Gå til innhold

Problem som alenemor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest mye kritikk rettet mot alenemødre her inne. Kom nylig over et emne der det ble hevdet at barn som har vokst opp med alenemødre lettere blir kriminelle . 

Noen som kan vise meg statistikk/forskningsresultater over sammenhengen med å vokse opp med alenemødre, og eventuelle problemer senere i livet. Spør siden har vokst opp med alene mor selv.

Anonymkode: 45c7b...356

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her inne er det jo mye rart. Er ikke alt man skal ta like alvorlig.

Anonymkode: 13fa6...175

• Liker 13
Skrevet

Mye av den stygge statistikken er hentet fra USA, der fattige unge alenemødre i ghettoen utgjør det store flertallet av alenemødre. 

Da er det ikke rart statistikken blir som den blir...

Anonymkode: d351a...4ac

• Liker 15
Skrevet

Anonymkode: 6168d...b33

Skrevet

Husk at statistikk ikke sier noe om enkelttilfeller. Fem amerikanske presidenter, inkludert Obama, var barn av alenemødre.

Anonymkode: 15adc...187

• Liker 16
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har lest mye kritikk rettet mot alenemødre her inne. Kom nylig over et emne der det ble hevdet at barn som har vokst opp med alenemødre lettere blir kriminelle . 

Noen som kan vise meg statistikk/forskningsresultater over sammenhengen med å vokse opp med alenemødre, og eventuelle problemer senere i livet. Spør siden har vokst opp med alene mor selv.

Jeg har skrevet om dette selv. Vet ikke helt hvordan det et i norge. Men gjelder det i usa gjelder det nok her også

Dette er en klok dame som har skrevet bok ang alenemødre. Hun viser til statistikker som sier at barn vokst opp med alenemødre har mye stlrre sjangse for 0 havne utpå og at en tilstedetværende far er ekstremt viktig. Legg merke til alle de publikum og politiske korrekte tv hosten som hae gølelsene i sving med null logikk. Hun kommer med harde fakta og de kommer med enkelt opplevelser og mener at statistikkene ikke stemmer fordi deres enkelttilfelle

"Jammen jeg har vært alenemor og min sønn holder på å bli lege så da stemmer ikke statistikken"

Facepalm

• Liker 3
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husk at statistikk ikke sier noe om enkelttilfeller. Fem amerikanske presidenter, inkludert Obama, var barn av alenemødre.

Statistikk er statistikk  det vil si at det gjelder de fleste. 

Er vell egentlig ganske logisk også. En alenemor har mindre penger enn når det er to og det er lettere å havne utpå når ting ikke går ok hjenme. Det er også veldig viktig å ha en farsfigur i oppveksten. Spesiellt for gutter

Anonymkode: 44ecc...806

• Liker 1
Skrevet

Skaff dere først rede over alle fakta, deretter kan dere forvrenge dem som dere vil! :fnise:

Anonymkode: dbdc1...b05

• Liker 3
Skrevet

Det er forskjell på å vokse opp med ung alenemor vs eldre alenemor, uføretrygdet alenemor vs. arbeidende alenemor. De som kanskje er i risikogruppene i Norge er barn født av en ung, fattig alenemor som ikke har fullført grunnskolen og som ikke har eller lite samvær med faren sin. Dog, så har jeg aldri sett noe statistikk på det fra Norge.

Anonymkode: a0145...66a

• Liker 10
Skrevet

Kjenner ikke til forskning som viser at barn av aleneforeldre har større sjans for å bli kriminelle.  Kan tenke meg, som en over her skriver, at dette er amerikansk. 

Derimot vil barnet ditt ha en stor fordel, viser nyere forskning, dersom du og barnefar er ansvarsfulle nok til å ha delt omsorg. 
Det finnes mye forskning på feltet, og denne er svensk: 
https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2017/01/31/195273961/skilsmissebarn-med-delt-bosted-har-det-bedre-enn-barn-hos-aleneforeldre

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, Zienna skrev:

Kjenner ikke til forskning som viser at barn av aleneforeldre har større sjans for å bli kriminelle.  Kan tenke meg, som en over her skriver, at dette er amerikansk. 

Derimot vil barnet ditt ha en stor fordel, viser nyere forskning, dersom du og barnefar er ansvarsfulle nok til å ha delt omsorg. 
https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2017/01/31/195273961/skilsmissebarn-med-delt-bosted-har-det-bedre-enn-barn-hos-aleneforeldre

DERSOM......men i disse dager er store deler av alenemødre bitre og bruker mange knep for samværssabotasje 

• Liker 4
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Marius til Mette-Marit er da ikke kriminell?

Anonymkode: c004c...0c0

Skrevet
11 timer siden, phantomassasin skrev:

Jeg har skrevet om dette selv. Vet ikke helt hvordan det et i norge. Men gjelder det i usa gjelder det nok her også

Dette er en klok dame som har skrevet bok ang alenemødre. Hun viser til statistikker som sier at barn vokst opp med alenemødre har mye stlrre sjangse for 0 havne utpå og at en tilstedetværende far er ekstremt viktig. Legg merke til alle de publikum og politiske korrekte tv hosten som hae gølelsene i sving med null logikk. Hun kommer med harde fakta og de kommer med enkelt opplevelser og mener at statistikkene ikke stemmer fordi deres enkelttilfelle

"Jammen jeg har vært alenemor og min sønn holder på å bli lege så da stemmer ikke statistikken"

Facepalm

Ann Coulter? Seriøst? Ultrakonservative right-wing, pro-life, tea party Ann Coulter? Den damen er så tendensiøs at det er til å grøsse av. På ingen måte en kredibel kilde. 

Anonymkode: 012f9...a62

• Liker 8
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ann Coulter? Seriøst? Ultrakonservative right-wing, pro-life, tea party Ann Coulter? Den damen er så tendensiøs at det er til å grøsse av. På ingen måte en kredibel kilde. 

Anonymkode: 012f9...a62

Oi her var det mange fordommer

Ann coulter er hatet av mange fordi hun ikke er politisk korrekt . Hun kommer med harde fakta...statistikker og henviser til studier. Uansett om det så må komme på bekostning av noen skjøre kvinnefølelser. Sorry mac

Men hun er the real deal. Gsndke reflektert og smart dame. Har skrevet mange gode bøker hun:)

• Liker 2
Skrevet

Å mye dumt man skal lese 😂

Anonymkode: c7ceb...4cd

• Liker 3
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Marius til Mette-Marit er da ikke kriminell?

Anonymkode: c004c...0c0

Marius har ikke vokst opp uten kontakt med sin far. Ikke har en fattig, ressurssvak mor heller.

Gjest Rosetelys
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

DERSOM......men i disse dager er store deler av alenemødre bitre og bruker mange knep for samværssabotasje 

Ja, det er jo bare oss alenemødre som er bitre og ødelegger for samvær. Det kan jo ikke tenkes at far ødelegger for seg selv ved å ikke ha barna for å "straffe" mor. Det er vel helt utenkelig at menn er bitre og ønsker sin eks alt vondt, til og med så ille at han er villig til å emosjonelt skade barna i sin misjon for å ødelegge for mor. Mulig min situasjon er i mindretall da, but still. Drittlei av at det alltid er jeg som blir sett på som den onde når det er helt motsatt.

Skrevet
15 timer siden, Zienna skrev:

Men aller best har jo de det som bor sammen med både mor og far! Så det beste er å ikke skille seg.

• Liker 2
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Statistikk er statistikk  det vil si at det gjelder de fleste. 

Er vell egentlig ganske logisk også. En alenemor har mindre penger enn når det er to og det er lettere å havne utpå når ting ikke går ok hjenme. Det er også veldig viktig å ha en farsfigur i oppveksten. Spesiellt for gutter

Tydelig at du ikke vet noe om statistikk. En overrepresentasjon vil IKKE si at det gjelder "de fleste". Herregud. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...