Gå til innhold

Jul i Blodfjell


missmcbeal

Anbefalte innlegg

La nemlig godt merke til at det plutselig var helt rene joggesko han hadde på seg, og ikke slitte vinterstøvler/sko lenger.

Anonymkode: c1772...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

55 minutter siden, AnonymBruker said:

Denne episoden besvarte ingen spørsmål. Så blir spennende å se hva som skjer i morgen.

Uten å avsløre for mye, så er det veldig sannsynlig at Toffen er morderen, så lurer på hvordan dette løses helt til slutt. 

Nanna hørte lyder i kjelleren, av noen som gikk. Kan det være en av de «døde» som er morderen?

Anonymkode: 1e20d...da1

Et problem jeg har med at Toffen skal være morderen er at det ble fokusert på han under hele middagen i den første episoden. Hvordan skal han ha greid å drepe advokaten? Eneste mulige forklaring jeg ser nå er Konrad dessverre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

La nemlig godt merke til at det plutselig var helt rene joggesko han hadde på seg, og ikke slitte vinterstøvler/sko lenger.

Anonymkode: c1772...b47

Når hadde han på seg slitte vintersko? Har aldri lagt merke til noe annet enn joggesko på ham.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne episoden besvarte ingen spørsmål. Så blir spennende å se hva som skjer i morgen.

Ja, det ble vel en slags pauseepisode. Løsninga på hvorfor Svein kappa kabelen var den absolutt alle her inne forventet. Også "obligatorisk" at de tre endte med å alle mistenke hverandre på slutten, og at svaret oppkriftsmessig blir at det ikke er noen av dem. Men om ikke denne episoden ga oss noen gode clues, så bygger den i alle fall spenninga opp foran morgendagen, så jeg synes episoden var grei nok!

Men var jo forsåvidt interessant at det ikke ble gitt noen nye clues angående personer utenom de 4 gjenlevende. Det kom ingen info om verken Torgeir, Jack, Konstanse eller noen andre av de personer vi har spekulert sånn om de siste dagene. Da virker det som avsløringen i morgen kommer til å bli ganske brå. Hvordan vil de finne det ut? Vil Svein og Nanna finne det ut? Eller vil morderen åpenbare seg? Det står i programbladet at "morderen viser sitt sanne ansikt". For kryptisk til å gi noen clues nå, eller hva? Andre tanker om hvilke svar og spørsmål vi fikk ut av dagens episode?

Jeg tror jo fremdeles på at Jack er både morderen og sønnen til konrad. Jeg tror til og med at han kan være i live (ikke fingert, men ved overlevelse)! Men det virker jo litt som den teorien blir en ganske avansert historie å nøste opp på bare 11 minutter i morgen, så det svekker den egentlig litt.

Anonymkode: 67691...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det ble vel en slags pauseepisode. Løsninga på hvorfor Svein kappa kabelen var den absolutt alle her inne forventet. Også "obligatorisk" at de tre endte med å alle mistenke hverandre på slutten, og at svaret oppkriftsmessig blir at det ikke er noen av dem. Men om ikke denne episoden ga oss noen gode clues, så bygger den i alle fall spenninga opp foran morgendagen, så jeg synes episoden var grei nok!

Men var jo forsåvidt interessant at det ikke ble gitt noen nye clues angående personer utenom de 4 gjenlevende. Det kom ingen info om verken Torgeir, Jack, Konstanse eller noen andre av de personer vi har spekulert sånn om de siste dagene. Da virker det som avsløringen i morgen kommer til å bli ganske brå. Hvordan vil de finne det ut? Vil Svein og Nanna finne det ut? Eller vil morderen åpenbare seg? Det står i programbladet at "morderen viser sitt sanne ansikt". For kryptisk til å gi noen clues nå, eller hva? Andre tanker om hvilke svar og spørsmål vi fikk ut av dagens episode?

Jeg tror jo fremdeles på at Jack er både morderen og sønnen til konrad. Jeg tror til og med at han kan være i live (ikke fingert, men ved overlevelse)! Men det virker jo litt som den teorien blir en ganske avansert historie å nøste opp på bare 11 minutter i morgen, så det svekker den egentlig litt.

Anonymkode: 67691...957

Godt mulig morgendagens episode blir 21 minutt slik som første episode. 

Alt jeg tror er at ingen av de «gjenværende» er morderen. Tror det er noen som «liksom» er dø. Heller mest på at Jack er morderen, men hadde vært helt rått om det skulle vise seg å være Putti.

Anonymkode: 1e20d...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det ble vel en slags pauseepisode. Løsninga på hvorfor Svein kappa kabelen var den absolutt alle her inne forventet. Også "obligatorisk" at de tre endte med å alle mistenke hverandre på slutten, og at svaret oppkriftsmessig blir at det ikke er noen av dem. Men om ikke denne episoden ga oss noen gode clues, så bygger den i alle fall spenninga opp foran morgendagen, så jeg synes episoden var grei nok!

Men var jo forsåvidt interessant at det ikke ble gitt noen nye clues angående personer utenom de 4 gjenlevende. Det kom ingen info om verken Torgeir, Jack, Konstanse eller noen andre av de personer vi har spekulert sånn om de siste dagene. Da virker det som avsløringen i morgen kommer til å bli ganske brå. Hvordan vil de finne det ut? Vil Svein og Nanna finne det ut? Eller vil morderen åpenbare seg? Det står i programbladet at "morderen viser sitt sanne ansikt". For kryptisk til å gi noen clues nå, eller hva? Andre tanker om hvilke svar og spørsmål vi fikk ut av dagens episode?

Jeg tror jo fremdeles på at Jack er både morderen og sønnen til konrad. Jeg tror til og med at han kan være i live (ikke fingert, men ved overlevelse)! Men det virker jo litt som den teorien blir en ganske avansert historie å nøste opp på bare 11 minutter i morgen, så det svekker den egentlig litt.

Anonymkode: 67691...957

Denne tror jeg på. Vi så jo faktisk ikke at Jack døde. De "hjertemedsinene" han tar? Er det ikke bare for anginasmerter? Og smertene ligner jo hjerteinfarkt, men er jo ikke det. Jeg kan ikke skjønne hvilken andre medisiner han tar jevnt og sånn innimellom som er for hjertet, og som det går så kort tid fra man tar siste tablett til man liksom dør. Så han latet sikkert som han var død der han lå med Cris. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ble ikke Toffen drept i dagens episode, hvis han ikke er morderen? Det må være en grunn til at han fremdeles er i live. Hvis ingen av de tre gjenlevende er morderen så burde Toffen blitt drept i denne episoden.

Anonymkode: f0d9d...21a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter dagens episode er det spesielt en ting jeg funderer på.. Hvordan kom Svein seg ut av kjelleren dersom han ble låst inne?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dess mer jeg tenker over denne saken, dess mer heller jeg mot Jack som morderen.

Vil gjerne høre hva dere tenker kan styrke eller svekke den teorien. Det er i alle fall påfallende det at vi i dag, for første gang, så en episode uten noen drepte. Det kan jo f. eks. være fordi morderen ble drept i går? Også verdt å tenke på at verken Cris eller Jack hadde nissehatt på seg da de ble funnet. Også det er unikt.

Det må også være noe med medisinene og problemene til Jack og Konrad som hører sammen. Hvordan vet jeg ikke. Men det er nå bare 1 dag igjen, og vi må også snart få svar på hvem som er Konrads sønn. Her må det da være en link?
Også påfallende at den eneste personen vi detaljert har sett bli myrdet er Liv, kona hans.
Flere ting?

Og dess mer jeg tenker på det, dess mer tror jeg at Jack overlevde ute i skogen. Akkurat slik han gjorde ute i fjellene i Afghanistan (tror jeg det var), ved å holde seg tett, tett inntil sidemannen. Dette ser jeg på som den eneste løsningen på mysteriet. Den "gjenoppstandne" Jack kommer inn den 24. og viser sitt sanne ansikt. Men hvordan vil han komme tilbake? Kanskje mest sannsynlig at han innrømmer alt nå, for han er en forandret mann etter å ha gitt etter for kjærligheten han hele tiden har undertrykt. Han overgir seg til Svein, som får en slags fjær i hatten ved å kunne arrestere ham.

Anonymkode: 67691...957

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor ble ikke Toffen drept i dagens episode, hvis han ikke er morderen? Det må være en grunn til at han fremdeles er i live. Hvis ingen av de tre gjenlevende er morderen så burde Toffen blitt drept i denne episoden.

Anonymkode: f0d9d...21a

To stykker av familien ble drept i går, så "kvoten" var kanskje allerede brukt opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

 Også verdt å tenke på at verken Cris eller Jack hadde nissehatt på seg da de ble funnet. Også det er unikt.

Begge hadde fått på seg nisselue når de ble funnet. Det var mens de døde de ikke hadde nisselue.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dess mer jeg tenker over denne saken, dess mer heller jeg mot Jack som morderen.

Vil gjerne høre hva dere tenker kan styrke eller svekke den teorien. Det er i alle fall påfallende det at vi i dag, for første gang, så en episode uten noen drepte. Det kan jo f. eks. være fordi morderen ble drept i går? Også verdt å tenke på at verken Cris eller Jack hadde nissehatt på seg da de ble funnet. Også det er unikt.

Anonymkode: 67691...957

De ble funnet med nisselue, så noen rakk å plassere det fra de døde til Nanna, Svein og Toffen kom bort.
Mulig det var Jack som gjorde det selv? Sett at han ikke er død da.

En annen tanke/observasjon. Svein kappet kabelen den 3. desember, men var det han som satte nisseluen ved gondolen da han gjorde dette?

cris jack.JPG

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk vi noen svar på hvorfor Svein hadde på seg den rosa jakka? Og hvordan kom han seg ut av cella?

Anonymkode: 94c80...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, bruker122345 skrev:

Begge hadde fått på seg nisselue når de ble funnet. Det var mens de døde de ikke hadde nisselue.

Ja se her! Spolte tilbake og ser det nå. Flott at du gjorde meg oppmerksom på dette. Og ja, det svekker min teori en god del hvis det er slik at bare de som blir drept med hensikt får lue, mens dette var to uforskyldte drap som han ikke hadde tid til å forberede noen lueanredning for. (Med mindre han konstant gikk med flere luer på seg, men det er for søkt å tro på)

Da må jeg tenke meg om. Fingerte han sin død likevel da? Eller er morderen en annen?

Interessant også det noen har observert om at det ser ut som Cris jo blir skutt forfra. Cris rykket jo også bakover, om om han blir skutt direkte forfra. I så fall var det ikke skuddet et uhell da de kom nær hverandre. Men det var jo bare 1 skudd? Tok morderen sjansen på at Jack var døende med sitt anfall og sparte kula? Eller sparte morderen Jack?

Anonymkode: 67691...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vi helt sikre på at alle har dødd? At det ikke er en person som har vært i bakgrunn som vi har glemt?

Anonymkode: f96ec...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk vi noen svar på hvorfor Svein hadde på seg den rosa jakka? Og hvordan kom han seg ut av cella?

Nei. Det er riktig at dette forble uavklart, selv om det ellers virker som vi fikk en fullgod forklaring på gjerningen hans i dag. Er vel også riktig som en annen påpeker her at det befant seg en nisselue ute ved gondolbanen da Nanna undersøkte gondolbanen første gang (hvilken episode var det da?). Kan i og for seg være at Svein hadde sett luemønsteret (det var jo allerede 2 drap og 2 luer) og bare ville trekke mistanken over på morderen.

Enig i at begge deler savner forklaring, uten at noen av oss vel tror Svein er morderen.

Anonymkode: 67691...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder en knapp på Putti. Hun døde for enkelt. De sjekket vel puls, men de fant jo hjertemedisiner rett ved siden av liket. Disse kan vel ha blitt brukt til å senke puls? Prøvde å lese meg opp på bla. Betablokkere, men vet ikke heeelt hvordan slike medisiner funker..

 

forklarer også hvorfor Toffen ikke er død enda, de er vel tross alt søsken? Ser ikke for meg de drepe hverandre. Hverken toffen drepe Putti eller omvendt

Anonymkode: ec3e2...261

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter tanken om at ingen ble drept i dag, fordi morderen Jack var ute av drift.

Gir ikke mening at morderen skulle unngå å drepe noen, fordi to tilsynelatende døde i går. Er fortsatt for mange i livet for at morderen skal få alt selv. Derfor er eneste forklaringen at morderen var ute av drift i dag, som betyr at jeg sannsynligvis er vår morder.

Hadde Toffen vært morderen hadde han drept Svein når han hadde sjansen, og noen må ha låst opp døren for Svein mens Toffen ga medisin til Konrad. Denne personen tror jeg var Jack, blir bare mer og mer overbevist om at han er morderen når jeg tenker på det.

Anonymkode: 1e20d...da1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg støtter tanken om at ingen ble drept i dag, fordi morderen Jack var ute av drift.

Gir ikke mening at morderen skulle unngå å drepe noen, fordi to tilsynelatende døde i går. Er fortsatt for mange i livet for at morderen skal få alt selv. Derfor er eneste forklaringen at morderen var ute av drift i dag, som betyr at jeg sannsynligvis er vår morder.

Hadde Toffen vært morderen hadde han drept Svein når han hadde sjansen, og noen må ha låst opp døren for Svein mens Toffen ga medisin til Konrad. Denne personen tror jeg var Jack, blir bare mer og mer overbevist om at han er morderen når jeg tenker på det.

Anonymkode: 1e20d...da1

som betyr at Jack sannsynligvis er vår morder.

Anonymkode: 1e20d...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...