AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #21 Skrevet 2. desember 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er faktisk ganske vanskelig for tiden å synes det er greit at menn tar på meg. Jeg har alltid likt at menn viser oppmerksomhet ved å ta på meg eller gi meg komplimenter for kroppen min og sånn. Men i den siste tiden så har det ikke blitt så mye. De er mer tilbakeholden. Hvorfor? Jeg tror det er metoo kampanjen og at alle snakker om at det er forferdelig. Men jeg synes IKKE det er forferdelig. At en mann legger hånden sin på rumpa mi er jo bare som å si at jeg har ei fin rumpe, at han sier at han liker meg og har lyst til å ha sex med meg er et kompliment synes jeg. Jeg synes det er bra at menn kan si det de tenker. Det er for mange av de som ikke sier noe i det hele tatt spør du meg. Jeg mener ikke at menn skal gå rundt å gjøre det ubehagelig, men vi viser vel om det er greit å gjøre sånn eller slik? Noen liker anal og andre ikke liksom. Anonymkode: 453f0...ff9 Du kan trøste deg med at uansett hva menn gjør så blir det feil Bedre å kastrere alle menn å la menneskeheten dø ut.. Anonymkode: 6853c...1cd
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #22 Skrevet 2. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker said: Du kan trøste deg med at uansett hva menn gjør så blir det feil Bedre å kastrere alle menn å la menneskeheten dø ut.. Anonymkode: 6853c...1cd Jeg hater det. Jeg vil heller at alle menn i verden tafser på meg enn at den som vil ikke tør gjøre det. Anonymkode: 453f0...ff9 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #23 Skrevet 2. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg hater det. Jeg vil heller at alle menn i verden tafser på meg enn at den som vil ikke tør gjøre det. Anonymkode: 453f0...ff9 Desverre kommer du nok til å oppleve at menn tar kontakt blir sjeldnere og sjeldnere. Fra nå av må nok kvinner selv sjekke opp menn de er intressert i. Det at mannen alltid har påtatt seg den rollen med å sjekke opp jenter, blir nok å forsvinne. Er det en kjekk mann dama er intressert i (pluss i margen), er det en hun ikke liker = seksuell trakkasering. Kommer aldri til å sjekke opp ei dame igjen iallefall. De to siste damene jeg har vært med sjekket hun opp meg. Føler det er lettere sånn. Men blir vel feil uansett.. Anonymkode: 6853c...1cd 1
AnonymBruker 42 Skrevet 2. desember 2017 #24 Skrevet 2. desember 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Desverre kommer du nok til å oppleve at menn tar kontakt blir sjeldnere og sjeldnere. Fra nå av må nok kvinner selv sjekke opp menn de er intressert i. Det at mannen alltid har påtatt seg den rollen med å sjekke opp jenter, blir nok å forsvinne. Er det en kjekk mann dama er intressert i (pluss i margen), er det en hun ikke liker = seksuell trakkasering. Kommer aldri til å sjekke opp ei dame igjen iallefall. De to siste damene jeg har vært med sjekket hun opp meg. Føler det er lettere sånn. Men blir vel feil uansett.. Anonymkode: 6853c...1cd Det er fult mulig å "sjekke opp" damer uten å tafse altså... Sånn om du skulle være i tvil. 5
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #25 Skrevet 2. desember 2017 7 timer siden, Anonym Bruker skrev: 1. Spørsmålet mange stiller seg er om omfanget av sextrakassering virkeleg så stort som det hørest uttil ? 2. Har det utviklet seg en ukultur i enkelte miljøer. ? 1. Ja 2. Kvinneundertrykking er en ukultur som foregår i alle type miljøer Konklusjon: Du sier at alle menn må gå rundt å være redde for å bli beskylt. Sextrakasserer du ikke? Da har du ingenting å være redd for. Sextrakasserer du? Ja da har du mye å være redd for. Anonymkode: fe9ce...f55 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #26 Skrevet 2. desember 2017 Herregud, denne tråden er full av en eller annen som hater metoo som har kost seg i natt. Eller så sitter alle disse hatersene oppe om natta. For en tråd. Anonymkode: f2cdc...22f
SlemUlv Skrevet 2. desember 2017 #27 Skrevet 2. desember 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Så kvinner vil ha oppmerksomhet samtidig som de ikke vil ha oppmerksomhet. Best å ikke gi dem oppmerksomhet for å være på den sikre siden. Anonymkode: 82459...5f6 Det er faktisk forskjell, fra kvinne til kvinne.. jeg vet det er et merkelig konsept, men vi er individer! :o Om du er usikker, spør. Om du tar noen på rompa, og de smiler til deg uten å si noe, virker det trygt å fortsette. Tar du noen på rompa, og de ber deg ikke gjør det, stopp! For min del, blir det ikke trakassering før man ignorerer at noen sier stopp eller nei, eller rettogslett bare går der fra. Ikke følg etter noen som tydelig fjerner seg fra situasjonen. 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #28 Skrevet 2. desember 2017 Er man kvinne så har man opplevd en eller annen form for overtramp, det er i hvert fall sikkert. Selv var jeg som 16-åring servitør i en av foreldrene mine sine selskaper, da en venn av dem i 50åra klemte på rompa mi og strøk innsiden av låret mitt under skjørtet da jeg skulle servere han biffen sin. Dette er folk som er høyt på strå, kjører fine biler og bor i byens dyreste villaer, tilsynelatende oppegående mennesker. Det ble ledd bort da jeg fortalte og nektet å servere mer. Sånn er livet for oss jenter. Anonymkode: 627f1...863 1
bortebra Skrevet 2. desember 2017 #29 Skrevet 2. desember 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker faktisk oppmerksomhet og synes det er trist at menn skal synes det er et overtramp å snakke med meg eller ta meg på rumpa Anonymkode: 453f0...ff9 Du kan ta det med ro. Jeg blei seinest for to dager sia kløpet i rompa av en fremmed på bussen. Så det er mange som fortsetter å sjarmere på den måten. Jeg syntes ikke noe om det, men bare ta bussen i rushtida, så skal du se at det mange modige sjarmører det ute fremdeles.
bortebra Skrevet 2. desember 2017 #30 Skrevet 2. desember 2017 8 timer siden, Beeblebrox skrev: Det er fult mulig å "sjekke opp" damer uten å tafse altså... Sånn om du skulle være i tvil. Ja! Og de fleste menn vet det og går frem på den måten. #metoo handler ikke om hva om skjer på en date eller mellom kjærester, det handler om maktstrukturer og overtramp i upassende settinger. Og de fleste menn skjønner det. Dessverre ser det ikke ut til å nå frem til dem som virkelig burde tatt seg sammen og endra fremgangsmåte. 1
Gjest Anonym Bruker Skrevet 2. desember 2017 #31 Skrevet 2. desember 2017 (endret) Menn og kvinner har tradisjonelt sett hatt forskjellige måter å snakke, kommunisere, og utrykke følelser på og slik vil det alltid vera. Igjenntagende sextrakassering handler om psykisk terror ,og en krenkelse av privatlivet og heilt uakseptabelt, men kanskje er det slik at det mange opplever som en krenkelse var bare er ment som en uskyldig fysisk flørt. Sextrakassering har vert tabubelagt og bra at noen ønsker å stå frem å dele sine historier. Kanskje bør ein i neste omgang rette søkelyset på "Ensomhetsfølelse" som råker mange mennesker idag ,og er blitt vår nye tids folkesykdom,og eit av helsevesenets største utfordringer. Og kanskje er det ein samanheng mellom ensomhetsfølelsen og sextrakassering. Kanskje bør menn og kvinner bli langt flinkere å dele hverandres følelser. " snakke med hverandre isteden for om hverandre " Endret 2. desember 2017 av Anonym Bruker
frukg2 Skrevet 2. desember 2017 #32 Skrevet 2. desember 2017 2 hours ago, SlemUlv said: Det er faktisk forskjell, fra kvinne til kvinne.. jeg vet det er et merkelig konsept, men vi er individer! :o Om du er usikker, spør. Om du tar noen på rompa, og de smiler til deg uten å si noe, virker det trygt å fortsette. Tar du noen på rompa, og de ber deg ikke gjør det, stopp! For min del, blir det ikke trakassering før man ignorerer at noen sier stopp eller nei, eller rettogslett bare går der fra. Ikke følg etter noen som tydelig fjerner seg fra situasjonen. Helt enig vi er forskjellig. Jeg synes også det er helt greit at menn tar på meg og smiler absolutt til den som tar meg på rumpa. Er bare et kompliment det om de har lyst til å ta på meg synes jeg. Men det er det jeg synes ikke alle kvinner. Sikkert ikke lett å være mann å forstå det 1 hour ago, bortebra said: Du kan ta det med ro. Jeg blei seinest for to dager sia kløpet i rompa av en fremmed på bussen. Så det er mange som fortsetter å sjarmere på den måten. Jeg syntes ikke noe om det, men bare ta bussen i rushtida, så skal du se at det mange modige sjarmører det ute fremdeles. Det skjer ofte med meg også. Og det er både unge og eldre menn som gjør det. Det er noen unge menn som går på ei videregående skole som er på bussen på vei til jobb som ofte tar meg på rumpa (og av og til andre steder).
bortebra Skrevet 2. desember 2017 #33 Skrevet 2. desember 2017 30 minutter siden, Anonym Bruker skrev: Menn og kvinner har tradisjonelt sett hatt forskjellige måter å snakke, kommunisere, og utrykke følelser på og slik vil det alltid vera. Igjenntagende sextrakassering handler om psykisk terror ,og en krenkelse av privatlivet og heilt uakseptabelt, men kanskje er det slik at det mange opplever som en krenkelse var bare er ment som en uskyldig fysisk flørt. Sextrakassering har vert tabubelagt og bra at noen ønsker å stå frem å dele sine historier. Kanskje bør ein i neste omgang rette søkelyset på "Ensomhetsfølelse" som råker mange mennesker idag ,og er blitt vår nye tids folkesykdom,og eit av helsevesenets største utfordringer. Og kanskje er det ein samanheng mellom ensomhetsfølelsen og sextrakassering. Kanskje bør menn og kvinner bli langt flinkere å dele hverandres følelser. " snakke med hverandre isteden for om hverandre " Jeg vet ikke om Weinstein følte seg så ensom? Han var i toppen av hierarkiet og hadde vel lært med tid at han kunne gjøre. nesten som han ville uten at det fikk konsekvenser. Ensomhet er en ting, men jeg ser ikke helt sammenhengen når overordnede klår på underordnede og tilbyr karrieremuligheter mot seksuelle tjenester. Mange av dem er gift. Jeg får meg bare ikke til å synes synd på dem eller leite etter ensomhetsfølelsen deres. Man kan av og til forstå seg i hjel på folk. Sikkert mange voldtektsmenn som har hatt en tøff barndom. Men det gjør ikke handlingene deres mer akseptable. 1
bortebra Skrevet 2. desember 2017 #34 Skrevet 2. desember 2017 21 minutter siden, frukg2 skrev: Helt enig vi er forskjellig. Jeg synes også det er helt greit at menn tar på meg og smiler absolutt til den som tar meg på rumpa. Er bare et kompliment det om de har lyst til å ta på meg synes jeg. Men det er det jeg synes ikke alle kvinner. Sikkert ikke lett å være mann å forstå det Det skjer ofte med meg også. Og det er både unge og eldre menn som gjør det. Det er noen unge menn som går på ei videregående skole som er på bussen på vei til jobb som ofte tar meg på rumpa (og av og til andre steder). Fint for deg at du tar det som et kompliment, men jeg vil helst ikke bli tatt på intime steder av fremmede. Det samme gjelder veldig mange kvinner og menn. Så det enkleste er vel bare å la fremmede få ha sine intime soner i fred. 2
Gjest Polybios Skrevet 2. desember 2017 #35 Skrevet 2. desember 2017 10 timer siden, Beeblebrox skrev: Det er fult mulig å "sjekke opp" damer uten å tafse altså... Sånn om du skulle være i tvil. Man skulle nesten tro at dette var såpass opplagt at all var klar over det.
Gjest Anonym Bruker Skrevet 2. desember 2017 #36 Skrevet 2. desember 2017 (endret) «Det som plager meg og mine kolleger bak bardisken er at mange gjester behandler oss som hunder. De roper, plystrer og knipser på oss. Ved å oppføre seg på denne måten oppnår de ikke annet enn å bli nedprioritert i køen. Noen gjester står i baren og snakker dritt om bartenderne fordi de synes det går treigt, selv om de bare har ventet i et minutt. Men det aller verste er voksne damer i førti- og femtiårsalderen, som etter noen glass glemmer hvor gamle de er og plutselig synes at vi unge gutta i baren er veldig attraktive og interessante. Mange av dem går langt over grensen i fysiske tilnærmelser, og mange forlanger at vi skal danse med dem. Det er ikke alltid like lett å avvise dem, dessverre.» Bartender, mann, 23 år Endret 2. desember 2017 av Anonym Bruker
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå