Gå til innhold

Vennskap - ærlig tråd - hvor mange har du?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvor mange venner du har og vær snill å svar ærlig. 

Jeg har kanskje 1-2 stk som jeg kan kalle «venner» og kjenner meg ensom. Vet liksom ikke hvordan jeg skal bygge opp et nettverk heller. 

Er barnløs så har ikke den «sjansen der», kommet meg opp i øvre delen av 30 årene og går på aap pga langvarig sykdom, men jeg er ikke så syk at jeg ikke greier en kaffekopp innimellom eller lignende. 

Fler i samme båt? 

Anonymkode: ac69c...fe9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Én. Det er en venninne jeg har hatt hele mitt liv. Foreldrene våre er studievenner, og hun er omtrent jevngammel med meg, så da har vi vært venner fra tidenes morgen. 

Jeg har mistet alt annet av venner. Jeg slet med sosial angst hele oppveksten, og fikk dermed ikke noen venner på skolen. Under studiene fikk jeg flere venner, men mange av dem flyttet vekk og vi mistet kontakten, andre kuttet meg ut da de fikk mann og barn, kameratene mine kuttet meg ut når de fikk dame (som tydeligvis ikke likte de hadde single venninner), så nå sitter jeg her, da, med én venninne. 

Jeg har heldigvis samboer, han er forsåvidt min aller beste venn :) Han er også i den uheldige situasjonen at alle han kjenner har flyttet fra byen (han er ikke herfra, bare tilflytter, og de ar hans studievenner som også bodde her en stund har nå alle flyttet langt vekk). 

Vi venter barn til våren, så jeg håper å få noen venner i den forbindelse... 

Anonymkode: aad4c...bb5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kanskje 2 stykker, vil jeg si. Og så har jeg mange som ligger i et grenseland mellom det jeg ser på som "venner" og det som er bekjente. Det er de jeg ikke har mye å gjøre med nå, men som jeg kunne tatt opp kontakten med igjen og da fått dem som "venner". Typisk den gamle venninnegjengen fra videregående. 

Anonymkode: df1de...a6f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venn med ganske sporadisk kontakt, ble mye mindre tid og prat etter at han fikk kjæreste og nå samboer. Nå er jeg student da, men har ikke klart å komme ordentlig inn på noen så jeg er også mye ensom. 

Anonymkode: a89a6...9c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Ingen, jeg vil kalle venn. Har kuttet ut de jeg hadde, siden de bare var falske.

Endret av Catalina Culès
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gode venner som jeg alltid kan komme til, som lytter og tar seg tid og omvendt, da har jeg 6 stk. 

Så har jeg flere venner utenom som jeg ikke åpner meg for, men som møtes til middag og vinkvelder i ny og ne. 

Anonymkode: 8429a...8e0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre bestevenner som jeg kan snakke om omtrent alt med, to nære venner som jeg kan snakke om mye med. Og syv vanlige venner som jeg spiller rollespill og/eller studerer med. 

Anonymkode: 23bf9...5b7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre nære venner, to av dem veldig nære. Fem stk studievenner som jeg sjelden har kontakt med, men som jeg er sikker på kommer til å være vennene mine resten av livet likevel (vi treffes kanskje en til to ganger i året). Utover dette har jeg bekjente, venner og kollegaer som jeg omgås, men som jeg ikke kan si for sikkert at kommer til å være der alltid. Jeg kunne godt hatt flere av alle typer, men synes jeg er veldig heldig med de jeg har. 

Anonymkode: 1ae42...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 stk som jeg kan ringe klokka 03 om jeg trenger å prate med noen, og 5 stk som jeg kan ringe klokka 19 for å høre om de blir med på en øl.

Synes det er veldig vanskelig å danne vennskap i voksen alder. Blir veldig overfladiske og jeg klarer ikke å knytte skikkelig bånd med dem føler jeg😕 

Anonymkode: 611c3...a43

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som jeg kunne ringt til hvis jeg hadde begått mord, og hun ville kommet for å fjerne liket. Tre som jeg kunne ringt til midt på natta for å prate. Og 5-6 som jeg kunne ringt til på kvelden for å gå ut og ta et glass vin.

Anonymkode: 457ef...ff7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To nære jeg kan snakke med om alt! 2 jeg kan sende mld til å spørre ut på kafé, kino etc. 7-8 studievenner jeg møter 1-2 uker per måned. 1 venninne av en venninne som inviterer meg også på fester etc og jeg henne tilbake! :-) 

Og ellers ingen egentlig🤤 

Anonymkode: 3b66b...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 venner, de er mine bestevenner på hver sin måte. 2 av de har jeg hatt i 14 og 12 år, og den tredje i 3 år. Jeg får ikke lett venner, har også kuttet ut en hel gjeng tidligere venner fordi de viste seg å være ganske falske og slemme mot meg. 

Anonymkode: 9f570...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke?? Altså dem man snakker med hver dag eller? 2.

Mellom en til to uker : 4 andre

Er totalt 13 jeg ser på som venner. Noen ganger snakker vi og møtes ofte, men andre ganger går det noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min aller beste venn er kjæresten min, men føler ikke det teller helt. Har også en bror som jeg er close med.

Jeg har én venn som jeg vet jeg aldri vil miste kontakten med, og bortsett fra det har jeg mer bekjente/venner som jeg kan møte noen få ganger i året (men føler dog ikke at dette er "ekte venner"). 

Føler meg også ensom til tider, men har vanskelig for å knytte bånd med folk og sliter spesielt med å opprettholde kontakten. Så jeg føler at det er min egen skyld at jeg er venneløs.

Anonymkode: 4b32c...c58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 gode venner som jeg stoler skikkelig godt på. Ene har jeg vokst opp med, andre er kusinen min, tredje gikk jeg på vgs. med og fjerde ble jeg kjent med i August på Uni, men vi har vært sammen så og si hver eneste dag og forteller hverandre alt, så ja. 

Har andre venner også, men de er mer bekjente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen. Eller, mannen er en venn, så klart. Kjenner jo folk, men jeg kaller dem bekjente og ikke venner

Anonymkode: 0b035...fb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som jeg deler interesser med, som jeg gjerne klemmer og skravler med om jeg møter dem på byen og som sikkert ville dukket opp i begravelsen min: kanskje 15-20 stk.

Folk jeg henger med regelmessig, deler hobbyer med og f.eks spiller rollespill med: Ca 10-12 stk.

Folk jeg kan prate med om alt, som jeg kan komme til midt på natten i nødstilfeller og som ville kommet til sykehuset så fort som mulig om jeg plutselig ble alvorlig syk eller skadet: 5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...