Gå til innhold

Jeg er ikke bra nok igjen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er dessverre veldig interessert i en opptatt bekjent av meg, det har sakte blitt til en liten besettelse i mitt hode. Kjenner ham egentlig ikke så godt, men kan ikke la være å være betatt uansett. Samtidig skjønner jeg at han ikke ser på meg på den måten og det gjør utrolig vondt. Kjenne på den sorgen over å ikke være bra nok for noen igjen. Ikke pen, original eller ordentlig og flink nok. Har opplevd kraftig kjærlighetssorg noen ganger før i mitt liv så jeg forstår med hjernen at det ikke kommer noe godt ut av denne relasjonen(for meg) men likevel så er jeg ikke radikal og tøff nok til å skifte miljø/omgangskrets for å "verne" meg fra disse ulykkelige følelsene som det å omgås ham gir meg. Er i forhold med en veldig god mann som faktisk setter pris på meg og som jeg burde være lykkelig med. Men jeg har dessverre ikke de rette følelsene for å etablere meg videre med ham og vet at jeg burde gjøre det slutt, gi slipp. Er bevisst på at jeg er emosjonelt utro og burde finne ut av ting med kjæresten før jeg i det hele tatt begynner å tenke på noen andre, men det er lettere sagt enn gjort.. Har vært så fortvilet at jeg til tider har brutt helt sammen pga alle de følelsene jeg undertrykker, skulle ønske jeg kunne være ærlig og si ting som de er. Og ta konsekvensene av det. Men jeg sitter fast. Har noen gode råd eller opplevd noe lignende? Dere som vil dømme meg trenger ikke å skrive. Jeg forstår at jeg burde ta tak i dette, men ender bare opp med å gråte alene og bebreide meg selv for alt. Hvorfor klarer man ikke til tider å kontrollere sine følelser..

Anonymkode: bfa9c...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, du bør gjøre det slutt. Og denne besettelsen din er det du selv som holder i live. Jeg tror nok den henger sammen med lav selvfølelse. At du ikke tror du er bra nok, og så leter du etter bekreftelser på dette. Det naturlige er at man går videre når den man er interessert i er opptatt eller uinteressert. Jeg vil råde deg til å fokusere mer på det du liker ved deg selv og gjøre aktiviteter du liker.

Anonymkode: 04741...8ec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det slutt. Det er eneste måte å være ærlig med deg selv. Dessuten fortjener kjæresten bedre enn dette syns du ikke?

Endret av yeans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.11.2017 den 18.18, AnonymBruker skrev:

Ja, du bør gjøre det slutt. Og denne besettelsen din er det du selv som holder i live. Jeg tror nok den henger sammen med lav selvfølelse. At du ikke tror du er bra nok, og så leter du etter bekreftelser på dette. Det naturlige er at man går videre når den man er interessert i er opptatt eller uinteressert. Jeg vil råde deg til å fokusere mer på det du liker ved deg selv og gjøre aktiviteter du liker.

Anonymkode: 04741...8ec

På 30.11.2017 den 18.41, yeans skrev:

Gjør det slutt. Det er eneste måte å være ærlig med deg selv. Dessuten fortjener kjæresten bedre enn dette syns du ikke?

Jeg møter på denne mannen når jeg driver med aktiviteter jeg liker, altså må jeg velge mellom de+han og meg selv. Og aktivitetene vil jeg faktisk ikke være foruten. Om jeg i tillegg gjør det slutt med kjæresten blir det jammen ikke mye igjen i mitt liv. Er nok ikke sterk nok til å bygge opp ting helt fra scratch igjen, lei av det

Det er selvplageri å like noen som bare gjør narr av meg og åpenbart ikke ville respektert meg slik som jeg ønsker uansett, det skjønner jeg. Og ja, kjæresten min fortjener bedre. Men jeg er glad i ham fortsatt. Er rett og slett en ond sirkel for meg dette her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og uten kjærlighet, om det er ulykkelig forelskelse eller halvhjerta forhold er jo livet meningsløst da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg møter på denne mannen når jeg driver med aktiviteter jeg liker, altså må jeg velge mellom de+han og meg selv. Og aktivitetene vil jeg faktisk ikke være foruten. Om jeg i tillegg gjør det slutt med kjæresten blir det jammen ikke mye igjen i mitt liv. Er nok ikke sterk nok til å bygge opp ting helt fra scratch igjen, lei av det

Det er selvplageri å like noen som bare gjør narr av meg og åpenbart ikke ville respektert meg slik som jeg ønsker uansett, det skjønner jeg. Og ja, kjæresten min fortjener bedre. Men jeg er glad i ham fortsatt. Er rett og slett en ond sirkel for meg dette her. 

Du kan jo alltids ta en pause fra aktiviteten og gjøre noe annet i mellomtiden? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.12.2017 den 1.20, yeans skrev:

Du kan jo alltids ta en pause fra aktiviteten og gjøre noe annet i mellomtiden? Eller?

Ja, det har jeg vurdert. Bare at jeg liker denne aktiviteten så godt.. Men noe må jeg foreta snart, kanskje eneste utveien er å faktisk fortelle til den "fristende" mannen at jeg liker ham og be ham om å være ekstra kald og avvisende mot meg slik at jeg lettere kommer meg over han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...