Gå til innhold

#MeToo har vokst frem på et fjell av bagateller.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, men så skriver hun så godt som alltid bare for å provosere.

Anonymkode: 46737...b8d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner blir muligens utsatt for krenkende adferd. Men det er ikke et samfunnsproblem uansett hvor mye raddis feminister prøver å hevde det. 

Anonymkode: a637e...78d

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner blir muligens utsatt for krenkende adferd. Men det er ikke et samfunnsproblem uansett hvor mye raddis feminister prøver å hevde det. 

Seksuell trakassering av kvinner er et stort samfunnsproblem, uansett hvor mye menn som trakasserer kvinner prøver hevde at det ikke er det.

Anonymkode: e53be...d03

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det et samfunnsproblem. #Metoo-kampanjen viser jo nettopp hvor utbredt dette problemet er.

Anonymkode: e0af5...38f

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Seksuell trakassering av kvinner er et stort samfunnsproblem, uansett hvor mye menn som trakasserer kvinner prøver hevde at det ikke er det.

På tide å legge krenkehatten fra seg, eller?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig. Det er ikke bare når hvite, heteroseksuelle menn synes noe er et problem, at samfunnet har et problem. Det er forøvrig typisk for noen av disse å forsøke å latterliggjøre feministbegrepet ved bl.a. å ty til begreper som «raddis feminister» (med orddelingsfeil). 

Men kvinner utgjør tross alt 50% av befolkningen og når de har et problem, så er det definitivt et samfunnsproblem. 

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, men så skriver hun så godt som alltid bare for å provosere.

Anonymkode: 46737...b8d

Etter min oppfatning, ikke for å provosere, men for å sette skapet på plass. Her tilbakeviser hun effektivt forsøkene på å undergrave #metoo-bølgen med pulverisering eller avledningsmanøvrer. 

Anonymkode: c720b...46a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Etter alt som har kommet frem? 

Ingenting tilsier at seksuell trakassering er eliminert etter få ukers outing, tvert i mot synliggjør det omfanget. På tide å lære å respektere kvinner fremfor å skrive patetiske innlegg på KG?

Anonymkode: c720b...46a

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På tide å slutte plage kvinner, eller?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at alle menn trakasserer kvinner på en eller annen måte. 

Anonymkode: f8283...078

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Jeg er jente selv, og har blitt objektivsert som det kalles, men jeg anser det ikke som et problem. Det er ikke noe hyggelig, men de aller fleste menn jeg har møtt er seriøse og hyggelige. Det vil alltid være noen som ikke er det, sett fra egne øyne. Det er alltid noen som skal si noen man føler er støtende eller upassende - om det så er å snakke nedsettende til deg pga du liker en bestemt type musikk eller fordi du er fra et besemt sted i landet. Dette er bare en del av en form for mobbing som alle i Norge opplever. 

Anonymkode: bcaff...072

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at alle menn trakasserer kvinner på en eller annen måte. 

Anonymkode: f8283...078

Seksuell trakassering av kvinner er uten sammenlikning vår tids største kriminalitetsproblem. Politiet tar imidlertid ikke dette på alvor, de velger å overse kriminaliteten. De fleste menn er skyldige i mer eller mindre alvorlige overgrep, men svært få får den straffen de fortjener. Det må en gjennomgripende holdningsendring til for å etablere nulltoleranse for seksuell kriminalitet som selvfølgelig, og slike saker må prioriteres for etterforskning. Samtidig må kvinnene som opplever slikt, politianmelde hver eneste gang dette skjer. 

Anonymkode: f38fb...b93

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Din kvinnehater! Har du ikke fått med deg at menn må endre seg nå?

Bilderesultat for #metoo meme

Anonymkode: 2313e...df0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Jeg er jente selv, og har blitt objektivsert som det kalles, men jeg anser det ikke som et problem. Det er ikke noe hyggelig, men de aller fleste menn jeg har møtt er seriøse og hyggelige. Det vil alltid være noen som ikke er det, sett fra egne øyne. Det er alltid noen som skal si noen man føler er støtende eller upassende - om det så er å snakke nedsettende til deg pga du liker en bestemt type musikk eller fordi du er fra et besemt sted i landet. Dette er bare en del av en form for mobbing som alle i Norge opplever. 

Anonymkode: bcaff...072

Den "objektiviseringen" du beskriver her, er ikke det #metoo-kampanjen handler om.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste problemet jeg har med #Metoo-kampanjen er ikke initiativet, men flere av løsningene som fremmes. Mer og strengere straffer, offentlig uthengning/ydmykelse for disse som trakasserer. Både trakassereren og den trakasserte er begge produkter av et samfunn som skaper de som trakasserer og de som blir trakassert. Feministene bør være klar over at grunnleggeren av kampanjen kommer fra et land med betydelig strengere straffer enn oss, men også betydelig mer seksuell trakassering. Svaret må heller være å kritisere samfunnet som helhet og hvem er det som styrer samfunnet og lovene? Det politiske systemet. 

Anonymkode: 8f280...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det et samfunnsproblem. #Metoo-kampanjen viser jo nettopp hvor utbredt dette problemet er.

Det stemmer. MeToo viser at kvinners krenkelseshysteri og offermentalitet er et stort samfunnsproblem.

Anonymkode: ac0ae...43a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Seksuell trakassering av kvinner er uten sammenlikning vår tids største kriminalitetsproblem. Politiet tar imidlertid ikke dette på alvor, de velger å overse kriminaliteten. De fleste menn er skyldige i mer eller mindre alvorlige overgrep, men svært få får den straffen de fortjener. Det må en gjennomgripende holdningsendring til for å etablere nulltoleranse for seksuell kriminalitet som selvfølgelig, og slike saker må prioriteres for etterforskning. Samtidig må kvinnene som opplever slikt, politianmelde hver eneste gang dette skjer. 

Anonymkode: f38fb...b93

d35.jpg

Anonymkode: ac0ae...43a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visstnok har ikke #metoo slått igjennom i Danmark.
https://www.sydsvenskan.se/2017-12-02/metoo-visar-vad-som-ar-pk-i-danmark-ingen-vill-bli-stamplad-som-en-snerpe

Forfatteren kommer med noen påstander, som at:

• Dansker hater amerikansk krenkethetskultur.
  • Dansker vil ikke oppfattes som snerpete.
  • Dansker ser seg selv som sterke, og hater å gjøre seg til offer.
  • Danske kvinner er mer robuste og "tar for seg" som menn.

Jeg kan ikke si om forfatteren har rett i at #metoo har gått over i Danmark, jeg leser bare svenske nyheter. Men det har ikke vært noe på nyhetene i Norge og Sverige om danske #metoo skandaler. Ikke noe jeg husker.

For øvrig er jeg visst mer dansk, siden jeg er enig i at "Hvis man ikke kan tåle lidt modgang, så egner man sig ikke til at leve”.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, ops2 skrev:

For øvrig er jeg visst mer dansk, siden jeg er enig i at "Hvis man ikke kan tåle lidt modgang, så egner man sig ikke til at leve”.

Det er så flott når man begynner å sortere ut kvinnelige overlevere allerede på midten av barneskolen. De som ikke tåler en pikk eller to slengt i trynet eller ei hånd godt planta mellom bena mens skjørtet ens dynkes i pissrenna enda da, er det jo like greit at vi kvitter oss med først som sist. Synes du vi skal la dem dø en naturlig dø av motgang, avlive dem eller rett og slett deportere dem? 

Anonymkode: af5f2...f50

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...