Gå til innhold

Hvordan reagere ved ignorering?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke bruk energi på han. Noen vennskap renner ut i sand. Og det er helt greit.

Ikke ta ansvaret for dette. Ikke legg skylden på deg selv. 

Anonymkode: 31675...df3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en "venn" som i lange perioder ignorer all form for kontakt, enten det er snap, melding ol. Vet han har det vanskelig nå, men vet også at han er veldig aktiv med masse andre venner på sosiale medier. Og bare for å klargjøre det med en gang; Jeg er ikke masete, og sender ikke masse, spesielt ikke når jeg ser at denne personen ikke åpner eller svarer.

Men det jeg lurer på er. Hvordan skal jeg reagerer på slik oppførsel? Skal jeg trekke meg helt vekk og bare avvente? Kutte vennskapet (som egentlig betyr mye for meg, men tydeligvis ingenting for han)? Skal jeg fortsette som før og like oppdateringene på Instagram og facebook, men ikke ta direkte kontakt?

Jeg er så i villrede. Jeg er såret og forvirret, for det har ikke skjedd noe jeg er klar over i forkant denne gangen heller. Klarer å distansere meg fra det og ikke tenke på det innimellom, men allikevel er det så sårt og vite at en ikke er verdt noe, for det er den følelsen en får når noen ignorerer!!

Anonymkode: 3275d...a41

Du skal ikke ignorere tilbake. Du skal være åpen og si at han må bare kontakte deg hvis han føler for det, du vil være der for ham.  Men du skal selvfølgelig ikke være pågående eller masete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo takk for det. Er ikke noe forelskelse inni bildet her, men han er nok ikke interessert i å være min venn lengre nei. Så kanskje han blokker meg da!

Nå kan jeg ikke gå inn på Instagram heller😄for der spammes det med bilder av han og venner, som han skriver at han savner, og selfier på løpende bånd. Åh, gi meg styrke til å ikke bli minnet på den dårlige oppførselen hele tiden!

Kan du ikke bare avfølge ham på Instagram da? Bedre det enn at du slutter å bruke Instagram bare pga ham.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, exictence said:

Du skal ikke ignorere tilbake. Du skal være åpen og si at han må bare kontakte deg hvis han føler for det, du vil være der for ham.  Men du skal selvfølgelig ikke være pågående eller masete

Foreslår at du leser tråden--

Anonymkode: 305b8...5cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Foreslår at du leser tråden--

Anonymkode: 305b8...5cc

Nettopp! Her er det en som fremstår som hun har null sosiale antenner, sitter og obsesser over han på SoMe, kaller fyren psykopat osv, bare fordi han ikke er like interessert i å være venn med henne som motsatt. Vi som har opplevd slike mennesker opplever de ikke som venn, men som problem.

Anonymkode: 5de43...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp! Her er det en som fremstår som hun har null sosiale antenner, sitter og obsesser over han på SoMe, kaller fyren psykopat osv, bare fordi han ikke er like interessert i å være venn med henne som motsatt. Vi som har opplevd slike mennesker opplever de ikke som venn, men som problem.

Mine sosiale antenner er ganske ok, beklager at du tolker dem som ikke tilstedeværende! Jeg sitter ikke å obsesser på SoMe, da jeg gjør alt for å IKKE få med meg oppdateringer, uten å ta det drastiske skrittet å blokke. Det sier seg selv at noe får jeg da med meg!

Men det må være lov å stille spørsmål om en slik type oppførsel, da en blir veldig usikker og lei seg. Spesielt siden signalene i «gode» perioder ikke henger sammen med det som skjer.

Godt at dine sosiale antenner er så oppe å går👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mine sosiale antenner er ganske ok, beklager at du tolker dem som ikke tilstedeværende! Jeg sitter ikke å obsesser på SoMe, da jeg gjør alt for å IKKE få med meg oppdateringer, uten å ta det drastiske skrittet å blokke. Det sier seg selv at noe får jeg da med meg!

Men det må være lov å stille spørsmål om en slik type oppførsel, da en blir veldig usikker og lei seg. Spesielt siden signalene i «gode» perioder ikke henger sammen med det som skjer.

Godt at dine sosiale antenner er så oppe å går👍🏻

Hvis du ikke ser likheten mellom det å kalle noen "psykopat" når du ikke får det du vil ha, og det å kalle noen "luremus" når du ikke får det du vil ha, så er det enten de sosiale antennene det er noe i veien med, eller reseptorene er blokkert av ren egoisme.

Mennesker er ikke til for din skyld. Du kan ikke presse folk til å være vennen din. De kan selv velge selv om de vil være vennen din eller ikke. Han her vil ikke det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke ser likheten mellom det å kalle noen "psykopat" når du ikke får det du vil ha, og det å kalle noen "luremus" når du ikke får det du vil ha, så er det enten de sosiale antennene det er noe i veien med, eller reseptorene er blokkert av ren egoisme.

Mennesker er ikke til for din skyld. Du kan ikke presse folk til å være vennen din. De kan selv velge selv om de vil være vennen din eller ikke. Han her vil ikke det.

Grunnen til at jeg lurer på om han er psykopat, er nok en del andre ting enn at jeg ikke får viljen min. Men skal ikke komme inn på de her!

Selvfølgelig er ikke mennesker til for min del, og jeg presser for all del ingen til å være min venn! Jeg lurte bare på hvordan jeg skal takle dette.

Bra at det fins sånne opplyste folk som deg, som kan sette sånne som meg på plass. Du er tydeligvis veldig god på mellommennesklige relasjoner og hvordan en oppfører seg mot hverandre, venner eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness

Jeg hadde ikke orket å være venn med en som uten grunn ignorerer meg. Trekk deg unna og si som det er om vedkommende tar kontakt igjen. Man høster som en sår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at det fins sånne opplyste folk som deg, som kan sette sånne som meg på plass. Du er tydeligvis veldig god på mellommennesklige relasjoner og hvordan en oppfører seg mot hverandre, venner eller ikke.

Nei, jeg har bare opplevd litt for mange av de som ikke forstår når nok er nok, og som ikke gir seg før man blokkerer de eller kontakter politiet.

Nå har vi nettopp hørt hvordan verden fordømmer Harvey Weinstein for å rope "cunt" etter kvinner som ikke gjorde som han ville. Ser du likheten når du roper "psykopat" etter folk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, GoldenLioness skrev:

Jeg hadde ikke orket å være venn med en som uten grunn ignorerer meg. Trekk deg unna og si som det er om vedkommende tar kontakt igjen. Man høster som en sår.

Ja, jeg har trukket meg helt vekk de siste 3 dagene. Og jeg kommer til å fortsette med det. Om han skulle kontakte meg igjen, vet jeg ikke om jeg kommer til å respondere, da jeg tidligere har gitt beskjed, på en fin måte.  Jeg må bare innse, som flere her skriver, at han vil ikke være min venn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har trukket meg helt vekk de siste 3 dagene. Og jeg kommer til å fortsette med det. Om han skulle kontakte meg igjen, vet jeg ikke om jeg kommer til å respondere, da jeg tidligere har gitt beskjed, på en fin måte.  Jeg må bare innse, som flere her skriver, at han vil ikke være min venn.

Skjønner at det er leit. Men man er bare nødt til å godta det.

Har du ikke noen andre venner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at det er leit. Men man er bare nødt til å godta det.

Har du ikke noen andre venner?

Jo, det har jeg heldigvis, opptil flere.

Men det er aldri kjekt å miste en venn som en er glad i og har mange minner med, og i hvertfall ikke på en slik kjip måte. Uten et ord, uten forklaring, uten at det har skjedd noe, sånn plutselig over natten.

Jeg håper virkelig at han har det bra med seg selv, og ikke behandler andre «venner» på den måten!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det har jeg heldigvis, opptil flere.

Men det er aldri kjekt å miste en venn som en er glad i og har mange minner med, og i hvertfall ikke på en slik kjip måte. Uten et ord, uten forklaring, uten at det har skjedd noe, sånn plutselig over natten.

Jeg håper virkelig at han har det bra med seg selv, og ikke behandler andre «venner» på den måten!

Jeg tror nok dessverre dette er noe de fleste av oss opplever gjennom livet, enten å ta avstand fra eller bli tatt avstand fra. Trist, men det finnes heldigvis flere mennesker. 

Godt du har andre venner :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å se at det ikke skal mere til før man er psykopat. Statistisk er det svært få psykopater og sannheten er nok heller at man av og til rett og slett trykker på hverandres vonde knapper. Hvis dine tanker om han er at han er en psykopat så er det ganske forståelig at han ikke vil ha kontakt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Duff skrev:

Trist å se at det ikke skal mere til før man er psykopat. Statistisk er det svært få psykopater og sannheten er nok heller at man av og til rett og slett trykker på hverandres vonde knapper. Hvis dine tanker om han er at han er en psykopat så er det ganske forståelig at han ikke vil ha kontakt. 

Hadde du lest alt jeg skrev, hadde du sett at det var mange ting som var årsaken til den utalelsen, men som jeg ikke vil komme inn på her. Det var dumt å ta det opp, men av de 20 kriteriene til Hare, kan jeg krysse av på 18, som er en sterk indikasjon på psykopati. Men det gjør dessverre ikke at jeg bryr meg mindre om personen og har aldri nevnt den mistanken, uansett hvor såret eller tråkket på jeg har blitt!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du lest alt jeg skrev, hadde du sett at det var mange ting som var årsaken til den utalelsen, men som jeg ikke vil komme inn på her. Det var dumt å ta det opp, men av de 20 kriteriene til Hare, kan jeg krysse av på 18, som er en sterk indikasjon på psykopati. Men det gjør dessverre ikke at jeg bryr meg mindre om personen og har aldri nevnt den mistanken, uansett hvor såret eller tråkket på jeg har blitt!

Det høres nesten ut som du til tider er en dørmatte for denne personen. Når noen tråkker på deg bør du heller ta avstand. Jeg synes ikke du bør være der for han for enhver pris. Du er den som bør ta avstand fra han nå.

Anonymkode: caa93...e24

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres nesten ut som du til tider er en dørmatte for denne personen. Når noen tråkker på deg bør du heller ta avstand. Jeg synes ikke du bør være der for han for enhver pris. Du er den som bør ta avstand fra han nå.

Anonymkode: caa93...e24

Det du sier der er faktisk helt vanlig. Dørmatter er ikke bare vanlige kvinner som tilfeldigvis opplever at noen tråkker på de, og så sier de ok. Som regel følger de etter andre for å få lov til å være dørmatter. Ikke alltid den andre ønsker å tråkke på de en gang, slik eksempelet her viser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The ceiling lamp
På 1.12.2017 den 20.23, AnonymBruker skrev:

Litt synd at denne diskusjonen har snudd fra gode råd og innspill ang om jeg skal overse ignoreringen og oppføre meg som en vanlig venn på sosiale medier?, til å måtte gå i forsvar!

Akkurat det du skriver her skjer dessverre ofte på KG. Man kunne laget en egen tråd om bare det ... 

Når det gjelder vennen din så så jeg at du skrev at du misstenkte han for å være psykopat. Jeg går ut fra at det ikke bare er på bakgrunn av ignoreringen. Dersom han generelt viser lite empati utover de situasjoner der han vil oppnå noe er det sikkert en reell mulighet for det, men det er ikke det viktige for det vil du aldri få svar på uansett. Det viktige tenker jeg er hvordan han oppfører seg ovenfor deg. Når man misstenker noen for å være psykopat er det sjelden en god venn. Er han like støttende og hyggelig mot deg som du er ovenfor han? Ut fra det du skriver tror jeg ikke det. Likevel må han jo ha NOE godt med seg siden du bryr deg så mye om han som venn. 

Du har fått mange svar og er sikkert midt i en tankeprosess ift hva du skal gjøre. For det er bare du som vet om alle elementene i "forholdet" deres. 

Det høres ut som om han er en venn du bryr deg mye om. På bakgrunn av det tenker jeg at du ikke trenger blokkere han, men skjerme deg så godt som mulig. Når/om han tar kontakt kan du være høflig, men kjølig og lite interessert. Så blir det opp til han å forklare atferden den siste tiden. Han vet jo hvordan han har opptrådt og at du ikke synes det er greit - i og med at det har skjedd tidligere også.

Et annet alternativ er å blokkere han og avskrive vennskapet. Han oppfører seg jo svært lite respektfullt. 

Det er trist når man opplever å bli dårlig behandling av noen man trodde var ens venn. Dessverre tror jeg de fleste opplever det gjennom et langt liv. Du vet uansett at det ikke er du som har sviktet, så det er bare å ta det med som en erfaring rikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, The ceiling lamp skrev:

Akkurat det du skriver her skjer dessverre ofte på KG. Man kunne laget en egen tråd om bare det ... 

Sikkert sant det, men det skjer minst like ofte at tråden utvikler seg til det reneste hysteri hvor massevis av brukere iler til og støtter trådstarter i dårlig oppførsel.

"Å, ja, du er bare såå snill, på tide at noen ser hvor flink og snill du er! Han er nok en psykopat altså, så du har ikke gjort noe galt! Bare fortsett å håpe på at han plutselig blir snill!"

Det er ødeleggende. Både for de som forfølger, og for de som forfølges.

Kom dere ut av offerrollen og ta ansvar for hvem dere bruker tiden på! Dersom dere går sammen med mennesker som ikke bryr seg om dere, så kan dere ikke klage!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...