Gå til innhold

Svigerfar som stadig kommer ubedt på besøk...

Elena87

Anbefalte innlegg

Samboeren din har ikke telefonskikk. Man kan sette telefonen på lydløs når det er viktig som svangerskapskurs. At han pauser i filmen, skjønner jeg er irriterende, men det tåler du nok for en ensom eldre mann. En du kaller svigerfar men ikke inviterer til bursdagsfeiring. Tenk at fine mannen ville feire bursdagen din sammen med deg. Så heldig du er som har familie i livet ditt. Så heldig barna deres er som får bestefar i livet sitt.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Liven_ skrev:

Dere er familie! Involver svigerfar som ensom. Gi ham oppgaver om å kjøpe/lage/snekre ting til babyen kommer. Sp enkelt å gjøre eldre folk fornøyd. Spre glede rundt deg, ikke den bullshiten du holder på med nå. 

Bullshit å ville kunne slappe av alene i eget hjem? Jaja.. 

Anonymkode: 7cc5e...499

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså alvorlig talt, dere er familie. Må virkelig familie avtale tid for å kunne komme på besøk? Hos oss kunne svigerfar nærmest flyttet inn og det hadde vært helt greit. 

Anonymkode: 0a13d...2ee

Kødder du? Er ok med ubedt besøk av familie av og til men omtrent hver bidige dsg med tlf og besøk?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså alvorlig talt, dere er familie. Må virkelig familie avtale tid for å kunne komme på besøk? Hos oss kunne svigerfar nærmest flyttet inn og det hadde vært helt greit. 

Anonymkode: 0a13d...2ee

Hæ?  Hvem vi ha slekta rekende inn og ut i tide og utide døgnet rundt??   Kjenner ingen. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt. Dere er på svangerskapskurs med mobilen på? Har du ikke lært at mobil skal av?

Dere er i familie. Når du sitter på do? Herregud, har du ikke en svigerfar som er synsk heller?

Komme ubedt i din bursdag? Så han ble ikke bedt engang? 

Ja, bli alene. ..hvordan tror du det er. Kan hende han trenger dere som mest nå. Så får du huske at han også er din samboers far.  Jeg vil tro dette er en trolletråd. Om ikke er du et selvsentrert person uten empati,  egoistisk . Burde skamme deg

Anonymkode: d2d58...8a2

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, phantomassasin skrev:

alvorsprat med samboer for at han har god kontakt med sin far ? altså faren til samboerren til ts er viktigere en ts. sorry borris. men en far er kjøtt og blod og man må da for faen skjønne om faren har det tungt, med uten kjæresten at han vil ha god kontakt med sønnen. 

ser tråder som dette stadig her på KG . kjerringer som blir frustrert over alt fra A til Å. skjerp dere. ro ned kvinnehormonene deres

Gudekompleksene lar seg ikke fornekte.. 

De verste på kg er jo menn. 

Men fra hersketeknikker til voksen argumentasjon; å ikke få være alene i eget hjem. Ikke vite når han kommer, og at det skjer hver dag er ikke noe ts skal trenge. 

Da kan denne mannen ta litt ansvar og faktisk dra til sin far selv. For hvis faren er så viktig for mannen til ts, fatter jeg ikke,at han sitter lat på rævva å se sin far måtte oppsøke dem oga sin ensomhet. Egoismen hos menn står høyt når de faktisk ikke klarer besøke sine ensluge foreldre, men.venter til de kommer til dem. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Elena87 skrev:

Hva skal jeg gjøre?!? For rundt ett år siden dro kona hans fra han, etter det ringer han sønnensin som er minsamboer DAGLIG (flere ganger om dagen oftest). Jeg blir så sliten av det..han ringer midt under svangerskapskurs som vi har vært på 3 ganger nå, plutselig skal han på besøk kl 8-9 på kvelden når vi skal på jobb neste dag.. i dag kom han mens jeg satt på do, ikke særlig behagelig å høre noen kommer på utsiden av dodøren uventet når man sitter å b*****!! Hanplanlegger noe hver dag, om å få hjelp av samboern min til ditt og datt som er sykt slitsomt, for vi får jo aldri en eneste helg i fred..han ringer samboern min mens han kjører bil, når vi ser på serie (så pauser han filmen for å svare), og jeg har sagt så mange ganger at jeg syntes det er slitsomt... men samboern min svarer alle uansett hva han gjør og hvor han er. Han kom innom en dag vi skulle feire bursdagen min også, satt der i 2 timer UBEDT! Plutselig ser vi bilen hans på utsiden.. nå bor vi jo 500 meter fra han så dette skjer stadig.. i dag skulle jeg også bake kake osv og rydde når han kom, men han er så forstyrrende atjeg må holde på nå, på fredagskvelden å gjøre husarbeid... 

Håper aldri du blir ensom. Han er familie! Tenk å irritere seg over at familie ønsker å tilbringe tid med dere. Mannen er kanskje veldig ensom, hva med å vise litt neste kjærlighet, spesielt når det er din svigerfar og kommende farfar til barnet ditt!

Anonymkode: 6f853...a89

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Men fra hersketeknikker til voksen argumentasjon; å ikke få være alene i eget hjem. Ikke vite når han kommer, og at det skjer hver dag er ikke noe ts skal trenge. 

Da kan denne mannen ta litt ansvar og faktisk dra til sin far selv. For hvis faren er så viktig for mannen til ts, fatter jeg ikke,at han sitter lat på rævva å se sin far måtte oppsøke dem oga sin ensomhet. Egoismen hos menn står høyt når de faktisk ikke klarer besøke sine ensluge foreldre, men.venter til de kommer til dem. 

YES! YES! YES!

Anonymkode: f43ee...3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke greia med at familie liksom skal ha blankofullmakt til å komme og gå som de selv vil. Jeg ønsker å bestemme over mitt eget liv i mitt eget hjem.

Jeg hadde seriøst blitt galt i hodet om foreldrene mine eller svigers skulle rent ned dørene her til enhver tid. Hadde virkelig ikke vært OK.

Anonymkode: f9821...edb

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Samboeren din har ikke telefonskikk. Man kan sette telefonen på lydløs når det er viktig som svangerskapskurs. At han pauser i filmen, skjønner jeg er irriterende, men det tåler du nok for en ensom eldre mann. En du kaller svigerfar men ikke inviterer til bursdagsfeiring. Tenk at fine mannen ville feire bursdagen din sammen med deg. Så heldig du er som har familie i livet ditt. Så heldig barna deres er som får bestefar i livet sitt.

Skal jeg invitere han til en romantisk date med kjæresten min? Neitakk. Kona hans dro for en grunn for over ett år siden, han har 5 andre barn itillegg til min samboer.. Å komme uanmeldt så ofte er sinnsykt slitsomt når vi ALDRI får slappet av. Forstyrring når vi spiser middag osv.. før han mista kona si hadde de nesten ikke kontakt, han har ikke bilder av min samboer på veggen engang men av de 5 andre barna har han. Han burde vel heller søke kontakt hos de når de alltid har betydd mer. Han snakker også om intime ting om kona, og jeg har aldri likt å være rundt han nettopp pga han snakker så grisete og det hater jeg. Så når han er her så sier jeg nesten aldri ett ord for det er altfor ukomfortabelt! Han har også mange flere venner enn oss som han kan gå til med problemene sine.. 

Men slik ringing og uanmeldte besøk hadde jeg ikke orket av noen som helst.. jeg trenger privatliv og tid til å slå meg til ro etter hektiske arbeidsdager.. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Elena87 said:

Skal jeg invitere han til en romantisk date med kjæresten min? Neitakk. Kona hans dro for en grunn for over ett år siden, han har 5 andre barn itillegg til min samboer.. Å komme uanmeldt så ofte er sinnsykt slitsomt når vi ALDRI får slappet av. Forstyrring når vi spiser middag osv.. før han mista kona si hadde de nesten ikke kontakt, han har ikke bilder av min samboer på veggen engang men av de 5 andre barna har han. Han burde vel heller søke kontakt hos de når de alltid har betydd mer. Han snakker også om intime ting om kona, og jeg har aldri likt å være rundt han nettopp pga han snakker så grisete og det hater jeg. Så når han er her så sier jeg nesten aldri ett ord for det er altfor ukomfortabelt! Han har også mange flere venner enn oss som han kan gå til med problemene sine.. 

Men slik ringing og uanmeldte besøk hadde jeg ikke orket av noen som helst.. jeg trenger privatliv og tid til å slå meg til ro etter hektiske arbeidsdager.. 

Så det er ikke det at han henger rundt dere, men at du ikke utstår fyren. Greit nok. Men har dere forsøkt å si at et par ganger i uken kan være nok. Jeg leser at du ikke snakker med ham, men kanskje du skal gjøre det? Eller samboeren din? Han må vel kunne si fra til faren sin at det ikke passer alltid og hver dag?! Eller så syntes vel han det var greit å ha med far på romatantisk date... 
Jeg har mamma rekende på døren litt i overkant i perioder, da sier jeg bare at det passer ikke i dag. Så kommer hun heller en annen dag og da er det hyggelig.

Endret av Måbarefåsiat...
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ærlig talt. Dere er på svangerskapskurs med mobilen på? Har du ikke lært at mobil skal av?

Dere er i familie. Når du sitter på do? Herregud, har du ikke en svigerfar som er synsk heller?

Komme ubedt i din bursdag? Så han ble ikke bedt engang? 

Ja, bli alene. ..hvordan tror du det er. Kan hende han trenger dere som mest nå. Så får du huske at han også er din samboers far.  Jeg vil tro dette er en trolletråd. Om ikke er du et selvsentrert person uten empati,  egoistisk . Burde skamme deg

Anonymkode: d2d58...8a2

SAMBOERN min glemmer alltid å ta på lydløs. Klarer du ikke å lese? 

Vil du virkelig ha en person på utsiden av doen mens du driter, ubedt? Du er nasty

Ubedt i min bursdag? Det var ikke en feiring men meg og samboer skulle ut å spise, bare oss to. Hadde det vært selskap, selvførgelig hadde vi invitert han. 

Jeg må le av den kommentaren din altså 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Elena87 said:

Ubedt i min bursdag? Det var ikke en feiring men meg og samboer skulle ut å spise, bare oss to. Hadde det vært selskap, selvførgelig hadde vi invitert han. 

Jeg må le av den kommentaren din altså 😂

Det var du som skrev bursdagsfeiring. Og hvis dere skulle ut og spise men ikke kom dere avgårde fordi han ikke gikk, er dere bra tafatte som ikke kan si at dere må gå.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at samboern min ikke drar til han er fordi vi rekker aldri å spørre om å komme en tur før han er hos oss, og vi har faktisk sjeldent tid til å besøke.. vi kommer seint hjem hver dag nesten og har alltid masse å ordne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The ceiling lamp

Ut fra egen erfaring fungerer det ikke nødvendigvis slik at bare det er familie er det fritt frem for besøk. Jeg har alltid ønsket å ha et slikt hjem, og hadde det med min første ektemann. Hans familie var som gode venner og det var enkelt å ønske de velkommen uansett når. I dag har jeg ny mann og ny svigermor som jeg ikke kan fordra! Hadde hun kommet daglig hadde jeg skilt meg, garantert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke ting du kan be han hjelpe til med, inkludere ham? Dessuten er det vel samboeren din som ikke sier fra som er roten til "problemet" og det blir IKKE bedre etter at barnet er født så her må du snakke med han om å ha felles grenser osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

tror nesten det er noe du må tåle. din mann tåler nå deg når du har mensen, da får du tåle svigerfar også

huffa så forferdelig, svigerfar kommer inn døren uten å ringe på døren

world war 1 problems døøøøøøøøn:fnise:

Anonymkode: aff94...a36

Utrolig ufint svar. 

Unødvendig med en sånn ekkel tone.

Anonymkode: 5a86c...e66

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

tror nesten det er noe du må tåle. din mann tåler nå deg når du har mensen, da får du tåle svigerfar også

huffa så forferdelig, svigerfar kommer inn døren uten å ringe på døren

world war 1 problems døøøøøøøøn:fnise:

Anonymkode: aff94...a36

Og world war 1 problems? Hadde de virkelig problemer med svigerfedre som dukket uanmeldt opp under første verdenskrig?? 

:fnise:

Anonymkode: 5a86c...e66

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Elena87 skrev:

Hva skal jeg gjøre?!? For rundt ett år siden dro kona hans fra han, etter det ringer han sønnensin som er minsamboer DAGLIG (flere ganger om dagen oftest). Jeg blir så sliten av det..han ringer midt under svangerskapskurs som vi har vært på 3 ganger nå, plutselig skal han på besøk kl 8-9 på kvelden når vi skal på jobb neste dag.. i dag kom han mens jeg satt på do, ikke særlig behagelig å høre noen kommer på utsiden av dodøren uventet når man sitter å b*****!! Hanplanlegger noe hver dag, om å få hjelp av samboern min til ditt og datt som er sykt slitsomt, for vi får jo aldri en eneste helg i fred..han ringer samboern min mens han kjører bil, når vi ser på serie (så pauser han filmen for å svare), og jeg har sagt så mange ganger at jeg syntes det er slitsomt... men samboern min svarer alle uansett hva han gjør og hvor han er. Han kom innom en dag vi skulle feire bursdagen min også, satt der i 2 timer UBEDT! Plutselig ser vi bilen hans på utsiden.. nå bor vi jo 500 meter fra han så dette skjer stadig.. i dag skulle jeg også bake kake osv og rydde når han kom, men han er så forstyrrende atjeg må holde på nå, på fredagskvelden å gjøre husarbeid... 

Hadde det vært meg hadde jeg gitt deg ultimatum, enten akseptere du min far og holder munn eller så pakket du og drar.

Min far har jeg kun en av, damer kommer og går!

Anonymkode: be67d...355

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Elena87 skrev:

SAMBOERN min glemmer alltid å ta på lydløs. Klarer du ikke å lese? 

Da får vel du ta ansvar og minne ham på det, da...

Sett telefonen på lydløs, lås døra, gi beskjed når svigerfar kommer at det ikke passer, at dere skal ut osv. Hvordan skal han vite at det ikke er greit at han ringer hver dag hvis han alltid får svar når han ringer? Og hvorfor lar dere ham sitte i to timer hvis dere egentlig skulle ut og det overhodet ikke passet med besøk?

Anonymkode: f6cde...8fe

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...