Gå til innhold

Datet i 5 uker. Han dater flere.

Fremhevede innlegg

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det funker ikke sånn, og du sier det selv også. Jeg bare understreker det for TS sin del. Jeg har en følelse av at noen tiltrekker seg menn som kun ønsker sex, mens andre tiltrekker seg menn som ønsker forhold. Det er derfor kanskje enkelt for meg å si at man må holde seg unna mennene som kun er ute etter sex siden jeg for det meste tiltrekker meg forholdsmenn, men det er uansett viktig å avklare at man ønsker et forhold. Å være tilbakeholden med sex tror jeg ikke fungerer faktisk, men man trenger ikke akkurat sende nakenbilde på snapchat da. 

Anonymkode: a5392...fa2

Man tiltrekker seg ikke en spesiell type menn, for menn er ofte tiltrukket av de samme tingene uavhengig av hva de er ute etter, men man velger selvsagt hvem man oppholder seg rundt, hva slags miljø man oppholder seg i og hvilke menn man avviser (indirekte ved kroppsspråk eller direkte).

Mennene som er mest orientert rundt sex legger naturligvis an på mange. Forskjellen er at noen kvinner sier nei, og andre ja. Noen kvinner er typen som sier nei og menn oppfatter det ganske raskt på hele deres væremåte. Kanskje er du slik, jeg vet jeg er det. 

Anonymkode: 85e1f...142

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det virkelig sier pang slutter man umiddelbart å snakke med andre dater. Høres ikke ut som han er interessert i noe annet enn å knulle rundt.  

Anonymkode: 84241...431

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fant ut igår at han dater andre og er åpen for å begynne å date noen andre (altså starte en ny datingrelasjon eller hva jeg skal kalle det).

Anonymkode: 25103...4aa

Han sier jo ganske klart her at han ikke er interessert i noe forhold meg deg siden vil se andre. Hvorfor skal du fortsette å se han da om du er ute etter noe mer enn hygge?

• Liker 5
Skrevet

Kanskje han tror at du ikke vil være det? Høres ikke ut som at dere snakker om dere og ståsted.

Du må fortelle han at du vil være eksklusiv 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, missmcbeal skrev:

Nei enig :) Det fungerer som regel ikke sånt, og det er jo noe man lærer seg å erfare selv. Når man er forelsket så leter man etter unnskyldninger, jeg forklarte bare hvordan man tenker i sånne situasjoner. Jeg tror ikke man kun tiltrekker seg menn som kun er ute etter sex, men at man heller dras mot de. Jeg har vært borti i begge, men jeg har skyvd unna forholdspersonene fordi de vil mye veldig tidlig (og at jeg ikke har vært interessert nok), og latt meg dra inn i garnet til de som stort sett bare vil ha sex. Håper jeg kan klare å finne balansen med en mellomting en dag, som fører til et forhold ;)

Ja, det kan du ha rett i at en trekkes mot disse mennene. Jeg opplever at om menn som er ute etter sex blir kjent med meg (sikkert fordi de vil ha sex) og når de blir kjent med meg så er de ærlige med det og sier at de bare vil ha et ligg og derfor så vil de ikke date meg videre. Jeg vet ikke hva jeg sier eller gjør som gjør at menn får dette inntrykket av at jeg ønsker forhold, men det må være noe. Jeg er ikke den som venter til date nr 20 med å ha sex akkurat heller, men har aldri hatt sex med en mann som ikke har ønsket et forhold og det er jo rart siden jeg ikke tror jeg har en egenskap som gjør at jeg ville blitt mindre lurt enn TS eller andre damer. 

Det hadde vært svært interessant å vite hva som gjør at menn går ut i fra at jeg er ute etter forhold! 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man tiltrekker seg ikke en spesiell type menn, for menn er ofte tiltrukket av de samme tingene uavhengig av hva de er ute etter, men man velger selvsagt hvem man oppholder seg rundt, hva slags miljø man oppholder seg i og hvilke menn man avviser (indirekte ved kroppsspråk eller direkte).

Mennene som er mest orientert rundt sex legger naturligvis an på mange. Forskjellen er at noen kvinner sier nei, og andre ja. Noen kvinner er typen som sier nei og menn oppfatter det ganske raskt på hele deres væremåte. Kanskje er du slik, jeg vet jeg er det. 

Ja, jeg er ikke typen som tar med meg menn hjem fra byen akkurat, så kanskje det kan være det? 

Interessant. 

Skrevet

La meg forstå deg riktig her nå...

Du treffer en mann i 1 måned, du liker han godt nok til å ville ha noe mer seriøst og finner ut at du vil bli eksklusiv. I stedet for å fortelle mannen at du vil ta dette til et seriøst nivå blir du fornærmet? Du må jo fortelle hva DU vil og hva DU ønsker og hva DU har funnet ut etter å ha datet han i 1 måned. Dere har datet, blitt kjent, hatt sex...Spør han hva han vil og fortell hva du vil.

Anonymkode: 6ffa7...03a

• Liker 4
Skrevet

Jo, du har rett til å reagere. Etter fem uker med dating mener jeg en person som dater andre har plikt til å fortelle at han/hun dater andre og dermed ikke er ute etter noe seriøst. Ellers kaster jo vedkommende bare bort tiden til folk! Og DET er råttent gjort det.

Egentlig er det vel noe som er greit å avklare allerede før man starter å date noen, altså hva man er ute etter. Ha en standard og stå for den.

Jeg dater noen på, tja, sjuende uka, men vi var begge klare på hva vi var ute etter helt fra starten. Jeg dater ikke menn som dater andre samtidig. Punktum.

Anonymkode: 37acc...a2b

• Liker 6
Skrevet

Det som betyr noe her, er jo hvordan du føler det. Du er åpenbart ikke komfortabel med dette, og da er dette ikke riktig relasjon for deg. Det er helt greit - og etter mitt syn, helt nødvendig - å sette noen grenser for seg selv. Man trenger ikke være "kul og chill" hele tiden, det er lov å stille noen forventninger. Jeg ville følt akkurat det samme som du, nemlig at fyren virket useriøs og at det var best å avslutte. 

Jeg forventer ikke monogami etter den første kaffedaten, men når man begynner å treffes jevnlig, så holder man seg til hverandre så lenge datingen varer. For meg kan vi godt ta ting i sakte tempo, jeg ønsker ikke å bli fridd til etter 10 dater, men jeg forventer at vi begge konsentrerer oss om denne relasjonen. Å date innebærer å gjøre seg sårbar og åpne seg for et nytt menneske, og det klarer ikke jeg om jeg bare er én av flere. Jeg har heller ingen tro på at kjærlighet kan vokse når man multi-dater, for at en 'connection' virkelig skal oppstå så må man tørre å inngå et minimum av forpliktelse.

Jeg har fått det mye bedre i datingverden etter at jeg satte tydelige grenser for å beskytte meg selv. Klart, man innsnevrer jo utvalget en smule, ettersom ikke alle er innstilt på eksklusiv dating, men i gjengjeld så møter man folk som deler ditt synspunkt på disse tingene. For meg er eksklusivitet et helt naturlig tema når vi har møtt hverandre noen ganger, og i hvert fall når intimitet blir aktuelt. Etter min erfaring har menn null problemer med eksklusivitet når de virkelig liker deg. Og hvis de sier nei, så er de ikke riktig person for deg.

Anonymkode: d4a5d...58a

• Liker 15
Skrevet

Det hadde vært en ting hvis han datet fler samtidig som han traff deg, men at han aktivt søker folk ETTER deg er jo bare klart tegn på at han ikke er så interessert.

• Liker 3
Skrevet

herregud for en falsk dust. Bare bli kvitt han. Han bruker deg bare og prøver å finne noe bedre. Er han en mindre pen taper også ? de har en tendens til å furte til seg dama som er for bra for han «deg», for så å ljuge og at du skal ofre alt for de, at du skal flytte osv og de gjør ikke en dritt tilbake.

Anonymkode: f461b...6ca

• Liker 4
Skrevet

Dealbreaker for min del. Forstår ikke dobbel-trippel osv type dating. Eller dating overhodet. 

• Liker 2
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også føler man burde ha en idé om det etter 5 uker.. så er litt skuffa. Men samtidig er jeg redd for å virke for pushy om jeg snakker om dette til han nå. Vet at noen gjerne går både 2 og 3 og 4 måneder uten å ta det som en selvfølge at man kun dater hverandre.. :( og jeg liker han her veldig veldig godt!

Anonymkode: 25103...4aa

Vi må slutte å være så redde for å si hvordan vi vil ha det! DU syns ikke at det er greit å date flere etter fem uker. DU trodde dere var eksklusive og ble skuffa. DU liker han og har ikke lyst på konkurranse. Dette er helt fair, og det er ikke sånn DU vil ha det. Own it! Vær litt prinsesse, på den bra måten. 

Vi er redde for å si fra fordi vi føler det kommer fra et sted hvor man er desp, needy og svak. Men det trenger ikke være det. Det er ditt liv, dine følelser, og dette var under din standard. Trenger ikke bli sint heller, bare si fra hvordan du vil ha det. 

Vi trenger dateingbøllekurs.

Anonymkode: 289cc...d47

• Liker 12
Skrevet

Det er ingenting som tilsa at han skulle tro dere var like eksklusive som du ønsket.

Så lenge det ikke er gjensidig forstått, står begge til ansvar for kommunikasjon, og begge er ''fri''.

Anonymkode: 19aa1...fde

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi må slutte å være så redde for å si hvordan vi vil ha det! DU syns ikke at det er greit å date flere etter fem uker. DU trodde dere var eksklusive og ble skuffa. DU liker han og har ikke lyst på konkurranse. Dette er helt fair, og det er ikke sånn DU vil ha det. Own it! Vær litt prinsesse, på den bra måten. 

Vi er redde for å si fra fordi vi føler det kommer fra et sted hvor man er desp, needy og svak. Men det trenger ikke være det. Det er ditt liv, dine følelser, og dette var under din standard. Trenger ikke bli sint heller, bare si fra hvordan du vil ha det. 

Bra sagt! Enig! 

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Greit, men vær klar over at du da risikerer å skremme bort oss som trenger litt mer tid på å utvikle følelser. Helt fair det også, selvfølgelig, å ta den risken. Men at alle bra forhold starter med et PANG og full eksklusivitet fra første kyss, det stemmer rett og slett ikke overens med virkeligheten.

Anonymkode: 8f938...7d7

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greit, men vær klar over at du da risikerer å skremme bort oss som trenger litt mer tid på å utvikle følelser. Helt fair det også, selvfølgelig, å ta den risken. Men at alle bra forhold starter med et PANG og full eksklusivitet fra første kyss, det stemmer rett og slett ikke overens med virkeligheten.

Eksklusivitet etter første kyss? De har datet i 5 uker og hatt sex flere ganger. 

• Liker 6
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler og om respekt for hverandre, hverandres følelser og tid man bruker på den andre! Holder du på i 5uker med en, og man har sex, så skylder man personen såpass at man i den tiden slutter å lete etter noe bedre der ute. 

Anonymkode: e2e0c...922

• Liker 8
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å date flere samtidig er jo oppskriften på å ikke utvikle følelser i det hele tatt. Det tar tid for de aller fleste å utvikle følelser (utover betatthet og tiltrekning), og det er en prosess hvor man ikke bare skal bli kjent med hverandre, men også bruke tid på å bli kjent med sine egne følelser. Jeg er selv en kvinne som bruker lang tid, både fordi jeg ikke blir forelsket lett og fordi jeg har en tendens til å analysere både situasjoner og andre mennesker og bruke tid på å rett og slett sortere følelsene mine. Om jeg skulle datet flere samtidig hadde alt bare blitt et salig rot, og ting hadde ikke fått utviklet seg på en naturlig måte med noen.

En mann som lar seg skremme av å bli satt krav til er ikke verdt å bruke tiden sin på uansett, så det er jo faktisk en grei måte å luke ut uaktuelle menn på. Ingen risiko involvert, for det regnes jo ikke som et tap om han da backer ut. Jeg sier tidlig i fra om at jeg ikke ønsker å bruke tid på å date noen som dater andre, fordi min tid og mine følelser er mer verdifulle enn det.

Uansett er det å date flere samtidig noe som oser av desperasjon, og det er lite attraktivt i seg selv. Hvorfor ha det så travelt, hvorfor ikke bruke tid på å bli kjent med ett menneske på den måten om gangen? Man finner jo tidsnok ut om det er noe å bygge på, så kan man heller gå til neste om det ikke skulle fungere, om man stresser sånn.

Anonymkode: 37acc...a2b

• Liker 10
Skrevet

Han har ikke lovet deg noe, ergo han kan gjøre som han vil. Men du kan jo spørre deg selv om du vil dette? Såklart dater han deg, hos deg får han full pakke. Så deg er det greit å holde varm mens han venter på at det skal dukke opp noe bedre. 

Så du har in the end to valg; date han uten forpliktelser, eller skaffe deg selvrespekt nok til å kutte ham ut med mindre han vil det samme som deg. 

Kommunikasjon er ikke så dumt i denne sammenhengen.

Anonymkode: 84f17...105

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...