AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #41 Del Skrevet 6. desember 2017 På 5.12.2017 den 17.01, AnonymBruker skrev: TS bryr jo seg overhodet ikke om at hun har dobbeltbooket og at dette går utover vennene hennes og den avtalen som ble laget som også skulle imøtekomme hennes timeplan. "Jeg kommer bare til desserten." Fryktelig arrogant. Anonymkode: e37d2...833 Wow! Mennesker som deg skremmer meg. Du dømmer TS som arrogant og likegyldig på svært tynt grunnlag. Så da tenker jeg det er ok at jeg gjør det samme mot deg; jeg synes du virker sjukt lite forståelsesfull og hjerteløs. Alle gjør feil, absolutt alle. Det viktige er å unnskylde seg ordentlig og gjøre opp for seg. Men feil må man ha toleranse for at alle kan gjøre. Anonymkode: 36d3b...359 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GauteS Skrevet 7. desember 2017 #42 Del Skrevet 7. desember 2017 On 5.12.2017 at 1:29 AM, The Kitten said: Det synes jeg også, men de har kanskje aldri noensinne glemt noe viktig. Nei, noe viktig glemmer man aldri; ingen glemmer å kle på seg og går naken ut på gata. Uviktige ting, derimot... Hvis en glemmer noe, er det altså et bevis på at en ikke anså det som viktig likevel. Grunnen til at venninna ble sur, var ikke at de må unnvære trådstarters blide åsyn på julebordet, men det at deres avtale tydeligvis var så uviktig at hun presterte å glemme den. Dét oppfattet nok venninna som en fornærmelse. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 7. desember 2017 #43 Del Skrevet 7. desember 2017 Om du ga uttrykk for at det mått bli på fredagen fordi kun den passet, skjønner jeg godt venninna di. Hun blir skuffet fordi hun vil ha deg der, og fordi du velger å ta en ekstravakt den ene dagen du visste at det ville være julebord. Du burde prøve å finne en annen som kan ta den vakta, kanskje ved å legge ved noen hundre fra egen lomme. Du kan ikke trekke deg fra vakta. når du har forpliktet deg til å ta den. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #44 Del Skrevet 7. desember 2017 Haha, folk her inne er gale. Så lite info, så sterke meninger. Anonymkode: 63fe0...bd0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #45 Del Skrevet 7. desember 2017 Vel, du har i hvertfall fått svar på det du lurte på: Du er urimelig. Og ja, hun har grunn til å bli sur. Anonymkode: 29378...bf1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #46 Del Skrevet 7. desember 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, du har i hvertfall fått svar på det du lurte på: Du er urimelig. Og ja, hun har grunn til å bli sur. Anonymkode: 29378...bf1 Nei Anonymkode: 3092f...689 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 7. desember 2017 #47 Del Skrevet 7. desember 2017 Har vertskapet grunn til å bli sur? Sur, faktisk? Skuffet, fordi du har rotet med tidspunkt og dobbeltbooket - absolutt - spesielt siden du fikk flyttet dag til fredag siden det passet deg best. Skuffet, fordi du tydeligvis ikke synes dette julebordet er så viktig at du sjekker kalenderen før du sier ja til jobb, eller husker det uten å sjekke kalenderen. Men sur? Nei. Kan det være at venninnen din oppfatter det som at det er viktigere for deg å jobbe og tjene penger enn å tilbringe tid sammen med henne? Er det slik at det er et spleiselag og du nå ikke bidrar med din andel og dermed overfører kostnader på andre? På generell basis synes jeg folk i dag sier ja til mye når de egentlig mener "ja, hvis det ikke viser seg at noe mye mer interessant dukker opp". Hvorfor er dette akseptabelt? Vi hadde akkurat årets vennejulebord der mange svarte ja for så å avlyse eller ikke dukke opp samme dag. Hvorfor klarer ikke folk å se litt lenger frem enn nesetippen sin og hvorfor aksepterer vi det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #48 Del Skrevet 7. desember 2017 4 minutter siden, Blondie65 skrev: Har vertskapet grunn til å bli sur? Sur, faktisk? Skuffet, fordi du har rotet med tidspunkt og dobbeltbooket - absolutt - spesielt siden du fikk flyttet dag til fredag siden det passet deg best. Skuffet, fordi du tydeligvis ikke synes dette julebordet er så viktig at du sjekker kalenderen før du sier ja til jobb, eller husker det uten å sjekke kalenderen. Men sur? Nei. Kan det være at venninnen din oppfatter det som at det er viktigere for deg å jobbe og tjene penger enn å tilbringe tid sammen med henne? Er det slik at det er et spleiselag og du nå ikke bidrar med din andel og dermed overfører kostnader på andre? På generell basis synes jeg folk i dag sier ja til mye når de egentlig mener "ja, hvis det ikke viser seg at noe mye mer interessant dukker opp". Hvorfor er dette akseptabelt? Vi hadde akkurat årets vennejulebord der mange svarte ja for så å avlyse eller ikke dukke opp samme dag. Hvorfor klarer ikke folk å se litt lenger frem enn nesetippen sin og hvorfor aksepterer vi det? Gode gamle "jeg er ikke sint, jeg er skuffet", sånn for å gi TS ekstra dårlig samvittighet. Nesten julestemning her inne nå. Anonymkode: 63fe0...bd0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 7. desember 2017 #49 Del Skrevet 7. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gode gamle "jeg er ikke sint, jeg er skuffet", sånn for å gi TS ekstra dårlig samvittighet. Nesten julestemning her inne nå. Anonymkode: 63fe0...bd0 Mener du at det ikke er lov å bli skuffet når en du har lyst å tilbringe tid sammen med ikke kommer fordi hun ikke husket at hun skulle dit? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #50 Del Skrevet 7. desember 2017 9 minutter siden, Blondie65 said: Har vertskapet grunn til å bli sur? Sur, faktisk? Skuffet, fordi du har rotet med tidspunkt og dobbeltbooket Dette kommer da ut på ett? Sur fordi hun er skuffet! Anonymkode: ad660...21d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #51 Del Skrevet 7. desember 2017 Jeg ser ikke helt problemet. Ts skriver at hun har ikke for vane å dobbeltbooke seg. De er også en hel gjeng som kjenner hverandre godt, så venninna blir ikke sittende alene. Ts dropper ikke julebordet, hun kommer bare litt senere. Det er lov å gjøre feil av og til, som å glemme en dato. Det er ikke verdens undergang å komme to timer senere på et julebord. Kollegaen til Ts er sikkert veldig takknemlig for at Ts hjalp han med å ta vakta, så jeg synes Ts var snill som hjalp kollegaen. Og vennene får gleden av Ts sin deltagelse på julebordet litt senere på fredag. Det må være lov å gjøre en feil og gjøre det beste utav det! Anonymkode: 40982...2f2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #52 Del Skrevet 7. desember 2017 40 minutter siden, Blondie65 skrev: Mener du at det ikke er lov å bli skuffet når en du har lyst å tilbringe tid sammen med ikke kommer fordi hun ikke husket at hun skulle dit? Jeg mener ingenting om TS og venninna hennes, men mener mye om hvordan folk på KG alltid skal gå mot TS og belære henne som om hun ikke eier selvinnsikt eller forståelse for situasjonen hun er i. Anonymkode: 63fe0...bd0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
palamina Skrevet 7. desember 2017 #53 Del Skrevet 7. desember 2017 På 05.12.2017 den 16.54, AnonymBruker skrev: Du har tydeligvis ekstremt lite respekt for vennene dine. Ja, så kan man dobbeltbooke seg i et svakt øyeblikk. Så lenge det er en enkelthendelse kan det tilgis, men det fordrer jo at du legger deg paddeflat. Det er ikke rart at hun blir grinete når du utviser så lite respekt for avtaler og venninnene dine. Skjerpings, TS. Anonymkode: e37d2...833 Denne biten her er det essensielle. Hvis du legger deg flat og gir uttrykk for at du syns det er pyton at du presterte å dobbeltbooke deg, at du er skikkelig lei deg for det, så er det stor sannsynlighet for at motparten støtter deg og legger godviljen til. Presenterer du det derimot som en liten glipp som tross alt ikke er så krise, kan jo bare dukke opp til desserten...no stress, så vil ikke det falle i god jord. Dette her går 100% på hvordan du håndterer tabben og hva du sier til venninnene dine om den, hva slags følelse du gir dem rett og slett. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Allis Skrevet 7. desember 2017 #54 Del Skrevet 7. desember 2017 På 5.12.2017 den 1.11, AnonymBruker skrev: TS her. Jeg bestemte ikke datoen. Jeg sa at for min del måtte vi ta det fredagen da jeg ikke kunne lørdagen. Det er ikke det samme som å insistere slik hun hevdet eller bestemme. Det var forøvrig en til som heller ikke kunne lørdagen så var ikke slik at jeg var den eneste den dagen ikke passet for. Anonymkode: 50191...adc Men forstår ikke du at det betyr at du legger premisser for dag? Du sier at det kun er en dag som passer for deg - og så dobbeltbooker du. Folk uten antenner synes kanskje dette er OK, men for en normal sosial majoritet er dette veldig uhøflig - spesielt når du begynner å diskutere på det i etterkant i tillegg. Om dette er tonen du tar generelt i sosiale settinger kan jeg jo forstå om du ikke blir like mye inkludert. Dette var jo ikke en feil du gjorde fordi dere hadde avtalt i månedsvis før og du tok feil av dato, du bare virker å ha vært usannsynlig sløv og ikke hatt så mye tanker om du gadd være med. Selvsagt reagerer folk når de legger planer etter deg. Hadde du plutseslig blitt syk hadde det jo vært noe annet - men det er ikke tilfelle her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fillerista Skrevet 7. desember 2017 #55 Del Skrevet 7. desember 2017 Herregud. Hun kommer jo på julebordet! Bare litt sent. Pust dypt og ta det litt med ro, folkens. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
palamina Skrevet 7. desember 2017 #56 Del Skrevet 7. desember 2017 10 minutter siden, Inkognito A skrev: Herregud. Hun kommer jo på julebordet! Bare litt sent. Pust dypt og ta det litt med ro, folkens. Men så er det nok den innstillinga der som har fått venninna til å bli sur på henne slik at hun lager en tråd på kg i utgangspunktet. Ydmykhet kommer man langt med, rart med det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #57 Del Skrevet 7. desember 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Wow! Mennesker som deg skremmer meg. Du dømmer TS som arrogant og likegyldig på svært tynt grunnlag. Så da tenker jeg det er ok at jeg gjør det samme mot deg; jeg synes du virker sjukt lite forståelsesfull og hjerteløs. Alle gjør feil, absolutt alle. Det viktige er å unnskylde seg ordentlig og gjøre opp for seg. Men feil må man ha toleranse for at alle kan gjøre. Anonymkode: 36d3b...359 Du har åpenbart ikke fullt med godt i tråden. Les tråden igjen og følg med på AB-kodene. Det burde du klare siden du selv benytter deg av AB-funksjonen. Dersom du mener at jeg er "lite forståelsesfull og hjerteløs" er du jammen det selv ettersom du har skrevet nesten akkurat det samme som jeg har gjort. God lesning. Anonymkode: e37d2...833 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #58 Del Skrevet 7. desember 2017 Problemet i disse dager er jo at avtaler for mange har blitt veldig løse. Det er for mange ofte "bare til noe bedre dukker opp". Og folk går lei. Selv om TS påstå det er første gang hun har gjort noe slikt, vet vi jo ikke hva inntrykket til vennene er og om det er flere i gjengen som er slik. Anonymkode: 79bbe...858 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 7. desember 2017 #59 Del Skrevet 7. desember 2017 Fy fader for en gjeng her inne. At ts har dumma seg ut på en avtale, er teit, venninnen er skuffet. Men for alle dere som hadde kuttet henne ut av livet sitt etc... har dere aldri glemt en avtale? Har dere aldri dumma dere ut? TS, du skulle ha, du burde ha etc. Men alle kan drite på leggen. At du bestiller vin og dessert når du kommer og kanskje blir med ut på byen etterpå, må være helt greit. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 7. desember 2017 #60 Del Skrevet 7. desember 2017 17 timer siden, GauteS skrev: Nei, noe viktig glemmer man aldri; ingen glemmer å kle på seg og går naken ut på gata. Uviktige ting, derimot... Hvis en glemmer noe, er det altså et bevis på at en ikke anså det som viktig likevel. Grunnen til at venninna ble sur, var ikke at de må unnvære trådstarters blide åsyn på julebordet, men det at deres avtale tydeligvis var så uviktig at hun presterte å glemme den. Dét oppfattet nok venninna som en fornærmelse. At man glemmer noe er slett ikke et bevis på at noe er uviktig. I farten kan man blande sammen datoer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå