AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #1 Skrevet 5. desember 2017 Jeg vet ikke om det er jeg som er veldig rar, så spør her for å få litt innspill fra andre. Har datet en fyr i 5 uker. Vi har møttes 2 ganger per uke. Fant ut igår at han dater andre og er åpen for å begynne å date noen andre (altså starte en ny datingrelasjon eller hva jeg skal kalle det). Vi har jo ikke snakket om hvorvidt vi er eksklusive, så jeg har vel ikke "rett" til å reagere, men jeg kjente jeg ble litt umotivert til å fortsette å date han, når han er på utkikk etter noe annet 5 uker inn i "relasjonen". Hvordan skal man få tid til å finne ut om det er riktig når han aktivt oppsøker andre damer da (på sjekkeapper o.l)? Hadde jeg skulle styra med flere menn nå, hadde det jo blitt dating opptil 4 ganger i uka! Og bare kluss med å huske hvem som sa hva osv. Hva syntes dere jeg bør gjøre? Bare fortsette å se hva som skjer? Gi han tid til å se om jeg er den han vil fortsette med uten å se andre? Hvor lang tid bør jeg la det gå? Jeg er der at jeg ikke har behov for å se etter andre menn å date nå, men forstår jo at ikke alle går i samme tempo.. Anonymkode: 25103...4aa
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #2 Skrevet 5. desember 2017 Snakk med han om det Anonymkode: a5392...fa2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #3 Skrevet 5. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Snakk med han om det Anonymkode: a5392...fa2 Det pleier ikke gå så bra når jeg har snakket med menn om sånt. Men da betyr det kanskje at de aldri så for seg noe langvarig med meg i utgangspunktet? Tidligere har jeg blitt møtt med at de "vil ta det som det kommer og ikke stresse" om jeg har spurt om hvorvidt man dater andre.. Anonymkode: 25103...4aa
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #4 Skrevet 5. desember 2017 *demotivert Du må nesten snakke med ham. Hvor "langt" har dere gått? Og hvor ofte treffes dere på en uke? Anonymkode: 85e1f...142 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #5 Skrevet 5. desember 2017 Etter 5 uker hadde det vært en dealbreaker for meg, selv om man ikke har avtalt noe som helst. Hadde det vært etter én uke, et par dates, så hadde det vært så. Men ikke fem uker. Innen den tid bør man ha skaffet seg et klart nok bilde til å vite om man vil satse på noe eller ikke. Anonymkode: 21878...2e8 28
Gjest Overrasket Skrevet 5. desember 2017 #6 Skrevet 5. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker said: Etter 5 uker hadde det vært en dealbreaker for meg, selv om man ikke har avtalt noe som helst. Hadde det vært etter én uke, et par dates, så hadde det vært så. Men ikke fem uker. Innen den tid bør man ha skaffet seg et klart nok bilde til å vite om man vil satse på noe eller ikke. Anonymkode: 21878...2e8 Enig her. Det høres bare slitsomt ut å holde på med noen i flere uker som også holder på med andre og søker nye relasjoner.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #7 Skrevet 5. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: *demotivert Du må nesten snakke med ham. Hvor "langt" har dere gått? Og hvor ofte treffes dere på en uke? Anonymkode: 85e1f...142 Vi har hatt sex. Vi hadde sex etter ca 7 treff. Sikkert dumt å ha det for tidlig, men har tidligere blitt sammen med en som i utgangspunktet var en ONS, så har ikke troa på at det er dét som avgjør noe. Vi møtes 2 ganger per uke for dates, men ser hverandre ca 5 ganger i uken pga jobb, men da er det minimalt vi egentlig får pratet. Anonymkode: 25103...4aa
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #8 Skrevet 5. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi har hatt sex. Vi hadde sex etter ca 7 treff. Sikkert dumt å ha det for tidlig, men har tidligere blitt sammen med en som i utgangspunktet var en ONS, så har ikke troa på at det er dét som avgjør noe. Vi møtes 2 ganger per uke for dates, men ser hverandre ca 5 ganger i uken pga jobb, men da er det minimalt vi egentlig får pratet. Anonymkode: 25103...4aa Du har selvsagt sex når du vil, men for de fleste er det litt kjipere å bli dumpet etter sex enn før, så er man blant dem er det best å vente til man vet hvor man har hverandre. I tillegg til muligheten for at han har sex med flere, men regner med at dere brukte kondom. Uansett er det ok med en prat om det. Jeg tror egentlig ikke du har noe å tape. Anonymkode: 85e1f...142 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #9 Skrevet 5. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Etter 5 uker hadde det vært en dealbreaker for meg, selv om man ikke har avtalt noe som helst. Hadde det vært etter én uke, et par dates, så hadde det vært så. Men ikke fem uker. Innen den tid bør man ha skaffet seg et klart nok bilde til å vite om man vil satse på noe eller ikke. Anonymkode: 21878...2e8 Jeg også føler man burde ha en idé om det etter 5 uker.. så er litt skuffa. Men samtidig er jeg redd for å virke for pushy om jeg snakker om dette til han nå. Vet at noen gjerne går både 2 og 3 og 4 måneder uten å ta det som en selvfølge at man kun dater hverandre.. og jeg liker han her veldig veldig godt! Anonymkode: 25103...4aa
