Gå til innhold

Vil dette oppfattes pinlig for ene naboen min ?

Gjest NotNaomi

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, NotNaomi skrev:

Gikk opp og ga han koteletter med tilbehør jeg. Sa: du. Jeg lager alltid for mye mat i helgene. Vil du ha dette ? 

Han bare smilte : Ja,Takk! 

Og så spurte jeg om han drakk alkohol ? "Joda,men det er sjelden. Ha"ike råd til sånt".

Så henta en flaske vin da. Han ble glad. 

"Du er noe for deg selv" sa han " takk for at du ga meg en god lørdag kveld da! Og husk. Har du noe å reparere i leiligheten,så si fra. Jeg har to hender og hodet til sånt".

Så var ikke så skummelt gitt. Takk til dere som ga meg råd her ".

:-D

Sånne mennesker som deg liker jeg👍👍

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, NotNaomi skrev:

Gikk opp og ga han koteletter med tilbehør jeg. Sa: du. Jeg lager alltid for mye mat i helgene. Vil du ha dette ? 

Og så spurte jeg om han drakk alkohol ? "Joda,men det er sjelden. Ha"ike råd til sånt".

"Du er noe for deg selv" sa han " takk for at du ga meg en god lørdag kveld da! Og husk. Har du noe å reparere i leiligheten,så si fra. Jeg har to hender og hodet til sånt".

Fantastisk 😁❤️

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Jeg hadde hjertebank og nerver. Han tok det helt avslappet og pent han. Så han var vel den som ga mest her gitt :-D vi må nok se hverandre litt mer iblant tror jeg. En kan godt gi. Men får jo titold tilbake. Så..hvem Som gir mest kan diskuteres :D vi er nok ikke så gæli mange av oss:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NotNaomi
1 minutt siden, Honey Dew skrev:

Åh for en herlig familie dere er. Heldige han som har slike flotte naboer :ninuskapus:

Vi er heldige som har hverandre tenker jeg. :-) vi må tørre litt mer. Jeg var dritnervøs :-D og han bare var sånn et stort smil. Og tilbød seg tilbake. Det er så fint det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe innafor det, men jeg ville nok ikke likt at naboen min banket på døra for å tilby mat til meg. Spesielt om han er rusmisbruker kan det hende det passer dårlig å åpne døra osv. Spar heller på restene i en boks og si når du møter han i gangen at "du! Jeg drev å lagde gryterett i stad og har en del til overs, vil du ha litt? jeg ville ikke banke på hos deg så det var fint at jeg møtte deg nå" . Jeg og sambo fikk på den måten et bankepådøramedmat forhold til vår vanskeligstilte nabo, men vi gikk også inn for en liten prat og sånn da, sånn at det utviklet seg et vennskap og naboen ikke fikk en "nå syns de synd på meg følelse". 
Vin flaska kan du henge i en pose på døra og skrive "god jul, bank på om du vil ha julerester, vi har mer enn nok" , men er kanskje ikke så smart å gi alkohol til en som potensielt er rusmisbruker? Piller+alkohol forsterker jo pillerusen kjempemye

Anonymkode: 94d4f...7f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, NotNaomi skrev:

:klemmer: takk for at du er du. Slike handlinger koster ikke så mye, men betyr mye for de som får 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
10 minutter siden, Wenda skrev:

:klemmer: takk for at du er du. Slike handlinger koster ikke så mye, men betyr mye for de som får 

Koster ikke annet enn at jeg ble litt nervøs :-D men så tilbød han noe tilbake også da. Helt avslappet og greit gikk det jo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du var kjempe snill og god og historien var helt sikkert kjempe sann :) all ære til deg, du er snillere enn snillest!

det var fint at du delte historien med oss på kg så vi kan takke deg for gjerningen

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke ta med vin om han er alkoholiker, misbruker rusmidler?

Anonymkode: a4c92...44c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
22 timer siden, Måbarefåsiat... skrev:

Ville spurt om han ville spise middag med dere. Hvorfor er det feil? Å lære barna at det alltid er plass til en ekstra ved bordet, er bare fint, synes jeg.

Enig. Ville invitert han på middag jeg. Tror han ville bli glad da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, NotNaomi skrev:

For en fantastisk nabo du er.  Skulle vært flere som deg :) De fleste bare himler med øynene når de ser slike folk som går på Frelsesarmeen osv

Ps: Fikk se det svaret nå. Leste kun HI da jeg svarte først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, WubWub skrev:

du var kjempe snill og god og historien var helt sikkert kjempe sann :) all ære til deg, du er snillere enn snillest!

det var fint at du delte historien med oss på kg så vi kan takke deg for gjerningen

Hahaha, åh, guri, det var narsissisten sin det! :fnise:

På seg selv kjenner man ingen andre. Selv om du kun vil gjøre sånt for å få creds fra andre betyr ikke det at andre gjør det kun for creds også. Og helt ærlig så er det ikke noe galt med å glede seg over å få lovord for å gjøre gode gjerninger. Positiv oppmerksomhet er alltid fint! 

Anonymkode: e64ed...f23

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...