Gå til innhold

Ta den samtalen? Ville DU satt pris på ærlighet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 4.12.2017 den 5.09, AnonymBruker skrev:

Men du trenger jo ikke å snakke med han selv om dere for eksempel er i samme rom eller rundt samme bord på en fest fordi dere har felles venner! Du trenger ikke forlate arenaen men du bør late som at han ikke eksisterer og ikke se på han, snakke med han, snakke om han osv.  

Ok så han: 
Snur seg vekk når du prater til han !!!!
Vil ikke være i nærheten av deg !!!!
Sier aldri noe fint til deg 

Hvordan mer klart og tydelig kan det bli?????????????? 

Jeg syns det er kjempe tydelig at han ikke er interessert i deg på den måten, og prøver å unngå deg og unngå at du skal like han eller tro at han liker deg. Om noen jeg hadde vist så godt at jeg ikke var interessert i på den måten hadde kommet å snakket med meg å sagt at de likte meg og trengte å få en avklaring på om jeg likte de eller ikke, så hadde jeg blitt skremt og veldig utilpass, og jeg hadde blitt redd for personen i ettertid for om personen ikke tar så tydelige signaler, hvor mye eller lite vil personen respektere min avvisning med ord da? Det ville ødelagt stemningen i hele gjengen om vi hadde felles miljø og jeg ville syntes det hadde vært skikkelig ubehagelig å se personen igjen på samme fest eller klubb. 
Dette her bør du heller takle alene, innse at han ikke er interessert i deg, steng av følelsene og håpet, og glem han, ikke prøv å prat med han eller oppsøk han eller noe når dere møtes i deres felles arena/miljø, si hei om dere passerer hverandre, men vær med vennindene dine og glem han. Ja det er kanskje ubehagelig for deg i starten å fortrenge følelser på den måten, men ikke mer ubehagelig enn det hadde vært for dere begge om du tok denne "praten" når han åpenbart ikke er noe som helst interessert i deg!...... Beklager..... 

Anonymkode: b1dab...fb6

På 4.12.2017 den 14.26, AnonymBruker skrev:

Fordi han har allerede vist deg sannheten. Hvordan hadde du følt deg å henge med gjengen din, om en som alltid hang der også var helt på tuppa etter deg så du prøvde å unngå han og gjøre alt for å ikke gi han noe signaler om at du var interessert i han, du var frekk og tenkte æsj når han snakket til deg så du snudde deg vekk når han snakket til deg osv, også hadde han attpå til krevd å ha en alvorsprat med deg der han sa at han likte deg (som om du ikke visste det fra før og håpet han snart skulle slutte å like deg) og tvang deg til å si "sannheten" om du likte han eller ikke. Det hadde vært syyyykt ubehagelig og awkward, og gjort det sykt ubeagelig og awkard å ses via gjengen /arenaen deres i fremtiden også. Da er det best at man later som ingenting og ikke sier noe /krever å få svar inn med teskje. 

Såklart, du kan jo si det om du vil men jeg tror nok at det vil ødelegge mer for deg og dere begge å gjøre det.... 

Anonymkode: b1dab...fb6

Når jeg har vært i lignende situasjoner selv så har jeg aldri verken vært redd for personen eller syntes at det var ubehagelig å se de i etterkant. Så jeg sammenligner bare med hvordan jeg selv ville ha reagert. Har heller tenkt at jaja, personen har altså god smak og satt pris på ærligheten slik at det såkalte "vennskapet" slipper å foregå på feil premisser i etterkant. Det er ingenting "ekkelt" eller awkward" med det! Jeg har full forståelse for at mennesker har behov for å være ærlige om slike ting og møtt de med høflighet, respekt og sympati. Men vi er som sagt alle ulike og reagerer forskjellig på situasjoner, Meg hadde det aldri falt inn å reagere slik som dere beskriver. Eller tenke "ååå mas mas mas"  Eller "æsj" . DET er slemt . Uansett hvor godt man er likt og hvor mye den andre skriver og kontakter. Og jeg har Ikke plaget eller trakassert denne mannen på noen måter. Men takk nok engang for deres "realistiske" innspill... Godt hele verden ikke er på denne måten

Anonymkode: 6ec26...55a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du gir deg ikke? 

Anonymkode: fc3d5...a69

Gi deg sjæl!!

Anonymkode: 6ec26...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...