AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #1 Del Skrevet 1. desember 2017 Har en "venn" som i lange perioder ignorer all form for kontakt, enten det er snap, melding ol. Vet han har det vanskelig nå, men vet også at han er veldig aktiv med masse andre venner på sosiale medier. Og bare for å klargjøre det med en gang; Jeg er ikke masete, og sender ikke masse, spesielt ikke når jeg ser at denne personen ikke åpner eller svarer. Men det jeg lurer på er. Hvordan skal jeg reagerer på slik oppførsel? Skal jeg trekke meg helt vekk og bare avvente? Kutte vennskapet (som egentlig betyr mye for meg, men tydeligvis ingenting for han)? Skal jeg fortsette som før og like oppdateringene på Instagram og facebook, men ikke ta direkte kontakt? Jeg er så i villrede. Jeg er såret og forvirret, for det har ikke skjedd noe jeg er klar over i forkant denne gangen heller. Klarer å distansere meg fra det og ikke tenke på det innimellom, men allikevel er det så sårt og vite at en ikke er verdt noe, for det er den følelsen en får når noen ignorerer!! Anonymkode: 3275d...a41 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #2 Del Skrevet 1. desember 2017 Det spørs litt på hvorfor vedkommende ignorerer deg. Jeg har enkelte venner jeg kan ignorere når jeg er langt nede selv (hvis det er det vedkommende er?), og det er fordi de er energityver, ikke vet sine grenser, skriver for mye, skal trøste u hue og ræva, osv. Da svarer jeg de kun når jeg selv er klar for det. Du kan enten bare slutte å tenke på det, eller sende en melding (hvis du er helt, helt! Sikker på at vedkommende er langt nede, og ikke bare selektiv), at du tenker på hen, og at hen bare må gi beskjed hvis hen vil prate/finne på noe. Noe annet kan ikke jeg se at du kan gjøre :/ Anonymkode: 18893...0e8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #3 Del Skrevet 1. desember 2017 Det beste er å gi vedkommende mindre oppmerksomhet.Ingen likes på fbook osv. Har han tid til å være aktiv i sosiale medier og med andre folk så er ignorering av deg bare dårlig oppførsel som du ikke bør finne deg i.synes jeg. Jeg har tidligere pleid å ignorere tilbake når folk oppfører seg sånn.Ved å f eks ikke svare dem/ta kontakt når de tar kontakt.For det kommer jo ofte perioder etter ignoreringen der de plutselig skal ha kontakt igjen (ofte bare fordi de vil ha oppmerksomhet).Men dette har vært med folk der jeg villig til å la kontakten fade ut, fordi jeg synes at ekte venner oppfører seg ikke slik mot hverandre.Ekte venner klarer å si ifra om at de trenger litt tid for seg selv, og lar ikke venner sitte igjen og føle seg ignorert.Det er en utrolig vond følelse å bli ignorert og skikkelige venner ønsker ikke å påføre sine venner denne følelsen. Men her må du selvsagt vurdere om dette vennskapet betyr så mye for deg at du er villig til å godta perioder med ignorering. For folk som holder på sånn endrer seg ofte ikke,etter min erfaring. Anonymkode: d2018...3a6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #4 Del Skrevet 1. desember 2017 Takk for svar. Jeg vet ikke hvorfor han ignorerer meg, og jeg syns det er vanskelig å bare slutte å tenke på det. Men jeg prøver, så godt jeg kan, selv om det er vanskelig, da det oppleves som et jævlig angrep på meg og det jeg står for. Jeg har alltid bare vært støttende, snill, tilgjengelig, forståelsesfull og gavmild mot han. Og jeg er med på tanken om å gi mindre oppmerksomhet, og jeg gir ingenting akkurat nå, selv om jeg synes det er vanskelig når det hele tiden kommer opp nye oppdateringer på facebook, instagram og storyen på snap. Jeg følger ham ikke på facebook akkurat nå, for jeg orker ikke se all taggingen av andre venner, nytt profilbilde osv. Jeg ser heller ikke på storyen hans på snap. Men Instagram er verre, der kommer bildene opp i feeden uansett. Og det er da jeg sliter med å ikke trykke den liken jeg vanligvis gjør på bilder til venner. Og så tenker jeg at hvis jeg trykker like, vil han huske at egentlig er jeg en god venn å slutte med ignoreringen. Eller bli så skuffet fordi jeg ikke gir noe oppmerksomhet, og aldri ta kontakt igjen? Men ja, jeg må vurdere dette vennskapet skikkelig. Han er ikke noe god venn for meg, men det er vanskelig å gi slipp på noe som har vært bra i flere år. Anonymkode: 3275d...a41 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #5 Del Skrevet 1. desember 2017 He's just not that into you! Du forsøker å være venn med han, men han vil ikke! Respekter det! Det spiller ingen trille om du stiller opp aldri så mye for han, han skylder deg ikke noe. Det er akkurat som når menn er "nice guy" og tror det gir de rett på noe tilbake. Anonymkode: 5de43...8ee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #6 Del Skrevet 1. desember 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Jeg vet ikke hvorfor han ignorerer meg, og jeg syns det er vanskelig å bare slutte å tenke på det. Men jeg prøver, så godt jeg kan, selv om det er vanskelig, da det oppleves som et jævlig angrep på meg og det jeg står for. Jeg har alltid bare vært støttende, snill, tilgjengelig, forståelsesfull og gavmild mot han. Og jeg er med på tanken om å gi mindre oppmerksomhet, og jeg gir ingenting akkurat nå, selv om jeg synes det er vanskelig når det hele tiden kommer opp nye oppdateringer på facebook, instagram og storyen på snap. Jeg følger ham ikke på facebook akkurat nå, for jeg orker ikke se all taggingen av andre venner, nytt profilbilde osv. Jeg ser heller ikke på storyen hans på snap. Men Instagram er verre, der kommer bildene opp i feeden uansett. Og det er da jeg sliter med å ikke trykke den liken jeg vanligvis gjør på bilder til venner. Og så tenker jeg at hvis jeg trykker like, vil han huske at egentlig er jeg en god venn å slutte med ignoreringen. Eller bli så skuffet fordi jeg ikke gir noe oppmerksomhet, og aldri ta kontakt igjen? Men ja, jeg må vurdere dette vennskapet skikkelig. Han er ikke noe god venn for meg, men det er vanskelig å gi slipp på noe som har vært bra i flere år. Anonymkode: 3275d...a41 Det høres ut som om du risikerer at han blokkerer deg snart. Han her er så tydelig ikke interessert i deg og avviser deg ved å ignorere deg. Anonymkode: 5de43...8ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #7 Del Skrevet 1. desember 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det høres ut som om du risikerer at han blokkerer deg snart. Han her er så tydelig ikke interessert i deg og avviser deg ved å ignorere deg. Anonymkode: 5de43...8ee Jo takk for det. Er ikke noe forelskelse inni bildet her, men han er nok ikke interessert i å være min venn lengre nei. Så kanskje han blokker meg da! Nå kan jeg ikke gå inn på Instagram heller😄for der spammes det med bilder av han og venner, som han skriver at han savner, og selfier på løpende bånd. Åh, gi meg styrke til å ikke bli minnet på den dårlige oppførselen hele tiden! Anonymkode: 3275d...a41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #8 Del Skrevet 1. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jo takk for det. Er ikke noe forelskelse inni bildet her, men han er nok ikke interessert i å være min venn lengre nei. Så kanskje han blokker meg da! Nå kan jeg ikke gå inn på Instagram heller😄for der spammes det med bilder av han og venner, som han skriver at han savner, og selfier på løpende bånd. Åh, gi meg styrke til å ikke bli minnet på den dårlige oppførselen hele tiden! Anonymkode: 3275d...a41 Det er ikke dårlig oppførsel å være uinteressert. Det er du som oppfører deg shady her, ved å oppføre deg som en stalker. Anonymkode: 5de43...8ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #9 Del Skrevet 1. desember 2017 Det virker som at du er langt mer investert i denne relasjonen enn det han er. Anonymkode: 86577...916 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #10 Del Skrevet 1. desember 2017 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke dårlig oppførsel å være uinteressert. Det er du som oppfører deg shady her, ved å oppføre deg som en stalker. Anonymkode: 5de43...8ee Det er dårlig oppførsel å ignorere! Vil en ikke være venner mer, bør en kunne si ifra. Og ikke bare avvise helt ut av det blå. Og hvordan mener du jeg er stalker? 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det virker som at du er langt mer investert i denne relasjonen enn det han er. Anonymkode: 86577...916 Ja tydeligvis. Jeg ønsker et vennskap basert på gjensidighet og ellers det et vennskap består av. Og når en trodde en hadde en god venn, som en bryr seg om, er det vel normalt å bli lei seg og skuffet når det viser seg at det ikke var sånn? Anonymkode: 3275d...a41 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marsvinet Skrevet 1. desember 2017 #11 Del Skrevet 1. desember 2017 Ignorering er et ganske sterkt signal, spør du meg. Vedkommende sier jo basically at de driter i deg og ikke vil ha kontakt med deg. Hvis jeg hadde vært deg så hadde jeg skaffet meg nye venner og ikke kastet vekk mer tid på vedkommende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #12 Del Skrevet 1. desember 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er dårlig oppførsel å ignorere! Vil en ikke være venner mer, bør en kunne si ifra. Og ikke bare avvise helt ut av det blå. Og hvordan mener du jeg er stalker? Har han i det hele sagt at han ønsker å være din venn? Eller er det noe som sitter i ditt hode? For hvis ikke kan du faktisk ikke regne med at han sier fra. Stalker er en som ikke gir seg når den andre viser null interesse, som overvåker andres liv og SoMe. Anonymkode: 5de43...8ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #13 Del Skrevet 1. desember 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja tydeligvis. Jeg ønsker et vennskap basert på gjensidighet og ellers det et vennskap består av. Og når en trodde en hadde en god venn, som en bryr seg om, er det vel normalt å bli lei seg og skuffet når det viser seg at det ikke var sånn? Anonymkode: 3275d...a41 Det høres på meg mer ut som du har dyttet på han en omsorg han aldri har etterspurt. Det kan være nokså plagsomt med mennesker som er opptatt av hvor vondt man har det hele tiden. Anonymkode: 5de43...8ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #14 Del Skrevet 1. desember 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har han i det hele sagt at han ønsker å være din venn? Eller er det noe som sitter i ditt hode? For hvis ikke kan du faktisk ikke regne med at han sier fra. Stalker er en som ikke gir seg når den andre viser null interesse, som overvåker andres liv og SoMe. Anonymkode: 5de43...8ee Ja, det har han, klart og tydelig. Han har ignorert meg i lange perioder tidligere, og så tatt kontakt igjen. Jeg har også gitt han muligheten til å kutte kontakten tidligere, men det ønsker han ikke (men kanskje det er annerledes denne gang) Det gjør meg veldig usikker. Vet hva stalking er, og jeg sender ham ingenting heller da. Og jeg overvåker ikke, ser kun det som er uungåelig å få med seg. Så Marsvinet har egentlig rett i at jeg bør finne nye venner, for å slippe å kaste vekk mer tid. 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det høres på meg mer ut som du har dyttet på han en omsorg han aldri har etterspurt. Det kan være nokså plagsomt med mennesker som er opptatt av hvor vondt man har det hele tiden. Anonymkode: 5de43...8ee Han tar ofte kontakt når han ikke har det så lett, det er sant! Men jeg prøver å fokusere på det positive og gi oppmuntring og ikke fokusere kun på det som er vanskelig. Litt synd at denne diskusjonen har snudd fra gode råd og innspill ang om jeg skal overse ignoreringen og oppføre meg som en vanlig venn på sosiale medier?, til å måtte gå i forsvar! Anonymkode: 3275d...a41 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #15 Del Skrevet 1. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt synd at denne diskusjonen har snudd fra gode råd og innspill ang om jeg skal overse ignoreringen og oppføre meg som en vanlig venn på sosiale medier?, til å måtte gå i forsvar! Anonymkode: 3275d...a41 Forstår det, men det virker som du ikke helt har de nødvendige antennene til å fange opp hans signaler, så da blir det lett at man tenker du ikke fanger opp våre. Jeg anbefaler deg å finne selvrespekten din og blokkere han. Anonymkode: 5de43...8ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #16 Del Skrevet 1. desember 2017 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forstår det, men det virker som du ikke helt har de nødvendige antennene til å fange opp hans signaler, så da blir det lett at man tenker du ikke fanger opp våre. Jeg anbefaler deg å finne selvrespekten din og blokkere han. Anonymkode: 5de43...8ee Joda, jeg skjønner tankene og spørsmålene deres. Og jeg er enig i at ignorering er et signal om å ikke ønske kontakt, ikke være interessert osv. Derfor blir jeg usikker når det går en stund og så er han på igjen og ønsker vennskap. Menmen. Synes blokking er umodent og drastisk, men skal skjerme meg selv for info så godt jeg kan foreløpig Anonymkode: 3275d...a41 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #17 Del Skrevet 1. desember 2017 Eller kanskje jeg skal være umoden og drastisk for en gang skyld, og bryte all kontakt? Er ikke særlig for blokking, men kanskje det er det beste for meg i dette tilfellet? Anonymkode: 3275d...a41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #18 Del Skrevet 1. desember 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller kanskje jeg skal være umoden og drastisk for en gang skyld, og bryte all kontakt? Er ikke særlig for blokking, men kanskje det er det beste for meg i dette tilfellet? Anonymkode: 3275d...a41 Jeg blokkerer over en lav sko og har aldri opplevd at folk ignorerer meg i alle fall. Tvert i mot. Bli den som ignorerer, ikke den som blir ignorert. Anonymkode: 5de43...8ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mass Skrevet 1. desember 2017 #19 Del Skrevet 1. desember 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Litt synd at denne diskusjonen har snudd fra gode råd og innspill ang om jeg skal overse ignoreringen og oppføre meg som en vanlig venn på sosiale medier?, til å måtte gå i forsvar! Anonymkode: 3275d...a41 Mhm, her blir alt vridd og vrengt på. Men du - hvor lenge har dere vært venner? Jeg sliter mellom to råd her 1) kutte ham helt ut av livet ditt og fra sosiale medier. Han høres ikke ut som en god venn som tar deg for gitt og jeg synes oppførselen hans på sosiale medier slik du beskriver blir veldig 'show of' egentlig. Skulle nesten tro at han viser frem alle vennene han har til deg. 2) vente til neste gode periode og ta et oppgjør med ham. Evt bruke den perioden til særlig å få svar på spørsmålene dine og muligens få frem at du ikke finner deg i å bli behandlet som dette, og så ser du hva du ønsker etterpå. Beholde ham som venn eller ikke. Heldigvis er det også ditt valg om du ønsker å ha slike personer i ditt liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #20 Del Skrevet 2. desember 2017 Takk Mass! Jeg slites mellom de to der jeg og. Vi har vært nære venner i 4 år. Jeg har ved flere anledninger tatt opp dette problemet, etter kortere eller lengre perioder med ignorering. Svaret jeg får er at egentlig vil han ikke ignorere, det bare blir sånn. Jeg har også prøvd å forklart hvordan det påvirker meg og at jeg ikke kan ha det sånn. Hver gang blir det lovet bedring. Men så skjer det igjen... Lurer på om han gjør det rett og slett for å være jævlig. Og har begynt å lure på om det egentlig er en psykopat jeg er borti. Men er så redd for å ta feil, og er enda mer redd for å gjøre noe feil, noe som gjør det verre. Men så er det hele tiden spørsmålet om vennskapet er verdt det, som kverner? Eller er det et vennskap i det hele tatt? Slik det er nå, er det jo ikke det. For som flere har kommentert betyr jo ignorering at han gir faen og ikke ønsker meg i sitt liv. Anonymkode: 3275d...a41 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå