AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #21 Skrevet 4. desember 2017 Nei, du skal ikke bestemme hva han skal gjøre i eget hjem Anonymkode: f71c8...bfa 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #22 Skrevet 4. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Han må kvitte seg med kattene skal han ha samvær, for har man allergi, og blir utsatt for dette jevnlig, så vil allergien utvikle seg, og barnet kan ende opp med og bli mer allergisk, og allergisk mot andre ting. Ikke utsett henne for det. Når dere fikk svar på prøvene i dag, nevnte du ikke det med katt? For en spesialist burde si at det å ha dyr, er totalt uaktuelt. Anonymkode: 9f3f4...918 Jeg tok allergivaksine og den virker som en kule. En skal ikke gå rundt og lide hvis det finnes slike hjelpemidler. Gi henne vaksinen Anonymkode: f71c8...bfa 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #23 Skrevet 4. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fordi du sliter med kraftig allergi. For folk som ikke sliter med kraftig allergi fungerer det ikke sånn. Anonymkode: 7f1eb...558 Jeg hadde moderat allergi, og mine foreldre nektet å kvitte seg med hunden våres, selv om jeg var allergisk. For jeg kunne jo bare gå på allergimedisin, så holdt de hunden ute av mitt rom. Og spesialistene sier at det er derfor jeg har blitt mye verre. Og igjen, så er vel ikke du en allergi spesialist, så du har jo ikke peiling. Anonymkode: 9f3f4...918 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #24 Skrevet 4. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde moderat allergi, og mine foreldre nektet å kvitte seg med hunden våres, selv om jeg var allergisk. For jeg kunne jo bare gå på allergimedisin, så holdt de hunden ute av mitt rom. Og spesialistene sier at det er derfor jeg har blitt mye verre. Og igjen, så er vel ikke du en allergi spesialist, så du har jo ikke peiling. Anonymkode: 9f3f4...918 Som sagt vet jeg om flere som er allergiske og som har hatt katt i mange tiår, og ingen av de har dødd eller hatt noe særlig trøbbel med det. Bare fordi du ikke tåler noe betyr ikke at det gjelder alle med allergi. Anonymkode: 7f1eb...558 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #25 Skrevet 4. desember 2017 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som sagt vet jeg om flere som er allergiske og som har hatt katt i mange tiår, og ingen av de har dødd eller hatt noe særlig trøbbel med det. Bare fordi du ikke tåler noe betyr ikke at det gjelder alle med allergi. Anonymkode: 7f1eb...558 Selv om det går bra for mange gjelder ikke det alle med allergi. Siden vi er på det anekdotiske nivået: Bestemora mi hadde katt fra fødselen til hun var ca 30, og sånn bortsett fra kronisk høysnue gikk det helt fint. Hun var jo ikke borti katta, som uansett bodde mest ute. Så ble hun syk. Legen trodde det var hjertet eller noe, og hun ble lagt inn for undersøkelse. Etter en uke var hun helt fin igjen, så hun ble sendt hjem. Kort tid etter var hun tilbake på sykehuset, ble frisk og dro hjem. Tredje eller fjerde gang var legen nesten sikker på at det var et slags infarkt, men fikk det ikke helt til å stemme at hjerteproblemene bare oppsto hjemme. Han dro derfor på hjemmebesøk for å undersøke, og ved å spørre ut familie fant han ut at bestemor hadde kronisk høysnue og katt. Bestemor fikk beskjed om å forsøke å bo en stund et sted uten katt, hun så gjorde og holdt seg frisk. Etter det har ikke bestemor hatt katt, og heller ikke kunnet besøke noen med katt. Det kan gå bra i mange år, men før du vet ordet av det går det ikke lenger. TS: Få legen eller en allergispesialist til å snakke med far om katteholdet. Dette gjelder faktisk helsen til deres datter, og bør ikke bli en maktkamp mellom dere to. Legen/spesialiste må selvfølgelig også snakke med dere begge om behandling, medisinering, bivirkninger, kryssallergier etc. Igjen, dette gjelder deres datter! Anonymkode: d4a9f...398 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #26 Skrevet 4. desember 2017 Takk for svar. Sendte han sms idag og det virker ikke som han tror på meg, for han krever å se skrivet fra legen som han sa. Datteren min forklarer at kattene sover inne på rommet hennes blant annet. Far sier de ikke har hjerte til å omplassere kattene og bruker som argument at han var kjempe allergisk som barn og hadde katt og at det gikk bra! Far har astma og allergi. Jeg mener det er unødvendig å medisinere barnet med allergimedisiner annenhver uke når andre tiltak ikke er iverksatt. Andre katter kan det hende hun møter på, men burde være unødvendig å bo oppå kjæledyr om hun blir syk rundt de. Har forklart jenta at kattene ikke kan sove på rommet hennes mer og