Gå til innhold

Kollega fra h******

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om at en nær kollega skulle ha oppført seg slik mot deg:

- Sier aldri hei/ha det om morgenen/skal gå hjem

- Veldig kort lunte (og nyutdannet) som sier daglig om andre: «han er uintelligent», «de med livets skole er skikkelig uintelligente», 

- Snakker konstant i lunchen uten pause. Slipper sjelden andre til

- Tikkende bombe/kommer med personlige utbrudd av personlig art i møter

- Korrigerer høyt andre kollegaer som sier helt vanlige greier: «Du behøver ikke å si det, det kan du jo Google selv!!!» 

Hun blander seg i alt og alle og er bare veldig slitsom. Har forsøkt å si til henne at hun må passe sine egne saker og ikke bry seg med absolutt alt: da blir hun sur, kranglete og furter.

Hvordan takler andre...å jobbe med...en umoden «tenåring»?

Tips? 

Anonymkode: 4c447...da8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minner meg svært om en tidligere 'kollega' i en butikk jeg jobbet i for noen år siden. Hun er vel over 30 nå. Da var det full ignorering av meg og to andre helt uten grunn. Ingen av oss hadde sagt eller gjort noe mot henne og hun oppførte seg som om hun var midtpunktet i alt. Stille i pausa til sjef og noen andre dukket opp, da snakka ho, men når vi tre andre var der ignorerte hun oss og sa aldri hei eller forsøkte å snakke med oss. 

Hun løy, stjal og manipulerte. Hun var så opptatt av å holde seg tynn at hun fikk spisevegring av det. Hun hadde også sånne uttalelser som var forsøk på å gjøre seg selv bedre enn andre.

Det nytta ikke å si noe til hun her.

Anonymkode: a4497...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS:

hun blander seg også opp i alles sykefravær. 

«Hvor syk var du egentlig da?!»

og:

Du får jo la meg være barnevakt for tvillingene dine da, så du kan jobbe mer pålagt overtid!»

Har aldri vært borte i maken..😱👩‍💻

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Minner meg svært om en tidligere 'kollega' i en butikk jeg jobbet i for noen år siden. Hun er vel over 30 nå. Da var det full ignorering av meg og to andre helt uten grunn. Ingen av oss hadde sagt eller gjort noe mot henne og hun oppførte seg som om hun var midtpunktet i alt. Stille i pausa til sjef og noen andre dukket opp, da snakka ho, men når vi tre andre var der ignorerte hun oss og sa aldri hei eller forsøkte å snakke med oss. 

Hun løy, stjal og manipulerte. Hun var så opptatt av å holde seg tynn at hun fikk spisevegring av det. Hun hadde også sånne uttalelser som var forsøk på å gjøre seg selv bedre enn andre.

Det nytta ikke å si noe til hun her.

Huff...merkelig at ikke en sjef eller tillitsvalgt sa ifra.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo bare svare. Spør hun om sykdom når du har vært borte, sier du at det er privat. 

Kan du ikke sette deg med noen andre i lunsjen?

Anonymkode: c97ff...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Årh sliter med det samme.

Vi har fått ei ny på jobben er som er så vanvittig umoden. Frekk, lat og høy på selv. Vi jobber i butikk (altså service-yrke) og hun er uhøflig og småfrekk mot kunder til og med! Hun er flink til å klage på andre da, det skal hun ha..... Hun dropper oppgavene, står på mobilen, stikker plutselig av, bryter uniformsplikten og har håret løst når hun lager mat etc. Vi har selvsagt gitt henne beskjed, men hun hører ikke på noen andre enn seg selv. (og sjefen da, men han er aldri der.) 

Ingen av oss har fått noe særlig godt inntrykk av henne, slik som hun oppfører seg. Men tror ikke hun ser seg selv, for hun snakker ofte om hvor god referanse hun kommer til å få, den dagen hun slutter der... :vetikke:

Anonymkode: fe703...37b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun høres helt pyton ut.

Min variant er en som skal jobbe 80 - 100%, men som kommer og går når det passer henne. Vi har arbeidstid fra 8-16 og hun kan finne på å komme 11 og gå kl 15. Stadig fravær med de fleste unskyldninger. I tillegg så gjør hun en elendig jobb.Etter mange måneder så er irritasjonen blant oss andre merkbar og vi har sluttet å regne med henne. Vi har fleksitid, men det skal være bemannet 8-16. Her bidrar vi alle til at det alltid er noen der. Hun bidrar ikke. Krysser fingrene for at hun forsvinner. 

Anonymkode: 7dac1...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kollega av samme kaliber. Vi var flere vikarer som begynte samtidig. Hun begynte to måneder senere, da hun egentlig ikke ble tilbudt vikariat, men hun ene sluttet etter kort tid.

Vi jobber med mennesker, og vi jobber i team. Jeg var heldigvis ikke i samme team!! Hun, som var ny på arbeidsplassen, visste alt om og kjente til den personen hun jobbet i teamet til. Og i følge henne, kunne hun mye mer om den personen enn de som har kjent vedkommende i flere år. De andre i teamet var ubrukelige, fortalte hun meg. 

Hun er veldig høy på seg selv, alt skal handle om henne. Da det ble slutt mellom henne og kjæresten, var det hans tap og han kom til å ta henne tilbake, men da skulle hun si nei. Dette gålte hun om i flere uker. Og da eksen fikk seg ny dame, var det ikke måte på hvor fæl den dama var.

I lunsjen er hun høylytt og prateri munnen på alle. Slikker sjefen i ræva hver gang anledningen byr seg. Og da hun skulle være sammen med personen på jobb, satt hun og trykket på telefonen hele tiden. På flere møter ble telefonbruk på jobb tatt opp, og hun bedret seg i noen dager før det ble like ille igjen. 

Vi var en del som hadde vikariat og det var to faststillinger som ble lyst ut etter det året. Samtlige vikarer søkte. Hun her snakket og skrøt om at hun som var så flink, kom garantert til å få den ene stillingen. Det tvilte hun ikke på, og hun mente sjefen hadde hintet fram til det samme. 

Hun ble sjokkert den dagen hun fikk beskjed fra sjefen om at hun ikke fikk fast jobb, og at hun heller ikke egnet seg til denne type jobb. 

Anonymkode: baa54...f24

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Får litt sånn psykopatvibber av det du skriver :-D 

Altså : av hun du beskriver!

Endret av NotNaomi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner typen, ja. Og h•n vi hadde var til og med utplassert via NAV. Kunne alt, visste alt, og fortalte gjerne folk som hadde jobbet der i 15 år hvordan ting skulle gjøres. Ble sur da h•n ikke fikk låseansvar etter to uker (på utplassering, joda...). Vi feiret da h•n fikk seg fast jobb et annet sted.

Anonymkode: b261c...65b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en fra helvete og. Sjefen er begynt å trekke kollegaen i lønn for å være kl 0800 på jobb gjelder kun alle andre. Han tar seg fri for å gå til frisør i arbeidstida eller andre ærender på butikk og lunsj pausen er dobbel så lang son for oss andre. Jeg syns ikke han gjør noe god jobb og må ha beskjed om den minste ting han skal gjør. Veldig slitsomt med denne typen kollega. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta det opp med verneombud!

Anonymkode: c7a92...861

Har ingen, liten bedrift. Sjefen ser dette men hun tar så mye plass. Hun kommer med overraskende grep og sjefen lar henne få lov.

Takk for dere andres historier 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har dessverre hatt ett par sånne kollegaer "fra Helvete" jeg også...

For eksempel de som sitter på mobiltelefonene sine, surfer på internett, sender mottar tekstmeldinger, chatter på Facebook og så videre, store deler av arbeidsdagen. I tillegg forsvinner de stadig vekk for å ta røykepause, eller diskutere med noen på telefon. Å stikke på byen eller jobb (eller på vorspill / nachspill eller whatever hos noen de kjenner) er tydeligvis langt, lang viktigere. Isteden for å faktisk gjøre den jobben man får betalt for å gjøre der. 

Eller hvis de stadig vekk surfer på Internett etter ting som bare de er interessert i, og de leser høyt fra for eksempel blogg-innlegg eller avis-artikler som handler om ting de er interesdert i. Men det er ingen andre som er interesserte i å høre på noe av det tullpratet de leser om. Men de blir faktisk irriterte og veldig grinete dersom noen ber dem å hjelpe til med arbeidet, isteden for å kaste bort tiden på mobiltelefonen eller datamaskinen deres...

Anonymkode: 1239a...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huff...merkelig at ikke en sjef eller tillitsvalgt sa ifra.

Sjefen var like ille selv og fikk sparken etter en tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner typen, ja. Og h•n vi hadde var til og med utplassert via NAV. Kunne alt, visste alt, og fortalte gjerne folk som hadde jobbet der i 15 år hvordan ting skulle gjøres. Ble sur da h•n ikke fikk låseansvar etter to uker (på utplassering, joda...). Vi feiret da h•n fikk seg fast jobb et annet sted.

Anonymkode: b261c...65b

Det høres ut som hun jeg nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette tror jeg dessverre er et resultat av den oppvoksende generasjon som ee vant til å bli heiet frem og skrytt opp i skyene bare de slipper en fjert! De får ikke ansvar og blir ikke stilt ansvar til. Ingen forventninger eller krav, og penger rett i hånda uten plikter. De tåler ikke motgang eller kritikk, alle tror de kan vinne Idol, bli Top Model eller Toppblogger... 

Har sett mange sånne, og frykter for at mange bedrifter vil lide fremover når disse nå begynner å komme over i arbeidslivet.... 

Ja, heldigvis finnes det unntak! Og håper virkelig at fremtiden blir bedre enn jeg frykter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...