AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #61 Del Skrevet 1. desember 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er den første som skrev her inne, og det handler absolutt ikke om å ikke klare å dette seg inn i situasjoner. Vi får alltid besøk og alle besøkende er velkommen, dette har med kultur å gjøre, nordmenn flest er ikke glad i besøk og familie er nesten som fremmede som man ikke kan slappe av med. Noe som er fryktelig synd! I min kultur er det helt motsatt. Kanskje dere burde prioritere å styrke familieforholdene i dette landet, det er ikke rart mange er deprimerte eller er ensom. Dette gjelder så klart ikke alle, men de aller fleste. Anonymkode: 0a13d...2ee Ja spill ut kultur-kortet du..Jeg har venninner med utenlandsk bakgrunn der storfamilien renner ned dørene og duverden så mye drama,uvennskap og krangling det er!Og de «sterke familiebåndene» handler ofte om maktkamp og kvinneundertrykking. Jeg har studert sammen med jenter i 20-årene som har blitt sperret inne i foreldrenes hjem og fått husarrest bare fordi de gikk på kino ned en norsk gutt eller gjorde det dårlig på en eksamen.En muslimsk jente jeg kjenner betrodde gråtende til meg at faren var alkoholiker og behandlet familien veldig dårlig,men på fbook skriver hun «I love you daddy» og «Verdens beste pappa»..så jeg kjøper IKKE at utlendingers familiekultur er så fantastisk som mange skal ha det til nei. Nordmenn liker besøk,men folk trenger også alenetid.Å renne ned dørene til folk er bare frekt. Anonymkode: ec868...8da 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #62 Del Skrevet 1. desember 2017 Ta en prat med samboer, og be han sette grenser. dere må ha egentid og pleie forholdet, ikke normalt at han plager dere slik. Famlie er såklart noen man er glad i, men man avtaler tid og respekterer andres prioriteringer. Enten flytt langt unna i håp om at han ikke følger etter, eller lag en avtale ang dette med mannen din, og snakk med svigerfar Anonymkode: 94d22...852 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 1. desember 2017 #63 Del Skrevet 1. desember 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Gudekompleksene lar seg ikke fornekte.. De verste på kg er jo menn. Men fra hersketeknikker til voksen argumentasjon; å ikke få være alene i eget hjem. Ikke vite når han kommer, og at det skjer hver dag er ikke noe ts skal trenge. Da kan denne mannen ta litt ansvar og faktisk dra til sin far selv. For hvis faren er så viktig for mannen til ts, fatter jeg ikke,at han sitter lat på rævva å se sin far måtte oppsøke dem oga sin ensomhet. Egoismen hos menn står høyt når de faktisk ikke klarer besøke sine ensluge foreldre, men.venter til de kommer til dem. Anonymkode: 7cc5e...499 Enig der. Han burde kunne gå å besøke sin far. Ang bursdager og sånt syns jeg og han bør bli bedt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #64 Del Skrevet 1. desember 2017 7 timer siden, phantomassasin skrev: alvorsprat med samboer for at han har god kontakt med sin far ? altså faren til samboerren til ts er viktigere en ts. sorry borris. men en far er kjøtt og blod og man må da for faen skjønne om faren har det tungt, med uten kjæresten at han vil ha god kontakt med sønnen. ser tråder som dette stadig her på KG . kjerringer som blir frustrert over alt fra A til Å. skjerp dere. ro ned kvinnehormonene deres Kone/bestevenn/livspartner/kjernefamilie er viktigere enn familie man ikke har valgt. Når man vokser opp og finner seg en ektemann/kone, er det den som blir kjernefamilien din, førsteprio. Anonymkode: 94d22...852 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #65 Del Skrevet 1. desember 2017 Broren min var alene og ringte stadig for å bare skravle litt. Det var ikke alltid det passet, jeg satt kanskje og så på film, eller hadde besøk av noen andre eller andre ting. Nå sitter jeg igjen med følelsen at jeg skulle snakket med han mer, jeg skulle gitt blaffen i filmer og serier og besøk, jeg skulle snakket med han mer, for nå får jeg aldri snakket med han mer. Hvis dere ikke vil ha han ubedt inn i tide og utide så lås døra. Og husk å minne samboeren din på å ha telefonen på lydløs så dere ikke blir forstyrret når dere er opptatte med andre ting. Anonymkode: 1a589...6bc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
phantomassasin Skrevet 1. desember 2017 #66 Del Skrevet 1. desember 2017 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kone/bestevenn/livspartner/kjernefamilie er viktigere enn familie man ikke har valgt. Når man vokser opp og finner seg en ektemann/kone, er det den som blir kjernefamilien din, førsteprio. Anonymkode: 94d22...852 jeg tror far som du har kjent i 40 år er viktigere enn kjerringen du har vært ilag med i 4-5 år. damer kommer og går og er lett å erstatte, så nei 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elena87 Skrevet 2. desember 2017 Forfatter #67 Del Skrevet 2. desember 2017 (endret) 1 time siden, Maleficenta skrev: Enig der. Han burde kunne gå å besøke sin far. Ang bursdager og sånt syns jeg og han bør bli bedt. Hvorfor skal vi be han med på en romantisk middag? Neitakk. Men i selskap, selvførgelig. Bare vi har så stor familie fra begges sider at vi må uansett ha to selskaper, ellers må vi faktisk leie lokal... dessuten rekker han ikke å spørre om å komme på besøk før faren hans er på døra eller i telefon.. vi er faktisk seint hjemme hver kveld, og drittslitene.. vi er oppe i 5 tiden og alt går i fult kjør til 6-8 på kvelden hver virkedag.. vi TRENGER å få slappet av. Han drar også ofte med seg sine 5 barn, så det blir ikke alltid en rolig kveld med besøk av en svigerfar. Tror nok du hadde forstått meg mer om jeg hadde utdypet litt mer, men jeg var ikke akkurat ute etter å skrive en bok heller. Endret 2. desember 2017 av Elena87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 2. desember 2017 #68 Del Skrevet 2. desember 2017 10 timer siden, Ørnefaren skrev: Han er sikkert ensom.. Det er vel ingen unnskyldning. Jeg er også ensom, dvs. jeg har ingen nære bekjente i denne byen, men jeg renner ikke ned dørene hos mine barn for det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 2. desember 2017 #69 Del Skrevet 2. desember 2017 16 minutter siden, Elena87 skrev: Hvorfor skal vi be han med på en romantisk middag? Neitakk. Men i selskap, selvførgelig. Bare vi har så stor familie fra begges sider at vi må uansett ha to selskaper, ellers må vi faktisk leie lokal... dessuten rekker han ikke å spørre om å komme på besøk før faren hans er på døra eller i telefon.. vi er faktisk seint hjemme hver kveld, og drittslitene.. vi er oppe i 5 tiden og alt går i fult kjør til 6-8 på kvelden hver virkedag.. vi TRENGER å få slappet av. Han drar også ofte med seg sine 5 barn, så det blir ikke alltid en rolig kveld med besøk av en svigerfar. Tror nok du hadde forstått meg mer om jeg hadde utdypet litt mer, men jeg var ikke akkurat ute etter å skrive en bok heller. Åja var det romantisk middag? Det fikk jeg ikke helt med meg. Da skjønner jeg jo at det ødela . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 2. desember 2017 #70 Del Skrevet 2. desember 2017 (endret) 8 timer siden, Måbarefåsiat... skrev: Samboeren din har ikke telefonskikk. Man kan sette telefonen på lydløs når det er viktig som svangerskapskurs. At han pauser i filmen, skjønner jeg er irriterende, men det tåler du nok for en ensom eldre mann. En du kaller svigerfar men ikke inviterer til bursdagsfeiring. Tenk at fine mannen ville feire bursdagen din sammen med deg. Så heldig du er som har familie i livet ditt. Så heldig barna deres er som får bestefar i livet sitt. Hvor leser du at dette er en eldre mann? Han kan være i begynnelsen av 50-årene for den del. Uansett alder og livssituasjon må man da virkelig kunne utvise alminnelig folkeskikk, som ikke å ringe eller komme på døren ustanselig. Endret 2. desember 2017 av Arabella 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #71 Del Skrevet 2. desember 2017 5 timer siden, phantomassasin skrev: jeg tror far som du har kjent i 40 år er viktigere enn kjerringen du har vært ilag med i 4-5 år. damer kommer og går og er lett å erstatte, så nei Har bodd lenger med kona enn med noen i blodslekta. La meg gjette, du har verken kone eller barn? Anonymkode: 94d22...852 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 2. desember 2017 #72 Del Skrevet 2. desember 2017 7 hours ago, Arabella said: Hvor leser du at dette er en eldre mann? Han kan være i begynnelsen av 50-årene for den del. Uansett alder og livssituasjon må man da virkelig kunne utvise alminnelig folkeskikk, som ikke å ringe eller komme på døren ustanselig. Jeg leste ikke det noe sted, jeg bare gikk ut fra. Min feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GoldenLioness Skrevet 2. desember 2017 #73 Del Skrevet 2. desember 2017 Man har da rett på privatliv og at folk, familie eller ei, ikke kommer uanmeldt til alle døgnets tider. Og iallefall ikke bare kommer inn uten å ringe på. Hva om en går rundt naken etter dusj eller er midt i hyrdestund? Det er normal folkeskikk å spørre om det passer. Når man faktisk ikke får kjærestetid og kan pleie forholdet fordi svigerfar kommer eller ringer konstant så er det faktisk ikke OK. Her må dere snakke med han om at det er helt OK at han kommer på besøk, men det må avtales på forhånd og han må slutte å ringe 40 ganger om dagen. Kanskje dere kan invitere han til middag iblandt og ikke minst skaffe mannen en hobby slik at han kommer seg ut på egen hånd og oppretter nye bekjentskap slik at han får noe å fylle dagene med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #74 Del Skrevet 2. desember 2017 Skjønner virkelig ikke problemet. Selv om han er på besøk så kan vell du gjøre det du skal gjøre ? Her i huset kommer brødre, tanteunger og foreldre akkurat når de vill. Her kommer de daglig innom, ubedt. Det kan være 11 på formiddagen eller 10 på kvelden. Anonymkode: e81aa...128 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #75 Del Skrevet 3. desember 2017 On 12/1/2017 at 4:32 PM, phantomassasin said: alvorsprat med samboer for at han har god kontakt med sin far ? altså faren til samboerren til ts er viktigere en ts. sorry borris. men en far er kjøtt og blod og man må da for faen skjønne om faren har det tungt, med uten kjæresten at han vil ha god kontakt med sønnen. ser tråder som dette stadig her på KG . kjerringer som blir frustrert over alt fra A til Å. skjerp dere. ro ned kvinnehormonene deres TS er den kommende moren til barnet hans. Absolutt ikke viktigere enn faren. Han har valgt å skape en familie med henne, mens faren bare er blitt prakket på ham. Anonymkode: 54104...3a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå