Gå til innhold

Ta den samtalen? Ville DU satt pris på ærlighet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sa det til en kamerat, uvitende om at han hadde fått seg dame i mellomtida. Det blei ikke så veldig kleint egentlig. Han tok det bare som et stort kompliment, og holdt en tale om hvor bra jeg var og at jeg kom til å finne noen uten problem. Vi er fortsatt venner, og har kjærester på hver vår kant nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke klar for å forlate det arenaet hvor jeg treffer på ham, tenker at det ville vært mye enklere å komme seg videre og tenke rasjonelt om jeg fikk en klar beskjed av ham om at det aldri kan bli noe. Da kunne vi forholdt oss til hverandre rent profesjonelt og ikke som "venner". 

Anonymkode: 6ec26...55a

Men du trenger jo ikke å snakke med han selv om dere for eksempel er i samme rom eller rundt samme bord på en fest fordi dere har felles venner! Du trenger ikke forlate arenaen men du bør late som at han ikke eksisterer og ikke se på han, snakke med han, snakke om han osv.  

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han snur seg vekk når jeg prater til han, vil ikke tilbringe sin tid i nærheten av meg, ler av usikkerhetene mine, sier egentlig aldri noe direkte fint til meg. 

Jeg trenger bare å få en klar og tydelig avvisning, med ord og ikke signaler. Så blir det lettere å puste. Ingen flere misforståelser. Jeg vil få slutt på dette her. Ikke verdt mine tårer er han. 

Ok så han: 
Snur seg vekk når du prater til han !!!!
Vil ikke være i nærheten av deg !!!!
Sier aldri noe fint til deg 

Hvordan mer klart og tydelig kan det bli?????????????? 

Jeg syns det er kjempe tydelig at han ikke er interessert i deg på den måten, og prøver å unngå deg og unngå at du skal like han eller tro at han liker deg. Om noen jeg hadde vist så godt at jeg ikke var interessert i på den måten hadde kommet å snakket med meg å sagt at de likte meg og trengte å få en avklaring på om jeg likte de eller ikke, så hadde jeg blitt skremt og veldig utilpass, og jeg hadde blitt redd for personen i ettertid for om personen ikke tar så tydelige signaler, hvor mye eller lite vil personen respektere min avvisning med ord da? Det ville ødelagt stemningen i hele gjengen om vi hadde felles miljø og jeg ville syntes det hadde vært skikkelig ubehagelig å se personen igjen på samme fest eller klubb. 
Dette her bør du heller takle alene, innse at han ikke er interessert i deg, steng av følelsene og håpet, og glem han, ikke prøv å prat med han eller oppsøk han eller noe når dere møtes i deres felles arena/miljø, si hei om dere passerer hverandre, men vær med vennindene dine og glem han. Ja det er kanskje ubehagelig for deg i starten å fortrenge følelser på den måten, men ikke mer ubehagelig enn det hadde vært for dere begge om du tok denne "praten" når han åpenbart ikke er noe som helst interessert i deg!...... Beklager..... 

Anonymkode: b1dab...fb6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men du trenger jo ikke å snakke med han selv om dere for eksempel er i samme rom eller rundt samme bord på en fest fordi dere har felles venner! Du trenger ikke forlate arenaen men du bør late som at han ikke eksisterer og ikke se på han, snakke med han, snakke om han osv.  

Ok så han: 
Snur seg vekk når du prater til han !!!!
Vil ikke være i nærheten av deg !!!!
Sier aldri noe fint til deg 

Hvordan mer klart og tydelig kan det bli?????????????? 

Jeg syns det er kjempe tydelig at han ikke er interessert i deg på den måten, og prøver å unngå deg og unngå at du skal like han eller tro at han liker deg. Om noen jeg hadde vist så godt at jeg ikke var interessert i på den måten hadde kommet å snakket med meg å sagt at de likte meg og trengte å få en avklaring på om jeg likte de eller ikke, så hadde jeg blitt skremt og veldig utilpass, og jeg hadde blitt redd for personen i ettertid for om personen ikke tar så tydelige signaler, hvor mye eller lite vil personen respektere min avvisning med ord da? Det ville ødelagt stemningen i hele gjengen om vi hadde felles miljø og jeg ville syntes det hadde vært skikkelig ubehagelig å se personen igjen på samme fest eller klubb. 
Dette her bør du heller takle alene, innse at han ikke er interessert i deg, steng av følelsene og håpet, og glem han, ikke prøv å prat med han eller oppsøk han eller noe når dere møtes i deres felles arena/miljø, si hei om dere passerer hverandre, men vær med vennindene dine og glem han. Ja det er kanskje ubehagelig for deg i starten å fortrenge følelser på den måten, men ikke mer ubehagelig enn det hadde vært for dere begge om du tok denne "praten" når han åpenbart ikke er noe som helst interessert i deg!...... Beklager..... 

Ok, så var det kanskje litt satt på spissen. Han er ikke fæl mot meg på noen måter. Jeg kan være ganske avvisende og kald selv, til og med når det koker inne i meg. Det med å ikke prate sammen er nok det vanskeligste, siden han er hyggelig og omgjengelig og tar kontakt selv. Hvis jeg plutselig skal ignorere ham helt skjønner han jo at det er noe og da også Må jeg si noe, finne på en unnskyldning igjen osv. Om han hadde visst om min interesse hadde han kanskje forstått at det nettopp er fordi det er vanskelig for meg å forholde meg til ham. 

Var på felles fest forrige helg og det ble nesten litt klein stemning fordi jeg begynte å buse ut med masse ting som kjedet ham sååååå mye. Da snudde han seg bare vekk hele tiden. Også er jo det opplagt at jeg ikke er hans type siden han aldri gir meg komplimenter, noe han gjør med alle andre.  Jeg er egentlig ikke så opptatt av ord da, så bryr meg ikke så mye. Har vel aldri sagt så mye fint til ham selv at det gjør noe. Kanskje du har rett og kanskje ikke.... 

Jeg må fysisk høre ham bekrefte det jeg frykter for å komme meg videre. Er det så vanskelig da? Kan være veldig nyttig det altså, så slipper han å bli "ille berørt" av mine keitete tilnærminger fremover....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det blir nok bare mer og mer vanskelig å holde maska hvis ting fortsetter som nå.  Ok, de fleste takler det kanskje helt fint og ikke tenker noe over sånne situasjoner. Men jeg har faktisk følelser. Så det går ikke for meg lenger. Jeg må enten ta avstand fra hele arenaet eller snakke ut med ham. Ingen av delene frister noe særlig, men jeg er lei av å ha det slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ikke ser ham på en stund stilner jo følelsene etter hvert, det er rett etter at vi har omgås at det alltid er mest intenst. Har iikke lyst å ofre det arenaet, den tingen som vi har til felles. Derfor jeg prøver å tenke ut løsninger i mitt hode. Men kanskje er det ingen lenger. Blir veldig trist av det, for det gir meg masse å drive med den tingen. Og det er veldig bra for meg.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må fysisk høre ham bekrefte det jeg frykter for å komme meg videre. Er det så vanskelig da? Kan være veldig nyttig det altså, så slipper han å bli "ille berørt" av mine keitete tilnærminger fremover....

Nei det må du ikke. Du må innse at hvis det du skriver der, er hva du oppriktig tror om deg selv, så er det på tide å oppsøke terapi.

De tingene du beskriver om han, lyser av manglende interesse for deg. Du har et overdrevet bekreftelsesbehov dersom det han gjør ikke er nok for at du skal forstå det. Og et overdrevet bekreftelsesbehov vil bare bli et problem i senere relasjoner uansett. Det oppleves som klenging.

Anonymkode: fc3d5...a69

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det må du ikke. Du må innse at hvis det du skriver der, er hva du oppriktig tror om deg selv, så er det på tide å oppsøke terapi.

De tingene du beskriver om han, lyser av manglende interesse for deg. Du har et overdrevet bekreftelsesbehov dersom det han gjør ikke er nok for at du skal forstå det. Og et overdrevet bekreftelsesbehov vil bare bli et problem i senere relasjoner uansett. Det oppleves som klenging.

Jeg er enig . Ts du bør heller oppsøke terapi, enn å pålegge han dine følelser når han er så uinteressert i deg. Det går ikke an å få vist mer tydelig at han ikke ser på deg på den måten. Det vil ødelegge mye mer for dere begge å være i deres felles arena om du krever et ja eller nei av han, faktisk vil det ødelegge totalt... Det er ikke normalt å ha så kraftig bekreftelsesbehov og nekte å innse det åpenbare bare fordi det ikke er det du håper på... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg skriver hvor? Jeg har ingen høye tanker om meg selv, tvert imot faktisk. Ja, for terapi er svaret på alt. Går fint med meg i relasjoner og ellers også så har ikke behov for mer terapi. Ellers takk

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig . Ts du bør heller oppsøke terapi, enn å pålegge han dine følelser når han er så uinteressert i deg. Det går ikke an å få vist mer tydelig at han ikke ser på deg på den måten. Det vil ødelegge mye mer for dere begge å være i deres felles arena om du krever et ja eller nei av han, faktisk vil det ødelegge totalt... Det er ikke normalt å ha så kraftig bekreftelsesbehov og nekte å innse det åpenbare bare fordi det ikke er det du håper på... 

👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan alltids spørre han, men sånn du beskriver det, så er han tydeligvis ikke interessert. Men hvis du må ha det inn med ord, så blir det opp til deg å ta praten. Han har på ingen måte gitt inntrykk av at han er interessert, og folk flest går ikke rundt å sier til alle de ikke er interessert i, at de ikke er interessert. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, kjipt for meg da. Skjønner ikke hvorfor det skulle skade så mye om jeg fortalte det, bekreftelsesbehov eller ei. Jeg vil jo bare høre sannheten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, kjipt for meg da. Skjønner ikke hvorfor det skulle skade så mye om jeg fortalte det, bekreftelsesbehov eller ei. Jeg vil jo bare høre sannheten

Du vil jo "bare" høre sannheten? Nei, du får høre sannheten hver eneste gang du er med han. 

Jeg var en av de som tidlig i tråden skrev hva jeg selv ville gjort hvis noen var interessert i meg, og hvordan jeg ville oppført meg for å unngå at alt ville bli tolket som "kanskje en sjanse". Jeg skrev også at jeg ikke ville latterliggjort.

Da jeg skrev det, vurderte jeg å skrive om alle de som ikke gir seg. Som "bare" vil sjekke igjen og igjen og igjen om det enda er slik at jeg ikke interessert, eller om kanskje, muligens, noe har endret seg. De spør, igjen og igjen og igjen; Hvorfor liker jeg de ikke? Har de gjort noe galt? Liker jeg noen andre? Hva han den andre som ikke de har? Osv osv osv. Mas mas mas. De vil jo "bare" høre sannheten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil jo "bare" høre sannheten? Nei, du får høre sannheten hver eneste gang du er med han. 

Jeg var en av de som tidlig i tråden skrev hva jeg selv ville gjort hvis noen var interessert i meg, og hvordan jeg ville oppført meg for å unngå at alt ville bli tolket som "kanskje en sjanse". Jeg skrev også at jeg ikke ville latterliggjort.

Da jeg skrev det, vurderte jeg å skrive om alle de som ikke gir seg. Som "bare" vil sjekke igjen og igjen og igjen om det enda er slik at jeg ikke interessert, eller om kanskje, muligens, noe har endret seg. De spør, igjen og igjen og igjen; Hvorfor liker jeg de ikke? Har de gjort noe galt? Liker jeg noen andre? Hva han den andre som ikke de har? Osv osv osv. Mas mas mas. De vil jo "bare" høre sannheten....

Uff, stakkars deg. Som har så mange etter deg som "ikke gir seg" tydeligvis.... Skryt, skryt, skryt. Innbilskhet, innbilskhet, innbilskhet. Situasjonen min er annerledes enn de som du har vært i, meg kunne det aldri falt inn å stille sånne spørsmål til noen. Ikke tenker jeg sånn heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingen høye tanker om meg selv, tvert imot faktisk.

Nettopp! Det er ekstremt slitsomt når mennesker ikke har høye tanker om seg selv, og typisk tenker at terapi er unødvendig og de klarer seg uten andre menneskers bekreftelser.

Det kunne ikke ha blitt mer feil!

Det er nettopp dere som hele tiden skriver slike tråder, analyserer, kommer med nye detaljer, selv når ingen svarer, spør igjen og igjen og igjen, går i forsvar, spekulerer, lurer, lurer mer, lurer enda mer....

Hadde dere oppsøkt terapi så kunne dere ha klart dere med deres egne bekreftelser, i stedet for å gjøre dere til uvennskap med alle, slik du demonstrerer her;

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff, stakkars deg. Som har så mange etter deg som "ikke gir seg" tydeligvis.... Skryt, skryt, skryt. Innbilskhet, innbilskhet, innbilskhet. Situasjonen min er annerledes enn de som du har vært i, meg kunne det aldri falt inn å stille sånne spørsmål til noen. Ikke tenker jeg sånn heller

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp. Tråden begynte nokså greit, men da ingen svarte og trådstarter bare fylte på med enda mer informasjon så luktet jeg lunten. Og nå faller teppet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi han har allerede vist deg sannheten. Hvordan hadde du følt deg å henge med gjengen din, om en som alltid hang der også var helt på tuppa etter deg så du prøvde å unngå han og gjøre alt for å ikke gi han noe signaler om at du var interessert i han, du var frekk og tenkte æsj når han snakket til deg så du snudde deg vekk når han snakket til deg osv, også hadde han attpå til krevd å ha en alvorsprat med deg der han sa at han likte deg (som om du ikke visste det fra før og håpet han snart skulle slutte å like deg) og tvang deg til å si "sannheten" om du likte han eller ikke. Det hadde vært syyyykt ubehagelig og awkward, og gjort det sykt ubeagelig og awkard å ses via gjengen /arenaen deres i fremtiden også. Da er det best at man later som ingenting og ikke sier noe /krever å få svar inn med teskje. 

Såklart, du kan jo si det om du vil men jeg tror nok at det vil ødelegge mer for deg og dere begge å gjøre det.... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør selv hvis jeg liker en mann godt nok, har nettopp gjort det og fått positivt svar, så nå er jeg veldig glad :) 

Anonymkode: c71a6...5c7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi han har allerede vist deg sannheten. Hvordan hadde du følt deg å henge med gjengen din, om en som alltid hang der også var helt på tuppa etter deg så du prøvde å unngå han og gjøre alt for å ikke gi han noe signaler om at du var interessert i han, du var frekk og tenkte æsj når han snakket til deg så du snudde deg vekk når han snakket til deg osv, også hadde han attpå til krevd å ha en alvorsprat med deg der han sa at han likte deg (som om du ikke visste det fra før og håpet han snart skulle slutte å like deg) og tvang deg til å si "sannheten" om du likte han eller ikke. Det hadde vært syyyykt ubehagelig og awkward, og gjort det sykt ubeagelig og awkard å ses via gjengen /arenaen deres i fremtiden også. Da er det best at man later som ingenting og ikke sier noe /krever å få svar inn med teskje. 

Såklart, du kan jo si det om du vil men jeg tror nok at det vil ødelegge mer for deg og dere begge å gjøre det.... 

For ikke å snakke om når hun vet ar han vet at hun liker han og det ikke er gjensidig, så plutselig tilter hun og skriker at "han er innbilsk, skryt skryt skryt!" eller anklager han for å ha latterliggjort henne uten at han har det. Nei, mennesker med stort bekreftelsesbehov får aldri nok uansett hvor godt man prøver. Dette er mitt siste svar i denne tråden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å snakke om når hun vet ar han vet at hun liker han og det ikke er gjensidig, så plutselig tilter hun og skriker at "han er innbilsk, skryt skryt skryt!" eller anklager han for å ha latterliggjort henne uten at han har det. Nei, mennesker med stort bekreftelsesbehov får aldri nok uansett hvor godt man prøver. Dette er mitt siste svar i denne tråden.

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp! Det er ekstremt slitsomt når mennesker ikke har høye tanker om seg selv, og typisk tenker at terapi er unødvendig og de klarer seg uten andre menneskers bekreftelser.

Det kunne ikke ha blitt mer feil!

Det er nettopp dere som hele tiden skriver slike tråder, analyserer, kommer med nye detaljer, selv når ingen svarer, spør igjen og igjen og igjen, går i forsvar, spekulerer, lurer, lurer mer, lurer enda mer....

Hadde dere oppsøkt terapi så kunne dere ha klart dere med deres egne bekreftelser, i stedet for å gjøre dere til uvennskap med alle, slik du demonstrerer her;

Jaja, får tro hva dere vil. Mange syntes at det er slitsomt med slike mennesker som dere også. Vi har forskjellige behov og syn på oss selv og andre. Har aldri "tiltet" og skrevet at Han er innbilsk eller skrytende, kommentaren var ment Til Dere som hele tiden tror at dere har fasit på alt og vet best og er best osv osv.... Alle mennesker er ikke som deg!.

Og det du tror om deg selv.... Det er slett ikke alltid sånn vi andre ser deg :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, får tro hva dere vil. Mange syntes at det er slitsomt med slike mennesker som dere også. Vi har forskjellige behov og syn på oss selv og andre. Har aldri "tiltet" og skrevet at Han er innbilsk eller skrytende, kommentaren var ment Til Dere som hele tiden tror at dere har fasit på alt og vet best og er best osv osv.... Alle mennesker er ikke som deg!.

Og det du tror om deg selv.... Det er slett ikke alltid sånn vi andre ser deg :fnise:

Herregud, ser du ikke at det er DU som har et problem her, ts?

Anonymkode: 02062...3a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, ser du ikke at det er DU som har et problem her, ts?

Anonymkode: 02062...3a9

Ha en god kveld 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...