Gå til innhold

Ta den samtalen? Ville DU satt pris på ærlighet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ts du spør om vi ville satt pris på det og hva vi tenker om situasjonen din med denne fyren og vi svarer på det . Bare fordi svarene våres ikke er det du vil høre så må du ikke reagere på den måten du gjør fordet med å angripe og hakke på oss. 

Du spurte om råd og meninger.... Fikk det. Beklager at det ikke var slik du hadde håpet men hvorfor skal vi lyve å si at "jo og for it , han elsker sikkert deg også i all hemlighet" når det du forteller virker helt motsatt av det... :(

Anonymkode: b1dab...fb6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts du spør om vi ville satt pris på det og hva vi tenker om situasjonen din med denne fyren og vi svarer på det . Bare fordi svarene våres ikke er det du vil høre så må du ikke reagere på den måten du gjør fordet med å angripe og hakke på oss. 

Du spurte om råd og meninger.... Fikk det. Beklager at det ikke var slik du hadde håpet men hvorfor skal vi lyve å si at "jo og for it , han elsker sikkert deg også i all hemlighet" når det du forteller virker helt motsatt av det... :(

Takk! :) 

Det føles virkelig vondt å svare så godt man kan og være så vennlig man overhodet kan, og så ender det likevel opp med beskyldninger av verste sort.

Hvis det hun så raskt tenker om meg, nemlig at jeg er så ufordragelig og innbilsk som alle er forelsket i, så mistenker jeg at det er det hun tenker om han også. At hun er sint på sin underlegne rolle i forhold til han. Og en slik holdning preger hvordan man er mot hverandre.

Det er nettopp dette som er så vanskelig med mennesker som er forelsket, men som føler seg underlegne. De håper kanskje at det er gjensidig, men tør ikke tro at det er det. Så bygger de opp et sinne mot den andre - for kanskje han er uinteressert og bare ute etter å latterliggjøre?! - og så ender det med at de skyver vedkommende bort, at han i alle fall ikke blir mer interessert, og dermed blir sinnet enda større. En selvoppfyllende profeti. 

Anonymkode: fc3d5...a69

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes forresten ikke det er VI som skal beklage noe her!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg forstår at det ikke er slik. 

Har et problem og er klar over det. Faktisk har jeg mange, men prøver å jobbe med de hele tiden. Er selvkritisk og ser de veldig godt selv og. Burde ikke håpe på noe mer med ham og fortrenge ønske om å bli bedre kjent. Men slik som enkelte begynte å fremstille situasjonen til slutt, sånn er den faktisk ikke. Syntes at hun ene hakket ned og angrep meg med sine generaliseringer og bedreviter holdning, derfor svarte jeg det jeg gjorde. 

Takk for deres synspunkter, jeg gjør det jeg kan for å ikke gjøre det ubehagelig for ham eller noen andre. Men noen ganger må man gjøre ting for seg selv og, og jeg mener fortsatt at det hadde vært sunt å snakke ut uten tull og tøys. 

Anonymkode: 6ec26...55a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syntes at hun ene hakket ned og angrep meg med sine generaliseringer og bedreviter holdning, derfor svarte jeg det jeg gjorde. 

Hva ønsket du deg?

Svar fra noen som ikke vet bedre enn deg?

Det du gjør er å spørre noen som kan en ting bedre enn deg, og så blir du sur og går til angrep nettopp FORDI de vet bedre enn deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva ønsket du deg?

Svar fra noen som ikke vet bedre enn deg?

Det du gjør er å spørre noen som kan en ting bedre enn deg, og så blir du sur og går til angrep nettopp FORDI de vet bedre enn deg.

Hvorfor er du så sikker på at du vet så mye bedre enn meg da?:) Jeg ba om synspunkter fra noen som følte noe lignende For noen og råd fra Menn ang. hvordan man hadde reagert osv... Du angrep meg, jeg svarte deg bare tilbake. Men samme det, takk til deg også for din tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er du så sikker på at du vet så mye bedre enn meg da?:) Jeg ba om synspunkter fra noen som følte noe lignende For noen og råd fra Menn ang. hvordan man hadde reagert osv... Du angrep meg, jeg svarte deg bare tilbake. Men samme det, takk til deg også for din tilbakemelding.

Det har jeg aldri sagt at jeg gjør, det er DU som beskylder meg for å være bedreviter. Så spør jeg hva det er du ønsker deg, for enten ønsker du det tydeligvis svar fra noen som ikke vet bedre, og dermed er ute av stand til å gi råd, slik at du kan føle deg på topp, eller så ønsker du deg svar fra noen som faktisk vet, men da tilter du og begynner å kalle oss skrytepaver og bedrevitere.

Det er DU som umuliggjør denne situasjonen. Ser du ikke dette selv?

Jeg vil på det aller sterkeste anbefale deg å oppsøke terapi. Vet ikke om noen som både fikser sitt eget liv på en god måte og som aldri har vært i noen form for terapi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg forstår at det ikke er slik. 

Har et problem og er klar over det. Faktisk har jeg mange, men prøver å jobbe med de hele tiden. Er selvkritisk og ser de veldig godt selv og. Burde ikke håpe på noe mer med ham og fortrenge ønske om å bli bedre kjent. Men slik som enkelte begynte å fremstille situasjonen til slutt, sånn er den faktisk ikke. Syntes at hun ene hakket ned og angrep meg med sine generaliseringer og bedreviter holdning, derfor svarte jeg det jeg gjorde. 

Takk for deres synspunkter, jeg gjør det jeg kan for å ikke gjøre det ubehagelig for ham eller noen andre. Men noen ganger må man gjøre ting for seg selv og, og jeg mener fortsatt at det hadde vært sunt å snakke ut uten tull og tøys. 

Her skriver du jo at du innser at du har problemer og jobber med deg selv.

Du skriver også at du må gjøre noe for deg selv.

Det er nettopp derfor vi foreslår terapi. Det er å gjøre noe for seg selv. Men du tar det som en fornærmelse.

Hva tror du alle vi andre gjør når vi møter et problem vi ikke kan fikse? Jo, vi oppsøker hjelp. Det lureste er å oppsøke hjelp fra andre når man har et problem med seg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her skriver du jo at du innser at du har problemer og jobber med deg selv.

Du skriver også at du må gjøre noe for deg selv.

Det er nettopp derfor vi foreslår terapi. Det er å gjøre noe for seg selv. Men du tar det som en fornærmelse.

Hva tror du alle vi andre gjør når vi møter et problem vi ikke kan fikse? Jo, vi oppsøker hjelp. Det lureste er å oppsøke hjelp fra andre når man har et problem med seg selv

Jeg går i terapi fra før. Hun jeg snakker med der kan ikke akkurat stenge av mine følelser for ham hun heller. Skal nok klare det selv etter hvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går i terapi fra før. Hun jeg snakker med der kan ikke akkurat stenge av mine følelser for ham hun heller. Skal nok klare det selv etter hvert. 

Flott! :) Nei, følelser for andre kan hun nok ikke hjelpe med. Jeg tenkte mer på følelsene du har i forhold til deg selv.

Hvis du lærer deg å stadig bekrefte deg selv, fortelle deg selv at du er bra og at dine følelser teller, så vil det bli enklere for deg å unngå å søke bekreftelser hos andre, hekte på andre. Og dermed vil en god del ting bli enklere.

Dette gjelder ikke bare deg, det gjelder en stor andel av KG-forumets lesere, som stadig søker bekreftelser fra andre, tidvis ofte lenge etter at de er i et forhold med noen, eller fra venner.

Et ønske om å ta mindre plass, være mindre til bry, ender ofte med det motsatte. Dermed er løsningen ofte å ta mer plass, stole mer på seg selv, unngå frykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flott! :) Nei, følelser for andre kan hun nok ikke hjelpe med. Jeg tenkte mer på følelsene du har i forhold til deg selv.

Hvis du lærer deg å stadig bekrefte deg selv, fortelle deg selv at du er bra og at dine følelser teller, så vil det bli enklere for deg å unngå å søke bekreftelser hos andre, hekte på andre. Og dermed vil en god del ting bli enklere.

Dette gjelder ikke bare deg, det gjelder en stor andel av KG-forumets lesere, som stadig søker bekreftelser fra andre, tidvis ofte lenge etter at de er i et forhold med noen, eller fra venner.

Et ønske om å ta mindre plass, være mindre til bry, ender ofte med det motsatte. Dermed er løsningen ofte å ta mer plass, stole mer på seg selv, unngå frykt.

Ikke enig med deg, men greit det. Alle har sitt livssyn. Og sine styrker. Søke bekreftelse er en helt naturlig del av menneskenes natur. Og jeg syntes at det i hvert fall ikke er rart at man er litt ekstra følsom på det med bekreftelse fra en man liker ekstra godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Godt at du har funnet ut oppskriften og ikke gjør slike feil som oss andre 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt at du har funnet ut oppskriften og ikke gjør slike feil som oss andre 👍🏻

Som å vise sinnet ved å være fryktelig og åpenbart sarkastisk? 

Ja, det er jeg glad for at jeg slipper.

Synes det er leit at du har lært at det å søke bekreftelser er normalen. Når et menneske avviser deg så grovt som han fyren, så fremstår behovet for å skulle måtte hale det ut av han i tillegg, som en meget ubehagelig tvangshandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som å vise sinnet ved å være fryktelig og åpenbart sarkastisk? 

Ja, det er jeg glad for at jeg slipper.

Synes det er leit at du har lært at det å søke bekreftelser er normalen. Når et menneske avviser deg så grovt som han fyren, så fremstår behovet for å skulle måtte hale det ut av han i tillegg, som en meget ubehagelig tvangshandling.

Bla bla bla. Kall meg hva du vil, for meg betyr det faktisk ikke så mye hva mennesker som deg mener :) Godt vi er forskjellige, du vet ikke hvordan hele denne situasjonen er.

At jeg er sint er også noe som du har gravd fram fra din fantasi. Og jeg har heller aldri vært i nærheten av å være sint på denne mannen selv om du tolker det slik. Men siden vi er inne på det med sinnet så ja, jeg syntes faktisk at det er bedre å vise det enn å være irettesettende og nedlatende slik som du. Ønsker deg lykke til med alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bla bla bla. Kall meg hva du vil, for meg betyr det faktisk ikke så mye hva mennesker som deg mener :) Godt vi er forskjellige, du vet ikke hvordan hele denne situasjonen er.

At jeg er sint er også noe som du har gravd fram fra din fantasi. Og jeg har heller aldri vært i nærheten av å være sint på denne mannen selv om du tolker det slik. Men siden vi er inne på det med sinnet så ja, jeg syntes faktisk at det er bedre å vise det enn å være irettesettende og nedlatende slik som du. Ønsker deg lykke til med alt.

Det er ikke han jeg snakker om. Det er måten du gjennomført rakker ned på meg gjennom hele tråden. Jeg har forsøkt å komme med råd til deg, men fordi du har fått det for deg at jeg er superpopulær og overlegen, så er det liksom greit av deg å rakke ned på meg, uten grenser. Det virker ikke som du eier empati.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke han jeg snakker om. Det er måten du gjennomført rakker ned på meg gjennom hele tråden. Jeg har forsøkt å komme med råd til deg, men fordi du har fått det for deg at jeg er superpopulær og overlegen, så er det liksom greit av deg å rakke ned på meg, uten grenser. Det virker ikke som du eier empati.

Jeg syntes at det er du som har vært angripende og ubehagelig nesten helt fra starten ved å antyde at jeg har tenkt å "overfalle" ham ,at jeg er klengete, upassende, masete, kranglete, "tilter",  osv. Snakker over mitt hode og tydelig prøver å dra meg ned når jeg fra før er fortvilet. Har ingenting med hva jeg tror eller ikke tror om din populæritet å gjøre, men hvordan du omtaler andre som kan være sårbare. En person som faktisk har erfaring med å både like og bli likt av andre+ empati selv uttrykker ikke vanligvis så bastante og nedlatende holdninger. Hadde vært fint om du kunne passe dine egne saker isteden og leke hobbypsykolog et annet sted. Tråden er uansett ødelagt og avsporet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes at det er du som har vært angripende og ubehagelig nesten helt fra starten ved å antyde at jeg har tenkt å "overfalle" ham ,at jeg er klengete, upassende, masete, kranglete, "tilter",  osv. Snakker over mitt hode og tydelig prøver å dra meg ned når jeg fra før er fortvilet. Har ingenting med hva jeg tror eller ikke tror om din populæritet å gjøre, men hvordan du omtaler andre som kan være sårbare. En person som faktisk har erfaring med å både like og bli likt av andre+ empati selv uttrykker ikke vanligvis så bastante og nedlatende holdninger. Hadde vært fint om du kunne passe dine egne saker isteden og leke hobbypsykolog et annet sted. Tråden er uansett ødelagt og avsporet. 

Ja, jeg er fullt klar over at det er sånn du oppfatter verden; som om alle har det bedre enn deg og dermed har du rett til å kjefte og smelle. 

Derfor er det stort sett ingen vits og en utakknemlig jobb, å forsøke å snakke til noen med den innstillingen. Hadde likevel håpet at det gikk an for deg å gå i deg selv, når vi er så mange som sier det samme. Men tydeligvis ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en ting til; Jeg svarte deg rolig og empatisk helt fra start. Det var først etterhvert, da du begynte å forklare hvor mye denne mannen allerede har avvist deg, og at du "bare" trengte å høre det med ord, at jeg begynte å være streng mot deg. For det du sier da, er at du har rett på et annet menneskes bekreftelser. Det har du ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er fullt klar over at det er sånn du oppfatter verden; som om alle har det bedre enn deg og dermed har du rett til å kjefte og smelle. 

Derfor er det stort sett ingen vits og en utakknemlig jobb, å forsøke å snakke til noen med den innstillingen. Hadde likevel håpet at det gikk an for deg å gå i deg selv, når vi er så mange som sier det samme. Men tydeligvis ikke.

Og en ting til; Jeg svarte deg rolig og empatisk helt fra start. Det var først etterhvert, da du begynte å forklare hvor mye denne mannen allerede har avvist deg, og at du "bare" trengte å høre det med ord, at jeg begynte å være streng mot deg. For det du sier da, er at du har rett på et annet menneskes bekreftelser. Det har du ikke.

Get a fucking life:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.12.2017 den 14.26, AnonymBruker skrev:

Fordi han har allerede vist deg sannheten. Hvordan hadde du følt deg å henge med gjengen din, om en som alltid hang der også var helt på tuppa etter deg så du prøvde å unngå han og gjøre alt for å ikke gi han noe signaler om at du var interessert i han, du var frekk og tenkte æsj når han snakket til deg så du snudde deg vekk når han snakket til deg osv, også hadde han attpå til krevd å ha en alvorsprat med deg der han sa at han likte deg (som om du ikke visste det fra før og håpet han snart skulle slutte å like deg) og tvang deg til å si "sannheten" om du likte han eller ikke. Det hadde vært syyyykt ubehagelig og awkward, og gjort det sykt ubeagelig og awkard å ses via gjengen /arenaen deres i fremtiden også. Da er det best at man later som ingenting og ikke sier noe /krever å få svar inn med teskje. 

Såklart, du kan jo si det om du vil men jeg tror nok at det vil ødelegge mer for deg og dere begge å gjøre det.... 

Skal ikke si noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...