Gå til innhold

Dattra min er allergisk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mot katt og timotei, samt hest. Far har to katter og hun er der 40%. Kan jeg be han omplassere kattene? 

Svarene på allergiprøvene kom idag.. 

Anonymkode: 4b4e3...c6d

Videoannonse
Annonse
Gjest chisandra
Skrevet

Vil han ikke skjønne selv at han bør omplassere?

Skrevet
Akkurat nå, chisandra skrev:

Vil han ikke skjønne selv at han bør omplassere?

Han er ganske vrang, så tvilsomt. Tror ikke en gang det er lov med husdyr der han bor. Han har to innekatter. 

Skrevet

Det kommer vel an på hvor allergisk hun er. Vi har katt hjemme selv om både faren og broren min er allergisk. Det har gått helt fint i 17 år nå, så lenge de ikke stikker trynet nedi pelsen, eller vasker henda etter de har klappet katten. 

Anonymkode: 7f1eb...558

• Liker 7
Skrevet

Vent og gi fyren mulighet til å gjøre passende tiltak før du kommer drassende med Krav.

Anonymkode: a25b6...938

• Liker 12
Skrevet

Allergi mot katt reduseres ikke med at bare kattene fjernes, der må grundig nedvask til gjerne flere ganger og det kan ta år før katteallergene er ute av huset og allergikeren ikke reagerer på å være der. Derfor er vi mange som ikke vil ha jkatt i hus. 

Far må enten her forstå alvoret og vaske ned, og jenta bør holdes unna inntil der er trygt for henne å oppholde seg der. Det er jo ikke nødvendig å fremprovosere astma på barnet. 

Anonymkode: 14805...757

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han er ganske vrang, så tvilsomt. Tror ikke en gang det er lov med husdyr der han bor. Han har to innekatter. 

Du kan anmode, men ikke kreve. Med mindre hun blir voldsomt syk, da?

Anonymkode: fcff3...ada

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Allergi mot katt reduseres ikke med at bare kattene fjernes, der må grundig nedvask til gjerne flere ganger og det kan ta år før katteallergene er ute av huset og allergikeren ikke reagerer på å være der. Derfor er vi mange som ikke vil ha jkatt i hus. 

Far må enten her forstå alvoret og vaske ned, og jenta bør holdes unna inntil der er trygt for henne å oppholde seg der. Det er jo ikke nødvendig å fremprovosere astma på barnet. 

Anonymkode: 14805...757

Er hun så voldsomt allergisk da? 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer vel an på hvor allergisk hun er. Vi har katt hjemme selv om både faren og broren min er allergisk. Det har gått helt fint i 17 år nå, så lenge de ikke stikker trynet nedi pelsen, eller vasker henda etter de har klappet katten. 

På katt viser prøvene 41.5. 

0,35 er normal verdi. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

På katt viser prøvene 41.5. 

0,35 er normal verdi. 

Det der vet jeg ingenting om. Jeg tenkte mer på hvordan det i praksis påvirker henne. Blir hun dårlig bare hun er i et rom der en katt har vært, eller kan hun være i samme rom som en katt uten å bli dårlig så lenge hun ikke tar på den? 

• Liker 4
Skrevet

Blir hun veldig dårlig av å være der? 

Anonymkode: 1be72...a25

• Liker 1
Skrevet

Det der vet jeg ingenting om. Jeg tenkte mer på hvordan det i praksis påvirker henne. Blir hun dårlig bare hun er i et rom der en katt har vært, eller kan hun være i samme rom som en katt uten å bli dårlig så lenge hun ikke tar på den? 

Hun blir hver fall dårlig (Øynene hovner opp og nesa renner) om hun tar på katten og glemmer vaske hender etterpå. Fort gjort for barn å gni seg i ansikt osv 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun blir hver fall dårlig (Øynene hovner opp og nesa renner) om hun tar på katten og glemmer vaske hender etterpå. Fort gjort for barn å gni seg i ansikt osv 

Da må dere lære henne at hun ikke skal ta på de uten å vaske seg. Du kan ikke kreve at faren skal kaste ut to dyr han sikkert er veldig glad i. Datteren din kommer garantert til å møte på katter andre steder, og da er det bedre at dere har lært henne opp til hva hun skal gjøre for å ikke bli dårlig. 

• Liker 13
Skrevet

Oj! det er jo ganske kraftig allergi! Jeg ville tatt en alvorlig prat med både far og datter. Kattene er uansett ikke omplassert over natta. Jenta er nødt til å ta forhåndsregler selv ved å la være å kose med kattene osv om hun må besøke far.

Skrevet

Vi prøvde å beholde kattene en stund etter at jeg fikk allergi, men endte opp på sykehus med alvorlig astmaanfall. Det kommer jo an på hvor ille det er. Jeg klarer helt fint å besøke folk med katt, men bor jeg med en, blir jeg veldig, veldig dårlig. 

Skrevet
2 minutter siden, Sirah skrev:

Oj! det er jo ganske kraftig allergi! Jeg ville tatt en alvorlig prat med både far og datter. Kattene er uansett ikke omplassert over natta. Jenta er nødt til å ta forhåndsregler selv ved å la være å kose med kattene osv om hun må besøke far.

Det er ikke kraftig allergi at man får en reaksjon når man i praksis stryker allergenene i trynet på seg. Hadde hun ikke fått en reaksjon av det hadde hun knapt vært allergisk. 

• Liker 5
Skrevet

Han må kvitte seg med kattene skal han ha samvær, for har man allergi, og blir utsatt for dette jevnlig, så vil allergien utvikle seg, og barnet kan ende opp med og bli mer allergisk, og allergisk mot andre ting. Ikke utsett henne for det.

Når dere fikk svar på prøvene i dag, nevnte du ikke det med katt? For en spesialist burde si at det å ha dyr, er totalt uaktuelt.

Anonymkode: 9f3f4...918

• Liker 3
Skrevet

Han må kvitte seg med kattene skal han ha samvær, for har man allergi, og blir utsatt for dette jevnlig, så vil allergien utvikle seg, og barnet kan ende opp med og bli mer allergisk, og allergisk mot andre ting. Ikke utsett henne for det.

Når dere fikk svar på prøvene i dag, nevnte du ikke det med katt? For en spesialist burde si at det å ha dyr, er totalt uaktuelt.

Det der er jo bare tull! 

• Liker 4
Skrevet

Det der er jo bare tull! 

Så du er en allergispesialist? For jeg går til de beste i landet, da jeg sliter med kraftig allergi. Og det er dette de sier til meg.

• Liker 3
Skrevet

Så du er en allergispesialist? For jeg går til de beste i landet, da jeg sliter med kraftig allergi. Og det er dette de sier til meg.

Fordi du sliter med kraftig allergi. For folk som ikke sliter med kraftig allergi fungerer det ikke sånn. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...