AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #1 Del Skrevet 2. desember 2017 Vi er en gjeng som pleier å feste et par ganger i måneden, da vi stort sett alle har vært singel, og uten barn. Jeg har kjæreste, men har pleid å være med. Jeg er da venninne med henne som pleier å arrangere festene. (la oss kalle henne Pia). For rundt et års tid siden, ble jeg kjent med en annen dame, som fort ble en av mine aller beste venner. (la oss kalle henne Kari). Og for ca et halvt års tid siden, så begynte jeg å ta Kari med på festene til Pia. Hun har kommet godt overens med alle der, og har ansett disse som sine egne venner, inkludert Pia. Kari har til og med vært på fest hos Pia uten at jeg var med. Altså trodde jeg de var gode venner. For er par måneder siden, skulle Pia ha en litt større fest (spesiell anledning), hvor hun da opprettet arrangement på face. Pia har snakket om denne festen mange ganger, og også invitert Kari muntlig (altså sagt at hun må komme). Jeg registrerte at Kari ikke var invitert, og spurte om Pia hadde glemt det. Nei, men det kom så mange mennesker, at hun ikke hadde plass, og hun måtte prioritere sine egne venner/de hun hadde invitert, fremfor at vi kunne ha med venner. Hvis noen meldte avbud, kunne jeg ha med Kari. Det endte da med at jeg arrangerte en egen fest den dagen, og inviterte Kari, så hun slapp å sitte alene. Vi ble til slutt invitert bort dit, da andre på den festen hadde meldt avbud, men jeg hadde egen fest. Nå har det skjedd igjen, Pia skal ha julefest, opprettet arrangement, og Kari er ikke invitert. Hun har også opprettet et arrangement på nyåret, og Kari er ikke invitert der heller.. Når Kari og Pia har møtt hverandre på byen, har der klemt, snakket og diverse, så for meg, virker det ikke som om det har skjedd noe heller, annet enn at Pia har bestemt seg for at Kari er min venn, og dermed ikke vil ha henne der. Om det kan ha noe sammenheng med at Pia mente jeg og Kari var veldig opptatt av å prate med hverandre i sommer, aner jeg ikke. Greia er den at Kari mistet så og si alle vennene sine når hun skilte seg for noen år siden, da de tok parti med mannen hennes. Så hun har ikke så veldig mange, og de få hun har, har barn og mann, så de er stort sett opptatt. Og jeg får jo forferdelig vondt inni meg av å stenge en ute slik, og jeg føler jeg må velge mellom vennene mine.. Og jeg er jo veldig glad i alle sammen.. Hva kan jeg gjøre oppi dette? Jeg kan jo ikke tvinge Pia til å invitere Kari, men jeg skulle så gjerne forstått hvorfor en blir holdt på utsiden sånn.. Anonymkode: fa288...f65 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 2. desember 2017 #2 Del Skrevet 2. desember 2017 Kan du ikke spørre Pia hva som har skjedd mellom dem? Det er jo tydeligvis noe. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #3 Del Skrevet 2. desember 2017 3 minutter siden, Evilposelos skrev: Kan du ikke spørre Pia hva som har skjedd mellom dem? Det er jo tydeligvis noe. Jeg kan selvfølgelig det, men jeg har spurt Kari, og i følge henne, har der ikke skjedd noe. Det eneste jeg noengang kan huske, er at Pia var irritert fordi meg og Kari hang mye på hverandre en periode, og det kommenterte hun. Men jeg kan jo ikke helt forstå at det 'bare' skal være sjalusi, eller at Pia vil invitere bare meg, så ikke jeg og Kari er med hverandre. Anonymkode: fa288...f65 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 2. desember 2017 #4 Del Skrevet 2. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan selvfølgelig det, men jeg har spurt Kari, og i følge henne, har der ikke skjedd noe. Det eneste jeg noengang kan huske, er at Pia var irritert fordi meg og Kari hang mye på hverandre en periode, og det kommenterte hun. Men jeg kan jo ikke helt forstå at det 'bare' skal være sjalusi, eller at Pia vil invitere bare meg, så ikke jeg og Kari er med hverandre. Anonymkode: fa288...f65 Du burde spørre Pia, siden det er hun som har et problem med Kari. Det kan være Pia har mistolket Kari. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sugemerke Skrevet 2. desember 2017 #5 Del Skrevet 2. desember 2017 Kommunikasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #6 Del Skrevet 2. desember 2017 29 minutter siden, Evilposelos skrev: Du burde spørre Pia, siden det er hun som har et problem med Kari. Det kan være Pia har mistolket Kari. Takk for alle svar. Ja, men bør jeg spørre Pia selv, eller bør Kari spørre Pia? Kari er jo veldig lei seg for dette, da hun ble veldig glad for å få nye venner, og at alle kunne være med hverandre. Anonymkode: fa288...f65 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 2. desember 2017 #7 Del Skrevet 2. desember 2017 Jeg ville spurt Pia rett ut. Si at Kari syntes det er veldig trist at hun ikke får være med da hun liker Pia veldig godt. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missy77 Skrevet 2. desember 2017 #8 Del Skrevet 2. desember 2017 Spør Pia du, om hva som er greia. Men er det bare Pia som inviterer til fest og sammenkomster? Hva når noen andre inviterer? Blir Kari invitert da? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #9 Del Skrevet 2. desember 2017 DU spør Pia. Kommunikasjon er da ikke så vanskelig. Spør om det har skjedd noe, og at du syntes det er trist at de eksluderer henne slik, at du syntes hun legger opp til dårlig stemning og er litt ufin, når Kari liker henne så godt, og spør hvorfor hun ikke kan være venn med henne også? Kan jo hende noe har skjedd for alt vi vet Anonymkode: f42fb...9ff 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #10 Del Skrevet 2. desember 2017 Pia har vel ikke funnet ut den egentlige grunnen til at vennene til Kari's eksmann tok hans side da? Jeg syns det kan virke som om det er noe der. Anonymkode: 0d2b6...083 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 2. desember 2017 #11 Del Skrevet 2. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan selvfølgelig det, men jeg har spurt Kari, og i følge henne, har der ikke skjedd noe. Det eneste jeg noengang kan huske, er at Pia var irritert fordi meg og Kari hang mye på hverandre en periode, og det kommenterte hun. Men jeg kan jo ikke helt forstå at det 'bare' skal være sjalusi, eller at Pia vil invitere bare meg, så ikke jeg og Kari er med hverandre. Anonymkode: fa288...f65 Bare sjalusi, er verdens eldste årsak. Venniner har også en tendens til å trå feil av og til, med fornærmende resultat. Etter en tid kommer man over det og alt blir fint igjen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #12 Del Skrevet 2. desember 2017 Kari er først og fremst din venninne, og det er ingen automatikk i at Pia ser på henne som en av sine venninner av den grunn! Kanskje hun ser henne som en hyggelig bekjent/venninne av venninne? Sånn ser iallefall jeg det. Jeg kjenner mange av venninnene mine sine venninner - men det er ikke alle som er FELLES venninner av oss. (Klønete forklart - håper du skjønner det allikevel ) Enig i at du skal spørre PIa ettersom dette synes å være noe som gnager deg Anonymkode: 9ec44...12d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #13 Del Skrevet 2. desember 2017 Sier som de fleste andre her du snakker med Pia. Ikke på en kjip måte, men mer nysgjerrig. Hvis det viser seg at hun har et problem med Kari er det forståelig at hun ikke bli invitert. Da kan du slutte å invitere Kari til Pia, eller kanskje du kan løse en misforståelse. Er det fordi Pia er sjalu, og føler det blir mye Kari så kan du forklare det. At du føler Kari er mye alene etter samlivsbruddet. Samtidig må jeg få sagt at det høres litt slitsomt ut å ta på seg følelser rundt Kari sitt sosialeliv. Forståelig, og hyggelig at du tenker på venninnen din, men hun må nesten bygge opp et nettverk selv. Du kan invitere Kari til dine fester. Eller bare inviter henne til juleverksted med litt rødvin. Man jan ha det hyggelig selv med få venner. Meld dere på kurs og andre aktiviteter dere kan møte nye mennesker. Som kan bli potensielt venner, eller kanskje Kari får seg kjæreste. Prøv hvert fall å lage minst mulig drama. Tror det siste Kari trenger er at du lager en stor greie av dette, og setter henne i midten. Ikke presse henne til å ta dette opp med Pia osv. Hvis det er du som lurer på dette burde du spørre om dette. Uansett lykke til, det fikser seg sikkert. Anonymkode: e5708...df7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #14 Del Skrevet 5. desember 2017 På 2.12.2017 den 16.26, Missy77 skrev: Spør Pia du, om hva som er greia. Men er det bare Pia som inviterer til fest og sammenkomster? Hva når noen andre inviterer? Blir Kari invitert da? Det er stort sett bare Pia som inviterer til fest, da Pia er litt sær på det, og gjerne vil ha det på sin måte. Men inviterer jeg, inviterer jeg både Kari og Pia. Jeg klarer heller ikke å se noe mønster i dette, den ene festen er Kari plutselig hjertelig velkommen, mens på den andre får hun ikke komme. Så er det plutselig sååå koselig at hun kommer gangen etter der igjen. Til deg som lure på om hun ikke anser Kari som en venninne; som sagt har Kari og Pia hatt mye kontakt utenom meg også, og Kari har til og med vært på fest der uten meg. Så jeg skjønner ikke helt at det bare er det at hun anser Kari som kun en venninne av meg heller.. Anonymkode: fa288...f65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #15 Del Skrevet 5. desember 2017 Spørr Pia hvorfor hun ikke vil ha Kari der. Uansett ville jeg holdt meg litt i bakgrunnen. Så lenge du og Kari er venner er hun ikke ensom, og du kan ikke "tvinge" andre til være venner med Kari. Kanskje Pia har funnet ut at hun egentlig ikke kommer så godt overrens med Kari mer enn som bekjente, og det må ho få lov til. Anonymkode: 89b7d...81d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #16 Del Skrevet 5. desember 2017 Her tenker jeg at selv om man prater på byen, og har litt kontakt ellers, så er det ingen automatikk i at man skal bli invitert på alle fester. Pia ser nok på Kari som en trivelig bekjent, men ikke en venn. Du sier Pia reagerte litt på at du hang mye med Kari en periode, noe som kan utløse sjalusi, og dette forsterker jo du igjen ved å avlyse hennes selskap som var i en spesiell anledning, siden du da sier at Kari er mye viktigere. Anonymkode: 0c565...00f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bortebra Skrevet 5. desember 2017 #17 Del Skrevet 5. desember 2017 Høres ut som hun har vært sjalu på vennskapet deres. Trenger ikke være mer mystisk enn som så. Jeg har fått masse trøbbel med en tidligere venninne som syntes jeg var for mye sammen med ei anna venninne. Det endte med vennskapsbrudd. Sjalusi er en sterk følelse. Noen lar den ta styringa. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #18 Del Skrevet 5. desember 2017 Glemte si en ting, om du hadde vært min venninne, og du hadde valgt droppe meg å arrangere din egen fest fordi jeg ikke ville invitere din venninne til min spesielle anledning, så ville jeg nok sett på vårt vennskap som avsluttet også. Anonymkode: 0c565...00f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 5. desember 2017 #19 Del Skrevet 5. desember 2017 Kanskje Pia føler at Kari og du dilter så mye "på" hverandre når dere er i lag at hun føler hun ikke får noe kontakt med deg når Kari er der. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #20 Del Skrevet 5. desember 2017 Problemet er at dere fester for mye Anonymkode: d8af4...925 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå