AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #1 Del Skrevet 3. desember 2017 Har ei venninne som har en venninne jeg ikke kjenner, kaller henne M. For ca. 3 mnd. siden møtte jeg "M" for første gang i bursdagen til venninna mi. Hun er en typisk "brautende" person som prater i ett sett og tar mye plass. Denne kvelden sa "M" til meg (der jeg satt alene et øyeblikk) "og som du sitter der og krymper deg på stolen din. Mer og mer". Så tydeligvis litt ukomfortabel ut, og dette følte hun var på sin plass å kommentere! Sa dette til venninna mi i ettertid, fikk da vite at M er kjent for å si ting rett ut, men hun mener ingenting slemt med det. Likevel er det visst mange på jobben deres som har snakket med sjefen angående M og at ting hun sier oppfattes spydig og frekt. Vel, jeg så denne "M" for 2. gang igår da jeg, venninna mi og M dro ut på byen. Vi satt rundt et bord og diskuterte Tinder, da jeg sa "jeg gidder ikke å møte noen fra Tinder som jeg er usikker på". Samtalen gikk videre, og senere sa jeg "jeg er så klar til å finne meg en gutt nå! Mine eneste krav er at han skal være interessert i meg, hyggelig, og attraktiv i mine øyne". Og klagde litt videre over at de guttene jeg har fått match med på tinder som jeg faktisk virkelig kunne tenke meg, aldri tar kontakt.. Så presterer M og si til meg; "Men du må ikke glemme en ting. Hverken du eller jeg er noe prinsesser. Herregud, Vi er heller ikke noe dronninger". Jeg ble helt sjokkert over at man kan si noe sånt til et annet menneske? Og nå skal ikke jeg skryte på meg noe her, men jeg føler selv jeg er veldig pen og jeg har ingen problemer med manglende interesse fra veldig kjekke gutter/menn på byen f.eks. og har egentlig aldri følt meg så.... stygg som hun fikk meg til å føle meg som? som sagt - dette sier jeg kun for å gi et fullt bilde av historien). Hvordan ville dere tolket dette egentlig..? Jeg syntes faktisk at uansett hvilke typer personlighet man har, bør man av grunnleggende empati og høflighet kunne styre seg fra å si sånne ting til mennesker man knapt kjenner, og som man allerede har hatt en dårlig start med. Anonymkode: 0377f...986 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 Populært innlegg #2 Del Skrevet 3. desember 2017 Jeg syntes du er i overkant sensitiv. Anonymkode: 3e5b8...23c 52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #3 Del Skrevet 3. desember 2017 Enkleste tingen å gjøre med sånne mennesker; ignorer dem. De er avhengige av at folk hører på dem, så når de blir ignorert hender det seg faktisk at de holder kjeft Anonymkode: 3b93b...dab 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #4 Del Skrevet 3. desember 2017 Hvordan vi ville ha TOLKET det? Det er ingenting å tolke. Her har du et menneske som sier ting rett ut, og de to tingene hun sier er at du virker ukomfortabel der du sitter (noe som høres troverdig ut slik du overreagerer på småting), og at du ikke er noen prinsesse (noe som høres troverdig ut siden du fremstiller deg selv som nokså desperat på jakt etter menn). Begge delene er jo nokså ufarlige ting? Anonymkode: 70813...203 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #5 Del Skrevet 3. desember 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samtalen gikk videre, og senere sa jeg "jeg er så klar til å finne meg en gutt nå! Mine eneste krav er at han skal være interessert i meg, hyggelig, og attraktiv i mine øyne". Og klagde litt videre over at de guttene jeg har fått match med på tinder som jeg faktisk virkelig kunne tenke meg, aldri tar kontakt.. I mine øyne er dette mer upassende å snakke med en fremmed jente om, enn det hun kom med. Anonymkode: 70813...203 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #6 Del Skrevet 3. desember 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ei venninne som har en venninne jeg ikke kjenner, kaller henne M. For ca. 3 mnd. siden møtte jeg "M" for første gang i bursdagen til venninna mi. Hun er en typisk "brautende" person som prater i ett sett og tar mye plass. Denne kvelden sa "M" til meg (der jeg satt alene et øyeblikk) "og som du sitter der og krymper deg på stolen din. Mer og mer". Så tydeligvis litt ukomfortabel ut, og dette følte hun var på sin plass å kommentere! Sa dette til venninna mi i ettertid, fikk da vite at M er kjent for å si ting rett ut, men hun mener ingenting slemt med det. Likevel er det visst mange på jobben deres som har snakket med sjefen angående M og at ting hun sier oppfattes spydig og frekt. Vel, jeg så denne "M" for 2. gang igår da jeg, venninna mi og M dro ut på byen. Vi satt rundt et bord og diskuterte Tinder, da jeg sa "jeg gidder ikke å møte noen fra Tinder som jeg er usikker på". Samtalen gikk videre, og senere sa jeg "jeg er så klar til å finne meg en gutt nå! Mine eneste krav er at han skal være interessert i meg, hyggelig, og attraktiv i mine øyne". Og klagde litt videre over at de guttene jeg har fått match med på tinder som jeg faktisk virkelig kunne tenke meg, aldri tar kontakt.. Så presterer M og si til meg; "Men du må ikke glemme en ting. Hverken du eller jeg er noe prinsesser. Herregud, Vi er heller ikke noe dronninger". Jeg ble helt sjokkert over at man kan si noe sånt til et annet menneske? Og nå skal ikke jeg skryte på meg noe her, men jeg føler selv jeg er veldig pen og jeg har ingen problemer med manglende interesse fra veldig kjekke gutter/menn på byen f.eks. og har egentlig aldri følt meg så.... stygg som hun fikk meg til å føle meg som? som sagt - dette sier jeg kun for å gi et fullt bilde av historien). Hvordan ville dere tolket dette egentlig..? Jeg syntes faktisk at uansett hvilke typer personlighet man har, bør man av grunnleggende empati og høflighet kunne styre seg fra å si sånne ting til mennesker man knapt kjenner, og som man allerede har hatt en dårlig start med. Anonymkode: 0377f...986 Synes at det er du som fremstår frekk med den holdningen din... Anonymkode: b9e59...5b6 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest yeans Skrevet 3. desember 2017 #7 Del Skrevet 3. desember 2017 Kommentar 1 i første setting var ufin. Kommentar 2 i andre setting hadde jeg ikke reagert på. For legg merke til at hun sier dette om seg selv også. Selv syns jeg du virker litt overfladisk i det du skriver her. (Uthevet) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ei venninne som har en venninne jeg ikke kjenner, kaller henne M. For ca. 3 mnd. siden møtte jeg "M" for første gang i bursdagen til venninna mi. Hun er en typisk "brautende" person som prater i ett sett og tar mye plass. Denne kvelden sa "M" til meg (der jeg satt alene et øyeblikk) "og som du sitter der og krymper deg på stolen din. Mer og mer". Så tydeligvis litt ukomfortabel ut, og dette følte hun var på sin plass å kommentere! Sa dette til venninna mi i ettertid, fikk da vite at M er kjent for å si ting rett ut, men hun mener ingenting slemt med det. Likevel er det visst mange på jobben deres som har snakket med sjefen angående M og at ting hun sier oppfattes spydig og frekt. Vel, jeg så denne "M" for 2. gang igår da jeg, venninna mi og M dro ut på byen. Vi satt rundt et bord og diskuterte Tinder, da jeg sa "jeg gidder ikke å møte noen fra Tinder som jeg er usikker på". Samtalen gikk videre, og senere sa jeg "jeg er så klar til å finne meg en gutt nå! Mine eneste krav er at han skal være interessert i meg, hyggelig, og attraktiv i mine øyne". Og klagde litt videre over at de guttene jeg har fått match med på tinder som jeg faktisk virkelig kunne tenke meg, aldri tar kontakt.. Så presterer M og si til meg; "Men du må ikke glemme en ting. Hverken du eller jeg er noe prinsesser. Herregud, Vi er heller ikke noe dronninger". Jeg ble helt sjokkert over at man kan si noe sånt til et annet menneske? Og nå skal ikke jeg skryte på meg noe her, men jeg føler selv jeg er veldig pen og jeg har ingen problemer med manglende interesse fra veldig kjekke gutter/menn på byen f.eks. og har egentlig aldri følt meg så.... stygg som hun fikk meg til å føle meg som? som sagt - dette sier jeg kun for å gi et fullt bilde av historien). Hvordan ville dere tolket dette egentlig..? Jeg syntes faktisk at uansett hvilke typer personlighet man har, bør man av grunnleggende empati og høflighet kunne styre seg fra å si sånne ting til mennesker man knapt kjenner, og som man allerede har hatt en dårlig start med. Anonymkode: 0377f...986 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #8 Del Skrevet 3. desember 2017 Kommentar 1 var sleivete. Kommentar 2 var det ingenting galt med. Ingen av dere er 'prinsesser' eller 'dronninger'. Anonymkode: f4515...a95 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #9 Del Skrevet 3. desember 2017 Da har jeg fått litt synspunkter på det. Personlig kunne jeg aldri sagt til noen at "Hverken du eller jeg er noe prinsesse eller dronning"- selv om dette inkluderte meg selv, fordi jeg vet at sånne ting ikke er hyggelig å høre om seg selv. Men som dere sier, jeg er nok oversensitiv. ts Anonymkode: 0377f...986 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #10 Del Skrevet 3. desember 2017 Jeg må si meg enig med resten her. Nr. 1 kunne hun ha spart seg for, nr. 2 var helt innafor. Anonymkode: 9816e...08a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #11 Del Skrevet 3. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da har jeg fått litt synspunkter på det. Personlig kunne jeg aldri sagt til noen at "Hverken du eller jeg er noe prinsesse eller dronning"- selv om dette inkluderte meg selv, fordi jeg vet at sånne ting ikke er hyggelig å høre om seg selv. Men som dere sier, jeg er nok oversensitiv. ts Anonymkode: 0377f...986 Jeg tolket ikke dette til å gjelde deres utseende i det hele tatt. Men at man kan ikke sitte som en prinsesse ig forvente at slle skal ta kontakt med en. Hva er grunnen til at du ike kan ta kontakt med de runder matchene? Anonymkode: 5d83f...053 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #12 Del Skrevet 3. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tolket ikke dette til å gjelde deres utseende i det hele tatt. Men at man kan ikke sitte som en prinsesse ig forvente at slle skal ta kontakt med en. Hva er grunnen til at du ike kan ta kontakt med de runder matchene? Anonymkode: 5d83f...053 Tinder. Ikke runder. For ei ordliste Anonymkode: 5d83f...053 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wintergirl Skrevet 3. desember 2017 #13 Del Skrevet 3. desember 2017 Syns hun var drøy jeg. Alle kan bli såret uten at man er oversensitiv av den grunn. Det er mennesker som føler seg dritt og må dra med andre ned i gjørma for å føle seg bedre. Eller de tror de føler seg bedre av det. Kutt ut å møte henne hvis du ikke liker henne. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #14 Del Skrevet 3. desember 2017 Mulig jeg tolket det feil da, at det ikke handlet om utseende, det er vel en mulighet. Men som jeg har forstått det, har jeg blitt tolket som overfladisk og fortjente denne kommentaren? For å jekke meg ned, eller få meg til å forstå at jeg ikke er bra nok for å kunne være overfladisk i det hele tatt? ts Anonymkode: 0377f...986 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest C.Tramell Skrevet 3. desember 2017 #15 Del Skrevet 3. desember 2017 Hun er litt ufølsom og direkte, men jeg synes ikke dette var særlig drøyt. Den første var verst. Når man ser at en annen ikke er komfortabel med samtaleemnet er det nok mer normalt å vise hensyn og skifte over til noe annet, ikke å rette fokus mot vedkommende og hennes reaksjoner. Den andre kommentaren synes jeg ikke var noe å bry seg om. Hun synes ikke at noen av dere er noe utenom det vanlige og at det er greit å ha det i bakhodet når dere jakter dates. So what? Kanskje hun har rett, kanskje ikke. Det er nå uansett hennes mening og ikke nødvendigvis noe mennene er enige i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chisandra Skrevet 3. desember 2017 #16 Del Skrevet 3. desember 2017 Er egentlig problemet ditt at siden du selv synes du er veldig pen, så blir du lettere såret når noen kaller deg ganske så vanlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #17 Del Skrevet 3. desember 2017 Hater folk som kommenterer på andres usikkerhet som den første kommentaren du fikk. På lik linje med å bemerke at folk rødmer. Den andre kommentaren syns jeg var innafor. Hun syns sikkert du virker litt kravstor når det kommer til partner. Og det er faktisk viktig å komme seg litt ned på jorda av og til. Anonymkode: 36e5e...3ce 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #18 Del Skrevet 3. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mulig jeg tolket det feil da, at det ikke handlet om utseende, det er vel en mulighet. Men som jeg har forstått det, har jeg blitt tolket som overfladisk og fortjente denne kommentaren? For å jekke meg ned, eller få meg til å forstå at jeg ikke er bra nok for å kunne være overfladisk i det hele tatt? ts Anonymkode: 0377f...986 Du bør kanskje unngå å sitte og buldre ivei om dine ønsker på sjekkemarkedet hvis du ikke tåler tilbakemelding. Vi er jo flere her som har reagert på de tingene du sa. En venn av en venn av meg kunne finne på å komme på middag med vår vennegjeng og snakke om sitt eget og vårt kjærlighetsliv, det syntes jeg var temmelig upassende. Slike ting er for venner å snakke om, ikke for venner av venner, slik du er i forhold til henne. Anonymkode: 70813...203 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #19 Del Skrevet 3. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du bør kanskje unngå å sitte og buldre ivei om dine ønsker på sjekkemarkedet hvis du ikke tåler tilbakemelding. Vi er jo flere her som har reagert på de tingene du sa. En venn av en venn av meg kunne finne på å komme på middag med vår vennegjeng og snakke om sitt eget og vårt kjærlighetsliv, det syntes jeg var temmelig upassende. Slike ting er for venner å snakke om, ikke for venner av venner, slik du er i forhold til henne. Anonymkode: 70813...203 Hvor gammel er du og vennegjengen din da? Det ville vært helt innafor i mitt miljø, med folk fra 20-årene, øvre del. Anonymkode: e6ff1...9a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 3. desember 2017 #20 Del Skrevet 3. desember 2017 Man sier vel ingen av delene til folk man ikke kjenner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå