Gå til innhold

Svigerfar som stadig kommer ubedt på besøk...

Elena87

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

26 minutter siden, NotNaomi skrev:

Han er nok i sorg og ensom,men det skjønner du nok :-)

Jeg vet ikke..men kan dere klekke sammen en idé om en interesse eller hobby han kan bli opptatt av ? Syns ikke det er riktig at han skal " okkupere" deres privatliv hele tiden. Han trenger noe annet å bli opptatt av. Prøv å tenke ut noe ?

Enig, svigerfar trenger nok noe å fylle dagene med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, JDT said:

Herregud ts. Å lage problemer ut av ingenting. Hadde jeg vært mannen din så hadde jeg dumpet deg på flekken.

Hadde jeg vært kona di, hadde jeg dumpet deg på flekken.

Anonymkode: f43ee...3fe

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Calandria skrev:

Men det betyr ikke at man skal renne neddørene til folk

Les hva som står. I tillegg til å stikke innom, så ringer han (gud så fælt, og lydløs eksisterer ikke) og han forstyrrer dem i helgene... osv

Kjenner jeg blir sint for at noen kan være så selvsentrerte og likegyldig overfor sine nærmeste som er i en kjedelig situasjon

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så slitsomt, jeg hadde tatt en alvorsprat med samboer, også hadde jeg vurdert at dere flytter.

For dette går ikke i lengden.

alvorsprat med samboer for at han har god kontakt med sin far ? altså faren til samboerren til ts er viktigere en ts. sorry borris. men en far er kjøtt og blod og man må da for faen skjønne om faren har det tungt, med uten kjæresten at han vil ha god kontakt med sønnen. 

ser tråder som dette stadig her på KG . kjerringer som blir frustrert over alt fra A til Å. skjerp dere. ro ned kvinnehormonene deres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kontormus said:

Les hva som står. I tillegg til å stikke innom, så ringer han (gud så fælt, og lydløs eksisterer ikke) og han forstyrrer dem i helgene... osv

Kjenner jeg blir sint for at noen kan være så selvsentrerte og likegyldig overfor sine nærmeste som er i en kjedelig situasjon

Ok, så du hadde synes det hadde vært helt ok at en i familien hadde bare gått rett inn i stua rett etter jobb sittet hos deg langt ut på natta?

Du hadde synes det hadde vært helt ok at noen ringte deg HVER dag, og snakket med deg i flere timer, 4-6 timer på telefon?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er nok ensom og selskapssyk. Jeg har også en svigerfar som kommer mye uanmeldt innom, vi er naboer med svigers. Han går rett inn og står plutselig i stua. Det kan vere lørdag morgen, fredag kveld, når som helst. Dette var vanvittig slitsomt da jeg var hjemme i mammapermisjon! Jeg måtte etterhvert ta det opp med mannen min, fordi jeg følte at jeg mistet privatlivet mitt. Han har snakket med sin far gjentatte ganger, og da er det bedre en periode, da ringer han ihvertfall på før han kommer inn! Men det sklir alltid ut igjen etter en stund. Svigerfar er veldig snill og grei han, men det blir slitsomt i lengden når han alltid dukker opp på de mest upassende tidspunkt. Jeg ønsker slettes ikke at han skal slutte å komme på besøk, men han kan godt tenke litt over tidspunktene og han må ringe på før han går inn. 

Snakk med mannen din du Ts. Det virker som han har et nært forhold til sin far, og det er det viktig at han opprettholder. Så velg dine ord med omhu. 

Anonymkode: 5a86c...e66

tror nesten det er noe du må tåle. din mann tåler nå deg når du har mensen, da får du tåle svigerfar også

huffa så forferdelig, svigerfar kommer inn døren uten å ringe på døren

world war 1 problems døøøøøøøøn:fnise:

Anonymkode: aff94...a36

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
5 minutter siden, Kontormus skrev:

Vel, jeg mener bare at folk har rett til et privat liv, å ikke bli rent ned dørene, hele tiden.

Endret av Catalina Culès
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok, så du hadde synes det hadde vært helt ok at en i familien hadde bare gått rett inn i stua rett etter jobb sittet hos deg langt ut på natta?

Du hadde synes det hadde vært helt ok at noen ringte deg HVER dag, og snakket med deg i flere timer, 4-6 timer på telefon?

det er jo ikke ts han ringer, det er mannen. familie er familie . faren til samboeren er viktigere enn ts og man kan også bruke hjernecellene og ha litt sympati og faktisk se hvordan situasjonene er. faren er mest sannsynelig ensom og da hjelper man til så godt man kan. ikke bare meg meg meg meg meg og meg . legg egoet ditt til side for familien, alt handler ikke om deg og hva du vil

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, phantomassasin said:

det er jo ikke ts han ringer, det er mannen. familie er familie . faren til samboeren er viktigere enn ts og man kan også bruke hjernecellene og ha litt sympati og faktisk se hvordan situasjonene er. faren er mest sannsynelig ensom og da hjelper man til så godt man kan. ikke bare meg meg meg meg meg og meg . legg egoet ditt til side for familien, alt handler ikke om deg og hva du vil

Hva er du snakker?

Nei, dette blir for dumt. 

Når det skal være alt eller ingentingen, og ingenting i midten.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, GiftMann38 skrev:

Vi har besøk av besteforeldre , eller drar på besøk til dem, daglig. Jeg synes det er kjempestas og liker å se på oss som en storfamilie . Jeg synes vi er utrolig priviligerte som kan gi barnet (barna våre om 7 mnd) vårt så god kontakt med besteforeldrene sine.

Dine foreldre da tenker jeg. Svigers vil du nok unngå.

Anonymkode: f7ca9...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Calandria skrev:

Vel, jeg mener bare at folk har rett til et privat liv, å ikke bli rent ned dørene, hele tiden.

De fleste ser på det som et privelegium å bo nært famile. Og det er liksom det man takker ja til, når man velger partner. Altså, deres familer også. Å stikke innom en gang pr dag ser ikke jeg på som å renne ned dørene.

Kjenner jeg er glad for at sønnens kjæreste ikke er norsk. Synd å si...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Etter min mening er det uvesentlig hvem det er.

Om det mor,far, stefar,stemor,besteforeldre, venninne, ditt eget barn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catalina Culès
1 minutt siden, Kontormus skrev:

De fleste ser på det som et privelegium å bo nært famile. Og det er liksom det man takker ja til, når man velger partner. Altså, deres familer også. Å stikke innom en gang pr dag ser ikke jeg på som å renne ned dørene.

Kjenner jeg er glad for at sønnens kjæreste ikke er norsk. Synd å si...

Men det gjør jeg, men folk er forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er familie! Involver svigerfar som ensom. Gi ham oppgaver om å kjøpe/lage/snekre ting til babyen kommer. Sp enkelt å gjøre eldre folk fornøyd. Spre glede rundt deg, ikke den bullshiten du holder på med nå. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Calandria said:

Men det gjør jeg, men folk er forskjellige.

Enig, besøk daglig og ringe flere ganger daglig høres fryktelig slitsomt ut.

Og spesielt det å bare dukke opp uten spørre om det greit først.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er litt morsomt med slike tråder, hvor de som virker å være mest gjestfrie samtidig ofte er de som er mest småfrekke mot ts :fnise: 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, begge. Svigers bor 600 m unna oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, phantomassasin skrev:

Har du noen gang bodd sammen med en kjæreste?

Min far ringer meg hver kveld,og samboer blir litt irritert over det sier han.Det har jeg forståelse for.For min far ringer ofte om kvelden mens vi er midt i middag eller TV-titting.Dette er helt normalt å irritere seg over når man bor sammen.

Anonymkode: ec868...8da

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er den første som skrev her inne, og det handler absolutt ikke om å ikke klare å dette seg inn i situasjoner. Vi får alltid besøk og alle besøkende er velkommen, dette har med kultur å gjøre, nordmenn flest er ikke glad i besøk og familie er nesten som fremmede som man ikke kan slappe av med. Noe som er fryktelig synd! I min kultur er det helt motsatt. Kanskje dere burde prioritere å styrke familieforholdene i dette landet, det er ikke rart mange er deprimerte eller er ensom. Dette gjelder så klart ikke alle, men de aller fleste. 

Anonymkode: 0a13d...2ee

Så fint for deg og din kultur!

Men for noen av oss, er familie viktig uten at vi liker at de kommer og er med oss absolutt hele tiden. 

Jeg blir mer deprimert når jeg ikke får slappet av og vært meg selv med bare meg og de aller nærmeste, som mann og barn. Da er det veldig slitsomt å ha en annen jeg ikke er 100% komfortabel medoppå meg hele tideb. 

Kanskje du også har noe å jobbe med? Å tolerere at ikke alke mennesker er like ekstroverte som deg selv. Du vet, det er gjerne de som skryter av sin fine flotte, tolerante kultur som til syvende og sist pleier å være med dømmende.. 

Anonymkode: 7cc5e...499

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...