkode: 19aa1...fde 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #59 Skrevet 7. desember 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her. Tusen takk for alle innspill. Jeg må innrømme at jeg forsøkte å ta dette opp med han det gjelder, men når han satt der rett foran meg, klarte jeg ikke si rett ut at jeg syntes det er dødskjipt at han fortsetter å lete etter andre å date. Endte med at jeg var ganske mutt hele kvelden og dro hjem når det var leggetid istedenfor å overnatte. Nå har det seg sånn at han har invitert meg for å møte en del av vennegjengen hans, men samtidig vet jeg at han aktivt prøver å opprettholde kontakten med minst én annen dame (Oslo er egentlig en liten by har jeg funnet ut!), som han fortsatt ikke har møtt, men snakker med på en sjekkeapp. Så nå sitter jeg her og føler meg veldig forvirret. Jeg vet jeg må ta en avgjørelse nå, men jeg syntes det er vanskelig når han faktisk er intr. i å introdusere meg for sine venner, da jeg alltid har erfart at en fyr virkelig liker meg om han gjør det. Samtidig så vet jeg at han prøver å få med en annen dame på «en øl».. 😓 Anonymkode: 25103...4aa Føler med deg, TS. Jeg er litt i samme situasjon selv - dvs. jeg har ikke hatt sex med fyren og vet ikke at han aktivt dater andre, men jeg må ta en "prat" med ham til helgen, og jeg gruer meg. Er konfliktsky og sliter med å åpne meg. Jeg tror at i ditt tilfelle så er det bedre om du ringer ham eller sender mail/melding. Det beste vil jeg si er å ta det ansikt til ansikt, men om du virkelig ikke får det til, så er en annen konfrontasjon bedre enn ingen. Tlf er nummer to - det beste er om du får en spontan samtale der det ikke er rom for forvirring. Må du ta det skriftlig, så gjør det. Hvis du faktisk har bevis for at han aktivt dater andre, så legg det frem slik. Jeg tror jeg ville f.eks. skrevet "Hei! Jeg har forstått det slik at du aktivt dater eller er interessert i å date andre. Nå har vi truffet hverandre en del ganger og blitt litt involvert, og hvis det er slik at du fortsatt er på jakt etter noe du anser som bedre, så synes jeg det er best at vi avslutter dette her og nå, og ikke kaster bort noens tid". Skriver du noe slikt viser du at du har ryggrad og er bestemt, og ikke er redd for å forlate en dødfødt relasjon (= selvrespekt og valgmuligheter, hvilket er attraktivt). Samtidig er det litt rom for ham å protestere her dersom han faktisk er håpløst forelsket i deg og har tråkket i salaten. Anonymkode: 85e1f...142 6
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #60 Skrevet 8. desember 2017 TS, har du foretatt deg noe? Anonymkode: 85e1f...142
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå