AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #1 Del Skrevet 3. desember 2017 Hvis du hadde omgås noen relativt ofte og merket at personen ble litt "rar" i nærheten av deg. Ville du satt pris på at personen hadde tatt initiativ til en samtale med deg som oppklarte at grunnen til det er at hun ikke klarer å bare se på deg som en venn og dermed finner det vanskelig å kommunisere med deg som med alle andre( pga overanalysering, ønske om mer og uklare grenser osv) Eller ville du helst ha sluppet å høre det? Hadde du klart å respektere personen etter en sånn "avsløring" selv om du ikke så på henne som noe kjæreste/date materiale? Hvordan hadde du uansett reagert? Anonymkode: 6ec26...55a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #2 Del Skrevet 3. desember 2017 Jeg pleier å ta initiativet de gangene det skjer. Si at jeg merker den andre har følelser og at det ikke er gjensidig. Jeg synes det er ekstremt belastende å skulle gå rundt og være "venn" med noen som ikke er en ordentlig venn. (Hadde det vært gjensidig, så hadde det vært noe mellom oss allerede.) Anonymkode: fc3d5...a69 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #3 Del Skrevet 3. desember 2017 Andre kvinner enn meg som har vært i lignende situasjon kanskje?Råd eller erfaringer rundt dette anyone,begge kjønn:) Anonymkode: 6ec26...55a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #4 Del Skrevet 3. desember 2017 Jeg forstår ikke hva du mener. Er du betatt/forelsket i ei venninne? Anonymkode: 780ba...1f2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #5 Del Skrevet 3. desember 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg pleier å ta initiativet de gangene det skjer. Si at jeg merker den andre har følelser og at det ikke er gjensidig. Jeg synes det er ekstremt belastende å skulle gå rundt og være "venn" med noen som ikke er en ordentlig venn. (Hadde det vært gjensidig, så hadde det vært noe mellom oss allerede.) Anonymkode: fc3d5...a69 Skjønner. Du er mann? Sier du det rett ut da eller "hinter" du mer om at du ikke er interessert? Unngår personen i etterkant? Og hva om den jenta som du ikke liker på den måten hadde Bedt Deg om å være mer avvisende mot henne fordi hun må ha det inn med teskje? Ville du ledd av henne i etterkant og gjort narr av hennes følelser foran felles bekjente? Anonymkode: 6ec26...55a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #6 Del Skrevet 3. desember 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke hva du mener. Er du betatt/forelsket i ei venninne? Anonymkode: 780ba...1f2 Jeg er en kvinne som er det i en "venn" Anonymkode: 6ec26...55a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #7 Del Skrevet 3. desember 2017 Jeg har gjort dette og det førte ingenting godt med seg. Like greit å bare kutte kontakten så langt det går. Anonymkode: 7e553...a09 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #8 Del Skrevet 3. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har gjort dette og det førte ingenting godt med seg. Like greit å bare kutte kontakten så langt det går. Anonymkode: 7e553...a09 Jeg er ikke klar for å forlate det arenaet hvor jeg treffer på ham, tenker at det ville vært mye enklere å komme seg videre og tenke rasjonelt om jeg fikk en klar beskjed av ham om at det aldri kan bli noe. Da kunne vi forholdt oss til hverandre rent profesjonelt og ikke som "venner". Har jo funnet ut nå at jeg ikke takler det og jeg har virkelig prøvd. Det ville nok ikke vært det samme og kjipt(i hvert fall for meg) i en periode men verdt det i lengden tenker jeg.. Anonymkode: 6ec26...55a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sykkelkopp Skrevet 3. desember 2017 #9 Del Skrevet 3. desember 2017 Hadde bare vært fint det enten jeg var romantisk interessert tilbake eller ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #10 Del Skrevet 3. desember 2017 Hærregud vær ærlig!! Skulle ønske flere sa ting rett ut så en slipper å gå å gruble..uansett utfall, si det som det er!! Anonymkode: 9f487...c27 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #11 Del Skrevet 3. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke klar for å forlate det arenaet hvor jeg treffer på ham, tenker at det ville vært mye enklere å komme seg videre og tenke rasjonelt om jeg fikk en klar beskjed av ham om at det aldri kan bli noe. Da kunne vi forholdt oss til hverandre rent profesjonelt og ikke som "venner". Har jo funnet ut nå at jeg ikke takler det og jeg har virkelig prøvd. Det ville nok ikke vært det samme og kjipt(i hvert fall for meg) i en periode men verdt det i lengden tenker jeg.. Anonymkode: 6ec26...55a Har du noe følelse av at det er en sjans for at det kan være gjensidig da? Hvis ikke, så hadde jeg bare tatt "nederlaget" først som sist, å prøvd å glemme (hvis du ikke har fått noen indikasjoner på at det er gjensidig, er det antageligvis ikke det) Du kan selvfølgelig fortelle, men forbered deg på at folk reagerer forskjellig, kanskje han syns det er ok, å klarer å fortsette et vennskap, kanskje han syns det blir for rart, å trekker seg unna deg. Anonymkode: 1e13c...60c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #12 Del Skrevet 3. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du noe følelse av at det er en sjans for at det kan være gjensidig da? Hvis ikke, så hadde jeg bare tatt "nederlaget" først som sist, å prøvd å glemme (hvis du ikke har fått noen indikasjoner på at det er gjensidig, er det antageligvis ikke det) Du kan selvfølgelig fortelle, men forbered deg på at folk reagerer forskjellig, kanskje han syns det er ok, å klarer å fortsette et vennskap, kanskje han syns det blir for rart, å trekker seg unna deg. Anonymkode: 1e13c...60c Selvfølgelig har jeg hatt en følelse av det, men det har man alltid når man liker noen. Har brent meg på det før og tapt i mine egne "spill". Vi begynner å tolke alt i beste mening og legger mer i ord og handlinger enn det som er der. Det er en "rus" jeg ikke klarer å kontrollere. Jeg vet ikke hva du legger i ordet "indikasjoner", jeg er sjenert nå og ikke flink til å fange opp slike signaler uansett.. :/ Og det er jo nettopp det at om det er ingenting der så vil jeg selv ønske det "vennskapet" bort... Det er for vanskelig for meg å se og høre en person jeg liker hele tiden. Men der vi treffes vil jeg ikke slutte å være med det første. Kanskje blir jeg nødt til det og velger det etter hvert, men det ville i så fall vært en stor nedtur. Anonymkode: 6ec26...55a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #13 Del Skrevet 3. desember 2017 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner. Du er mann? Sier du det rett ut da eller "hinter" du mer om at du ikke er interessert? Unngår personen i etterkant? Og hva om den jenta som du ikke liker på den måten hadde Bedt Deg om å være mer avvisende mot henne fordi hun må ha det inn med teskje? Ville du ledd av henne i etterkant og gjort narr av hennes følelser foran felles bekjente? Anonymkode: 6ec26...55a Sier det rett ut. Ville sett på det som naturlig å ta avstand, fordi ellers vil alt jeg gjør bli tatt opp som "kanskje en sjanse". Ville aldri latterliggjort noen for å like meg, nei, det er jo bare slemt. Anonymkode: fc3d5...a69 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #14 Del Skrevet 3. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skjønner. Du er mann? Sier du det rett ut da eller "hinter" du mer om at du ikke er interessert? Unngår personen i etterkant? Og hva om den jenta som du ikke liker på den måten hadde Bedt Deg om å være mer avvisende mot henne fordi hun må ha det inn med teskje? Ville du ledd av henne i etterkant og gjort narr av hennes følelser foran felles bekjente? Anonymkode: 6ec26...55a Ingen gjør narr av at noen liker en, selv om man ikke føler det samme tilbake. I så fall er du maks uheldig med den du liker. Jeg ville aldri gjort narr. Anonymkode: 597a5...bf2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #15 Del Skrevet 3. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sier det rett ut. Ville sett på det som naturlig å ta avstand, fordi ellers vil alt jeg gjør bli tatt opp som "kanskje en sjanse". Ville aldri latterliggjort noen for å like meg, nei, det er jo bare slemt. Anonymkode: fc3d5...a69 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sier det rett ut. Ville sett på det som naturlig å ta avstand, fordi ellers vil alt jeg gjør bli tatt opp som "kanskje en sjanse". Ville aldri latterliggjort noen for å like meg, nei, det er jo bare slemt. Anonymkode: fc3d5...a69 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hærregud vær ærlig!! Skulle ønske flere sa ting rett ut så en slipper å gå å gruble..uansett utfall, si det som det er!! Anonymkode: 9f487...c27 1 time siden, Sykkelkopp skrev: Hadde bare vært fint det enten jeg var romantisk interessert tilbake eller ikke Takk for svar.. Skal prøve å være modig og ta det opp med ham snart. Føler at det blir å gjøre for mye ut av det å be ham om å møte meg bare pga det. Selv om det hadde vært det beste. Men skal forsøke å spørre om vi kan snakke litt sammen når anledningen byr seg, håper han går meg i møte Anonymkode: 6ec26...55a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #16 Del Skrevet 3. desember 2017 Bedre å spørre om dere kan treffes for å snakke om noe, enn å overfalle han når han er opptatt av andre ting. Anonymkode: fc3d5...a69 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #17 Del Skrevet 3. desember 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bedre å spørre om dere kan treffes for å snakke om noe, enn å overfalle han når han er opptatt av andre ting. Anonymkode: fc3d5...a69 Jeg får se... Lettere for meg å ta det hvis anledningen byr seg. Har ikke tenkt å "overfalle" ham på noen måter uansett Anonymkode: 6ec26...55a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #18 Del Skrevet 3. desember 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du hadde omgås noen relativt ofte og merket at personen ble litt "rar" i nærheten av deg. Ville du satt pris på at personen hadde tatt initiativ til en samtale med deg som oppklarte at grunnen til det er at hun ikke klarer å bare se på deg som en venn og dermed finner det vanskelig å kommunisere med deg som med alle andre( pga overanalysering, ønske om mer og uklare grenser osv) Eller ville du helst ha sluppet å høre det? Hadde du klart å respektere personen etter en sånn "avsløring" selv om du ikke så på henne som noe kjæreste/date materiale? Hvordan hadde du uansett reagert? Anonymkode: 6ec26...55a Tror du han har reagert på at du blir rar, eller er det kanskje noe du innbiller deg? Men uansett greit å være ærlig om du liker han, og håper på noe mer. Hvis du liker han, men prøver å dysse det ned, så risikerer du heller at han opplever det som avvisning om han liker deg tilbake. Anonymkode: 597a5...bf2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #19 Del Skrevet 3. desember 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du han har reagert på at du blir rar, eller er det kanskje noe du innbiller deg? Men uansett greit å være ærlig om du liker han, og håper på noe mer. Hvis du liker han, men prøver å dysse det ned, så risikerer du heller at han opplever det som avvisning om han liker deg tilbake. Anonymkode: 597a5...bf2 Han har kommentert det litt før. Men han ser jo meg ikke sammen med andre når han ikke er tilstede selv, så for ham er jeg sikkert bare hun "litt rare som alltid er fjern" Jeg er nok ikke hans type, dessverre. Ellers ville han ha prøvd seg for lengst tenker jeg, har vært mange anledninger. Og han virker ikke som en som lar seg stoppe av litt motgang, heller en som går for det han vil ha. Ergo trenger han ikke meg i det hele tatt Anonymkode: 6ec26...55a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #20 Del Skrevet 3. desember 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror du han har reagert på at du blir rar, eller er det kanskje noe du innbiller deg? Men uansett greit å være ærlig om du liker han, og håper på noe mer. Hvis du liker han, men prøver å dysse det ned, så risikerer du heller at han opplever det som avvisning om han liker deg tilbake. Anonymkode: 597a5...bf2 Han snur seg vekk når jeg prater til han, vil ikke tilbringe sin tid i nærheten av meg, ler av usikkerhetene mine, sier egentlig aldri noe direkte fint til meg. Jeg trenger bare å få en klar og tydelig avvisning, med ord og ikke signaler. Så blir det lettere å puste. Ingen flere misforståelser. Jeg vil få slutt på dette her. Ikke verdt mine tårer er han. Anonymkode: 6ec26...55a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå