Gå til innhold

Venninne som blir sur for at jeg kommer sent til julebord

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, WubWub skrev:

Ja men da må du si til han at du ikke kan ta vakten allikevel siden du allerede hadde en avtale. 

Det er venninnen din du lagde en avtale med først så det er denne avtalen du bør og skal holde deg til. 

Man kan ikke «ubytte» en vakt, men kanskje Ts kan få en tredje person til å ta den vakten... selv om noen sjefer misliker hyppig vaktmix

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, globalagogo skrev:

Hmm jeg syns folk er litt krasse her jeg. De andre kjenner jo hverandre godt? Ingen blir sittende alene? 

Det synes jeg også, men de har kanskje aldri noensinne glemt noe viktig. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, The Kitten skrev:

Det synes jeg også, men de har kanskje aldri noensinne glemt noe viktig. 

Sikkert aldri tabbet seg ut nei...

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, globalagogo skrev:

Sikkert aldri tabbet seg ut nei...

Eller, 

1) Er voksne nok til å forvente mer av folk

2) Har også en sånn venninne som glemmer, trekker seg osv... og vet hvor irriterende det er. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det var du som ville ha det den fredagen, skjønner jeg hun ble sur. De andre som skal være med har kanskje avlyst andre planer, gått glipp av andre ting de gjerne ville vært med på i stedet, osv, for å ta den akkurat den dagen DU bestemte. Så ja, jeg hadde også blitt irritert om jeg var venninnen din. Sløvt av deg, rett og slett. 

Anonymkode: dac51...063

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har all rett. Når du velger dato etter hva som passer deg, forventer jeg faktisk at du klarer å passe sakene dine med mindre en nødsituasjon oppstår selvsagt. Jeg hadde prøvd å fikse vakten med noen andre, hvis det ikke går får du bare finne deg i at folk heller ikke tar hensyn til deg neste gang dato settes.

Anonymkode: ab19f...aef

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg hadde blitt så skuffet over deg, du bestemmer dato, så tar du på deg en vakt? jeg er så glad du ikke er min venn, dette handler om prioriteringer. og du prioriterer ikke dine venner. forstår at man kan ha dårlig råd og trenge litt ekstra opp mot julen. men venner prioritere man, og viser tydelig at man setter pris på de, venner er der for en når man kanskje ikke har det bra. osv. mens du tar de for gitt. 

du fortjener å høre at de er skuffet, for du evner ikke å se det selv. tydeligvis.

Anonymkode: 3175d...7b8

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud LESER dere ikke hva TS sier?? Greit nok, det var litt kjipt å dobbeltbooke, men hun gjorde det ikke med vilje?! Er det ingen av dere som noen ganger glemmer ting? Det skjer alle! Hun har jo selv sagt hun kommer, bare litt senere... Syns det er fint jeg, at hun ikke bare slipper hendene i taket og sier "sorry, kan ikke ta vakten likevel". Den andre personen har helt sikkert lagt planer allerede for den dagen h*n nå fikk fri. Kompromiss, heter det.. Prøver å gjøre alle parter til lags. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, WubWub skrev:

Ja men da må du si til han at du ikke kan ta vakten allikevel siden du allerede hadde en avtale. 

Det er venninnen din du lagde en avtale med først så det er denne avtalen du bør og skal holde deg til. 

Hun kan jo faktisk ikke det da. Nå jobber ikke jeg et sted med vakter, men dersom jeg hadde gjort det hadde jeg blitt rimelig irritert om noen byttet vakt med meg for så å ombestemme seg. Tenk at kollegaen nå faktisk har lagt planer!

Kan skjønne at venninnen blir litt irritert, men la henne bli det. Er ikke verdens undergang om en person kommer litt senere.

Anonymkode: 2f6d4...f70

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har tydeligvis ekstremt lite respekt for vennene dine. Ja, så kan man dobbeltbooke seg i et svakt øyeblikk. Så lenge det er en enkelthendelse kan det tilgis, men det fordrer jo at du legger deg paddeflat. Det er ikke rart at hun blir grinete når du utviser så lite respekt for avtaler og venninnene dine. 

Skjerpings, TS. 

Anonymkode: e37d2...833

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Lissygloss skrev:

Herregud LESER dere ikke hva TS sier?? Greit nok, det var litt kjipt å dobbeltbooke, men hun gjorde det ikke med vilje?! Er det ingen av dere som noen ganger glemmer ting? Det skjer alle! Hun har jo selv sagt hun kommer, bare litt senere... Syns det er fint jeg, at hun ikke bare slipper hendene i taket og sier "sorry, kan ikke ta vakten likevel". Den andre personen har helt sikkert lagt planer allerede for den dagen h*n nå fikk fri. Kompromiss, heter det.. Prøver å gjøre alle parter til lags. 

Ja, jeg har lest hva ts skriver. Det spiller liten rolle at det ikke var med vilje. I dagens teknologiske samfunn er det uhyre enkelt å skrive avtaler på mobilen, og sjekke kalenderen før man gjør nye avtaler. Når det i tillegg er ts som har valgt dato,  og de andre har tilpasset seg henne, er det forferdelig respeltløst å ikke huske på, og å ikke sjekke i kalenderen når det var. 

At hun kommer senere hjelper lite, når de andre gjerne har takket nei til andre ting og heller ville hatt hele greien en annen dag. 

Anonymkode: dac51...063

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vennegjengen skal ha sitt årlige julebord på fredag. Det glemte jeg helt av da jeg sa til en kollega at jeg kunne ta vakten hans. Vi skal ut og spise så jeg sa jeg kom til desserten. 

Hun ene spurte meg: Kan du ikke bare si at du ikke kan ta vakten likevel? 

Nei, jeg kan ikke det. Nå har jeg jo allerede sagt til ham at jeg skal ta den, så da setter jeg jo ham i en vanskelig situasjon om jeg ombestemmer meg. Dessuten er jo vakten mitt ansvar nå som jeg har sagt ja til å ta den. 

Så sier hun: Nå var det faktisk du som insisterte på at vi skulle ha julebordet nå på fredag, så da burde du jo klare å holde av kvelden. Bare så du vet det så er vi nok ferdig å spise når du kommer. 

Altså hva er egentlig problemet? Det er ikke slik at hun blir sittende alene og vente på meg og jeg skjønner jo selvfølgelig at de spiser uten meg. Det er jo ikke verre enn at jeg bestiller et glass vin og en dessert når jeg kommer. 

Er det jeg eller venninnen min som er urimelig her? Har hun grunn til å bli sur?

Anonymkode: 50191...adc

Jeg skjønner hun ble sur, og det har hun jo rett til. Selv om du skulle komme senere den kvelden, så avtalte dere jo dette julebordet. Hun gledet seg nok og så frem til dette. Om dette er en engangshendelse, så hadde jeg tatt i mot en unnskyldning om dobbeltbookingen til venninnen som kommer for sent. Hadde det gjentatt seg over tid, så hadde jeg latt være å invitere henne med på ting, for hun kommer uansett til å klusse det til.. du skjønner tegninga, ikke sant?

Kjøp deg en almanakk, skriv ned alt du skal i den boka, så når folk spør om du kan jobbe/bli med på noe, så kan du først si "vent litt, så skal jeg sjekke om jeg skal noe den og den dagen", før du svarer... da slipper du å glemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Lissygloss skrev:

TS bryr jo seg overhodet ikke om at hun har dobbeltbooket og at dette går utover vennene hennes og den avtalen som ble laget som også skulle imøtekomme hennes timeplan. "Jeg kommer bare til desserten." Fryktelig arrogant. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk kan glemme, så jeg hadde ikke blitt sur om du unnskyldte deg.

Men kunne blitt gretten om du bare ga beskjed om at du har tatt på deg en vakt og kommer til desserten. Selv om jeg forstår at du ikke kan bytte. Og særlig når det er du som har valgt dag. 

Anonymkode: 20161...efc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS bryr jo seg overhodet ikke om at hun har dobbeltbooket og at dette går utover vennene hennes og den avtalen som ble laget som også skulle imøtekomme hennes timeplan. "Jeg kommer bare til desserten." Fryktelig arrogant. 

Dette! Alle kan glemme, rote med datoer og dobbeltbooke, men TS gir inntrykk av å ikke bry seg og ikke se problemet. Har hun framstått på samme måte overfor venninnene som har lagt julebordet til den datoen som passer henne skjønner jeg godt at de blir irriterte - det hadde jeg også blitt. "Jeg glemte en-gang-i-året-tradisjonen vår, men det er vel ikke så nøye"-innstillingen får neppe resten av venninnene til å føle seg veldig viktige, eller spesielt interessert i å ta hensyn neste gang.  

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her. 

Jeg bestemte ikke datoen. Jeg sa at for min del måtte vi ta det fredagen da jeg ikke kunne lørdagen. Det er ikke det samme som å insistere slik hun hevdet eller bestemme. Det var forøvrig en til som heller ikke kunne lørdagen så var ikke slik at jeg var den eneste den dagen ikke passet for. 

De la til rette på en fredag (sikkert ikke ukas kjekkeste dag) å ha julebord slik at du også kunne være med. At du kommer etterpå og skal på jobb og kommer senere er respektløst og frekt. Forstår venninna de godt. Her må du bare ta selvkritikk, be om unnskyldning og huske det til en annen gang.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser virkelig ikke problemet. Er ikke en dåp, begravelse eller bryllup det er snakk om, men et julebord...

Hvorfor ta ting så høytidelig? 

Så lenge det er en gjeng burde det ikke ha noe å si at en møter opp senere. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Jeg pleier ikke å glemme avtaler, og jeg har ikke for vane å dobbeltbooke meg, men nå er det nå engang slik at denne gangen gjorde jeg uheldigvis det. 

Å få en tredje person til å ta vakten blir veldig vanskelig da det er eksamenstid for mange og sjefen har allerede satt inn ekstra folk der hun har kunnet. Å si til ham jeg jobber for at jeg ikke kan ta vakten likevel er helt uaktuelt.  

Det var heller ikke slik at jeg var den eneste som ville ha julebordet på fredag, det var i alle fall en til som sa hun heller ikke kunne lørdag. De andre sa at fredag gikk helt greit for dem. 

Alle er gode venner og kjenner hverandre godt, så det er ingen som blir sittende alene. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.12.2017 den 18.25, Kvalitet skrev:

De la til rette på en fredag (sikkert ikke ukas kjekkeste dag) å ha julebord slik at du også kunne være med. At du kommer etterpå og skal på jobb og kommer senere er respektløst og frekt. Forstår venninna de godt. Her må du bare ta selvkritikk, be om unnskyldning og huske det til en annen gang.

Hun dobbeltbooka seg av forglemmelse ikke for å være slem eller frekk. Herregud altså. Alle kan gjøre en feil iblant.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.12.2017 den 1.26, WubWub skrev:

Det synes jeg ikke hun skal. Stakkars han på jobben som tror at vakten er dekket.

Sorry as, men jobb først, så fornøyelser. 

Jeg forstår at venninnen din ble litt sur, men ikke så sur. Jeg hadde blitt skuffet, men kommet meg fort over det.

Anonymkode: 36d3b...359

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...