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #10 Skrevet 5. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du har selvsagt sex når du vil, men for de fleste er det litt kjipere å bli dumpet etter sex enn før, så er man blant dem er det best å vente til man vet hvor man har hverandre. I tillegg til muligheten for at han har sex med flere, men regner med at dere brukte kondom. Uansett er det ok med en prat om det. Jeg tror egentlig ikke du har noe å tape. Anonymkode: 85e1f...142 Jeg har selv måttet dumpe noen etter sex, så tar det ikke så tungt isåfall, vet jo at man kan endre mening etterhvert som man blir bedre kjent. Men da har jeg ikke aktivt oppsøkt andre menn samtidig liksom.. er det jeg syntes er kjipt. Bør vel ta en prat.. en del av meg hadde nok håpet alle her skulle si jeg var hysterisk, for har ikke lyst å avslutte det heller. Anonymkode: 25103...4aa
Gjest Allis Skrevet 5. desember 2017 #11 Skrevet 5. desember 2017 Jeg ser ikke poenget med å fortsette her. Skulle jeg personlig datet noen så ville jo det vært fordi jeg hadde en interesse for den personen - og da er det poengløst å innlede nye relasjoner. Jeg skjønner ikke at noen gidder bruke tid på dating over lengre tid om ikke interessen er ganske sterk. Et par ganger i uka over 5 uker bør være mer enn nok for å finne ut om man er interessert i noe mer enn ingenting, og han er åpenbart ikke interessert i noe mer. Bare avslutt nå, og forklar at dette ikke er helt din greie. Om han har dating som hobby så er jo det helt greit, men du trenge rjo ikke være involvert i den hobbyen om du ikke ønsker.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #12 Skrevet 5. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har selv måttet dumpe noen etter sex, så tar det ikke så tungt isåfall, vet jo at man kan endre mening etterhvert som man blir bedre kjent. Men da har jeg ikke aktivt oppsøkt andre menn samtidig liksom.. er det jeg syntes er kjipt. Bør vel ta en prat.. en del av meg hadde nok håpet alle her skulle si jeg var hysterisk, for har ikke lyst å avslutte det heller. Anonymkode: 25103...4aa Hvis man har datet hver uke i fem uker og hatt sex og deretter finner ut at personen dater flere, så er det helt naturlig å ta det opp. De aller fleste kvinner hadde ringt så snart de fikk beskjeden. Anonymkode: 85e1f...142 9
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #13 Skrevet 5. desember 2017 Har han lyst til å date andre, etter 5 uker med deg, så er han bare ikke interessert nok. For da leter han jo fortsatt etter en han liker bedre. Jeg hadde selv aldri akseptert det, jeg skal på date nummer 2 i morgen, og vi har allerede avtalt at vi er eksklusive, da vi ønsker jo ett seriøst forhold, og da kan man ikke date mange samtidig. Anonymkode: 427d0...474 17
missmcbeal Skrevet 5. desember 2017 #14 Skrevet 5. desember 2017 (endret) Var det du eller han som tok det opp? Uansett synest jeg det er pussig at det kommer på bordet etter 5 uker. Liksom, jeg skjønner dersom man sier helt i starten at man dater flere, men når det kommer opp etter jevnlig treff i 5 uker så hadde jeg ikke følt meg så veldig verdsatt. "Du forresten, jeg dater flere". Jammen så koselig. Jeg er enig med deg, når man sier det sånn rett ut etter 5 uker så høres ikke han spesielt interessert ut. Jeg hadde gått videre og ikke tatt initativ til noen kontakt iallfall. Dersom han gjør det og spør om dere skal treffes kan du bare si at du mista interessen når han fortalte at han data andre. Det er en ærlig sak, så blir det opp til han å vurdere om du er verdt å gi opp andre dates for. Dersom han derimot prøver å snakke deg ut av det og at du skal godta det som det er -> gå videre. Endret 5. desember 2017 av missmcbeal 1
makkapakka Skrevet 5. desember 2017 #15 Skrevet 5. desember 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det pleier ikke gå så bra når jeg har snakket med menn om sånt. Men da betyr det kanskje at de aldri så for seg noe langvarig med meg i utgangspunktet? Tidligere har jeg blitt møtt med at de "vil ta det som det kommer og ikke stresse" om jeg har spurt om hvorvidt man dater andre.. Anonymkode: 25103...4aa tror du det går bedre med dere om du ikke spør?