at hun alltid må vaske hender etter å ha tatt på katten. Anonymkode: 4b4e3...c6d 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #27 Skrevet 4. desember 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Han er ganske vrang, så tvilsomt. Tror ikke en gang det er lov med husdyr der han bor. Han har to innekatter. Anonymkode: 4b4e3...c6d Da bør du sende bekymring til Barnevernet. Er barnet allergisk KAN han IKKE ha dyr der: verken før eller etter besøket. Anonymkode: 0982e...7d2 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #28 Skrevet 4. desember 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Som sagt vet jeg om flere som er allergiske og som har hatt katt i mange tiår, og ingen av de har dødd eller hatt noe særlig trøbbel med det. Bare fordi du ikke tåler noe betyr ikke at det gjelder alle med allergi. Anonymkode: 7f1eb...558 Alle allergispesialister er enige om at det ikke et lurt å la allergiske barn utsettes for hva de er allergiske mot. Denne faren her høres svært uintelligent ut..og det er omsorgssvikt å utsette barnet for dyr i eget hjem! Stakkars...😢😢 Anonymkode: 0982e...7d2 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #29 Skrevet 4. desember 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Da må dere lære henne at hun ikke skal ta på de uten å vaske seg. Du kan ikke kreve at faren skal kaste ut to dyr han sikkert er veldig glad i. Datteren din kommer garantert til å møte på katter andre steder, og da er det bedre at dere har lært henne opp til hva hun skal gjøre for å ikke bli dårlig. Anonymkode: 7f1eb...558 Haha. Ja uffameg,stakkars katten liksom. Anonymkode: 5e554...689 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #30 Skrevet 4. desember 2017 Herregud for ett hysteri....det er bare å ta noen forhåndsregler. Behøver ikke komme med krav og dårlig stemning som forpurrer samarbeidet. Det er ikke akutt ts. La han prøve litt diverse løsninger til han enten finner en som funker eller selv tar avgjørelsen over at kattene må bort. Det er veldig unødvendig å lage langvarig krig ut av dette. Det går ut over datteren din langt mer enn allergi ett par kvelder i uka en stund til. Seriøst, tenk som en voksen og som en mor. Anonymkode: 9731d...ee3 7
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #31 Skrevet 4. desember 2017 Jeg ble sammen med en med allergi mot katter, hadde katt selv. Han flyttet inn, allergien ble værre og værre - selv om det ikke trenger å bli slik i deres tilfelle, ville jeg fulgt nøye med og snakket med noen med peiling... Vi er forresten ikke sammen lengre 😉 Anonymkode: e2e83...86b
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #32 Skrevet 5. desember 2017 Ufattelig mange som setter dyr foran mennesker. Ekstra ille er det når det går ut over deres egne barn. Jeg fatter ikke at det går an å bli så tjukke i huet! Anonymkode: 22664...fb1 1
bekka79 Skrevet 5. desember 2017 #33 Skrevet 5. desember 2017 Er det sånn at du har merket at hun reagerer på kattene? Hvis ikke blir det bare hysteri! Man kan få utslag på allergitester, men hvis man ikke har fysiske reaksjon er man faktisk ikke allergisk. Jeg har en datter som har en liste som er svimlende lang på hva hun "er allergisk imot", og katt står også på den listen. Vi har 2 katter, og det går helt greit, så sant de ikke sover i senga hennes. På den lista vi har fått for hva hun "er allergisk" imot, er det kun pollen km reagere kraftig på, og da faktisk ER allergisk imot. Samt at hun reagerer litt på nøtter, men det blir kryssallergi.. og igjen pga pollen. Det er altså flere momenter som må være til stede, ikke bare positivt prøvesvar. 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #34 Skrevet 5. desember 2017 4 minutter siden, bekka79 skrev: Er det sånn at du har merket at hun reagerer på kattene? Hvis ikke blir det bare hysteri! Man kan få utslag på allergitester, men hvis man ikke har fysiske reaksjon er man faktisk ikke allergisk. Jeg har en datter som har en liste som er svimlende lang på hva hun "er allergisk imot", og katt står også på den listen. Vi har 2 katter, og det går helt greit, så sant de ikke sover i senga hennes. På den lista vi har fått for hva hun "er allergisk" imot, er det kun pollen km reagere kraftig på, og da faktisk ER allergisk imot. Samt at hun reagerer litt på nøtter, men det blir kryssallergi.. og igjen pga pollen. Det er altså flere momenter som må være til stede, ikke bare positivt prøvesvar. Anbefaler deg å lese hva Ts skriver. Hun skriver at datteren reagerer på kattene med bl.a hovne og rennende øyne. Hvis man virkelig setter et dyr foran barnet sitt så er det faktisk barnevernsak, og i dette tilfellet så bør ikke barnet på samvær før far har løst problemet med kattene. Barn går foran dyr. Det er heller ikke snakk om at jenta må leve med allergiske plager annenhver helg, men annenhver uke. Det er ikke riktig at hun må gå å være sterkt plaget halve livet sitt pga noen pelsdotter. Anonymkode: d7cf1...7e6
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #35 Skrevet 5. desember 2017 1 time siden, bekka79 skrev: Er det sånn at du har merket at hun reagerer på kattene? Hvis ikke blir det bare hysteri! Man kan få utslag på allergitester, men hvis man ikke har fysiske reaksjon er man faktisk ikke allergisk. Jeg har en datter som har en liste som er svimlende lang på hva hun "er allergisk imot", og katt står også på den listen. Vi har 2 katter, og det går helt greit, så sant de ikke sover i senga hennes. På den lista vi har fått for hva hun "er allergisk" imot, er det kun pollen km reagere kraftig på, og da faktisk ER allergisk imot. Samt at hun reagerer litt på nøtter, men det blir kryssallergi.. og igjen pga pollen. Det er altså flere momenter som må være til stede, ikke bare positivt prøvesvar. Hvorfor ellers skulle jeg testet 8 åringen for allergi? Jeg testet henne fordi hun hadde en kraftig allergisk reaksjon etter å ha vært i stallen. Spesielt timotei og katt er hun allergisk mot! Øynene hovner opp og nesa renner. Hun merker kattene når hun er hos far ja, har spurt. Å putte medisiner i ungen annenhver uke bør være unødvendig. Anonymkode: 4b4e3...c6d
Engel Skrevet 5. desember 2017 #36 Skrevet 5. desember 2017 jeg tenker normal fremgangsmåte her hadde vært å informere faren om prøveresultatene, og at dere alle 3 tar en felles prat med lege om hvordan dere bør forholde dere til dette. Det ville jeg gjort. Mye bedre enn å synse og krangle fra hvert deres synspunkt. 2
got2go Skrevet 5. desember 2017 #37 Skrevet 5. desember 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ufattelig mange som setter dyr foran mennesker. Ekstra ille er det når det går ut over deres egne barn. Jeg fatter ikke at det går an å bli så tjukke i huet! Anonymkode: 22664...fb1 Vel, kattene var der sikkert først uansett. Går an å prøve å få til alternativer enn omplassering med en gang vøttø. Jeg fatter ikke at det går an å være så svart-hvitt i tankegangen! 5
xinnia Skrevet 5. desember 2017 #38 Skrevet 5. desember 2017 Vet ikke hvor lenge dere har bodd fra hverandre, men om hun ikke har reagert før du tok henne med til stallen - synes jeg ikke du bør forlange at far kvitter seg med kattene, ei eller nekte datteren din samvær med sin far. 3
bekka79 Skrevet 5. desember 2017 #39 Skrevet 5. desember 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Anbefaler deg å lese hva Ts skriver. Hun skriver at datteren reagerer på kattene med bl.a hovne og rennende øyne. Hvis man virkelig setter et dyr foran barnet sitt så er det faktisk barnevernsak, og i dette tilfellet så bør ikke barnet på samvær før far har løst problemet med kattene. Barn går foran dyr. Det er heller ikke snakk om at jenta må leve med allergiske plager annenhver helg, men annenhver uke. Det er ikke riktig at hun må gå å være sterkt plaget halve livet sitt pga noen pelsdotter. Anonymkode: d7cf1...7e6 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ellers skulle jeg testet 8 åringen for allergi? Jeg testet henne fordi hun hadde en kraftig allergisk reaksjon etter å ha vært i stallen. Spesielt timotei og katt er hun allergisk mot! Øynene hovner opp og nesa renner. Hun merker kattene når hun er hos far ja, har spurt. Å putte medisiner i ungen annenhver uke bør være unødvendig. Anonymkode: 4b4e3...c6d Du kunne kanskje ha testet henne fordi hun har reagert på noe annet da? Og hvordan vet du at det ikke er timoteien eller hesten hun reagerte mest på i stallen og ikke kattene? Hvis hun reagerer så kraftig hos far, så bør jo han ha lagt merke til det også??? Og da bør det vel ikke være noe tvil fra far sin side om hva han bør gjøre...? Det er lov til å stille kritiske spørsmål i en diskusjon eller...?
bekka79 Skrevet 5. desember 2017 #40 Skrevet 5. desember 2017 38 minutter siden, got2go skrev: Vel, kattene var der sikkert først uansett. Går an å prøve å få til alternativer enn omplassering med en gang vøttø. Jeg fatter ikke at det går an å være så svart-hvitt i tankegangen! Helt riktig! Og man bør også ta det videre med en spesialist på feltet, ikke bare en vanlig allmennlege... Min erfaring er at de har svært lite greie på området! Det var først når jeg på egenhånd tok det videre med en spesialist, jeg fikk virkelig svar og forsto kriteriene i forhold til allergi der man MÅ gjøre tiltak og allergi som egentlig ikke er allergi. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå