Gå til innhold

Venninne som blir sur for at jeg kommer sent til julebord

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet i disse dager er jo at avtaler for mange har blitt veldig løse. Det er for mange ofte "bare til noe bedre dukker opp". Og folk går lei. Selv om TS påstå det er første gang hun har gjort noe slikt, vet vi jo ikke hva inntrykket til vennene er og om det er flere i gjengen som er slik. 

Anonymkode: 79bbe...858

Tviler på at jobb var noe bedre som dukket opp....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Maleficenta skrev:

Det var det ikke nei, men han som spurte har tatt stilt opp flere ganger for meg, og det han skal er ganske viktig. Så om jeg hadde sagt jeg ikke kunne likevel hadde jeg ødelagt for ham og flere. 

Snakket med sjefen i dag, om det er rolig på jobb så kan jeg gå tidligere, men det er vanskelig å si hvor mange kunder som kommer. 

TS

Anonymkode: 50191...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Maleficenta skrev:

Tjene penger står høyt for mange. Nok til å bryte avtaler... 

Trur nok mange er rett og slett sett seg lei på å vente på folk som forandrer avtaler. Det er ikke en god følelse å bli valgt vekk, og føle at andre er så mye viktigere og bedre. Og da blir folk sure. Normalt sett er man tro mot første avtale.

Anonymkode: 79bbe...858

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎07‎.‎12‎.‎2017 den 6.27, GauteS skrev:

Nei, noe viktig glemmer man aldri; ingen glemmer å kle på seg og går naken ut på gata. Uviktige ting, derimot...
Hvis en glemmer noe, er det altså et bevis på at en ikke anså det som viktig likevel.
Grunnen til at venninna ble sur, var ikke at de må unnvære trådstarters blide åsyn på julebordet, men det at deres avtale tydeligvis var så uviktig at hun presterte å glemme den. Dét oppfattet nok venninna som en fornærmelse.

Jeg glemmer rett som det er å spise. Betyr det at det ikke er viktig for meg å spise?

Og så glemmer jeg ofte paraply selv om jeg vet det skal regne. Er det da uviktig for meg at jeg blir klissvåt og kald?

Og så har jeg en gang vært så opptatt med jobb at jeg ikke fulgte med på klokka, og faktisk glemte at jeg skulle hente barn. Betyr det at jobben min er viktigere enn barnet mitt. (Selv om jeg i alle andre tilfeller prioriterer barn over jobb? )

Det er faktisk menneskelig å gjøre feil. Og alle KAN glemme. Også viktige ting.

Anonymkode: 66190...17f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også vant med at man velger ut to eller flere datoer, og så kan man stemme over hvilken dato som passer best for en selv. Det er dette jeg ser for meg har skjedd her, TS stemte på fredag fordi lørdagen allerede var booket. I likhet med ihvertfall en av de andre som skulle delta.

Så dukker det opp en situasjon på jobb, TS husker ikke på julebordet akkurat der og da, og sier ja til å bytte vakt med en som ofte har tatt vakter for henne. Og hun sier derfor i fra at hun må komme litt senere. Er dette virkelig så urimelig? I min verden går jobb og seriøse forpliktelser foran å møte opp på et spesielt tidspunkt for en sosial greie. Det er i tillegg et julebord med flere deltakere, altså ingen som blir sittende alene eller at planene må avlyses. TS informerer i tillegg at dette ikke er noe hun har for vane å gjøre. Så ja, jeg synes det er drøyt å bli sur for noe sånt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg glemmer rett som det er å spise. Betyr det at det ikke er viktig for meg å spise?

Helt riktig! Du overlever som regel, ikke sant? Til og med uten varige men? Da kan en slå fast som sikkert at å få med seg alle måltider er slett ikke viktig. Derimot er det ikke bra å glemme alle måltider i ei hel uke. Men gjør du det da? Jeg vil gå ut fra at du glemmer kun uviktige måltider.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Tjene penger står høyt for mange. Nok til å bryte avtaler... 

Skivebom! Arbeidet er viktigere enn julebord og andre fornøyelser på fritida. Og grunnen er ikke penger. Ord som ansvarlighet og lojalitet overfor jobben og kollegene, dukker frem. Men for KG-lesere som er NAV-klienter med medkvartitt og vondt i viljen, er vel dette fremmedord.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde noe lignende selv.

Jeg er avhengig av å få ekstra vakter siden jeg ikke jobber fast. Gjengen vår hadde bestemt at vi skulle ha julebord x dato, men jeg glemte det bort og sa ja til en vakt. Det skjer. Man kan glemme...

Folk ble irritert, siden jeg hadde visst om dette lenge, men med mindre de hadde tenkt å betale meg den summen jeg hadde tjent fra den vakten, så jeg ingen grunn til å bytte vakt. 

TS det var nok sløvt gjort, men siden dette er en engangstilfelle (ut ifra det jeg har lest) så hadde jeg bare ignorert det personlig.

Er nok venninna di som vil gjerne ha deg med eller er bare interessert i å krangle...

Anonymkode: 6ae6a...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var det ikke nei, men han som spurte har tatt stilt opp flere ganger for meg, og det han skal er ganske viktig. Så om jeg hadde sagt jeg ikke kunne likevel hadde jeg ødelagt for ham og flere. 

Snakket med sjefen i dag, om det er rolig på jobb så kan jeg gå tidligere, men det er vanskelig å si hvor mange kunder som kommer. 

TS

Jaha, så du hadde altså tatt den vakta uansett om du hadde husket julebordet? 

Anonymkode: 491a7...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jaha, så du hadde altså tatt den vakta uansett om du hadde husket julebordet? 

Anonymkode: 491a7...84a

Det sa hun vel ikke

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maleficenta skrev:

Det sa hun vel ikke

Nettopp. Jeg ville nok tatt den hvis ingen andre kunne, men jeg ville ikke vært den første til å melde meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Jeg fikk gå litt tidligere fra jobb,  så jeg ikke ble så veldig sen. Jeg beklaget til de da jeg kom og forklarte at det virkelig ikke var meningen å dobbeltbooke meg, men at det var veldig vanskelig å endre det når jeg først hadde sagt ja. 

De tok det veldig fint, inkludert hun som opprinnelig hadde vært sur så det endte med at alle sammen koste seg resten av kvelden. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns selv det er urimelig å bli opprørt over dette. Der jeg jobber hadde sjefen min aldri godtatt det hvis en annen ansatt skulle noe viktig, og jeg sa nei til å ta over vakten for å rekke middagen på et julebord med venninner. Særlig om det ikke var noen andre som kunne ta over.

Men var er bra at det ordnet seg, og at venninnene dine tok det fint!

Anonymkode: 554dd...ec8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner jo at venninna di blir skuffet om det var du som insisterte på å ha julebord fredag kveld, og nå kan du ikke likevel. Middagen er jo en stor del av julebordet da, og det er naturlig at hun vil ha deg der. Selvfølgelig kan du ikke droppe å jobbe når du har sagt at du skal ta vakten til en annen... men du får bare beklage overfor venninna di og si at du skal komme så kjapt du kan.

*ser nå at kvelden er forbi, og alt gikk bra

Endret av NewInTown
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns selv det er urimelig å bli opprørt over dette. Der jeg jobber hadde sjefen min aldri godtatt det hvis en annen ansatt skulle noe viktig, og jeg sa nei til å ta over vakten for å rekke middagen på et julebord med venninner. Særlig om det ikke var noen andre som kunne ta over.

Men var er bra at det ordnet seg, og at venninnene dine tok det fint!

Anonymkode: 554dd...ec8

Her har vel sjefen unødvendig stor kontroll i den enkeltes privatliv. Skal sjefen sitte å vurdere hva som er viktig for den enkelte, og hva som ikke er viktig? Foreslår at du blir fagorganisert. Det skal ekstremt mye til for å bli beordret på jobb.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...