missmcbeal Skrevet 5. desember 2017 #16 Skrevet 5. desember 2017 3 minutter siden, makkapakka skrev: tror du det går bedre med dere om du ikke spør? Tja, det er en eller annen tankegang om at dersom man spør og krever svar og gutten ikke er klar, så rygger han unna og mister interessen. Så dersom man er cool og laidback så håper man kanskje at man klarer å få gutten interessert til slutt. Sier ikke at det faktisk fungerer sånn, men jeg kjenner meg igjen i tankegangen, har hatt den selv. 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #17 Skrevet 5. desember 2017 Ha litt selvrespekt og avslutt relasjonen med mindre du vil ha det gøy uten forpliktelser. Anonymkode: 8060a...a9d 8
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #18 Skrevet 5. desember 2017 Akkurat nå, missmcbeal skrev: Tja, det er en eller annen tankegang om at dersom man spør og krever svar og gutten ikke er klar, så rygger han unna og mister interessen. Så dersom man er cool og laidback så håper man kanskje at man klarer å få gutten interessert til slutt. Sier ikke at det faktisk fungerer sånn, men jeg kjenner meg igjen i tankegangen, har hatt den selv. Det funker ikke sånn, og du sier det selv også. Jeg bare understreker det for TS sin del. Jeg har en følelse av at noen tiltrekker seg menn som kun ønsker sex, mens andre tiltrekker seg menn som ønsker forhold. Det er derfor kanskje enkelt for meg å si at man må holde seg unna mennene som kun er ute etter sex siden jeg for det meste tiltrekker meg forholdsmenn, men det er uansett viktig å avklare at man ønsker et forhold. Å være tilbakeholden med sex tror jeg ikke fungerer faktisk, men man trenger ikke akkurat sende nakenbilde på snapchat da. Anonymkode: a5392...fa2 3
missmcbeal Skrevet 5. desember 2017 #19 Skrevet 5. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det funker ikke sånn, og du sier det selv også. Jeg bare understreker det for TS sin del. Jeg har en følelse av at noen tiltrekker seg menn som kun ønsker sex, mens andre tiltrekker seg menn som ønsker forhold. Det er derfor kanskje enkelt for meg å si at man må holde seg unna mennene som kun er ute etter sex siden jeg for det meste tiltrekker meg forholdsmenn, men det er uansett viktig å avklare at man ønsker et forhold. Å være tilbakeholden med sex tror jeg ikke fungerer faktisk, men man trenger ikke akkurat sende nakenbilde på snapchat da. Anonymkode: a5392...fa2 Nei enig Det fungerer som regel ikke sånt, og det er jo noe man lærer seg å erfare selv. Når man er forelsket så leter man etter unnskyldninger, jeg forklarte bare hvordan man tenker i sånne situasjoner. Jeg tror ikke man kun tiltrekker seg menn som kun er ute etter sex, men at man heller dras mot de. Jeg har vært borti i begge, men jeg har skyvd unna forholdspersonene fordi de vil mye veldig tidlig (og at jeg ikke har vært interessert nok), og latt meg dra inn i garnet til de som stort sett bare vil ha sex. Håper jeg kan klare å finne balansen med en mellomting en dag, som fører til et forhold
Gjest Sonic Skrevet 5. desember 2017 #20 Skrevet 5. desember 2017 Han ville jeg kuttet all relasjon til før en blir såret
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå