Gå til innhold

Jul i Blodfjell


missmcbeal

Anbefalte innlegg

Bare å rose de som har stått på her de siste dagene. Både de som fikk rett og de som tok feil! Spekulasjonen er jo mye av moroa.

Skal bli interessant nå å se om igjen fra starten med Putti-briller. Putti kom jo opp som en stadig sterkere utfordrer siste døgn, selv om noen allerede ante muffens fra starten. Var godt tenkt det med hvordan det liksom ble fokusert ekstra på at hun var død ved at de trillet henne ned i likkjelleren. Blant annet.

Og hva med alle cluene som aldri ledet noe sted? Konrads tapte barn for eksempel? Ledet ingensteds hen, og Gudrun snakket altså sant. Jack døde faktisk i snøen, i armene til sin elskede. Svein byttet kanskje romnummer av samme nedrige grunn som Toffen foreslo. Og så videre og så videre. Mye å snakke om her ennå!

Anonymkode: 67691...957

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi vil ha flere sesonger!!! Jeg foreslår at hotellet åpnes for gjester. Nanna og Svein kan dukke opp for å løse drapene som oppstår, fordi de har "løst" en lignende situasjon tidligere (dvs årets sesong) og dermed tilkalles som ekspertise.

GOD JUL og takk for nå. Mmmmja-ah.

Anonymkode: 44acf...f63

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen fortelle meg hvem morderen var og hvorfor? Av en eller annen grunn ble ikke dagens episode tatt opp på opptakeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Vill bringebær skrev:

Kan noen fortelle meg hvem morderen var og hvorfor? Av en eller annen grunn ble ikke dagens episode tatt opp på opptakeren.

De siste fem episodene går i reprise nå på tv norge :) siste episode kl 23.30

Det var Putti, kosedama, fordi hun ville bare ha det koselig og tok livet av alle som ville gjøre valg som førte til at det ikke ble en koselig julaften med familien. Så hun drepte f eks advokaten som ville avblåse testamentet, for det ville ført til dårlig stemning, drepte moren til timian fordi hun ville dra hjem og da hadde flere dratt, også ballet det på seg. Hun brydde seg ikke om arven, hun ville bare ha en koselig julaften med familien sin, og drepte også derfor de som viste seg å ikke være av Soot blod.

Anonymkode: c1772...b47

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vill bringebær skrev:

Kan noen fortelle meg hvem morderen var og hvorfor? Av en eller annen grunn ble ikke dagens episode tatt opp på opptakeren.

Du kan se alle episodene gratis på Dplay.no :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morsom at det var henne. Nevnte det på tull helt i starten, men ettersom serien utviklet seg så trodde jeg ikke lenger at det var henne. Men virkelig morsomt at det var mangel på kos som var motivet :fnise:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.12.2017 den 8.59, Bronto skrev:

Så mye som det har vært om Kevin Vågenæs i mediene nå, så skjønner man jo at en av karakterene hans er mordern. 

Se hva jeg skreiv etter første uka med Jul i Blodfjell😎

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De siste fem episodene går i reprise nå på tv norge :) siste episode kl 23.30

Det var Putti, kosedama, fordi hun ville bare ha det koselig og tok livet av alle som ville gjøre valg som førte til at det ikke ble en koselig julaften med familien. Så hun drepte f eks advokaten som ville avblåse testamentet, for det ville ført til dårlig stemning, drepte moren til timian fordi hun ville dra hjem og da hadde flere dratt, også ballet det på seg. Hun brydde seg ikke om arven, hun ville bare ha en koselig julaften med familien sin, og drepte også derfor de som viste seg å ikke være av Soot blod.

Anonymkode: c1772...b47

Forklarer jo hvorfor hun var så chill når døtrene døde, var jo bryllup dagen etter! det var jo kooooselig!

Anonymkode: ec3e2...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Forklarer jo hvorfor hun var så chill når døtrene døde, var jo bryllup dagen etter! det var jo kooooselig!

Anonymkode: ec3e2...261

Bare så det er sagt så var det ikke Puttinsom drepte døtrene sine, det var Timian som skjøt dem. Men ja, alle andre drepte hun.

Anonymkode: 44acf...f63

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.12.2017 den 19.56, MammaMums skrev:

Er sikker på det er han Konrad selv som dreper de- en etter en... 

Så får vi se da.. 24des😊😊

Æsj da 🙊🙊 Er visst ingen super- detektiv likevel gitt ... HÆLVETTE ... (Svein-voice) 😉

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare så det er sagt så var det ikke Puttinsom drepte døtrene sine, det var Timian som skjøt dem. Men ja, alle andre drepte hun.

Anonymkode: 44acf...f63

Det sa jo ingen at hun gjorde! Men det forklarer hvorfor hun var så chill selvom

Anonymkode: ec3e2...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde likt bedre om Svein hadde hatt en vill (og idiotisk) teori om en annen død gjest, så gikk han ned alene og telte han likene, skummel musikk, kommer frem til at det mangler en og blir slått ned av ukjent person (besvimer eller dør)

Anonymkode: 8b08c...c82

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske fornøyd med slutten og jeg er glad det ikke var Konrad i hvert fall, men jeg skulle ønske vi fikk konkrete svar på noen flere spørsmål, slik som:

- Hvorfor var det plassert ut en nisselue ved taubane om denne ble ødelagt av Svein?

- Hvorfor ble noen av de mer anonyme gjestene drept? Slik som f.eks. Bjørn eller Babben. Disse var vel ikke spesielt ødelegende for jule-stemningen?

- Hvordan greide Putti egentlig å drepe advokaten med tanke på det med nøkler og tidspunktet. Vi så hun stakk han med, men jeg skulle ønske de også hadde vist hvordan hun kom seg vekk fra bordet og hvordan hun kom seg inn på kontoret.

- Hvordan greide Svein å komme seg ut av cellen? Jeg antar det skyldes den ødelagte døren som nevnt tidligere i tråden her, men jeg skulle ønske at  man også avslørte grunnen i selve serien.

- Hva betydde kommentaren om Nanna/Ivar og at en av dem "ikke var hans barn"?

- Om Timian drepte tvillingene, hvorfor hadde de nisseluer på seg? Det virket jo ikke ut som om Timian var ute etter å skjule at han stod bak drapene så jeg forstår ikke hvorfor han eventuelt skulle fått det til å se ut som om det var "nissens" verk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant hvordan og hvorfor var det en nisselue der ute på pålen når strømmen gikk, og inne i gondolen?  når det var svein som tok strømmen....

Anonymkode: c1772...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, bruker122345 skrev:

- Hvorfor var det plassert ut en nisselue ved taubane om denne ble ødelagt av Svein?

- Hvorfor ble noen av de mer anonyme gjestene drept? Slik som f.eks. Bjørn eller Babben. Disse var vel ikke spesielt ødelegende for jule-stemningen?

- Hvordan greide Putti egentlig å drepe advokaten med tanke på det med nøkler og tidspunktet. Vi så hun stakk han med, men jeg skulle ønske de også hadde vist hvordan hun kom seg vekk fra bordet og hvordan hun kom seg inn på kontoret.

- Hvordan greide Svein å komme seg ut av cellen? Jeg antar det skyldes den ødelagte døren som nevnt tidligere i tråden her, men jeg skulle ønske at  man også avslørte grunnen i selve serien.

- Hva betydde kommentaren om Nanna/Ivar og at en av dem "ikke var hans barn"?

- Om Timian drepte tvillingene, hvorfor hadde de nisseluer på seg? Det virket jo ikke ut som om Timian var ute etter å skjule at han stod bak drapene så jeg forstår ikke hvorfor han eventuelt skulle fått det til å se ut som om det var "nissens" verk.

Jeg er også fornøyd med at vi slapp Konrad. Motivet til Putti var overraskende, morsomt og likevel mulig å ane på forhånd. Vi som satt her og gjettet burde nok tenkt mer på akkurat det med motivet. Serien låste oss på at det hadde med penger å gjøre, så all honnør til dem for denne vrien! Selvsagt var det noe mer mørkt som lå under hos Putti enn hos Jack!

Men jepp, likevel en del spørsmål som ble igjen.
- Nisselua ved gondolbanen tipper jeg var fordi Svein hadde sett mønsteret med nisseluer ved åstedene (2 stk til da) og ville lede oppmerksomheten mot morderen. Verre å se hvor han fikk lua fra, kanskje tok han fra ett av likene.
- Ja hva skjedde der? Lykke? Glenn Erik?
- Litt nedtur at etter så mye spekulasjon om den hemmelige inngangen og de forsvunnede nøkkelene, så får vi aldri servert noen forklaring på hvordan Putti kom seg inn til Krantz. Ut fra filmsnutten ser vi at hun knivstikker Krantz bakenfra. Da får vi kanskje tippe at hun visste om den hemmelige veien og kom inn usett? Men står ikke kontorpulten til Krantz lenger bak i rommet enn der hvor lønngangen er slik at han må ha sett henne komme inn, hvis ikke han tilfeldigvis hadde snudd seg? Ikke helt tilfredsstillende.
- Ja, her tipper jeg mange der ute ennå klør seg i hodet.
- Kan kanskje forklares med at Konrad var i ørska. Er nok et blindspor som serien la ut. Et godt blindspor, for jeg trodde helt til det siste at det skulle komme en barneavsløring den 24. desember. 

Jeg har et annet problem her. Hva kan ha vært motivet til Putti for å fake sin egen død? Hadde det forandret noe om hun holdt seg levende frem til den 24. desember? Det skapte jo opplagt masse spenning for oss seere, men hva tjente hun på det? Det er ikke like opp i dagen. Hun var inntil da ikke under mistanke, selv om hun så klart ville ha kommet under mer mistanke når det stadig ble færre igjen. Men si at hun og Toffen var igjen (+ kanskje Jack, for ikke helt sikkert at hun var ute etter å drepe ham), og kanskje Konrad, det hadde da vært mulig å kose seg med juleforberedelser fremdeles uten noen konkret mistanke? Hun risikerte jo også at paranoiaen med så få deltagere igjen fikk fatale konsekvenser, og det var jo ikke så langt unna at skjedde, og da ville det ikke blitt noen julefeiring. 

Anonymkode: 67691...957

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Det sa jo ingen at hun gjorde! Men det forklarer hvorfor hun var så chill selvom

Anonymkode: ec3e2...261

Gjør det vel ikke! Det er jo ikke grunnen til at hun ikke reagerte kraftig. De fleste har vært chill med de fleste drapene, selv om de ikke var morderen. Men du skal få lov til å tenke hva du vil så klart. Jeg synes bare ressonomentet du kom med var litt lite gjennomtenkt.

 

Anonymkode: 44acf...f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke Jack ut av hodet. Det var så mange clues de siste dagene som pekte i retning Jack, og så var det ikke ham likevel. Godt gjort av serien å skape en sånn illusjon. Litt morsomt at jeg/vi kunne ta helt feil og det hele ble en overraskelse den 24..

Nei, Jack hadde ikke noe plott for å få potten. Han ble i stedet jackpoten til Cris. Det var Putti som hadde et plott, men overraskende nok ikke for å ta potten, hvis ikke vi heller snakker om en ikke-økonomisk pott.

Anonymkode: 67691...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...